Bbz + hoge hcg

14-10-2018 18:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil de volgende kwijt. Vorige maand was ik ongeveer 7/8 weken zwanger en had een intake bij de verloskundige. Ze heeft inwendig en uitwendig gekeken maar heeft geen vruchtje kunnen vinden. Ook heeft ze een zw-test gedaan, en die kwam positief uit. Ze heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis en vermoed dat het om bbz ging.

In het ziekenhuis hebben ze bloedgeprik en echos gedaan. Weet niks kunnen vinden. Mijn hcg was 12.000. Erg hoog, want je moest echt wel iets kunnen zien. 1 nachtje in het ziekenhuis doorgebracht, ik mocht niet naar huis. Volgende dag was mijn hcg 1100. Omdat ik geen bbz symptonen had mocht ik naar huis. Ik heb helemaal geen buikprijn, schouderpijn misselijk of duizelig. Ik voel me prima.

We hebben afgesproken om elke week hcg te prikken. Na 2 dagen was het 8300. En een week later was het 3100. Het gaat omlaag. Alleen ik maak me nog steeds zorgen. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoe is het afgelopen? Ben zo bang voor de operatie.

Ze hebben gezegd dat het eug is en dat mijn lichaam hetzelf oplost.

Alvast bedant
Hetzelfde als jou. Ook bbz zonder klachten. En het heeft vanzelf losgelaten.
Was het zelfde als miskraam? Had je veel buikpijn? Veel bloedverlies. Vorige week heb ik wel 7/8 dagen menstruatie gehad. Maar geen buikpijn. En was je daarna weer zwanger of?
Ook ervaring mee, het is vanzelf opgelost. Dat het hcg afneemt is al een goed signaal. Je zal bloed moeten blijven prikken totdat het hcg weg is. Wel heel rot voor je, je lag er waarschijnlijk in de hoop een kloppend hartje te horen en toen kwam dit nieuws :redrose:
Ja het was hetzelfde als een miskraam. Geen buikpijn, wel veel bloed en stolsels.
PotjePindakaas schreef:
14-10-2018 19:01
Ook ervaring mee, het is vanzelf opgelost. Dat het hcg afneemt is al een goed signaal. Je zal bloed moeten blijven prikken totdat het hcg weg is. Wel heel rot voor je, je lag er waarschijnlijk in de hoop een kloppend hartje te horen en toen kwam dit nieuws :redrose:
De eerste paar dagen vond ik heel erg. De ene kant ben ik blij dat ze er vroeg bij zijn.
Vergeetmenietje1980 schreef:
14-10-2018 19:12
Ja het was hetzelfde als een miskraam. Geen buikpijn, wel veel bloed en stolsels.
Bedankt voor je bericht. Hopelijk ben ik er snel vanaf :(
Er is een besloten fb pagina, buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daar zitten allemaal vrouwen die een bbz hebben (gehad). Als je t fijn vindt Kun je je aanmelden. Kun je andere verhalen en vragen lezen en zelf alles vragen wat je wilt aan mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Heel veel sterkte! Tis een rollercoaster. Als je het niet vertrouwt met iets, altijd contact opnemen met je arts!

Heb er zelf ook een gehad, maar bij mij is geopereerd.
Wat verdrietig voor je om mee te moeten maken. Fijn dat de hcg daalt.
Niet om je ongerust te maken maar ik kreeg een behandeling met mtx omdat hcg bleef stijgen. Een aantal weken later was mijn hcg gedaald tot een "veilige" waarde. 2 dagen later super veel pijn gekregen. Naar zh gegaan en daar hielden ze het op pijn door loslating van het "vruchtje". Na een dag morfine hb geprikt en die was aan het dalen....Toch een bloeding en met spoed geopereerd. Operatie zelf viel me erg mee.
Bij pijn meteen aan de bel trekken dus! Sterkte
Hazzie schreef:
15-10-2018 00:18
Wat verdrietig voor je om mee te moeten maken. Fijn dat de hcg daalt.
Niet om je ongerust te maken maar ik kreeg een behandeling met mtx omdat hcg bleef stijgen. Een aantal weken later was mijn hcg gedaald tot een "veilige" waarde. 2 dagen later super veel pijn gekregen. Naar zh gegaan en daar hielden ze het op pijn door loslating van het "vruchtje". Na een dag morfine hb geprikt en die was aan het dalen....Toch een bloeding en met spoed geopereerd. Operatie zelf viel me erg mee.
Bij pijn meteen aan de bel trekken dus! Sterkte
Mijn hcg is gedaald. Moet deze week weer prikken ben benieuwd. Ik zou echt geen medicatie of operatie willen. Hopelijk komt het goed
Fijn dat hcg daalt! Sterkte met wachten en prikken. Zo lastig vond ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven