Baby voeding.

02-10-2018 09:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Even een vraag. We weten dat we absoluut geen borstvoeding gaan geven. Nu moet je natuurlijk voeding meenemen naar het ziekenhuis en thuis al iets hebben staan. We willen van nutrilon dan nemen. Maar der zijn zovee soorten van. Welke moet je nou nemen. Wat is het beste en in welke zit alles?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gewoon de 'normale' nutrilon met het blauwe schildje. Mocht blijken dat jullie kindje toch iets anders nodig heeft, dan is dat zomaar gehaald.
Blossem-Flower2018 schreef:
02-10-2018 09:00
[...]
Naar het ziekenhuis hoef je niks mee te nemen, je krijgt het van daar.
Voor thuis kun je Nutrilon 1 kopen. De standaard. Volledige zuigelingenvoeding staat er op het pak.

De tekst zegt genoeg ;-), volledig dus!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2018 09:32
Reden: OP gequote, maatregelen genomen
36.56% gewijzigd
Je hoeft geen voeding mee te nemen naar het ziekenhuis dat hebben ze daar.

Houdt er rekening mee dat ze jou toch gaan proberen overhalen om borstvoeding g geven.

Begin met de standaard nutrilon in huis te halen. De andere soorten zij. Alleen noodzakelijk als er een probleem is.
Je kunt overigens ook huismerk nemen. De inhoud is ‘hetzelfde’ alleen je het is goedkoper in je portemonnee!
sugarmiss schreef:
02-10-2018 09:04

Houdt er rekening mee dat ze jou toch gaan proberen overhalen om borstvoeding g geven.

Begin met de standaard nutrilon in huis te halen. De andere soorten zij. Alleen noodzakelijk als er een probleem is.
Bij mij probeerden ze niet over te halen hoor! Bij m’n tweede heb ik een paar dagen geprobeerd bv te geven maar omdat ze zagen dat ik zo zat te kloten, hebben ze me zelfs een soort van aangespoord om fv te geven. Beste keus ooit!
donkerblauw schreef:
02-10-2018 09:02
Naar het ziekenhuis hoef je niks mee te nemen, je krijgt het van daar.
Voor thuis kun je Nutrilon 1 kopen. De standaard. Volledige zuigelingenvoeding staat er op het pak.

De tekst zegt genoeg ;-), volledig dus!
Je mag de OP niet quoten, krijg je een waarschuwing voor, dan weet je dat ;-)

Blossom, wat donkerblauw zegt, klopt. In het ziekenhuis hebben ze kleine kant- en klare flesjes zuigelingenvoeding (20cc enzo), kun je daar klaarmaken (of laten klaarmaken).

Thuis is elke 1e stap babyvoeding goed, zijn strenge eisen aan. Nutrilon is niet beter dan Kruidvat, bijvoorbeeld. Ze moeten hetzelfde bevatten en mogen dezelfde dingen niet bevatten. Het enige dat verschilt is geur en prijs.
en anders stuur je iemand er op uit, om iets te gaan kopen
Je vriend, moeder, wie dan ook
Bij ons hadden ze Hero Baby Nutrasense in flesjes in het ziekenhuis en dat zijn we thuis door blijven geven in poeder. We hadden vooraf geen babyvoeding in huis want ik ging namelijk volledige borstvoeding geven ( :lol: ) We kregen ook voor 2 dagen flesjes mee.

Hero Baby Nutrasense Is een tikje goedkoper (zelfde kwaliteit) en dat vond ik wel tof als je ziet hoeveel blikken er doorheen gingen. Ook was het altijd te koop in tegenstelling tot Nutrilon. En wij vonden het soepeler oplossen dan Nutrilon. Dat is bij 1 flesje niet zo’n punt maar bij flesje 1001 gaat het irriteren denk ik.
Blossem-Flower2018 schreef:
02-10-2018 09:00
Wat is het beste en in welke zit alles?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Babyvoeding moet aan allerlei wettelijke eisen voldoen dus alle merken en varianten bevatten alle benodigde voedingsstoffen in de juiste verhouding. Je kan dus ook gewoon een huismerk babyvoeding nemen, die is kwalitatief het zo goed en een stuk voordeliger.
Ik zou beginnen met de standaard variant en indien nodig overstappen op aangepaste voeding.
en in al die 'blije dozen' etc zitten toch ook proefpakjes voeding???
(mijn ervaring is wat roestig)
lilalinda schreef:
02-10-2018 09:14
Nee, want de nummer 1 voeding mag niet gepromoot worden omdat borstvoeding 'beter' is. Daarom is nummer 1 ook nooit in de aanbieding en zie je nooit in een commercial op tv.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 09:19
1.44% gewijzigd
lilalinda schreef:
02-10-2018 09:14

Ik had echt alle blije dozen maar geen proefpakjes. Ik kan mij voorstellen dat het er niet in zit omdat kunstvoeding tot 6 (?) maanden niet gepromoot mag worden.
Nutrilon 1. Maar wij zijn snel overgestapt op hero nutrasense. Die was iets milder voor de darmen dan nutrilon. Werd ons gegeven als tip door het CB.
En als je al zeker weer geen borstvoeding te geven, wat bij ons ook het geval was, blijven ze echt niet doorhameren om het wel te proberen.

En zo wel, negeren en zeggen dat je daar niet voor kiest.
Gaat je kindje straks naar het kinderdagverblijf? Dan kun je daar vragen welke voeding zij gebruiken. Wij konden daar kiezen tussen Nutrilon en Hero, en zijn toen thuis ook Hero gaan gebruiken (die is goedkoper). Huismerken zijn ook prima maar er kan wat smaakverschil zijn, sommige baby's doen daar moeilijk over.
Ik las dat iemand zei 'hoeveel blikken er door heen gaan', maar er zijn ook goedkopere navulverpakkingen te koop van de meeste merken.
Er bestaat ook medicatie die er voor zorgt dat je melk niet opstart. Als je er echt heel zeker van bent is dat misschien een fijne optie om even over na te vragen. Dan heb je ook geen gedoe met stuwing enzo
Boheme schreef:
02-10-2018 09:18
Nee, want de nummer 1 voeding mag niet gepromoot worden omdat borstvoeding 'beter' is. Daarom is nummer 1 ook nooit in de aanbieding en zie je nooit in een commercial op tv.
De reden dat reclame voor kunstvoeding (volgens mij wereldwijd) verboden is, is omdat Nestlé kunstvoeding is gaan promoten in landen waar het drinkwater niet uit de kraan komt. Hierdoor werden de moeders genoodzaakt om ook flessenwater te kopen (ook van Nestlé).
sugarmiss schreef:
02-10-2018 09:04

Mij hebben ze niet over proberen te halen.

TO: In het ziekenhuis krijg je voeding. Koop nog geen voeding voor thuis. Laat je man/ouders/kennissen voeding halen vlak voordat je het ziekenhuis uit komt. Mocht je kindje iets anders nodig hebben dan de standaard voeding dan heb je een bus voor niets gekocht.
Fragolisa schreef:
02-10-2018 09:31
De reden dat reclame voor kunstvoeding (volgens mij wereldwijd) verboden is, is omdat Nestlé kunstvoeding is gaan promoten in landen waar het drinkwater niet uit de kraan komt. Hierdoor werden de moeders genoodzaakt om ook flessenwater te kopen (ook van Nestlé).
Nee, de Nederlandse wet verbied het omdat het de indruk kan wekken dat babyvoeding beter is dan borstvoeding.

Maar goed, ik vind beide even goed. Laat dat wel even duidelijk zijn. ;-D
rosings schreef:
02-10-2018 09:31
Er bestaat ook medicatie die er voor zorgt dat je melk niet opstart. Als je er echt heel zeker van bent is dat misschien een fijne optie om even over na te vragen. Dan heb je ook geen gedoe met stuwing enzo
Dat wordt niet zo gauw voorgeschreven, omdat dat hormonen zijn, die vervelende bijwerkingen kunnen hebben. Ik kreeg het zelfs niet bij mijn overleden baby. Als ik het echt graag gewild had dan mocht het, maar de huisarts zij liever niet.
In het ziekenhuis krijgt je baby een min- flesje (bij ons was dat van Hero), thuis hadden we al Nutrilon standaard staan. Er heeft werkelijk niemand een opmerking over gemaakt of me geprobeerd over te halen. Ik was er ook vrij duidelijk in, heb het gewoon meegedeeld en dat was het.

De stuwing is mij alles mee gevallen, ik heb er denk ik twee dagen 'last' van gehad. Ik schrijf last tussen haakjes omdat het geen pijn deed ofzo, ik heb vooraf hele strakke sport-bh's gekocht en die de eerste dagen dag en nacht aangehad, ook onder de douche (snel afdrogen en weer een droge bh aan). Ik was er toen ze 4 dagen oud was al helemaal van af.
Tip die ze in mijn ziekenhuis gaven: hou je bh aan bij het op de borst leggen na de geboorte, dat scheelt ook weer in de stuwing later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven