Bevalling 3e kind ervaringen gezocht!

24-04-2019 15:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen.

Ondertussen alweer over de helft van de zwangerschap van ons 3e kindje.. En nu begin ik hem ineens wat meer te knijpen voor de bevalling.

Dus ik zoek ervaringen van 3e bevallingen. Duurden die langer of korter dan de 2 bevallingen ervoor? En heb je hem ervaren als makkelijker of zwaarder dan de vorige 2?

Ben daar voornamelijk naar geinteresseerd ivm dat wij in het buitenland wonen, en ik 3 weken na de due date een terug ticket heb.
1e kind kwam op de uitgerekende datum, 2e kind 5 dagen te vroeg. Vraag me af hoe groot de kans is dat de 2e ineens 2 weken te lang blijft zitten.

En zou ik ook ook na de 40e week om een inleiding kunnen/mogen vragen in Nederland? Wat zijn daar de richtlijnen voor? Iemand een idee? :)

Sorry, heel veel vragen, Alvast bedankt!

p.s. de poll zijn eigenlijk 2 vragen in 1, wilde niet nog een andere topic vervuilen met mijn vragenvuur..

Wanneer is jou 3e kindje geboren en wat was je ervaring?

Totaal aantal stemmen: 32

Op de uitgerekende datum (3%)
Voor de uitgerekende datum (25%)
Na de uitgerekende datum (22%)
3e bevalling even zwaar als vorige (9%)
3e bevalling makkelijker dan vorige (28%)
3e bevalling zwaarder dan de vorige (13%)
Sorry voor de kritische noot, maar: wat heb je eraan als je weet dat Marietje van het Viva Forum eerder beviel en een zware bevalling had? Dat zegt toch niets, maar dan ook echt niets, over jou?
Alle reacties Link kopieren
Hier eerste kind 4 dagen voor de uitgerekende datum geboren, tweede kind een week ervoor en derde kind een dag erna.

De bevalling van de derde was met voorsprong de snelste en de gemakkelijkste. Ze duurde in totaal (dus vanaf de eerste wee geteld) 4 uur.
Ik ben 3 keer bevallen en heb 3 totaal verschillende bevalingen gehad. De derde bevalling was wel het makkelijkste en snelste, maar direct na de bevalling verloor ik zoveel bloed dat ik in het ziekenhuis moest blijven. Je weet het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Derde bleef hier het langste zitten, en mijn 3 bevallingen gingen alledrie vlot al moest ik bij nummer 2 en 3 ipv een halfuur slechts 5 min persen.
Begrijp ik goed dat je in het buitenland woont, je in Nederland gaat bevallen en een vliegticket hebt om terug naar je thuisland te vliegen met de baby op drie weken na je uitgerekende datum?
Vind je dit niet wat krap? In NL is men niet scheutig met de bevalling inleiden voor de 41/42 weken, tenzij er een medische noodzaak is natuurlijk. Wat als je onverhoopt pas na 41 weken of zelfs nog later bevalt? Kun je dan twee weken later in het vliegtuig zitten? Ik dacht dat het sowieso afgeraden wordt voor een baby jonger dan 6 weken te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
24-04-2019 15:32
Sorry voor de kritische noot, maar: wat heb je eraan als je weet dat Marietje van het Viva Forum eerder beviel en een zware bevalling had? Dat zegt toch niets, maar dan ook echt niets, over jou?
Ze zeggen dat over het algemeen de 3e bevalling makkelijker gaat (gynacoloog hier in het ziekenhuis) maar op google vindt ik tegenstrijdige verhalen. Dus was meer nieuwschierig wat de viva moeders ervaren hebben.

En kan er wel wat bij voorstellen dat als je al 2 keer bent bevallen dat je mindset heel relaxed is en de 3e bevalling veel makkelijker gaat.

Snap ook wel dat de antwoorden geen garantie zijn op mijn bevalling ;-)
Appletree86 schreef:
24-04-2019 15:38

Snap ook wel dat de antwoorden geen garantie zijn op mijn bevalling ;-)
Gelukkig ;-)

Wilde ook niet op je 'parade rainen', maar ook geen valse hoop geven :)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-04-2019 15:37
Begrijp ik goed dat je in het buitenland woont, je in Nederland gaat bevallen en een vliegticket hebt om terug naar je thuisland te vliegen met de baby op drie weken na je uitgerekende datum?
Vind je dit niet wat krap? In NL is men niet scheutig met de bevalling inleiden voor de 41/42 weken, tenzij er een medische noodzaak is natuurlijk. Wat als je onverhoopt pas na 41 weken of zelfs nog later bevalt? Kun je dan twee weken later in het vliegtuig zitten? Ik dacht dat het sowieso afgeraden wordt voor een baby jonger dan 6 weken te vliegen.
Klopt. Ik moest een datum invoeren voor terug ticket, maar kan het altijd verzetten. Maar zit me gewoon af te vragen hoe groot de kans is dat ik dat ticket moet omboeken of niet. Babys mogen vanaf dag 7 al vliegen.
Ze zeggen lange afstandsvluchten beter vanaf 10 maanden, maar het is óf bevallen in een ziekenhuis met matige zorg, óf bevallen in Nederland en dan snel weer terug naar ons thuisland.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
24-04-2019 15:42
Gelukkig ;-)

Wilde ook niet op je 'parade rainen', maar ook geen valse hoop geven :)
haha geen probleem! Als dit kind nu 2 weken langer blijft zitten, stel ik het viva forum aansprakelijk voor misleidende informatie :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je OP niet, begrijp ik nu dat je in NL wil bevallen en 3 weken na de UD naar huis vliegt in het buitenland?

Heb je in NL dan geen VK die je hierover kan informeren. Je kunt bij 40 weken bevallen maar of ze je dan ook echt inleiden is afhankelijk van je lichaam en je VK. Lijkt me dus handig deze vraag daar te stellen

Overigens even uit interesse waarom zo kort op je bevaldatum op voorhand een ticket boeken. Stel dat je een keizersnede hebt of het toch allemaal tegen zit. Kun je dit ticket dan inboeken? Zou hier namelijk ook wel een beetje rekening mee houden. Misschien lees ik het verkeerd maar zoals het op mij overkomt ik je OP is het vooral haast en vliegwerk, kind eruit, liefst op tijd, alles zou goed moeten gaan want je moet daarna zelf plus piepjonge baby weer terug. Maar misschien lees ik het verke3rd.
Appletree86 schreef:
24-04-2019 15:42
Klopt. Ik moest een datum invoeren voor terug ticket, maar kan het altijd verzetten. Maar zit me gewoon af te vragen hoe groot de kans is dat ik dat ticket moet omboeken of niet. Babys mogen vanaf dag 7 al vliegen.
Ze zeggen lange afstandsvluchten beter vanaf 10 maanden, maar het is óf bevallen in een ziekenhuis met matige zorg, óf bevallen in Nederland en dan snel weer terug naar ons thuisland.
Oké, je kunt het eventueel verzetten. Beter.
En dat baby´s vanaf 7 dagen mogen vliegen weet ik, maar of het wenselijk is is iets anders natuurlijk.
Appletree86 schreef:
24-04-2019 15:43
haha geen probleem! Als dit kind nu 2 weken langer blijft zitten, stel ik het viva forum aansprakelijk voor misleidende informatie :rofl:
En terecht!
Alle reacties Link kopieren
Kind 2&3 zijn ingeleid en kind 1 natuurlijk. Kind 1 kwam met 42,5, de andere 2 ben ik met 41 weken ingeleid en dat waren beide droombevallingen. Kind 2 duurde 3 uur, kind 3 duurde 2 uur van begin tot eind.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
24-04-2019 15:44
Ik snap je OP niet, begrijp ik nu dat je in NL wil bevallen en 3 weken na de UD naar huis vliegt in het buitenland?

Heb je in NL dan geen VK die je hierover kan informeren. Je kunt bij 40 weken bevallen maar of ze je dan ook echt inleiden is afhankelijk van je lichaam en je VK. Lijkt me dus handig deze vraag daar te stellen

Overigens even uit interesse waarom zo kort op je bevaldatum op voorhand een ticket boeken. Stel dat je een keizersnede hebt of het toch allemaal tegen zit. Kun je dit ticket dan inboeken? Zou hier namelijk ook wel een beetje rekening mee houden. Misschien lees ik het verkeerd maar zoals het op mij overkomt ik je OP is het vooral haast en vliegwerk, kind eruit, liefst op tijd, alles zou goed moeten gaan want je moet daarna zelf plus piepjonge baby weer terug. Maar misschien lees ik het verke3rd.
Sorry als de OP niet duidelijk was. Reden voor zo snel al terug willen is dat ik graag terug wil naar mijn eigen huis ipv vakantiewoning te zitten zonder mijn eigen spullen. Verder zijn er nog 2 schoolgaande kinderen mee, die wil ik zo min mogelijk school laten missen. Plus als we 3 weken naar datum terug vliegen dan kunnen we met zijn allen (inclusief man) terug vliegen, en anders moet ik alleen. Misschien vergeet ik nog een reden, maar voel er niet heel veel voor om 8 uren in een vliegtuig te zitten in mijn eentje met een baby en spullen etc. De vorige bevalling ging heel goed en voelde ik mij naar een paar dagen echt weer topfit.. Dus bij het boeken hield ik dat aan als referentie kader ;-)
En heb geen VK in nederland, als ik hier kom met 36 weken zwangerschap loop ik bij de VK in het ziekenhuis, die zal ik voor de bevalling ook nog wel bovenstaande vragen stellen..
Eerste 12 dagen na uitgerekende datum, de tweede was 9 dagen na uitgerekende datum en de derde kwam 17 dagen na uitgerekende datum. En het was een hel die laatste bevalling. Strippen hielp niets, inleiden lukte ook niet, paar uur pers weeën weg moeten puffen.
Dus mijn laatste was mijn zwaarste bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Rubberlaars schreef:
24-04-2019 15:52
Eerste 12 dagen na uitgerekende datum, de tweede was 9 dagen na uitgerekende datum en de derde kwam 17 dagen na uitgerekende datum. En het was een hel die laatste bevalling. Strippen hielp niets, inleiden lukte ook niet, paar uur pers weeën weg moeten puffen.
Dus mijn laatste was mijn zwaarste bevalling.
Ooh klinkt echt vreselijk!!! Hopelijk gaat het hier beter...
Alle reacties Link kopieren
En hoe wil je dan het vliegticket voor je baby regelen ? Daar heb je toch een geboorte datum voor nodig ? Ook moet je baby een ID kaart of paspoort, heb je al gekeken hoe lang dat duurt om op te vragen ? Ik woon ook in het buitenland en moet paspoort bij ambassade of op schiphol aanvragen, kan geloof ik niet zomaar in een willekeurige nederlandse gemeente. Ik zou dus het retour ticket zo'n 6 à 8 weken na je due date boeken, dan heb je ook wat meer tijd om alles te regelen, en ook om zelf goede medische hulp te krijgen, mocht dat nodig zijn (je weet maar nooit ) succes met je bevalling !
Mag ik vragen waar je woont? En of het ziekenhuis met matige zorg wel voldoende zorg kan geven zou je pasgeboren baby problemen hebben?
Begrijp me niet verkeerd, ik snap je beweegredenen. Ik zou er alleen zelf nooit voor kiezen.

Wat Razzmatazz zegt is trouwens een hele goede. Waarschijnlijk heb je een paspoort voor je baby nodig. Heb je bedacht hoe je dat geregeld krijgt?
Ik zie trouwens al in welke regio je woont. Dan snap ik bevallen in Nederland wat beter. Maar zelf zou ik na de bevalling wat langer in NL blijven.
Alle reacties Link kopieren
Eerste kind met 37,2 wk in 6 uur.
Tweede kind met 37,5 wk in 8 uur.
Derde kind met 37,6 wk in 5,5 uur.

Hier dus steeds vergelijkbare zwangerschappen en bevallingen.
Oudste 2 zijn voor uitgerekende datum geboren, jongste erna.
Bevalling begon met een uurtje rommelweeen en toen 20 minuten 1 lange wee en baby was er. Ik vond het een hel. Eerste 2 bevallingen duurde langer maar dit was zo bizar veel pijn, echt niet grappig meer. Kind is nu 11 en ik weet het nog.
Ik hoop voor je dat alles goed verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je keuze zeker gezien het land van herkomst maar vraag me wel af of het überhaupt allemaal te regelen is.
Heb je al geïnformeerd hoe het zit met een reisdocument. En ga je je verse baby meteen meeslepen naar een fotograaf om een pasfoto te maken voor zn ID kaart. En vervolgens naar de ambassade om een ID kaart aan te vragen. Ik kan niet helemaal online vinden hoe het werkt maar zover ik nu lees dienen beide ouders en kind aanwezig te zijn.

Als hij nu 2 weken eerder komt is dat natuurlijk goed te doen maar wat doe je als hij echt een stukje kater komt? Ik zou vooral dat scenario voor jezelf goed uitwerken en daarin bepaalde keuzes vooraf maken zodat je daar bij situatie x of y op terug kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
1e kwam met 39+6, 2e met 38+6, 3e met 40+6. Bevallingen waren vergelijkbaar, al begonnen de eerste twee spontaan en ben ik met de derde gestript.
Ik had wel steeds minder hechtingen nodig.
Alle reacties Link kopieren
Eerste met 39 weken en 2 dagen na een bevalling van 6,5u.
Tweede met 39 weken en 5 dagen...ingeleide bevalling duurde 5,5u.
Derde met exact 40 weken en de bevalling duurde net aan geen 3,5u.

De eerste bevalling was het zwaarst..maar mentaal de tweede. Denk als ik daar geen EMDR voor had gehad de derde heel heavy was geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven