Baarmoedermond verstreken, bevalling nadert?

08-07-2019 17:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is geconstateerd dat m'n baarmoedermond al verstreken is. Gynaecoloog zat al met vinger tegen het hoofdje. Betekent dit dat de bevalling nadert? Of kan het net zo goed nog twee weken duren? Ben nu op de kop af 40 weken. Tweede kind. Eerste was bijna twee weken overtijd...

Zit me te vervelen, dus heb wel zin in wat ervaringen van anderen, met verstreken baarmoedermonden.
deijscoboer schreef:
08-07-2019 17:28
Gynaecoloog zat al met vinger tegen het hoofdje. Betekent dit dat de bevalling nadert? Of kan het net zo goed nog twee weken duren? Ben nu op de kop af 40 weken.
Dat wist de Gyn je niet te vertellen?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 18:20
27.76% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
08-07-2019 17:30
Dat wist de Gyn je niet te vertellen?
Ik denk ook dat de gynaecoloog een betrouwbaarder antwoord heeft dan de gemiddelde forumer🤔
Eens even kijken; ja inderdaad! :fortune:
Ik zou het even aan de dokter vragen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik kan mij ook wel voorstellen dat de gyn zo'n algemeen antwoord geeft van ja kan morgen zijn maar ook over 2 weken.
Ik had 4cm ontsluiting en heeft nog bijna 2 weken geduurd. Het zegt allemaal niets. Kan zeker nog even duren, maar ja misschien ook niet. Gewoon afwachten dus.
Het leven is niet eerlijk
Bij dochter liep ik al van 36 weken met een cm opening rond, pas met 39+5 bevallen. Nu ook al een cm opening vanaf 35 weken. Gynaecoloog denkt dat ik dezelfde periode ongeveer zal bevallen, dus 39 weken en een paar dagen, maar 100 procent zeker kan je nooit zijn. De baby komt als hij/zij er zin in heeft om te komen.
Kan voor vannacht zijn, voor binnen twee dagen ofwel loop je nog meer dan een week zo rond 😶
kaartje1 schreef:
08-07-2019 17:41
Ik kan mij ook wel voorstellen dat de gyn zo'n algemeen antwoord geeft van ja kan morgen zijn maar ook over 2 weken.
En dan is dat zo. Als dat niet zo was had zij/hij dat wel tegen TO gezegd.
Ik heb ook minstens twee weken met 4cm ontsluiting gelopen. Het kan nog even duren :)
Haha, hmmm, oké. Had geen zin om het te vragen aan de gyn, want ik verwachtte inderdaad zo'n algemeen antwoord :rolling:
Oh, het komt vaker voor dat mensen al minimaal een week met 4 cm ontsluiting lopen. Zelfs strippen haalde bij mij niets uit, behalve oefenweeën waarna het 5 cm werd. De ingeleide bevalling met 41 weken ging daarna wel lekker snel (< 2,5 uur).
Bij mij kwam de eerste met 41,6 (ingeleid) en de tweede met 42,1. Bij de eerste zat alles nog potdicht en bij de tweede had ik al wat ontsluiting en is er in de week voorafgaande flink gestript door de gyn.

Nu vandaag 40.1 al 2 weken voorweeen en ik ben er ook klaar mee. Mag komen van mij. Helaas vertelde de verloskundige dat die voorweeen helemaal niets hoeven te betekenen. Ze denkt zelfs dat ik weer die 42 ga halen vanwege de eerdere zwangerschappen.....

Dus het zegt helemaal niets helaas.... ja als je weeën krijgt of je vliezen breken dan is het begonnen.....
deijscoboer schreef:
08-07-2019 18:16
Haha, hmmm, oké. Had geen zin om het te vragen aan de gyn, want ik verwachtte inderdaad zo'n algemeen antwoord :rolling:
Serieus.
Geen ervaring, maar ik ben vandaag ook precies 40 weken. Geen idee of er al ontsluiting is (ik ben gewoon bij de verloskundige) wel boden ze al aan om te kijken en evt te strippen maar ik voel me nog heel goed en heb er wel vertrouwen in dat kleine zich aankondigt als hij er klaar voor is!
Gek idee wel dat je weken met 4 cm ontsluiting kan rondlopen.. Hoe zou dat dan met sex zitten, is dat niet gevaarlijk? :@@:

Succes met de allerlaatste loodjes!
hoera2012 schreef:
08-07-2019 18:20
Bij mij kwam de eerste met 41,6 (ingeleid) en de tweede met 42,1. Bij de eerste zat alles nog potdicht en bij de tweede had ik al wat ontsluiting en is er in de week voorafgaande flink gestript door de gyn.

Nu vandaag 40.1 al 2 weken voorweeen en ik ben er ook klaar mee. Mag komen van mij. Helaas vertelde de verloskundige dat die voorweeen helemaal niets hoeven te betekenen. Ze denkt zelfs dat ik weer die 42 ga halen vanwege de eerdere zwangerschappen.....

Dus het zegt helemaal niets helaas.... ja als je weeën krijgt of je vliezen breken dan is het begonnen.....
Jeetje ja is wel een dingetje hé, zo lang wachten! Wanneer gingen ze strippen bij jouw 2e? Niet ingeleid uiteindelijk?
azrielle schreef:
08-07-2019 18:21
Geen ervaring, maar ik ben vandaag ook precies 40 weken. Geen idee of er al ontsluiting is (ik ben gewoon bij de verloskundige) wel boden ze al aan om te kijken en evt te strippen maar ik voel me nog heel goed en heb er wel vertrouwen in dat kleine zich aankondigt als hij er klaar voor is!
Gek idee wel dat je weken met 4 cm ontsluiting kan rondlopen.. Hoe zou dat dan met sex zitten, is dat niet gevaarlijk? :@@:

Succes met de allerlaatste loodjes!
Seks doe ik niet aan als ik zwanger ben, maar het kan geen kwaad. Kind zit veilig afgesloten in een dichte vruchtzak.
MinkeDeWit schreef:
08-07-2019 18:25
Seks doe ik niet aan als ik zwanger ben, maar het kan geen kwaad. Kind zit veilig afgesloten in een dichte vruchtzak.
Hmm nou nee hier is het ook weer even geleden haha! Maar gister zei m'n vriendinnetje nog dat ik maar moest sexen want dat zou de bevalling opwekken.. Maar met 4 cm lijkt me dat wel eng, al heb je gelijk er is ook nog een vruchtzak! Toch raar idee wel, nee ik pas... :-D
azrielle schreef:
08-07-2019 18:37
Hmm nou nee hier is het ook weer even geleden haha! Maar gister zei m'n vriendinnetje nog dat ik maar moest sexen want dat zou de bevalling opwekken.. Maar met 4 cm lijkt me dat wel eng, al heb je gelijk er is ook nog een vruchtzak! Toch raar idee wel, nee ik pas... :-D
Ik vond het zo onfatsoenlijk naar de baby. Die schrikt zich rot als er steeds zo’n gevaarte tegen zijn hoofdje aan komt. Slaat nergens op natuurlijk :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven