Afspraak verloskundige
zondag 2 februari 2020 om 23:32
Dag,
Afgelopen week bij de vk geweest was toen 35 weken. Alles in orde alleen mijn gewicht blijft wat aan de lage kant, baby groeit goed.
Ben nu 36 weken en de vk heeft pas weer een afspraak met mij gemaakt als ik 37 weken en 5 dagen ben.
Vind er nu toch veel tijd tussen zitten. Ruim 2 weken. Lees overal dat je vanaf week 36 elke week bij je verloskundige komt.
Dit staat ook op hun eigen site.
Wat zouden jullie doen? Bellen om toch in week 36 nog een afspraak in te plannen ook om mijn gewicht goed te blijven monitoren?
Bvd
Afgelopen week bij de vk geweest was toen 35 weken. Alles in orde alleen mijn gewicht blijft wat aan de lage kant, baby groeit goed.
Ben nu 36 weken en de vk heeft pas weer een afspraak met mij gemaakt als ik 37 weken en 5 dagen ben.
Vind er nu toch veel tijd tussen zitten. Ruim 2 weken. Lees overal dat je vanaf week 36 elke week bij je verloskundige komt.
Dit staat ook op hun eigen site.
Wat zouden jullie doen? Bellen om toch in week 36 nog een afspraak in te plannen ook om mijn gewicht goed te blijven monitoren?
Bvd
zondag 2 februari 2020 om 23:56
Je gewicht monitoren kan je zelf ook. Bovendien zegt je gewicht niet zo heel veel. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap bijna 15 kilo afgevallen, bij de tweede en derde niets afgevallen maar ook niets aangekomen en heb drie perfect gezonde kinderen gekregen.
Op zich is elke week wel normaal na 36 weken, maar voor je gewicht hoef je het niet te doen. Ik zou morgen even bellen om te overleggen.
Op zich is elke week wel normaal na 36 weken, maar voor je gewicht hoef je het niet te doen. Ik zou morgen even bellen om te overleggen.
maandag 3 februari 2020 om 00:31
snowy2 schreef: ↑02-02-2020 23:56Je gewicht monitoren kan je zelf ook. Bovendien zegt je gewicht niet zo heel veel. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap bijna 15 kilo afgevallen, bij de tweede en derde niets afgevallen maar ook niets aangekomen en heb drie perfect gezonde kinderen gekregen.
Hier sluit ik me bij aan.
Bij de eerste 15 kg aangekomen, bij de tweede 3 kg. Beiden zijn echter volledig gezond ter wereld gekomen.
Ik zou wel een afspraak maken als jij je er beter bij voelt.
maandag 3 februari 2020 om 05:07
Ik vind op deze termijn twee weken ook lang maar niet extreem. Zeker als de zwangerschap tot nog toe ongecompliceerd verloopt, kun je best tot die termijn van 37 weken met een afspraak per twee weken toe. Maar na 37 weken zou ik wel elke week willen ja, gevoelsmatig is de bevalling dan zo dichtbij.
Kan ze zich niet gewoon misrekend hebben?
Kan ze zich niet gewoon misrekend hebben?
maandag 3 februari 2020 om 06:20
maandag 3 februari 2020 om 06:21
Op de website van onze verloslundige is het standaard om 2 weken ertussen te hebben van 36 weken tot de uitgerekende datum. En daarna pas extra controles. Maar als je dat niet prettig vind vraag je toch of je eerder kan komen.
Gewicht maakt niets uit. Heb je overgewicht? Dan kom je namelijk ook minder aan omdat je dan je reserves aanspreekt. Ik kwam 16kg aan maar had daarintegen geen buik. Kwam een prima baby uit, na 1-2 weken was ik de eerste 13kg al kwijt...
Gewicht maakt niets uit. Heb je overgewicht? Dan kom je namelijk ook minder aan omdat je dan je reserves aanspreekt. Ik kwam 16kg aan maar had daarintegen geen buik. Kwam een prima baby uit, na 1-2 weken was ik de eerste 13kg al kwijt...
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 03-02-2020 06:24
34.49% gewijzigd
maandag 3 februari 2020 om 06:44
Als jij daar over twijfelt moet je dat aangeven. Ik had zelf een medische indicatie en liep bij een gynaecoloog, maar zij wilde om de week een afspraak en niet iedere week. Zeker mijn laatste zwangerschap vond ik dit ook weinig. Want baby was macrosoom (erg groot) en ik liep behoorlijk overtijd. Ik heb het gewoon aangegeven en toen mocht ik ertussen nog eens komen.
maandag 3 februari 2020 om 07:58
Die termijn heb ik zelf niet gehaald.
Maar waarom zou je extra langs willen komen om je gewicht te laten controleren?
Hoeveel jij aankomt daar heeft de verloskundige 0 invloed op. Dat ligt aan jezelf hoe veel je eet. Jij weet zelf wel wat gezond en normaal eten is of niet.
Je zou ook nog kunnen aankomen door extra vocht Maar dat merk je vanzelf en krijg je last van en dan kan je alsnog bellen. Mocht dit al zo zijn.
En wat de grootte van je kind betreft daar zitten ze zo vaak naast. Zolang jij je kind goed voelt bewegen is er niets aan de hand. Die controle bij de verloskundige is ook maar een moment opname. Ook daarna kan het ineens mis gaan als dat is waar je bang voor bent.
Ik zou zeker niet bellen voor een extra afspraak. Maar als jij anders een hele week in de stress zit dan vooral wel doen. Want stress dat is dan juist weer niet zo goed voor je baby.
Maar waarom zou je extra langs willen komen om je gewicht te laten controleren?
Hoeveel jij aankomt daar heeft de verloskundige 0 invloed op. Dat ligt aan jezelf hoe veel je eet. Jij weet zelf wel wat gezond en normaal eten is of niet.
Je zou ook nog kunnen aankomen door extra vocht Maar dat merk je vanzelf en krijg je last van en dan kan je alsnog bellen. Mocht dit al zo zijn.
En wat de grootte van je kind betreft daar zitten ze zo vaak naast. Zolang jij je kind goed voelt bewegen is er niets aan de hand. Die controle bij de verloskundige is ook maar een moment opname. Ook daarna kan het ineens mis gaan als dat is waar je bang voor bent.
Ik zou zeker niet bellen voor een extra afspraak. Maar als jij anders een hele week in de stress zit dan vooral wel doen. Want stress dat is dan juist weer niet zo goed voor je baby.
maandag 3 februari 2020 om 08:15
maandag 3 februari 2020 om 21:58
Ik denk dat je voor je gewicht niet perse bij de vk hoeft te zijn. Dit kun je thuis ook doen.
Bij 35 weken vroegen ze of ik er 1 of 2 weken tussen wilde laten. Mijn controles waren goed dus er was niet perse een reden om de week daarna weer te komen. We hebben er toen dus twee weken tussen laten zitten.
Daarna wel elke week een afspraak.
Denk dus dat het niet zo gek is, maar mocht je je er onzeker over voelen dan kun je natuurlijk altijd even bellen om te overleggen.
Bij 35 weken vroegen ze of ik er 1 of 2 weken tussen wilde laten. Mijn controles waren goed dus er was niet perse een reden om de week daarna weer te komen. We hebben er toen dus twee weken tussen laten zitten.
Daarna wel elke week een afspraak.
Denk dus dat het niet zo gek is, maar mocht je je er onzeker over voelen dan kun je natuurlijk altijd even bellen om te overleggen.