Blaasontsteking voorkomen

23-10-2020 23:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag voor een eerste kindje gaan! Ik heb alleen in het verleden bij seks zonder condoom twee keer een blaasontsteking gehad. Totdat ik erachter kwam dat ik gelijk na de seks moest gaan plassen! Maar nu we het zonder condoom gaan doen en ik nu dus beter niet gelijk kan gaan plassen vraag ik mij af hoe ik een blaasontsteking dan voorkom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs linda
Alle reacties Link kopieren
Gewoon toch gaan plassen. Heb ik altijd gedaan en 2x direct zwanger. Hele volksstammen/ populaties in het dierenrijk zwanger geworden zonder te blijven liggen.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
5 minuten wachten en dan plassen.
En cranberry sap van zonnatura drinken en/of cranberry capsules op natuurlijke basis. Had tijdens zwangerschap geen blaasontsteking maar wel in begin moeite met plassen, niet kunnen uitplassen. Verloskundige gaf mij toen dit advies en het hielp
Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen echt wetenschappelijk bewijs dat blijven liggen na de seks helpt om sneller zwanger te worden na de seks. Je zou 5 minuten kunnen wachten en dan gaan plassen.
Alle reacties Link kopieren
En de rest van de dag veel drinken, liefst zuur
Alle reacties Link kopieren
Als jullie je beiden voor en na de seks goed wassen met water en zeep krijgen bacteriën geen kans om de plasbuis in te glippen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-10-2020 07:01
Als jullie je beiden voor en na de seks goed wassen met water en zeep krijgen bacteriën geen kans om de plasbuis in te glippen.
Ja water en zeep, goed idee! :nope:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-10-2020 07:01
Als jullie je beiden voor en na de seks goed wassen met water en zeep krijgen bacteriën geen kans om de plasbuis in te glippen.
:woa:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-10-2020 07:01
Als jullie je beiden voor en na de seks goed wassen met water en zeep krijgen bacteriën geen kans om de plasbuis in te glippen.
Een vlammenwerper werkt ook
Alle reacties Link kopieren
Hoge dosis vitamine C dagelijks nemen.

Even uitzoeken hoeveel je mag hebben op een dag. Ik nam ook een hele hoge dosis tijdens mijn zwangerschap omdat ik constant blaasontsteking had.

Katoenen ondergoed.

En wassen van te voren werd mij ook aangeraden. Geslachtsdeel water en handen water en zeep.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Cranberry is wetenschappelijk bewezen dat de kans op blaasontsteking vermindert , door het zuur krijgen bacteriën minder de kans aan de blaaswand te plakken (helpt niet als je eenmaal een blaasontsteking hebt trouwens!)

Verder uiteraard niets anaals tijdens de seks doen.
Alle reacties Link kopieren
Spoelen met warm water na het plassen!! Niet alleen na de sex, maar vaker op een dag. Ik heb in het verleden zo vaak blaasontsteking gehad, zeker 1 keer in de maand, een paar jaar lang. Toen zei een collegaatje dat ik moest gaan spoelen na het plassen. In zuidelijke landen hebben ze vaak een bidet, daar hebben ze ook minder last van blaasontstekingen.

Sindsdien spoel ik een paar keer per dag met warm water na het plassen en heb nagenoeg geen blaasontstekingen meer. Als het 1 keer in het jaar is, is het veel.
Alle reacties Link kopieren
En er schijnen serieus vrouwen te zijn die zich verkeerd om afvegen. Ja je zou denken algemene kennis maar er zijn er veel die van de anus richting vagina vegen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle adviezen! Cranberry en vitamine C ga ik straks kopen. En van het spoelen na het plassen is ook een goede tip. En veel drinken en handen wassen.
Inderdaad langer dan 5 minuten zal ik ook zeker niet blijven liggen, maar in ieder geval niet gelijk naar de wc gaan, meer voor het idee 😅

Daantje1979: fijn dat het voor jou minder is geworden! Lijkt me heel rot en pijnlijk zo vaak die ontstekingen!

Hebben jullie tijdens de zwangerschap dan wel eens antibiotica gehad met een blaasontsteking of doen ze dat liever niet?
Alle reacties Link kopieren
Lampje, het was echt vreselijk. En dan had ik ook nog een overactieve blaas. Zonder blaasontsteking moest ik al om de 5 minuten naar de wc. Het was zo erg dat ik tegen de uroloog zei haal die blaas er maar uit, ik pies wel in een zakje. Ik kon niks meer.

Voor de overactieve blaas kreeg ik medicijnen die het gelukkig wat verminderde. Uiteindelijk is dat weggegaan door flink af te vallen. En de blaasontstekingen zijn verminderd door het spoelen.

Succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
Niet gehad, weet wel dat ze het doen . Een lang sluipende blaasontsteking kan best gevaarlijk zijn namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lampje279 schreef:
24-10-2020 09:16
Bedankt voor alle adviezen! Cranberry en vitamine C ga ik straks kopen. En van het spoelen na het plassen is ook een goede tip. En veel drinken en handen wassen.
Inderdaad langer dan 5 minuten zal ik ook zeker niet blijven liggen, maar in ieder geval niet gelijk naar de wc gaan, meer voor het idee 😅

Daantje1979: fijn dat het voor jou minder is geworden! Lijkt me heel rot en pijnlijk zo vaak die ontstekingen!

Hebben jullie tijdens de zwangerschap dan wel eens antibiotica gehad met een blaasontsteking of doen ze dat liever niet?
Ja hoor, krijg je gewoon.

Enige verschil is dat ze bij zwangeren voor de zekerheid ook de urine nog op kweek zetten om te controleren of het een onschuldige bacterie is.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lampje279 schreef:
24-10-2020 09:16
Hebben jullie tijdens de zwangerschap dan wel eens antibiotica gehad met een blaasontsteking of doen ze dat liever niet?
Ja 2x gehad omdat ik blaasontsteking had.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970: heftig joh! Dat klinkt wel heel erg! Fijn dat de medicijnen en het spoelen uiteindelijk hielpen!

Bedankt voor de tips allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven