Billingsmethode
maandag 17 augustus 2015 om 18:36
Sinds ik in mei gestopt ben met de pil, maak ik gebruik van de billings methode. Dit omdat ik mijn lichaam en vruchtbare dagen wil leren kennen. Ondertussen ben ik na 80 dagen nog niet ongesteld geworden. Wel heb ik voor de derde keer vruchtbaar slijm. Ook ben ik niet zwanger. Is het normaal dat ik meerdere keren vruchtbaar slijm heb en is die billingsmethode wel zo betrouwbaar als je 'net' gestopt bent met de pil?
anoniem_248535 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 18:36
Reden: Missend woord
Reden: Missend woord
% gewijzigd
maandag 17 augustus 2015 om 18:50
Je hoeft niet perse vruchtbaar slijm te hebben voor een eisprong. Bovendien als je een eisprong hebt gehad en niet zwanger bent geworden, zal je toch op een bepaald moment ongesteld worden. Je kunt je cyclus dus nog helemaal niet vaststellen. Ik ben een van de gelukkigen die wel vruchtbaar slijm heeft, pijn tijdens de eisprong (kan precies zeggen welke kant gesprongen is) en een cyclus heeft van 28 dagen.
maandag 17 augustus 2015 om 18:54
Ik heb soms geen slijm, maar toch een eisprong gehad. Soms ook echt een klont (sorry onsmakelijk). Het varieert dan ook nog wel eens. Ik heb gewoon om de dag seks gehad rondom de verwachtte eisprong. Als je straks 3 keer ongesteld bent geweest, dan kan je ongeveer gaan bepalen wat je cyclus is. Helaas is dit voor veel vrouwen onregelmatig.
maandag 17 augustus 2015 om 18:56
quote:Berta1 schreef op 17 augustus 2015 @ 18:50:
Ik ben nog niet actief aan het proberen om zwanger te raken! Wil eerst mijn eerste menstruatie hebben gehad, maar in de tussentijd probeer ik wel deze methode uit. Vandaar dat het me opviel dat ik nu voor de 3e keer zulk slijm had.
Misschien zijn je eitjes op? Zit je lichaam wel steeds in een cyclus maar komt er gewoon geen eitje meer?
Ik zou daarmee naar de dokter gaan. Drie maanden niet ongesteld geweest (en met de pil ben je trouwens ook niet ongesteld) vind ik best lang.
Ik ben nog niet actief aan het proberen om zwanger te raken! Wil eerst mijn eerste menstruatie hebben gehad, maar in de tussentijd probeer ik wel deze methode uit. Vandaar dat het me opviel dat ik nu voor de 3e keer zulk slijm had.
Misschien zijn je eitjes op? Zit je lichaam wel steeds in een cyclus maar komt er gewoon geen eitje meer?
Ik zou daarmee naar de dokter gaan. Drie maanden niet ongesteld geweest (en met de pil ben je trouwens ook niet ongesteld) vind ik best lang.
maandag 17 augustus 2015 om 18:57
Haha nee nee ik begrijp dat het niet het slijm is wat vruchtbaar is. Maar aangezien ik het slijm had wat in de billingsmethode wordt beschreven als in de vruchtbare fase, noem ik het vruchtbaar slijm. Denken jullie dat de billingsmethode dan gewoon niet zo bij mij past of dat mijn lichaam me nog voor de gek houdt na het stoppen met de pil misschien..?
maandag 17 augustus 2015 om 19:03
quote:yajes schreef op 17 augustus 2015 @ 18:56:
[...]
Ik zou daarmee naar de dokter gaan. Drie maanden niet ongesteld geweest (en met de pil ben je trouwens ook niet ongesteld) vind ik best lang.Ik ben na twee maanden bij de dokter geweest en ze zei dat het tot een half jaar kon duren voor je de eerste menstruatie kreeg. Denk als ik terug ga dat ik met hetzelfde terug gestuurd word helaas.
[...]
Ik zou daarmee naar de dokter gaan. Drie maanden niet ongesteld geweest (en met de pil ben je trouwens ook niet ongesteld) vind ik best lang.Ik ben na twee maanden bij de dokter geweest en ze zei dat het tot een half jaar kon duren voor je de eerste menstruatie kreeg. Denk als ik terug ga dat ik met hetzelfde terug gestuurd word helaas.
maandag 17 augustus 2015 om 19:04
quote:ana_isabel schreef op 17 augustus 2015 @ 18:57:
Helaas zijn zoveel factoren afhankelijk van elkaar; heb je wel een eisprong,is het eitje goed, "past"het zaad bij jouw zuurgraad enz...er is meer dan alleen slijm nodig en daarom duurt het voor veel vrouwen gemiddeld een half jaar tot ze zwanger zijn.Ik probeer ook nog niet zwanger te worden, we hebben nog veilig seks nu. Probeer de methode uit en daar had ik een vraag over.
Helaas zijn zoveel factoren afhankelijk van elkaar; heb je wel een eisprong,is het eitje goed, "past"het zaad bij jouw zuurgraad enz...er is meer dan alleen slijm nodig en daarom duurt het voor veel vrouwen gemiddeld een half jaar tot ze zwanger zijn.Ik probeer ook nog niet zwanger te worden, we hebben nog veilig seks nu. Probeer de methode uit en daar had ik een vraag over.
maandag 17 augustus 2015 om 19:13
maandag 17 augustus 2015 om 19:19
Even dat ik het goed begrijp...
Je wilt (nog) niet zwanger worden. Maar... Gaat wel bekijken wanneer je 'vruchtbaar slijm' hebt, bent na 2 maanden naar de huisarts geweest ondat je nog niet ongesteld bent...
Waarom?? Geef je lichaam de kans om op orde te komen, doe eens rustig aan, wees kalm... Door je slijm te checken wordt je uiteindelijk echt niet sneller zwanger dan dat je gewoon seks gaat hebben!
Je wilt (nog) niet zwanger worden. Maar... Gaat wel bekijken wanneer je 'vruchtbaar slijm' hebt, bent na 2 maanden naar de huisarts geweest ondat je nog niet ongesteld bent...
Waarom?? Geef je lichaam de kans om op orde te komen, doe eens rustig aan, wees kalm... Door je slijm te checken wordt je uiteindelijk echt niet sneller zwanger dan dat je gewoon seks gaat hebben!
Vandaag is de mooiste dag.