Blaasontsteking, HAP bellen?
donderdag 25 augustus 2016 om 21:13
Sinds het einde van de middag kamp ik met blaasproblemen. Ik heb een enorme aandrang om te plassen, maar krijg er amper wat uit. Voelt net alsof ik scheermesjes sta te plassen. En dan ben ik ook nog eens zwanger...
Is een blaasontsteking iets waarvoor je de HAP belt of gewoon tot morgen wacht en naar de huisarts gaat? Ik heb er behoorlijk last van en zou het liefste zo snel mogelijk met een kuur beginnen. Maar een blaasontsteking is in mijn ogen niet acuut of spoedeisend genoeg om naar de dokterswacht te gaan.
Wat zouden jullie doen?
Is een blaasontsteking iets waarvoor je de HAP belt of gewoon tot morgen wacht en naar de huisarts gaat? Ik heb er behoorlijk last van en zou het liefste zo snel mogelijk met een kuur beginnen. Maar een blaasontsteking is in mijn ogen niet acuut of spoedeisend genoeg om naar de dokterswacht te gaan.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 25 augustus 2016 om 21:17
Grote kans dat de HAP je ook onverrichter zake weer naar huis stuurt.
Tenzij je flink koorts hebt en hele donkere urine uitplast lijkt dit me iets wat prima tot morgenochtend kan wachten.
Neem een paracetamol en slik een handvol vitamine C tabletten. Deze maken je urine zuur en dat is goed tegen de ontsteking.
Tenzij je flink koorts hebt en hele donkere urine uitplast lijkt dit me iets wat prima tot morgenochtend kan wachten.
Neem een paracetamol en slik een handvol vitamine C tabletten. Deze maken je urine zuur en dat is goed tegen de ontsteking.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:19
quote:Vera8 schreef op 25 augustus 2016 @ 21:17:
Lijkt me niet heel erg goed voor mijn baby.
Ik weet voor 99% zeker dat het om een blaasontsteking gaat. Het is vooral heel erg naar en kan best tot morgen wachten. Raak vooral een beetje in paniek van de buik, rug en plaspijn.
Ik weet voor 99% zeker dat het om een blaasontsteking gaat. Het is vooral heel erg naar en kan best tot morgen wachten. Raak vooral een beetje in paniek van de buik, rug en plaspijn.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:20
Ik heb dit ook een keer s avonds gehad en heb dus wel de HAP gebeld; was dan niet zwanger maar had al wel 4 kinderen rond lopen, zag een nachtje wakker en de volgende dag Door moeten voor de kinderen echt niet zitten dus ik heb gebeld, en ik kreeg zonder problemen direct een AB kuur die een uurtje later klaar lag bij de apotheek.
Zo ver ik kon beoordelen vonden ze het ook echt niet vreemd dat ik er voor belde.
Zo ver ik kon beoordelen vonden ze het ook echt niet vreemd dat ik er voor belde.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:21
quote:ZombieQueen schreef op 25 augustus 2016 @ 21:19:
[...]
Ik weet voor 99% zeker dat het om een blaasontsteking gaat. Het is vooral heel erg naar en kan best tot morgen wachten. Raak vooral een beetje in paniek van de buik, rug en plaspijn. Bel dan gewoon voor advies, dat vinden ze niet erg.
[...]
Ik weet voor 99% zeker dat het om een blaasontsteking gaat. Het is vooral heel erg naar en kan best tot morgen wachten. Raak vooral een beetje in paniek van de buik, rug en plaspijn. Bel dan gewoon voor advies, dat vinden ze niet erg.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:21
donderdag 25 augustus 2016 om 21:22
donderdag 25 augustus 2016 om 21:25
quote:ZombieQueen schreef op 25 augustus 2016 @ 21:19:
[...]
Nee, zou in dat geval geen risico's nemen.
Vitamine C wordt niet in het lichaam opgeslagen. Een 'overdosis' plas je dus gewoon weer uit.
Maar in jouw geval toch maar even niet doen nu. Althans niet zoveel. Een bruistablet van 1000 Mg kun je wel nemen.
[...]
Nee, zou in dat geval geen risico's nemen.
Vitamine C wordt niet in het lichaam opgeslagen. Een 'overdosis' plas je dus gewoon weer uit.
Maar in jouw geval toch maar even niet doen nu. Althans niet zoveel. Een bruistablet van 1000 Mg kun je wel nemen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:26
Ik heb laatst ook gebeld voor een blaasontsteking naar de HAP. Kwam 's avonds acuut opzetten. Nu heb ik wel een blaas die het niet meer doet en hoefde ik ook niet langs te komen voor controle (want ik heb iedere maand wel een blaasontsteking). Mijn moeder kon dus meteen door naar de apotheek waar een abkuur naar toe was gestuurd.
Denk je dat je het nog red tot morgenvroeg?
Denk je dat je het nog red tot morgenvroeg?
donderdag 25 augustus 2016 om 21:27
Je kan altijd bellen voor advies! Zoals de anderen hier al hebben gezegd.
Tip voor als je antibiotica gaat slikken: neem ook probiotica (wel op ander tijdstip). Met antibiotica maak je helaas ook veel goede bacteriën dood, door probiotica te nemen (geen yakult of activia, maar goede in capsules) vul je de bacteriën in je darmflora weer aan. Lijkt me vooral als je zwanger bent wel belangrijk, sinds je baby jouw darmflora grotendeels meekrijgt. In Duitsland wordt probiotica al standaard meegegeven bij een antibiotica kuur.
Edit: volgens mij zijn er bepaalde probiotica die sowieso geschikt zijn voor zwangere vrouwen.
Tip voor als je antibiotica gaat slikken: neem ook probiotica (wel op ander tijdstip). Met antibiotica maak je helaas ook veel goede bacteriën dood, door probiotica te nemen (geen yakult of activia, maar goede in capsules) vul je de bacteriën in je darmflora weer aan. Lijkt me vooral als je zwanger bent wel belangrijk, sinds je baby jouw darmflora grotendeels meekrijgt. In Duitsland wordt probiotica al standaard meegegeven bij een antibiotica kuur.
Edit: volgens mij zijn er bepaalde probiotica die sowieso geschikt zijn voor zwangere vrouwen.
donderdag 25 augustus 2016 om 21:34
Hoeveel weken ben je? Als je een urinecontainertje heb morgen even naar de huisarts brengen, dan checken ze het even. De assistente kan dat als het goed is.
Ik ben nu bijna 33 weken en heb precies hetzelfde. Het hoofdje drukt heel erg op de blaas. Bij mij werken overigens wel cranberry pilletjes van kruidvat.
Ik ben nu bijna 33 weken en heb precies hetzelfde. Het hoofdje drukt heel erg op de blaas. Bij mij werken overigens wel cranberry pilletjes van kruidvat.
Nothing worth having ever comes easy
donderdag 25 augustus 2016 om 21:40
Volgens de apotheek kan vitamine C veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap:
http://www.apotheek.nl/me ... te-weten-over-vitamine-c. Dus zou me daar niet zoveel zorgen over maken.
Maar ik zou ook niet-zwanger gewoon ff de HAP bellen, want echt niet dat ik de hele nacht ga pijnlijden je gaat niet naar de SEH, maar de HAP kan prima hoor.
http://www.apotheek.nl/me ... te-weten-over-vitamine-c. Dus zou me daar niet zoveel zorgen over maken.
Maar ik zou ook niet-zwanger gewoon ff de HAP bellen, want echt niet dat ik de hele nacht ga pijnlijden je gaat niet naar de SEH, maar de HAP kan prima hoor.