ander eetpatroon?

21-10-2019 16:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal at ik 3x per dag maar nu ik zwanger ben (en heel erg misselijk) heb ik van de verloskundige het advies gekregen om minimaal 6 á 8x per dag hele kleine beetjes te eten.

Hoe doen jullie dat en wat eet je zoal op een dag?
Ik ben tot week 18 misselijk geweest bij beide zwangerschappen. Ik at dus vooral waar ik zin in had en het maakte mij minder uit wat dat dan was. Natuurlijk koos ik het liefst voor gezond, maar soms lukte het gewoon niet.
Ik at wel fruit, want dat kon ik toch het beste verdragen. Brood en avondeten was echt een hel.
‘s morgens at ik yoghurt of fruit.

Nu 26 weken zwanger en kan nu gewoon weer alles eten. Eet ‘s morgens yoghurt met cruesli
10.00 fruit
12.00 2 boterhammen en cup a soup (niet elke dag, maar wel vaak als ik werk)
16.00 koekje of fruit
17.30 avond eten
20.00 koekje of fruit.

Tussendoor snaai ik nog wel wat hoor, maar dat is vooral op de dagen dat ik niet werk.
Op de dagen dat ik werk kan ik tussendoor niet echt wat nemen buiten de pauzes om. Maar als ik thuis kom pak ik dan vaak wat om te snaaien.

Ik heb een lage bloeddruk dus eet weleens een dropje wanneer ik voel dat dit nodig is.
Tegen de misselijkheid nam ik vaak ook een pepermuntje. Het zuigen daarop hielp mij. Deze nam ik dan soms tussendoor als dit nodig was.

Kijk dus gewoon waar je zin in hebt. Zorg dat je wat meer fruit in huis hebt wat je over de dag kunt verdelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven