ander eetpatroon?
maandag 21 oktober 2019 om 16:31
maandag 21 oktober 2019 om 16:31
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
Ik eet nu inderdaad ook meerdere malen wat kleinere porties per dag. Ben inmiddels met verlof en slaap uit tot een uur of 11, dus mijn ritme is nu wat opgeschoven, maar toen ik nog werkte was het ongeveer zoiets:
7.15 bakje yoghurt met banaan
10.00 reep ontbijtkoek of stuk fruit
13.00 2 boterhammen
15.00 boterham
16.30 stuk fruit
18.30 kleine portie avondeten
20.00 stuk fruit
Ik eet nu inderdaad ook meerdere malen wat kleinere porties per dag. Ben inmiddels met verlof en slaap uit tot een uur of 11, dus mijn ritme is nu wat opgeschoven, maar toen ik nog werkte was het ongeveer zoiets:
13.00 2 boterhammen
15.00 boterham
16.30 stuk fruit
20.00 stuk fruit
maandag 21 oktober 2019 om 16:32
Ik at al 6x per dag, maar ik do ehet zo;
- ontbijt
- tussendoor vaak fruit (manderijnen, appels, banaan, of wat meer luxe fruit zoals meloen of ananas. Dat snijdt ik dan sochtends voor en neem het in een bakje mee). Eventueel met wat yoghurt, afhankelijk hoeveel trek ik heb.
- lunch met brood en beleg
- Tussendoor. Denk aan: soep meenemen van thuis, nog een boterham, crackers met beleg, portie groente (komkommer, tomaatjes, wortels) met hummus. Ik wissel af, afhankelijk waar ik zin in heb.
- avondeten
- 'savonds is het heel wisselend en afhankelijk hoe moe ik ben (als ik vroeg ga slapen eet ik minder), meestal eet ik later op de avond een groter toetje (yoghurt, vla, dat soort dingen)
- ontbijt
- tussendoor vaak fruit (manderijnen, appels, banaan, of wat meer luxe fruit zoals meloen of ananas. Dat snijdt ik dan sochtends voor en neem het in een bakje mee). Eventueel met wat yoghurt, afhankelijk hoeveel trek ik heb.
- lunch met brood en beleg
- Tussendoor. Denk aan: soep meenemen van thuis, nog een boterham, crackers met beleg, portie groente (komkommer, tomaatjes, wortels) met hummus. Ik wissel af, afhankelijk waar ik zin in heb.
- avondeten
- 'savonds is het heel wisselend en afhankelijk hoe moe ik ben (als ik vroeg ga slapen eet ik minder), meestal eet ik later op de avond een groter toetje (yoghurt, vla, dat soort dingen)
maandag 21 oktober 2019 om 16:37
Jeetje wat weinig voor een zwangere vrouw. Ik at wel 8 boterhammen op een dag, en ook een groot bord met avond eten. En al het fruit en tussendoortjes nog. Ik verbrandde alles als een gek geloof ik.Nushy schreef: ↑21-10-2019 16:31Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
13.00 2 boterhammen
15.00 boterham
16.30 stuk fruit
20.00 stuk fruit
maandag 21 oktober 2019 om 16:38
Ik verspreidde mijn maaltijden gewoon een beetje. Normaal ontbijt ik met 2 boterhammen, toen ik zwanger was met eentje en de ander nam ik wat later. Dus bijvoorbeeld:
7.00 uur: 1 of 2 boterhammen met kaas + thee
10.00: boterham met pindakaas + handje druiven
12.30: 1 of 2 boterhammen met kaas + soep
14.00: banaan
16.00: boterham met appelstroop of handje noten
18.30: avondeten
20.30: yoghurt met muesli
Overigens heb ik ook een periode gehad waarin ik echt ontzettende honger had, toen at ik gewoon echt het dubbele van normaal.
7.00 uur: 1 of 2 boterhammen met kaas + thee
10.00: boterham met pindakaas + handje druiven
12.30: 1 of 2 boterhammen met kaas + soep
14.00: banaan
16.00: boterham met appelstroop of handje noten
18.30: avondeten
20.30: yoghurt met muesli
Overigens heb ik ook een periode gehad waarin ik echt ontzettende honger had, toen at ik gewoon echt het dubbele van normaal.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 21 oktober 2019 om 16:39
Heel lastig niet maar voor mij lastig overschakelen, vandaar dat ik op zoek ben naar inspiratie. Jouw voorbeelden klinken goed!
maandag 21 oktober 2019 om 16:41
Dank je! Ik ben 8 weken, nog pril dus. Dat uitslapen klink heerlijk en jouw menu ookNushy schreef: ↑21-10-2019 16:31Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
13.00 2 boterhammen
15.00 boterham
16.30 stuk fruit
20.00 stuk fruit
maandag 21 oktober 2019 om 16:42
Ik at alleen maar croissantst, blanke vla en fruit. Als ik het al binnen hield. De rest kwam er genadeloos uit
Gewoon eten wat kan, natuurlijk zo gezond mogelijk, maar soms lukt dat gewoon niet
Btw, ik heb een hele gezonde baby op de wereld gezet.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met de kwaaltjes.
maandag 21 oktober 2019 om 16:43
Inmiddels is het wel wat meer geworden, ik ben nu 39 weken zwanger en eet nu 4 boterhammen op een dag, 2-3 stuks fruit, yoghurt en daarnaast nog vrijwel dagelijks snoep/chips/chocola.1987mama1987 schreef: ↑21-10-2019 16:37Jeetje wat weinig voor een zwangere vrouw. Ik at wel 8 boterhammen op een dag, en ook een groot bord met avond eten. En al het fruit en tussendoortjes nog. Ik verbrandde alles als een gek geloof ik.
maandag 21 oktober 2019 om 16:45
Ik had vooral de eerste 12 weken last van weinig eetlust en misselijkheid bij grotere porties eten, daarna ging het langere tijd goed en nu sinds een week of 2 last van maagzuur waardoor ik weer over ben gestapt op de kleinere porties (maar nu wel wat ongezondere keuzes maak, eet nu wel dagelijks snoep, chips en/of kitkats e.d.).
Laatste loodjes inderdaad, ruim 39 weken nu. Ben tot nu toe 14,5 kg aangekomen.
maandag 21 oktober 2019 om 16:45
Die ga ik onthouden, ik ben vaak verschrikkelijk misselijk en dat is geen fijne combinatie met mijn werk (ik heb direct cliëntcontact/spreekuren en kan niet wegrennen of een emmer onder mijn bureau schuiven
maandag 21 oktober 2019 om 16:49
Nushy schreef: ↑21-10-2019 16:45Ik had vooral de eerste 12 weken last van weinig eetlust en misselijkheid bij grotere porties eten, daarna ging het langere tijd goed en nu sinds een week of 2 last van maagzuur waardoor ik weer over ben gestapt op de kleinere porties (maar nu wel wat ongezondere keuzes maak, eet nu wel dagelijks snoep, chips en/of kitkats e.d.).
Laatste loodjes inderdaad, ruim 39 weken nu. Ben tot nu toe 14,5 kg aangekomen.
In die grote porties zit het m bij mij waarschijnlijk dus ook in. Ik ga dat zeker aanpassen voor nu, hopelijk ben ik dan snel een stukje minder misselijk. Ruim 39 weken, wat leuk! Dan is het einde echt al in zicht.
maandag 21 oktober 2019 om 16:51
Dank je, en gefeliciteerd met je baby! Meer fruit eten ga ik zeker doen.Yoginica schreef: ↑21-10-2019 16:42Ik at alleen maar croissantst, blanke vla en fruit. Als ik het al binnen hield. De rest kwam er genadeloos uitGewoon eten wat kan, natuurlijk zo gezond mogelijk, maar soms lukt dat gewoon niet
![]()
maandag 21 oktober 2019 om 17:20
Toen ik zo misselijk was in het begin was er maar weinig wat ik kon eten. ‘s ochtends wat fruit, ‘s middags een broodje kaassoufflé en ‘s avonds een beetje warm eten. En tussendoor dropjes tegen de misselijkheid (ik heb toch een lage bloeddruk, dus dat kon wel). Iets anders of meer kon ik echt niet wegkrijgen. Gelukkig was dat maar voor een paar weken, daarna voelde ik me beter en kon ik weer gewoon eten.
Ik zou dus nu vooral eten waar je geen weerstand tegen hebt en dan proberen zo gezond mogelijk te eten. Maar waarschijnlijk is het maar tijdelijk en is het ook echt geen ramp als het nu even wat minder gezond is.
Ik zou dus nu vooral eten waar je geen weerstand tegen hebt en dan proberen zo gezond mogelijk te eten. Maar waarschijnlijk is het maar tijdelijk en is het ook echt geen ramp als het nu even wat minder gezond is.
maandag 21 oktober 2019 om 17:40
Kijk vooral waar je zo min mogelijk misselijk van wordt! In het begin kwam alles eruit.
Nu kan ik wel dingen beter verdragen maar nog steeds kan ik mn dag niet beginnen met yoghurt of suiker. Ik moet dus wel opletten met wat ik met ontbijt eet.
Ochtend:
Start met naturel crackertjes bij opstaan
Rond 8, 1 boterham
Rond 10, Boterham 2
Lunch: yoghurt met havermout en fruit
Tussendoor: Kiwi, pruimen, abrikozen oid
Avondeten. Totaal andere smaak dan voorheen en daar geef ik me aan over.
Doordat ik in het begin weinig vezels kon verdragen zat ik helemaal verstopt. Let daar op en vraag anders iets aan de huisarts!
Nu kan ik wel dingen beter verdragen maar nog steeds kan ik mn dag niet beginnen met yoghurt of suiker. Ik moet dus wel opletten met wat ik met ontbijt eet.
Ochtend:
Start met naturel crackertjes bij opstaan
Rond 8, 1 boterham
Rond 10, Boterham 2
Lunch: yoghurt met havermout en fruit
Tussendoor: Kiwi, pruimen, abrikozen oid
Avondeten. Totaal andere smaak dan voorheen en daar geef ik me aan over.
Doordat ik in het begin weinig vezels kon verdragen zat ik helemaal verstopt. Let daar op en vraag anders iets aan de huisarts!
maandag 21 oktober 2019 om 18:25
Ik had cravings naar Optimel yoghurt abrikoos met cruesli chocolade van Quaker. Lijkt verkapte reclame, echter was echt specifiek die yoghurt en die cruesli.
Daarnaast aardappelsalade die ik zelf aanvulde met tomaat en zilveruitjes.
Ook Knorr tomatensoep met extra groente.
Tussendoor kilo’s mandarijnen en sinaasappels.
Daarop heb ik geleefd een hele periode. Dus die producten verdeeld over de dag.
maandag 21 oktober 2019 om 18:34
Soep tussendoor, daar had ik ook niet aangedacht, klinkt lekker, zeker nu het kouder wordt.Ttroeteltje schreef: ↑21-10-2019 18:25Ik had cravings naar Optimel yoghurt abrikoos met cruesli chocolade van Quaker. Lijkt verkapte reclame, echter was echt specifiek die yoghurt en die cruesli.
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:40
ga ik proberen, dank je!Ttroeteltje schreef: ↑21-10-2019 20:54Warme pap dan misschien ook een idee? (Rijstepap,bloempap,gortepap,havermout,griesmeel).