Bedorven drinkyoghurt, help?!
vrijdag 21 februari 2020 om 20:08
Lieve mensen,
Gisteren heb ik twee flessen drinkyoghurt van een liter gehaald. Ik had een enorme suikerdip (zo voelde het) dus ik heb die hele fles achterover gegooid. Vandaag nog een glas van die andere fles, maar mijn man zag vandaag ineens dat de datum al verstreken was en dat er een dikke klont in zat
...
Iemand enig idee of dit schadelijk zou kunnen zijn voor de baby?
Liefs
Gisteren heb ik twee flessen drinkyoghurt van een liter gehaald. Ik had een enorme suikerdip (zo voelde het) dus ik heb die hele fles achterover gegooid. Vandaag nog een glas van die andere fles, maar mijn man zag vandaag ineens dat de datum al verstreken was en dat er een dikke klont in zat
Iemand enig idee of dit schadelijk zou kunnen zijn voor de baby?
Liefs
vrijdag 21 februari 2020 om 23:40
De hele wereld is natuurlijk niet letterlijk.Eidde schreef: ↑21-02-2020 23:14Huh?? De HELE wereld? Van mij hoeft niemand iets perfect te doen. Dus die hele wereld klopt al niet.
En welke druk bedoel? Enorme druk op zwangeren? Door wie dan? Ik ken(de) best veel zwangeren maar heb ze er nooit over een enorme druk gehoord. En perfect zijn ze zeker niet.
En die druk is iets wat je als zwangere kan ervaren.
vrijdag 21 februari 2020 om 23:57
Als zuivel niet goed meer is merk je dat meteen
Je hoeft je geen zorgen te maken
En de kans dat het slecht zou zijn voor je kindje is overigens erg klein, het risico dat je vooral loopt is dat als jij een voedselvergiftiging zou krijgen dat je uitdroogt en dat is dan uiteindelijk niet zo handig
(dan heb ik het dus over 'gewoon' bedorven en niet over etenswaren met risico's als salmonella of listeria)
Je hoeft je geen zorgen te maken
En de kans dat het slecht zou zijn voor je kindje is overigens erg klein, het risico dat je vooral loopt is dat als jij een voedselvergiftiging zou krijgen dat je uitdroogt en dat is dan uiteindelijk niet zo handig
(dan heb ik het dus over 'gewoon' bedorven en niet over etenswaren met risico's als salmonella of listeria)
zaterdag 22 februari 2020 om 00:37
Zuivel heeft een THT (tenminste houdbaar tot) datum. Als die datum 21 februari is, wil dat niet zeggen dat op 21 februari het product nog kakelvers en fris is en op 22 februari opeens volkomen oneetbaar en bedorven. Het blijft dan gewoonlijk nog 2-3 dagen houdbaar en consumeerbaar. Ik maakte van de week een portieverpakking yoghurt open en zag dat de THT-datum al 2 dagen verstreken was, maar die yoghurt was nog prima, ik heb het et smaak opgegeten en niks aan de hand. Bedorven was het zeker niet. En even zo vrolijk eet ik het laatste plakje kaas op uit een verpakking waarvan de THT-datum gisteren verstreek. THT wil niks anders zeggen dan dat het tot die datum in de supermarkt verkocht kan worden, en dat de houdbaarheid tot die datum ook gegarandeerd moet zijn. Maar de werkelijke houdbaarheid is echt een paar dagen langer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 22 februari 2020 om 01:07
`Van bedorven zuivel krijg je kok neigingen. En dat rommelen is denk ik gewoon van veel te veel van die rommel. Kun je niet gewoon één glas nemen? Beetje overdreven om je zo te laten gaan.
zaterdag 22 februari 2020 om 08:38
Wel meer dan een paar dagen zelfs.pejeka schreef: ↑22-02-2020 00:37Zuivel heeft een THT (tenminste houdbaar tot) datum. Als die datum 21 februari is, wil dat niet zeggen dat op 21 februari het product nog kakelvers en fris is en op 22 februari opeens volkomen oneetbaar en bedorven. Het blijft dan gewoonlijk nog 2-3 dagen houdbaar en consumeerbaar. Ik maakte van de week een portieverpakking yoghurt open en zag dat de THT-datum al 2 dagen verstreken was, maar die yoghurt was nog prima, ik heb het et smaak opgegeten en niks aan de hand. Bedorven was het zeker niet. En even zo vrolijk eet ik het laatste plakje kaas op uit een verpakking waarvan de THT-datum gisteren verstreek. THT wil niks anders zeggen dan dat het tot die datum in de supermarkt verkocht kan worden, en dat de houdbaarheid tot die datum ook gegarandeerd moet zijn. Maar de werkelijke houdbaarheid is echt een paar dagen langer.
Door die tht datums is al zoveel voedsel verspilt.
I wanna live my life with the volume full!
zaterdag 22 februari 2020 om 08:39
Kan ervaren.. Dat ligt dus aan de zwangere zelf.Poezemens84 schreef: ↑21-02-2020 23:40De hele wereld is natuurlijk niet letterlijk.
En die druk is iets wat je als zwangere kan ervaren.
I wanna live my life with the volume full!
zaterdag 22 februari 2020 om 09:04
strings-attached schreef: ↑22-02-2020 01:07`Van bedorven zuivel krijg je kok neigingen. En dat rommelen is denk ik gewoon van veel te veel van die rommel. Kun je niet gewoon één glas nemen? Beetje overdreven om je zo te laten gaan.
zaterdag 22 februari 2020 om 20:58