Baby kraam box zus

23-07-2019 21:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is 16 weken zwanger van haar eerste kindje. Nu had ik bedacht dat het leuk zou zijn om alles wat ik tegenkom aan goedkope en gratis dingetjes voor de baby in een box/pakket te stoppen. Maar wanneer zal ik dat geven ? Ik heb nu ook nog niet zo veel spulletjes die er in kunnen, heb tot nu toe talkpoeder, paar kledingstukjes en een boekje.
Op zich is het misschien logisch om het te geven als de baby er is. Maar aan de andere kant, dan heb ik natuurlijk een echt kraamcadeautje en dan krijgt ze al zo veel van iedereen. Is het misscien dan beste om het met bv een genderreveal (ze willen wel weten wat het wordt, maar ik weet niet of ze zon party gaat geven) te geven, of kan ik het beter geven met de babyshower?
Dat soort spul krijg je doorgaans tijdens de zwangerschap. Dus als ik zou moeten kiezen tussen party A of B dan zou ik zeggen: bij de babyshower.
Ja, ik heb nog nooit vriendinnen gehad die zwanger waren en heb verder allern een jonger broertje dus vandaar dat ik hier vroeg wat gebruikelijk is😅
Wanneer jij het graag wil geven
Ik maak heel veel pakketjes als kraamkadootjes, dus als baby geboren is. Een koffertje met naam ( kan ik zelf snijden en plakken) een romper met bedrukking, maak ik zelf.
Meestal een little dutch kadootje (is merk houten babyspeelgoed en accessoires, google maar eens).

Een leuke auto of speeltoren die ik beplak/bedruk en een badcape of hydrofiele doeken. Liefst in een kleur die past bij babykamer of in stijl van babykaartje.

Kadokaart erin van lokale leuke babywinkel of hema of prenatal.

Ik zou tijdens de zwangerschap gewoon wat leuks voor zus zelf geven of een middagje uit samen?
Je kunt ook een kraammand geven als de baby er is, met elke dag een klein cadeautje. Daar ben je nu al voor het sparen. Je kunt zelf kiezen hoeveel dagen.
Is ze nog jarig tijdens haar zwangerschap?

Dan misschien?
Je stelt je in op een genderrevealparty en een babyshower? Echt?
een kraammand is echt leuk, dan kun je elke dag een cadeautje open maken
ik weet dat mijn moeder er een voor ons aan het maken is en ik kijk er echt naar uit

momenten om zoiets te geven:
een genderreveal (als ze dat doet)
de babyshower (als ze die wil/krijgt)
op de eerste dag van zwangerschapsverlof
als je op kraambezoek gaat

of gewoon wanneer je denkt dat je pakket af is en je samen wat leuks gaan doen, want cadeaus krijgen is altijd leuk en hoeft helemaal niet per se op een aangewezen moment

wil je wel waarschuwen: wees een beetje kritisch wat je erin stopt aan 'gratis dingetjes die je tegenkomt'..want je krijgt als zwangere al zoveel ongelooflijk veel promotiespulletjes (proefverpakking luiers hier, speentje daar, minibillenzalfje in het ene pakket, washandje in het andere) dat je al snel enigszins krankjorum wordt van alle gratis spulletjes die je overal bij krijgt...voor je het weet heb je 4 talkpoeders staan zeg maar.

En zolang ze nog zwanger is is het ook leuk om dingen te geven (als je dat wil) waar ze nu wat aan heeft. Een fijne creme of bodylotion, een pak rennies ;) . Kreeg zelf vandaag een zak magnesiumvlokken voor voetenbadjes van iemand, dat vond ik bijvoorbeeld echt heel leuk en attent.
Generrevealparty’s zijn in mijn omgeving gelukkig nog niet zo aangeslagen. Dat laten we over Amerikaanse vloggers en instagrammers.
Ik kreeg een laatste loodjespakket van mijn schoonzusjes. De laatste 10w mocht ik iedere week 1 kadootje open maken
Ik zou het gewoon leuk spontaan aan keertje geven. Zeker als je al een ander kraamcadeau (in gedachte) hebt.
Weet niet wanneer ze precies is uitgerekend en of er bij jullie aan sinterklaas wordt gedaan, anders is dat misschien nog een optie? Kan je nog even verder verzamelen. Kerst zal denk ik wel heel krap worden.
Het gaat uiteindelijk om het gebaar. Dus gewoon lekker geven wanneer je het wilt!
Ik stem ook voor de kraammand. Heb voor zussen en vriendinnen altijd een mooi bedrukte doos gekocht en daar heel veel kleine cadeautjes in gedaan. Bijvoorbeeld luiers, badspul, billenzalf, rompertje, badspeeltje, etc...
Ik heb altijd begrepen dat talkpoeder niet goed is om te gebruiken... Sorry, ik zag 'm staan en moest even zeuren ;-)
Lucifer2018 schreef:
23-07-2019 22:13
Ik maak heel veel pakketjes als kraamkadootjes, dus als baby geboren is. Een koffertje met naam ( kan ik zelf snijden en plakken) een romper met bedrukking, maak ik zelf.
Meestal een little dutch kadootje (is merk houten babyspeelgoed en accessoires, google maar eens).

Een leuke auto of speeltoren die ik beplak/bedruk en een badcape of hydrofiele doeken. Liefst in een kleur die past bij babykamer of in stijl van babykaartje.

Kadokaart erin van lokale leuke babywinkel of hema of prenatal.
Wat leuk!
Lief hoor. Ik zou het gewoon een keer tussendoor geven als je vindt dat je genoeg spulletjes hebt en je wat leuks met haar gaat doen.
Eze schreef:
23-07-2019 22:48
Je stelt je in op een genderrevealparty en een babyshower? Echt?
En dat is raar?! Naar mijn idee zijn er veel stelletjes die, als ze natuurlijk geslacht willen weten en dat ook willen delen met hun omgeving,
Die geslacht bekend maken met zon party. Maar goed, ik denk dat wij wel een babyshower gaan organiseren. Denk ook dat ze dat heel leuk zal vinden (d'r vrijgezellenfeest hebben wij ook georganiseerd en vond ze ook heel leuk).

Had nog niet van een kraammand gehoord maar klinkt leuk! Al vind ik het leuker en logischer om cadeautjes voor de baby te geven. Maar misschien moet ik even aan net idee wennen. Voor haar verjaardag (eind september) krijgt ze gewoon een verjaardagscadeau. En kraamcadeautje heb ik nog niet bedacht maar ze is pas begin januari uitgerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven