Ben ik zwanger? De pil

11-08-2015 19:51 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik slik al jaren de pil.. Alleen sinds een paar maanden veranderingen in gebruik aangebracht (qua dagen)

- Eerst werd ik altijd op donderdag ongesteld, toen ben ik begonnen met 1x eerder beginnen

- Toen werd ik op woensdag ongesteld, daarna nog een keer begonnen met 1x eerder

- En nu hoor ik op dinsdag (vandaag?) dus ongesteld te zijn..

Maar ik ben niet ongesteld?

In de periode van 1-2 weken heb ik wel last gehad van rugpijn, buikkrampen, gek gevoel in buik, gevoelige borsten/tepels,

en soms een licht gevoel in me hoofd alsof ik kan flauwvallen.. Mijn vriend zegt: dat kan niet joh je slikt de pil..

Als ik ongesteld wordt.. Wordt ik dit altijd in de ochtend, dus ik ben een beetje zorgelijk..

Sinds ik ben gaan googlen naar begin symptomen komt het een en ander wel bekend voor.. Maar niet duidelijk dat ik denk: dit heb ik elke dag/iedere minuut.. Ik heb zelf bijna geen menstruatie pijn/last.. Alleen een paar uur van te voren soort kramp/gevoel dat ik weet: ik word zo ongesteld..

Zo vandaag ook.. Regelmatig naar wc gegaan om te kijken.. Maar niks!

Ik maak me zo'n zorgen/benieuwd.. Ik wil ongesteld worden (omdat het niet echt ''gepland'' staat en ik aan een jaar school begin, sowieso is het altijd gewenst.. Ik wil altijd al jong moeder worden alleen de ''perfecte'' timing is 't niet) en ook weer niet want

dan moet ik voor redenen naar de dokter (bloedverlies bij seks..)

En ergens bang voor als ik ongesteld wordt.. Morgen <woensdag> dan..

T maalt zo in me hoofd.. Ik wil dat 't al morgen is en ook weer niet :(

Help :(
Test
Joh het is dinsdagavond tien voor acht en je zit nu al te bedenken of je het kind wel of niet gaat houden.

Is beetje voorbarig.

Wacht twee dagen, waarschijnlijk komt je menstruatie wel. En blijft hij uit: dan doe je een test.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 11 augustus 2015 @ 19:55:

Joh het is dinsdagavond tien voor acht en je zit nu al te bedenken of je het kind wel of niet gaat houden.

Is beetje voorbarig.

Wacht twee dagen, waarschijnlijk komt je menstruatie wel. En blijft hij uit: dan doe je een test.

Ik bedenk niet of ik het kind wel of niet ga houden.. Ik zou het kind nooit weg kunnen halen, en heb ik altijd gezegd..

<Geen vooroordelen of discussie hierover aub gaat er niet over>

Normaal word ik namelijk in de ochtend al ongesteld..
Rustig adem blijven halen. Zodra je echt zekerheid hebt, heb je nog genoeg tijd om je druk te maken. Ik vind het meer dan logisch dat je nu al bedenkt wat je zou doen, mocht je toch zwanger zijn. Doe zo snel mogelijk een test, dan heb je zekerheid. Succes!
Er bestaan van die magische staafjes. Je plast er op en ze geven aan of je zwanger bent.

Misschien moet je er zo eentje proberen? Die zijn doorgaans nauwkeuriger dan mijn glazen bol (die zegt trouwens dat je wss niet zwanger bent).
Waarschijnlijk word je morgen ongesteld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2015 @ 20:02:

Waarschijnlijk word je morgen ongesteld.

Maar still gek..

Eerst altijd donderdag.

Slik ik 1 dag eerder de pil (sloeg gelijk aan) 1 dag eerder ongesteld

Toen nog een keer 1 dag eerder geslikt.. Dus zou het vandaag moeten?
Je lichaam is geen atoomklok. Heb je een pil overgeslagen of te laat ingenomen? Daarbij zegt een bloeding ook niets want met de pil wordt je nooit echt ongesteld, er komt geen eitje vrij, er komt geen of veel minder een bedje in de baarmoeder, je hebt alleen een onttrekkingsbloeding. Een stopweek is vaak medisch niet eens noodzakelijk. Ik word nooit ongesteld, ik heb de overgang niet gehad, ik ben niet zwanger, ik slik alleen de pil door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2015 @ 20:14:

Je lichaam is geen atoomklok. Heb je een pil overgeslagen of te laat ingenomen? Daarbij zegt een bloeding ook niets want met de pil wordt je nooit echt ongesteld, er komt geen eitje vrij, er komt geen of veel minder een bedje in de baarmoeder, je hebt alleen een onttrekkingsbloeding. Een stopweek is vaak medisch niet eens noodzakelijk. Ik word nooit ongesteld, ik heb de overgang niet gehad, ik ben niet zwanger, ik slik alleen de pil door.

Gelukkig niet.. Maar tot nu toe is het al jaren hetzelfde geweest..

Pillen altijd rond hetzelfde tijdstip ingenomen en niet overgeslagen/te laat..
Ja hoor, kan best dat je zwanger bent. Klein kansje maar hij blijft altijd aanwezig. Maar alsje niet test kom je er pas over een maand of 3 achter als je buik begint te groeien dus tja
quote:Nananouk schreef op 11 augustus 2015 @ 20:16:

[...]

Gelukkig niet.. Maar tot nu toe is het al jaren hetzelfde geweest..

Pillen altijd rond hetzelfde tijdstip ingenomen en niet overgeslagen/te laat..Het is niet altijd hetzelfde geweest, want opeens besluit jij om jouw cyclus te veranderen door de pil een dag eerder weer te beginnen, en toen nog eens. Geef je lichaam de tijd om zich aan die veranderingen aan te passen.
Jaa..

Maar toen is 't in 1x goed gegaan..

En ook al een tijd geleden trouwens.. Maar vandaag niet
Volgens mij hoop je dat het zo is. Maak dáár dan een topic over.
quote:Nananouk schreef op 11 augustus 2015 @ 20:24:

Jaa..

Maar toen is 't in 1x goed gegaan..

En ook al een tijd geleden trouwens.. Maar vandaag niet

Dus..

Wat wil je nu horen?
Tis toch duidelijk dat TO zwanger wil zijn?
Eens met Enora, ik krijg ook de indruk dat je graag zwanger wilt zijn, misschien rommel je daarom wel met je pil.
Weet jouw vent dat ook?
Of zit je die ook in de maling te nemen? Zoals wij hier en jouzelf..... Daar ben ik dan benieuwd naar.
Ik rommel niet met de pil.. Ik wil ook niet ''ongepland'' zwanger zijn, ik heb het veranderd

omdat het met de ongesteld zijn dagen beter uit komt (privé redenen..)

Mijn vriend weet dat ik het gewisseld heb
Ja. ok.
Testen dus....
Je maakt je zo'n zorgen/benieuwd . Je weet zeker dat je het gaat houden. Je hebt altijd al jong moeder willen worden.

Je zit gewoon te hopen. Zeg dat dan en doe niet zo moeilijk.

Als jij naar beste weten netjes de pil hebt vervroegt en niet gerommeld hebt is de kans klein dat je zwanger bent. Als je daar toch op hoopt is dat helemaal prima (hoop wel dat je vent ook meehoopt). Maar zeg het gewoon. Nu kom je nogal nep over. Is vast niet je bedoeling.
@Enora

Ik maak me zorgen ja.. En waarom? Ik heb een ziekte waarmee ik er op tijd bij moet zijn voor medicijnen..

Anders gaat dat niet goed ;)

En ik zou NOOIT (persoonlijk) een kind kunnen afstaan aan adoptie/abortus (respect voor degene die het wel kunnen).

En ik wil niet nep overkomen.. T is wat me gevoel en alles eromheen voelt/zegt..
quote:Enora schreef op 11 augustus 2015 @ 20:43:

Je maakt je zo'n zorgen/benieuwd . Je weet zeker dat je het gaat houden. Je hebt altijd al jong moeder willen worden.

Je zit gewoon te hopen. Zeg dat dan en doe niet zo moeilijk.

Als jij naar beste weten netjes de pil hebt vervroegt en niet gerommeld hebt is de kans klein dat je zwanger bent. Als je daar toch op hoopt is dat helemaal prima (hoop wel dat je vent ook meehoopt). Maar zeg het gewoon. Nu kom je nogal nep over. Is vast niet je bedoeling.Dus omdat ze het eigenlijk ergens heel leuk vindt, komt ze nep over. (Terwijl het duidelijk te lezen is dat ze het ergens graag wil) een onaardige en onnodige opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven