Baby minder voelen

07-09-2015 13:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en sinds vorige week heb ik baby elke dag heel goed gevoeld. Bij de controle zei de verloskundige dat het het heel beweeglijk is, vandaar dat ik het zo goed voelde!

Sinds zaterdagavond is het afgenomen en alleen gisteravond leek het of ik weer wat voelde, maar ik twijfelde of het niet mijn darmen waren..

Is dit normaal?

Het maakt me onzeker! Sowieso ben ik tijdens deze zwangerschap erg onzeker. Het is mijn eerste en alles is daardoor nieuw en onbekend.
Even bellen met je vk, daar zijn ze voor. Succes!
Als je het niet vertrouwt bellen met vk (al is het maar even hartje luisteren). Je hoeft het kindje nu nog niet elke dag te voelen, maar liever een keer teveel bellen dan te weinig. Als je gaat liggen rustig, voel je dan wel iets? (vaak als je zelf rustig gaat liggen dan heb je eerder kans dat je iets voelt).
Even bellen met je vk. Met deze termijn kan het goed dat je het kindje even niet voelt, maar als je ongerust bent, gewoon even bellen.
Lieve TO, ik sluit me aan bij iedereen. Bel je vk gewoon even. Liefs!
Beter keertje te veel dan te weinig dus hop, bellen!
Elk einde is een nieuw begin
Bellen!!! Als mij iets is bijgebleven van alle controles en voorlichting is dat als je je ergens ongerust over maakt je altijd gelijk moet bellen en niet denken dat je je aanstelt of ze lastig valt met iets kleins of doms.

Dus heb je al gebeld?
@ ollekebollekeknolleke

(Leuke nic)

Was dit weekend ziek dus heel de dag op bed gelegen. Ook op m'n linkerzij want dan voel je het best, schijnt.
Bellen!
Keep Calm and Love Your Sjoe
Ik voel me zo'n zeur als ik bel, er zijn drie verloskundigen. Twee zijn er heel lief en begrijpend maar die derde kan heel bot zijn, waardoor ik me bezwaard voel.

Beltegoed opgewaardeerd dus nu toch maar bellen!!
Vanaf wk 28 moet je in principe het kindje pas 10 x p dag voelen. En dan tellen 3 schopjes in 1 x ook al als 3 x. In deze termijn is het opzich normaal omdat de baby nog heel veel ruimte heeft. Toch weet ik als mede zwangere als geen ander dat je hier enorm onzeker van kan worden en raad je dan ook net als alle anderen aan je vk even te bellen! Gewoon even ter geruststelling even naar het hartje luisteren.
Ik heb net gebeld. Verloskundige maakt zich geen zorgen op dit termijn is het normaal dat je de kleine nog niet dagelijks voelt..

Enigszins gerustgesteld, tegelijkertijd voelt het afgescheept.
Ga anders straks even rustig op de bank liggen of op bed . Het liefst op je linkerzij.. Of leg even een half uurtje je handen op je buik. Vaak maken ze dan toch contact met je.

Als je het dan nog niet vertrouwd gewoon bellen en vragen om een controle.

Stress is ook niet goed voor je.
quote:april88 schreef op 07 september 2015 @ 13:42:

Of leg even een half uurtje je handen op je buik. Vaak maken ze dan toch contact met je.

Dat helpt bij mij nou net niet. Van zodra ik mijn hand op mijn buik leg, stopt de kleine met schoppen.

Ik ben ook 21 weken en ik voel de baby soms meerdere keren per dag, soms een paar dagen niet. Lijkt me best normaal, er is nog veel ruimte om te draaien en als hij/zij tegen je placenta zit te schoppen voel je het ook niet of minder.

Inderdaad, je vk bellen, maar dat heb je al gedaan. Ik kan me inbeelden dat je je afgescheept voelt, maar mijn vk zou net hetzelfde doen. Nu woon ik wel in Zweden en is het hier niet zo de gewoonte dat je voor alles bij je vk mag langsgaan (er moet eigenlijk al iets ernstig mis zijn vooraleer ze actie ondernemen).

Naar het schijnt word je baby wakker als je een ijskoud drankje drinkt. Dus misschien kan je dat proberen?
Bedankt voor jullie tips!!
Je hebt voor 3 tientjes zo'n angel sound, ik was ook heel bezorgd in het begin maar heb mezelf daar echt mee gerust kunnen stellen. In het begin is het even zoeken, maar daarna weet je waar je moet zijn, en hoe verder je bent hoe makkelijker het is omdat je kindje natuurlijk groter is. Als je in de buurt van Eindhoven woont mag je de mijne best lenen. Het kan ook best zijn dat je kindje gedraaid is, en je daarom minder voelt Van alles is mogelijk, probeer je niet te druk te maken, is moeilijk I know. Geniet van de zwangerschap
Lief van je, bam1984!

Woon echter in de buurt van Rotterdam, dus niet echt in de buurt

Zal is nadenken om er zelf een aan te schaffen! Mag je dat echt onbeperkt gebruiken?

Ik voel nu weer kleine schopjes..
Vanaf 12 weken mag je hem gebruiken en ik deed dat ongeveer eens per week maar volgens mij mag het wel vaker. Zou hem niet 24/7 op je buik houden maar af en toe 10 minuutjes mag best Ze zijn alleen bang voor "nog meer" stress als je zelf het hartje niet kunt vinden, maar als je eenmaal weet waar je moet zoeken moet dat geen probleem zijn. Ik heb het meteen de 1e x zelf gevonden met pas 8 weken, toen wist ik nog niet dat het toen nog (liever) niet mocht. Maar het heeft me erg gerustgesteld tijdens mijn zwangerschap (ook bloedverlies gehad), wilde ook niet voor elke scheet de vk bellen
Fijn dat je de baby weer voelt en nog een fijne zwangerschap gewenst!!!
Bij mij zei de VK dat het soms helpt als je iets zoets eet. De kleintjes worden daar soms meer beweegelijk van.

Misschien heb je daar wat aan als je nog eens twijfelt over de kleine.

Daarnaast kun je natuurlijk altijd de VK bellen.!

Fijne zwangerschap!
Fijn dat je de baby nu weer voelt! Geniet van je zwangerschap:)!
Op die kleine schopjes na van gister heb ik weer niets gevoeld tot nu.

Buik voelt vreemd leeg.

Kan psychisch zijn.

Ik ben die onzekerheid zat en heb net de vk gebeld. Ze belt me zo terug voor een afspraak vanmiddag.. Hè, ik hoop zo dat er niks aan de hand is.
Succes Ruthje, ik hoop dat je gerustgesteld wordt!
He wat vervelend, Ruth! Sterkte, goed dat je gebeld hebt. Laat het maar goed controleren!
Ik mocht gelukkig gelijk terecht.

Eerst hoorden we alleen mijn hartslag en toen heel duidelijk de snelle hartslag van de kleine! Hij was weer heel beweeglijk, maar wss aan de kant van mijn rug, vandaar dat ik het niet voelde.

Bedankt voor alle lieve reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven