Bedorven drinkyoghurt, help?!

21-02-2020 20:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Gisteren heb ik twee flessen drinkyoghurt van een liter gehaald. Ik had een enorme suikerdip (zo voelde het) dus ik heb die hele fles achterover gegooid. Vandaag nog een glas van die andere fles, maar mijn man zag vandaag ineens dat de datum al verstreken was en dat er een dikke klont in zat 🤢...

Iemand enig idee of dit schadelijk zou kunnen zijn voor de baby?

Liefs 💖
Ik denk dat je het wel had geproefd als het werkelijk bedorven was.
Als jij niet ziek bent geworden zou ik me niet al te druk maken. Hoe ver ben je zwanger? Hoe ver over datum was de drinkyoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Het moet eerst door jouw afweersysteem. En dan moet het nog in de navelstreng door het afweersysteem. En dan moet het de baby nog bereiken en die moet er dan nog ziek van worden.

Maar bel je verloskundige als je het niet vertrouwd. En niet meer zomaar uit een pak drinken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Als het nog zo goed smaakte dat je alles hebt opgedronken,schat ik in dat hetniet bedorven was, dat proef je echt wel.
Als die van gisteren bedorven was had je dat echt wel gemerkt.
Prikkelen op de tong, smerige geur. En anders wel maag van streek.

Dus...

Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... kind-.aspx
Alle reacties Link kopieren
Het voordeel van yoghurt is dat je het echt wel proeft als het bedorven is. Dus ik zou me geen zorgen maken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 17 weken zwanger. Oke, gelukkig maar... Dan ben ik weer een beetje gerustgesteld 🙈. Mocht ik er toch ziek van worden, dan bel ik inderdaad de verloskundige op
Alle reacties Link kopieren
Over de verkoopdatum betekent echt niet bedorven.

Bedorven is zuur, schimmel etc
Alle reacties Link kopieren
je weet niet of die van gisteren bedorven was? kun je dat nog achterhalen? als het echt slecht was geweest dan had je dat wel geproefd. Als het mijzelf was gebeurd zou ik me geen zorgen maken als ik niet ziek was geworden
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
21-02-2020 20:20
je weet niet of die van gisteren bedorven was? kun je dat nog achterhalen? als het echt slecht was geweest dan had je dat wel geproefd. Als het mijzelf was gebeurd zou ik me geen zorgen maken als ik niet ziek was geworden
Die was ook over de datum, zagen we net... best vreemd dat ze blijkbaar over de datum verkocht worden... Ik heb een beetje buikkrampen, maar dat kan natuurlijk ook gewoon door m’n rommelende darmen zijn. Verder voel ik me prima
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort houdbaarheidsdatum is het? Welke afkorting?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
21-02-2020 20:12
Als die van gisteren bedorven was had je dat echt wel gemerkt.
Prikkelen op de tong, smerige geur. En anders wel maag van streek.

Dus...

Laat het los.

Dit.
Als ie gisteren bedorven was geweest, dan had je vannacht boven de wc gehangen.
Alle reacties Link kopieren
bedorven zuivelproducten zijn hooguit ranzig en kunnen je misselijk maken. de bacteriën die er nog in zitten, kunnen je niet ziek maken.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh. Niet bang voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh... relax...
Alle reacties Link kopieren
trouwens, ik zou de fles wel terugbrengen en zeggen dat je die gisteren hebt gekocht.
ik heb dat vaker gedaan, een keer met een grote kuip boter die tegen de datum zat (en dus nooit leeg zou raken voor die datum) en met broodjes die nog voor de datum groen waren. gewoon geld teriggekregen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
zj3975: ik zou me idd niet te veel zorgen maken. Ben wel eens ziek/misselijk geworden na het eten van Griekse yoghurt die niet helemaal goed meer was en toen voelde ik me echt na een paar minuten al niet lekker.

Offtopic: wanneer ben je uitgerekend? Ik ben namelijk vandaag ook 17 weken zwanger! 🙂
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oh hemel, toevallig vandaag een stuk gelezen over zwangerschap en dergelijke en dat alles meteen wordt gezien als levensgevaarlijk, van een rustige buik tot aan voedsel dat over de datum is. Alles wordt gemedicaliseerd... vermoeiend en stressverhogend voor de zwangere.

Ontspan een beetje en let een beetje op... dat kind gaat echt niet dood als je een keer iets eet of drinkt wat niet helemaal goed meer is hoor.
Trouwens, TO, hoe denk je dat vrouwen in oorlogssituaties overleven. Die moet soms noodgedwongen voedsel dat over datum is, eten om te over-leven.

Dat babietje in je buik is fragiel, maar het is geen kasplantje hoor. Die zit nu lekker te groeien van die yoghurt van gisteren.

En focus je niet zo op een datum, zoals velen hier al zegden: als je er niks aan hebt geproefd, dan zal hij nog wel goed zijn geweest.

Goede zwangerschap verder!

Mamme-zel uit België
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg...ze mag het toch wel vragen of niet soms.
Snap het wel ...ze wil het gewoon allemaal goed doen.

En TO..zoals gezegd als het echt bedorven was had je het geproefd hoor.
En had je wel boven de wc gehangen.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
21-02-2020 22:02
Nou zeg...ze mag het toch wel vragen of niet soms.
Snap het wel ...ze wil het gewoon allemaal goed doen.

En TO..zoals gezegd als het echt bedorven was had je het geproefd hoor.
En had je wel boven de wc gehangen.
Tuurlijk mag ze het vragen. Maar de hele wereld legt zo'n enorme druk op de zwangere, je MOET alles perfect doen want anders.... dat zelfs de datum van een pak yoghurt al voor stress zorgt... daarom zeg ik, ontspan...
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-02-2020 22:07
Tuurlijk mag ze het vragen. Maar de hele wereld legt zo'n enorme druk op de zwangere, je MOET alles perfect doen want anders.... dat zelfs de datum van een pak yoghurt al voor stress zorgt... daarom zeg ik, ontspan...

Huh?? De HELE wereld? Van mij hoeft niemand iets perfect te doen. Dus die hele wereld klopt al niet.

En welke druk bedoel? Enorme druk op zwangeren? Door wie dan? Ik ken(de) best veel zwangeren maar heb ze er nooit over een enorme druk gehoord. En perfect zijn ze zeker niet.

TO, datum op een pak zegt niets. Als het goed smaakte was het gewoon goed. Vertrouw op je lijf. Als het niet goed was had je het eruit gegooid.

Ik eet regelmatig vla of joghurt ver over de datum.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven