Bbz
woensdag 16 december 2015 om 14:52
Hallo iedereen
Ik ben opzoek naar mensen die een bbz hebben meegemaakt. Ik ben namelijk maandag metspoed geopereerd aan een bbz in mijn rechter eileider, ze hebben een deel.weggenomen. We waren niet bezig om zwanger te worden, was geheel onverwachts. Wel een hele klap in het gezicht. Tijdens de operatie hebben ze gezien dat ik met een oude infectie zat die heel mijn vanbinnen heeft doen vergroeien. Hij zei dat het een wonder is dat ik nog kinderen heb gekregen ( een zoon van 7 en een dochter van 3)
Ik ben nu thuis aan het herstellen en voel me heel raar, kan het niet omschrijven. Ik heb pijn, ongemak, kan moeilijk wandelen en soms denk ik dat ik,overdrijf maar ik voel me echt slecht.
Hoelang heb je nodig om te herstellen? De gyne was nogal vaag over alles
Ik ben opzoek naar mensen die een bbz hebben meegemaakt. Ik ben namelijk maandag metspoed geopereerd aan een bbz in mijn rechter eileider, ze hebben een deel.weggenomen. We waren niet bezig om zwanger te worden, was geheel onverwachts. Wel een hele klap in het gezicht. Tijdens de operatie hebben ze gezien dat ik met een oude infectie zat die heel mijn vanbinnen heeft doen vergroeien. Hij zei dat het een wonder is dat ik nog kinderen heb gekregen ( een zoon van 7 en een dochter van 3)
Ik ben nu thuis aan het herstellen en voel me heel raar, kan het niet omschrijven. Ik heb pijn, ongemak, kan moeilijk wandelen en soms denk ik dat ik,overdrijf maar ik voel me echt slecht.
Hoelang heb je nodig om te herstellen? De gyne was nogal vaag over alles
woensdag 16 december 2015 om 14:59
Dat je moeilijk kan wandelen, lijkt me niet zo gek, je hebt afgelopen maandag een buikoperatie ondergaan! Daarnaast heb je de hormonale klap, nu je zwangerschap gestopt is, én de psychische dreun. Een mens zou zich van minder slecht voelen.....
Ik zou toch contact zoeken met de arts waar je geopereerd bent, die zal toch wel meer info over je herstel hebben, en wat je kan verwachten. Heb je geen folder meegekregen met info en een contactnummer?
woensdag 16 december 2015 om 15:09
@weekend : bedankt hoor. Naar het wc gaan is ook niet evident, het lukt ook niet zo goed
@sassafras : denk dat ik de psychische klap nog moet krijgen. D dokter zei enkel dat ik nog bloedingen kan hebben en wat last van de lucht in mijn buik maar voor de rest niets.
Ik lig hier op de zetel nog niet goed beseffende van wat er is gebeurd
@sassafras : denk dat ik de psychische klap nog moet krijgen. D dokter zei enkel dat ik nog bloedingen kan hebben en wat last van de lucht in mijn buik maar voor de rest niets.
Ik lig hier op de zetel nog niet goed beseffende van wat er is gebeurd
woensdag 16 december 2015 om 15:11
Wat naar voor je. Niet helemaal vergelijkbaar, maar heb een curettage gehad en het heeft maar liefst twee maanden geduurd voor ik niet meer in tranen uitbarstte als iemand aan me vroeg hoe het met me ging. Daarnaast nog vijf weken zwangerschapsmisselijkheid. Maar lichamelijk was ik verder wel in orde. Dat zal heel anders zijn met een bbz.
Aanvulling: pardon, i.p.v. 'Niet bezig met zwanger worden' las ik 'net bezig met zwanger worden'. Dat maakt het verhaal natuurlijk nog weer anders.
Aanvulling: pardon, i.p.v. 'Niet bezig met zwanger worden' las ik 'net bezig met zwanger worden'. Dat maakt het verhaal natuurlijk nog weer anders.
woensdag 16 december 2015 om 15:17
Ja wel de pijn in mijn borsten is wel weg... Mijn lichaam wil precies niet mee, het is natuurlijk ng maar van maandag maar ik ben geen stilzitter. Ik voel me slap en machteloos. Was ik dan echt zwanger? Waarom heeft het niet mogen zijn? Het was niet gepland maar je ging wel zo welkom zijn geweest. Het is een heel raar gevoel.
Curretage is ook geen lachertje..
Curretage is ook geen lachertje..
woensdag 16 december 2015 om 15:19
woensdag 16 december 2015 om 16:09
Dat is allemaal niet niks, Mikaily. Zelf wilde ik zo snel mogelijk weer op de been zijn, en naar m'n werk, en dat m'n normale leven weer verder ging. Maar zowel het UWV als onze directeur zag het helderder. Ik had echt een herstelperiode nodig. Achteraf had ik gewild dat ik het besef had gehad dat het herstel (lichamelijk en geestelijk) gewoon nog een tijd zou duren. Dat had me een stuk rustiger gemaakt denk ik.
woensdag 16 december 2015 om 16:17
woensdag 16 december 2015 om 18:17
Wat erg he? Ik ging 2,5 week terug voor mijn 8 weken echo. Toen binnen het uur geopereerd...
vond het emotioneel erg zwaar. Het ging zo verschrikkelijk snel allemaal. Ik ben een week thuis geweest maar na een dag of 4 was ik weer aardig op de been. Na 2 weken een negatieve test (zelf gedaan om te zien of hcg zakte), een soort menstruatie en de hechtingen door de ha laten bekijken. Nu ben ik lichamelijk weer 90 procent ok, maar geestelijk is het heftig. Wij hebben (een heel klein beetje) hulp gehad bij het zwanger worden, maar nu mis ik dus een eileider terwijl ik wel graag een kindje wil.
sterkte en rustig aan ik lees ook verhalen dat mensen tot 6 weken uit de running zijn
vond het emotioneel erg zwaar. Het ging zo verschrikkelijk snel allemaal. Ik ben een week thuis geweest maar na een dag of 4 was ik weer aardig op de been. Na 2 weken een negatieve test (zelf gedaan om te zien of hcg zakte), een soort menstruatie en de hechtingen door de ha laten bekijken. Nu ben ik lichamelijk weer 90 procent ok, maar geestelijk is het heftig. Wij hebben (een heel klein beetje) hulp gehad bij het zwanger worden, maar nu mis ik dus een eileider terwijl ik wel graag een kindje wil.
sterkte en rustig aan ik lees ook verhalen dat mensen tot 6 weken uit de running zijn
woensdag 16 december 2015 om 21:02
@ spinnenkopje. Ja ook,heftig zeg. Na 4 dagen al? Dat zie ik niet gebeuren. Kvoel me niet echt fit nu. Alles wat ik doe is teveel.
Ik hoop dat je alsnog zwanger wordt. Ik duim voor je.
@julie1980 ik ga morgen naar de huisarts wat meer info vragen. Ik,wil ook graag weten hoe oud het vruchtje was... Het dossier zullen ze wel ontvangen denk ik he.
Ik hoop dat je alsnog zwanger wordt. Ik duim voor je.
@julie1980 ik ga morgen naar de huisarts wat meer info vragen. Ik,wil ook graag weten hoe oud het vruchtje was... Het dossier zullen ze wel ontvangen denk ik he.
woensdag 16 december 2015 om 21:22