bekkeninstabiliteit

07-01-2015 09:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim 38 wkn zwanger en heb zo.n verschrikkelijk veel pijn aan mijn bekken/schaambeen. Lopen wil bijna niet meer, loop gewoon te janken vd pijn. Ik heb het bij mijn eerste ook gehad en weet het gaat over maar dit is niet te houden. Slaap amper, huishouden ligt op zijn gat. Mijn man neemt een boel over maar werkt ook 50 uur in de week. Mijn kinderen vraag ik wel eens te stofzuigen en dat willen ze ook wel doen gelukkig. Maar ik ben de pijn zooooo zat! Ben op, zowel lichamelijk als emotioneel. Wil mijn lijf terug.

Wat ik met dit topic wil? Gewoon ff zeuren denk ik. Vanmiddag naar vk,toch maar weer bespreekbaar maken?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
juist, bespreken met de vk. En niet doen of het wel meevalt, Eerlijk zegge, dat de pijn ondragelijk is.

En... sterkte!
Arme jij! Nog even doorzetten! Fijn dat je man zoveel van je overneemt en dat de kids een beetje helpen.

Laat de boel de boel maar even! Een dagje niet stofzuigen is echt geen ramp
Heel veel sterkte!! Bij mij was het voor de gyn bij 38 weken een reden om me in te leiden. Ik kon niet meer lopen. Zoon besloot 1 dag voor de inleiding te komen Echt, kaart het aan, 38 weken is een termijn waarop de geboorte gewoon kan.
Zonder oorzaak geen gevolg
Och zo herkenbaar! Heb dit ook gehad. Ik had een bekkenband wat iets verlichting gaf. Ben daardoor ook vroeg gestopt met werken, kon niet meer fietsen, lopen, tillen en traplopen

Ik weet nog dat het over was toen de baby was ingedaald, wat een genot was dat!

Sterkte!
Baby is al ingedaald maar door de druk op mijn schaambeen heb ik zoveel pijn denk ik. Weet niet meer hoe ik liggen, lopen of zitten moet. Ga het toch maar bespreken met vk. Voel mij gewoon een wrak op het moment.
Ik heb veel gehad aan tips van de (bekken) fysio. Bij mij begon het al met 17 weken dus weet niet of het nog zin heeft voor jou omdat je nog maar even moet.

Ik weet wel dat je je er heel ellendig door voelt.

Sterkte nog voor de laatste weken!
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Heb idd fysio gehad, doe ook wel mijn oefeningen. Ben in totaal ook nog maar 7 kilo aangekomen, dus de pijn kan ook niet vh extra gewicht komen. Net gedoucht, bekaf nu. Ga nu rust pakken. Bleh ben gewoon op.

Houd mij maar voor ogen dat wij er iets moois voor terug krijgen. Nog ff doorzetten.
Wat ontzettend vervelend voor je! Ik hoop voor je dat de vk wat voorvje kan doen en dat je ingeleid kan worden.

Kun je nog beroep doen op mensen uit je omgeving om je een beetje te ontlasten?
Mijn ouders wonen niet in de buurt, vader in het buitenland en moeder 50 km verderop . Manlief helpt wel veel gelukkig en mijn beide jongens ook wel. Maar wil hun ook niet teveel vragen. De jongens (10 en 11) wassen af, doen hun kamers zelf en stofzuigen. Man kookt, loopt met onze honden, haalt boodschappen. Wat overblijft doe ik. Ik hoop gewoon dat vk mij overdraagt aan gyn voor evt inleiding. Maar ben bang dat ze zegt "neem je rust, nog maar paar dgn, wkn".
Oh to ik heb t met je te doen. Nu met m'n 2e zwangerschap weer last van en nog veel meer pijn dan de eerste keer en ben pas 21 weken..

Gewicht maakt niks uit, je lichaam is gewoon zo gebouwd, of te flexibel in mijn geval, waardoor alles pijn doet.

Ik heb amper een buik maat waggel als een enorme eend!

Laatste loodjes to! Ga liggen, geef er aan toe! Vraag (schoon)moeder of vriendinnen om hulp.

Als je nu nog wat rust neemt heb je er na de bevalling minder last van en kan je straks heerlijk wandelen met de kleine! Kijk daar naar uit... Er zit een mooi einde aan die ellende..

(Sorry, zwanger worden is prachtig, maar voor sommige 40 weken behoorlijke kwelling)
In ieder geval naar je lichaam luisteren!

Dan wordt er maar niet schoongemaakt!

Ik vond dat ik me niet aan moest stellen en ben maar doorgegaan!

Liep huilend vd pijn naar huis van mijn werk, al vanaf de 20e week. Maar wilde me niet laten kennen.

Gevolg: kind is al >10 jaar en heb nog zwakke bekken/banden. Ondanks veel fysio en training.

sterkte!
ik weet hoe je je voelt! Bespreek het inderdaad met de vk, maar wat bij mij verlichting heeft gebracht is een bezoek aan een homeopaat. Ik kreeg druppels waardoor ik minder pijnklachten had en ook wat minder emotioneel. Dus als je nog moet volhouden van de vk, ga dan naar de homeopaat. Bij FBTO kun je bij de module extra zorg ook een schoonmaakster inhuren. Misschien is dat een idee?

Je moet nu echt naar je lijf luisteren. Rust en beweging afwisselen (als het mogelijk is). Ik sliep met heel veel kussens in bed (1 tussen mijn voeten, 1 tussen mijn knieën, 1 onder mijn buik, 1 in mijn rug)

Verder is het inderdaad nog even afzien en hopen dat de geboorte snel op gang komt!

Sterkte!!!
Nb met beweging bedoel ik dus niet stofzuigen of boodschappen doen, maar gewoon een klein stukje wandelen.

Vermijd traplopen zoveel mogelijk en probeer niet te tillen.
Ik heb het ook en het is vervelend. Het kan erg invaliderend zijn.

Wij hebben nu 1x per week een schoonmaakster.

Boodschappen kun je laten bezorgen.

Koken kan voor enkele dagen en dan invriezen.

Als ik zelf kook, doe ik dat overdag al zodat ik niet na het koken meteen ook aan tafel moet gaan zitten (staan en rechtop zitten is moeilijk voor mij).

En eens wat vaker iets bestellen of een pizza uit de oven.

Bezuinig echt zo veel mogelijk op de klusjes die eigenlijk niet heel noodzakelijk zijn.

Sterkte.

Hopelijk is het straks snel over!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
En ik heb een papegaai boven mijn bed, zo'n ding waar ik me aan kan optrekken bij het draaien in bed. Heel handig, ook straks na de bevalling.

Kun je gratis lenen bij een thuiszorgwinkel,
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
En dan zit je in het zh, vermoeden.zwangerschapsvergiftiging. Nu opnieuw controles en afwachten.
Bah, dat is vervelend. Maar wellicht kunnen ze je nu snel inleiden?!

Sterkte!
Sterkte Miracle!
Rawr.
Sterkte en suc6 miracle!

wat betreft de bi kan ik iedereen aanraden naar de chiropractor gedaan. Terwijl ik voor de fysio uitbehandeld was en in een rolstoel zat tijdens mijn 1e zw schap heeft zij mij weer aan hetlopen gekrefen. Kon met 37 wk meer dan met 22 wk. Nu bij de 2e weer veel verlichting en heb pas 1 behandeling gehad!
Sterkte en succes. Je bent nu in goede handen.
Zonder oorzaak geen gevolg
.
Heb nu ballon in gebracht gekregen. Morgen half zeven kijken ze of ik inleidbaar ben. Dan worden mijn vliezen gebroken of ik kom aant infuus. Hopen dat ik beetje kan slapen zometeen. Hoop zo dat ik morgen ons meisje vast mag houden.
.
Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven