8 dagen voor nod

12-12-2019 19:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

Ik ben nieuw op het forum. Ik lees al maanden mee maar heb nooit iets gepost.
De reden ik nu post is omdat ik ook graag , dolgraag zwanger wil worden.

Dit is mijn derde ronde.
Vandaag , 8 dagen voor Nod.
Heb tijdens mijn eisprong en de dagen ervoor goed geklust. Omdat ze zeggen dat je na het vrijen niet te snel mag plassen of douchen als je graag zwanger wil worden heb ik op 1 week tijd al twee blaasontstekingen gehad. Of de eerste is gewoon nooit niet genezen. Best vervelend. Er kwam zelf wat bloed bij kijken. Op het moment ik naar de HA wou gaan, stopte de pijn plots. Nu op paar dagen later heb ik het terug. ( wel zonder bloed )

Naast dat heb ik al twee dagen na de bevruchting pijn aan mijn borsten. Ze zijn niet aan te raken.
+ Ik schrok me rot toen ik na het douchen gisteren plots een lichte streep zag onder mijn navel. Jullie weten wel ‘ de streep waarvan je denkt, is dit nou een zwangerschapstreep?’ Deze heb ik echt nog nooit niet gehad maar om ze een week na eisprong al te hebben , kan toch niet? Ofwel?
Verder heb ik elke nacht na de bevruchting lichte buikpijn. Ook heb ik echt het gevoel ongesteld te worden.
Sinds twee dagen eet ik als ontbijt snoep en zoute snacks omdat ik er echt enorme zin in heb. Zou het raak zijn? Of beeld ik me alles in van begin tot einde ?
Het leek wel of ik deze nacht een innesteling voelde,voor het eerst had ik echt steken onderin mijn buik, rechts. Uitstralend naar mijn lies en zelf naar mijn bil. Ik hoop zo hard dat ik zwanger ben. Wou dit even kwijt want mijn man kan mijn gezaag over alles wat met zwangerschap te maken heeft, niet meer aanhoren. Hij wilt dolgraag een kind maar het komt wanneer het komt. Tja mannen🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook op de wachtbank! :hyper:

Mijn NOD is onduidelijk. Vorige kwam 2 weken te vroeg (dag 17), die ervoor was HEEL laat (dag 35). Dus op dit moment (dag 21) is het echt afwachten! :confused:

Ik heb ook al krampen sinds mijn (hopelijk) ovulatie. Had zaterdagochtend een flinke donkere streep op mijn ovulatie test (zondag was hij weer negatief). Dinsdag avond had ik echt hele scherpe, pijnlijke steken voor een paar seconden, om de 15/20 minuten en zeker een paar uur lang. Gisterochtend had ik een licht roze blob afscheiding (TMI). Vandaag een ienie mienie beetje bij afvegen. En lichte kramp in mijn onderrug. En sinds zaterdag elke dag een zeurend/ zwaar gevoel, of krampjes, soms steekjes.

Twee maanden terug dacht ik succes te hebben (toen mijn ongesteldheid zo enorm laat was). Ik had krampen, ik had lichte vlagen van misselijkheid, ik had op momenten zere borsten. Maar alle testen negatief en toen kwam mijn ongesteldheid.... Ik HAAT wachten! :-D

Ik verwacht dus eigenlijk bijna elk moment mijn ongesteldheid! Maar hoop van niet!

Als je een gevoelige test heb zou je het eventueel kunnen wagen om morgen vroeg een testje te doen? Alhoewel afwachten natuurlijk beter is! :-D Maar het lichaam kan je ook flink in de maling nemen! :whip:
Alle reacties Link kopieren
Je verzint het waar je bij staat.

Innesteling is niet iets wat op een bepaald moment gebeurt, het is het proces waarin het vruchtje min of meer vastgroeit aan de baarmoederwand. Dat proces duurt ongeveer een week en omdat daar geen zenuwen zitten kun je dat niet voelen.

Verder ontstaan zwangerschapskwaaltjes door de hormonen en daarvoor moet de innesteling al aardig bezig zijn.

Die zwangerschapsstreep ontstaat soms in de loop van de zwangerschap, niet in de eerste week.

Nou ja, enz. enz.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
2 dagen na je eisprong al zere borsten, een paar dagen later een zwangerschapsstreep en trek in rare dingen. En je innesteling voelen..... ik snap wel dat je man er niks meer over wil horen. Sorry hoor maar ik mijn ogen overdrijf je vreselijk.
Desondanks hoop ik natuurlijk dat je snel zwanger zult worden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, ik wil ook heel graag zwanger worden. Maar kom op zeg, je praat jezelf vanalles aan.
Klussen? Alsjeblieft zeg.
In één week 2 blaasontstekingen, of de eerste is nooit genezen. Hoe weet je dit.
En je hebt het over zere borsten na de bevruchting? Hoe kun je weten of je bevrucht bent?

HCG, waardoor je symptomen kunt krijgen, krijg je pas vanaf de innesteling.

Ik kom misschien een beetje hard over, maar ik snap wel dat je man gek van je word als je er zo over bezig bent.
Wacht af en test!
En dan hoop ik dat je zwanger bent!
Alle reacties Link kopieren
Die steek tot in je lies en bil herken ik als ovulatiepijn. De symptomen die jij hebt klinken alsof je al weken zwanger bent... je lichaam gaat toch zijn eigen gang en vanalles erbij halen gaat het niet versnellen. Probeer een beetje minder ermee bezig te zijn. Komt doorgaans vanzelf goed. Enne... ze zeggen inderdaad dat het goed kan zijn even te blijven liggen na sex. Maar na een oaar minuten zou ik toch gaan plassdn en wassdn hoor, een blaasontsteking is niet gezond voor een zwangerschap...
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande berichten...
Laat het wat meer los... je bent nog maar net begonnen en focust er veel te veel op.

Doe ff chill!
Ik snap je man ook wel. Jeetje.

Natuurlijk wens ook ik je een zwangerschap toe! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Een woord: progesteron.

Ik voelde ook plots allerlei dingen die ik linkte aan een zwangerschap die ik nog noooooit eerder had gevoeld. De realiteit is, dat ik dat wèl elke maand had, maar dat ik dat nooit zo opmerkte, tot ik zwanger wilde worden. Hyperfocus.

De ronde dat het raak was voelde ik juist 'niets'.
Alle reacties Link kopieren
Gaat lekker hier 😆 ik snap dat jullie TO wat realiteitsbesef bij willen brengen en 8 dagen voor NOD is ook wel heel vroeg voor zoveel kwaaltjes, maar in het land der zwanger worden is niks onmogelijk. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Een innesteling kan je wel voelen. Ik heb zelf ook mijn innesteling gevoeld. Dat was een heel specifiek gevoel bij mij. Allerlei hele kleine prikjes een paar uur lang. Daarna stopte het. Overigens had ik toen al positief getest. Innesteling daarvoor heb ik niet goed gevoeld. Afgelopen ronde had ik weer een positieve test en daar heb 0,0 van gevoeld. Helaas zijn beide zwangerschappen vroegtijdig gestopt. Wat ik probeer te zeggen is dat je zeker wel iets kunt voelen maar het kan net zo goed niks zijn. Wacht gewoon geduldig af en houd je hoofd koel. Als je nu al zoveel kwalen hebt, zou je zeker al positief moeten testen. De hcg veroorzaakt namelijk die kwaaltjes (maar kan ook progesteron zijn). Zou er gewoon een test tegenaan gooien als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Hi TO!

Ik snap je heel goed hoor. Elke maand denk ik elke keer weer van alles te voelen, maar uiteindelijk is het te verklaren door het ontpillen of door mijn ongesteldheid die een paar dagen later om de hoek komt kijken. Ik probeer het daarom los te laten. Het is toch echt het meest betrouwbaar om af te wachten of je ongesteldheid uitblijft ja of nee.. En ja; dat is lastig en vergt geduld! Maar ik spreek uit ervaring dat de dagen echt niet sneller gaan als je er zo hard mee bezig bent en je raakt er ook niet sneller zwanger door ;)

Dus leef je leven, heb seks (en vooral plezier tijdens!) en hopelijk blijft bij ons beide de ongesteldheid snel weg :)

Oh en over het even blijven liggen: ik heb nog geen last van blaasontsteking, maar hoor veel meiden die een tampon in doen of een menstruatiecupje na de daad, zodat het er niet meteen uit loopt. Dan kun je in elk geval plassen en daarna nog even liggen :) Succes!
zwembad84 schreef:
13-12-2019 08:17
Gaat lekker hier 😆 ik snap dat jullie TO wat realiteitsbesef bij willen brengen en 8 dagen voor NOD is ook wel heel vroeg voor zoveel kwaaltjes, maar in het land der zwanger worden is niks onmogelijk. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Een innesteling kan je wel voelen. Ik heb zelf ook mijn innesteling gevoeld. Dat was een heel specifiek gevoel bij mij. Allerlei hele kleine prikjes een paar uur lang. Daarna stopte het. Overigens had ik toen al positief getest. Innesteling daarvoor heb ik niet goed gevoeld. Afgelopen ronde had ik weer een positieve test en daar heb 0,0 van gevoeld. Helaas zijn beide zwangerschappen vroegtijdig gestopt. Wat ik probeer te zeggen is dat je zeker wel iets kunt voelen maar het kan net zo goed niks zijn. Wacht gewoon geduldig af en houd je hoofd koel. Als je nu al zoveel kwalen hebt, zou je zeker al positief moeten testen. De hcg veroorzaakt namelijk die kwaaltjes (maar kan ook progesteron zijn). Zou er gewoon een test tegenaan gooien als ik jou was.
Dan is het dus geen innesteling die je gevoeld hebt, maar iets anders. Kan zoveel zijn.

Verder gebeurt er van alles tussen bevruchting en het moment dat je positief kan testen, maar kan het ook op elk moment fout gaan. Dus, je kan prima een positieve bevruchting hebben, een embryo dat aan de innesteling begint, maar het dan verkeerd gaat. Ik kan de precieze statistieken niet terugvinden, ik dacht dat ruim meer dan de helft van de bevruchtingen niet tot een zwangerschap leidt. Daarom heeft het mi niet zoveel zin om zo vroeg al te spreken over een zwangerschap.
blondie-90 schreef:
13-12-2019 08:41

Oh en over het even blijven liggen: ik heb nog geen last van blaasontsteking, maar hoor veel meiden die een tampon in doen of een menstruatiecupje na de daad, zodat het er niet meteen uit loopt. Dan kun je in elk geval plassen en daarna nog even liggen :) Succes!
Ik geloof dat dit echt complete onzin is om te doen als je zwanger wilt worden....
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
13-12-2019 09:12
Ik geloof dat dit echt complete onzin is om te doen als je zwanger wilt worden....
Ik ook. Trekt het in je tampon of zit in je cup.
Alle reacties Link kopieren
Dit, lieve schat, heet nou somatiseren. Google er maar eens op.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
zwembad84 schreef:
13-12-2019 08:17
Gaat lekker hier 😆 ik snap dat jullie TO wat realiteitsbesef bij willen brengen en 8 dagen voor NOD is ook wel heel vroeg voor zoveel kwaaltjes, maar in het land der zwanger worden is niks onmogelijk. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Een innesteling kan je wel voelen. Ik heb zelf ook mijn innesteling gevoeld. Dat was een heel specifiek gevoel bij mij. Allerlei hele kleine prikjes een paar uur lang. Daarna stopte het. Overigens had ik toen al positief getest. Innesteling daarvoor heb ik niet goed gevoeld. Afgelopen ronde had ik weer een positieve test en daar heb 0,0 van gevoeld. Helaas zijn beide zwangerschappen vroegtijdig gestopt. Wat ik probeer te zeggen is dat je zeker wel iets kunt voelen maar het kan net zo goed niks zijn. Wacht gewoon geduldig af en houd je hoofd koel. Als je nu al zoveel kwalen hebt, zou je zeker al positief moeten testen. De hcg veroorzaakt namelijk die kwaaltjes (maar kan ook progesteron zijn). Zou er gewoon een test tegenaan gooien als ik jou was.
Dat was dus niet je innesteling. Want je positieve test komt pas ná de innesteling.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
13-12-2019 09:20
Dat was dus niet je innesteling. Want je positieve test komt pas ná de innesteling.
Dit. Wat een onzin, zeg.
Je eisprong kun je in sommige gevallen voelen, bijvoorbeeld. Je kunt zoiets hebben als een innestelingsbloeding en je kunt reageren op HCG, wat je pas in behoorlijke hoeveelheden gaat aanmaken ná innesteling. Maar de rest is allemaal fantasie en wishful thinking.

Ik hoop dat je snel zwanger bent, maar chill!
Alle reacties Link kopieren
zwembad84 schreef:
13-12-2019 08:17
Gaat lekker hier 😆 ik snap dat jullie TO wat realiteitsbesef bij willen brengen en 8 dagen voor NOD is ook wel heel vroeg voor zoveel kwaaltjes, maar in het land der zwanger worden is niks onmogelijk. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Een innesteling kan je wel voelen. Ik heb zelf ook mijn innesteling gevoeld. Dat was een heel specifiek gevoel bij mij. Allerlei hele kleine prikjes een paar uur lang. Daarna stopte het. Overigens had ik toen al positief getest. Innesteling daarvoor heb ik niet goed gevoeld. Afgelopen ronde had ik weer een positieve test en daar heb 0,0 van gevoeld. Helaas zijn beide zwangerschappen vroegtijdig gestopt. Wat ik probeer te zeggen is dat je zeker wel iets kunt voelen maar het kan net zo goed niks zijn. Wacht gewoon geduldig af en houd je hoofd koel. Als je nu al zoveel kwalen hebt, zou je zeker al positief moeten testen. De hcg veroorzaakt namelijk die kwaaltjes (maar kan ook progesteron zijn). Zou er gewoon een test tegenaan gooien als ik jou was.
Tja, dan denk jij dat dat je innesteling was, maar een innesteling duurt ongeveer een week en is gewoon het naar elkaar toegroeien van de cellen van het bevruchte eitje en de cellen van de baarmoederwand.
Net zoiets als wanneer er een korstje gevormd wordt op een wondje. Kun jij wel denken dat je dat voelt, maar het is niet zo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
13-12-2019 09:12
Ik geloof dat dit echt complete onzin is om te doen als je zwanger wilt worden....
Dat kan wel zo zijn, maar wellicht geeft het wat rust met het idee dat het er dan in elk geval niet uitloopt. En dát is dan wel weer fijn!
blondie-90 schreef:
13-12-2019 11:14
Dat kan wel zo zijn, maar wellicht geeft het wat rust met het idee dat het er dan in elk geval niet uitloopt. En dát is dan wel weer fijn!
Of je maakt elkaar juist gek met irreële angsten waar je anders überhaupt niet over nagedacht had.

Het is echt niet nodig om een complete zaadlozing een half uur in je vagina te laten weken om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
13-12-2019 11:35
Of je maakt elkaar juist gek met irreële angsten waar je anders überhaupt niet over nagedacht had.

Het is echt niet nodig om een complete zaadlozing een half uur in je vagina te laten weken om zwanger te worden.
Dan is het aan TO om te bedenken of ze het wil doen of juist niet. Ik zit in hetzelfde schuitje en mij geeft het wel rust om na de seks even te blijven liggen (geen half uur). Zelfs al weet ik dat er mensen zwanger raken van staande seks.
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
13-12-2019 11:35
Of je maakt elkaar juist gek met irreële angsten waar je anders überhaupt niet over nagedacht had.

Het is echt niet nodig om een complete zaadlozing een half uur in je vagina te laten weken om zwanger te worden.
:rofl: Inderdaad.

Ze is net 3 maanden bezig, doe even rustig.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel heel bijzonder dat een deel hier beter denkt te weten wat ik heb gevoeld dan ik zelf. Volgens mij waren jullie er niet bij en wellicht sta je gewoon niet goed in verbinding mer je eigen lichaam. Ik testte overigens voor NOD positief en dat was licht positief. De innesteling was toen nog gaande. Innesteling kan prima samen gaan met oplopende testen aangezien innesteling langer duurt dan 1 dag. Op het moment dat je positief test is er genoeg ingesteld voor aanmaak hcg maar dat wil niet zeggen dat de innesteling al volledig is. Biochemische zwangerschap bestaat niet voor niks. Was bij mij ook het geval de laatste x (waarbij ik pas na NOD testte trouwens). Bijzonder ook dat er hier gezegd wordt dat vroege zwangerschappen geen zwangerschappen zijn. Nog nooit een miskraam meegemaakt zeker? Wat iets anders is dan een biochemische zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
zwembad84 schreef:
13-12-2019 13:54
Vind het wel heel bijzonder dat een deel hier beter denkt te weten wat ik heb gevoeld dan ik zelf. Volgens mij waren jullie er niet bij en wellicht sta je gewoon niet goed in verbinding mer je eigen lichaam. Ik testte overigens voor NOD positief en dat was licht positief. De innesteling was toen nog gaande. Innesteling kan prima samen gaan met oplopende testen aangezien innesteling langer duurt dan 1 dag. Op het moment dat je positief test is er genoeg ingesteld voor aanmaak hcg maar dat wil niet zeggen dat de innesteling al volledig is. Biochemische zwangerschap bestaat niet voor niks. Was bij mij ook het geval de laatste x (waarbij ik pas na NOD testte trouwens). Bijzonder ook dat er hier gezegd wordt dat vroege zwangerschappen geen zwangerschappen zijn. Nog nooit een miskraam meegemaakt zeker? Wat iets anders is dan een biochemische zwangerschap.
Hoe kom je erbij? Hcg komt van de aanmaak van de placenta en de aanmaak van de placenta begint als het embryo ingenesteld is. Hij heeft daar namelijk de baarmoederwand voor nodig anders kan het niet.

Biochemische zwangerschap zegt alleen maar dat er wel een positieve test was maar geen zwangerschap zichtbaar op echo (omdat het al rond 4-5 weken mis ging). Niks meer en niks minder. Met innesteling heeft het in die zin te maken dat het dus juist wél innestelt, maar zich vervolgens niet verder ontwikkelt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-12-2019 14:18
Hoe kom je erbij? Hcg komt van de aanmaak van de placenta en de aanmaak van de placenta begint als het embryo ingenesteld is. Hij heeft daar namelijk de baarmoederwand voor nodig anders kan het niet.

Biochemische zwangerschap zegt alleen maar dat er wel een positieve test was maar geen zwangerschap zichtbaar op echo (omdat het al rond 4-5 weken mis ging). Niks meer en niks minder. Met innesteling heeft het in die zin te maken dat het dus juist wél innestelt, maar zich vervolgens niet verder ontwikkelt.
Dat heeft de vk mij verteld. Je bent wel zwanger maar tevens boort het embryo zich nog steviger vast. Zo moest ik dat zien volgens haar. Wat je zegt over biochemisch snap ik en weet ik. Ik had vanwege het verhaal van mijn vk de uitleg er aan gegeven dat een biochemische zwangerschap ook kan ontstaan omdat de innesteling alsnog niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als TO nou gewoon ff wacht of ze ongesteld wordt of niet. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven