Bloedverlies na stoppen met de pil
donderdag 29 november 2018 om 15:06
Hoi,
Ik heb onlangs gestopt met de pil, vanwege een kinderwens.
Ik gebruikte al jaren een anticonceptie pil. Heb netjes een bloeding gehad van 5 dagen zoals ik normaal gesproken ook heb. Dit is gestopt, maar na 3 dagen kreeg ik ineens weer last van bloedverlies. Niet zoals wanneer ik ongesteld ben, maar bruine afscheiding. Het is niet veel.
Ik dacht dat dit misschien een ovulatie bloeding was, ik had namelijk ook krampen in mijn onderbuik en pijn bij mijn linker eierstok dus ik dacht dat het om een eisprong zou gaan. maar dat is wel erg vroeg in mijn cyclus (het bloedverlies begon vanaf dag 9). Ook houd het nu al 3 dagen aan. Is dit normaal wanneer je stopt met de pil? Ik vind het lastig om in te schatten wanneer ik nu vruchtbaar ben en of dit nog steeds een menstruatie is of niet. En ik heb nu af en toe hoofdpijn en vind het bloedverlies wel vervelend.
Ik heb onlangs gestopt met de pil, vanwege een kinderwens.
Ik gebruikte al jaren een anticonceptie pil. Heb netjes een bloeding gehad van 5 dagen zoals ik normaal gesproken ook heb. Dit is gestopt, maar na 3 dagen kreeg ik ineens weer last van bloedverlies. Niet zoals wanneer ik ongesteld ben, maar bruine afscheiding. Het is niet veel.
Ik dacht dat dit misschien een ovulatie bloeding was, ik had namelijk ook krampen in mijn onderbuik en pijn bij mijn linker eierstok dus ik dacht dat het om een eisprong zou gaan. maar dat is wel erg vroeg in mijn cyclus (het bloedverlies begon vanaf dag 9). Ook houd het nu al 3 dagen aan. Is dit normaal wanneer je stopt met de pil? Ik vind het lastig om in te schatten wanneer ik nu vruchtbaar ben en of dit nog steeds een menstruatie is of niet. En ik heb nu af en toe hoofdpijn en vind het bloedverlies wel vervelend.
donderdag 29 november 2018 om 15:53
Het kan heel lang duren voordat je normale cyclus op gang is. Ik ben door omstandigheden een keer een jaar gestopt met de anticonceptiepil. Toen ik stopte kreeg ik natuurlijk eerst een ‘bloeding’ die je normaal ook krijgt als je stopt met de pil (in je stopweek). Hierna duurde het maanden voordat er weer wat gebeurde en af en toe verloor ik wel wat bloed. Je lichaam heeft lang nodig om zich te ‘herstellen’, hou hier rekening mee!
donderdag 29 november 2018 om 15:57
Ik kwam bij een ovulatiebloeding toen ik op internet zocht naar een verklaring voor mijn bloeding vlak na mijn menstruatie. Blijkbaar kan dat ook, maar zou in mijn geval wel vroeg zijn lijkt mij. Ga ik zeker doen, had ook wel verwacht dat het even wennen was na zo lang de pil te hebben geslikt, maar dit bloedverlies had ik niet verwacht. Best vervelend af en toe.
donderdag 29 november 2018 om 16:00
Dat was eigenlijk wat ik verwacht had, dat het langer duurt voordat mijn cyclus op gang komt en ik dus lang moet wachten op mijn eerste echte menstruatie. Maar in plaats daarvan bloed ik direct na mijn stopweek alweer. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat dit een menstruatie is, want ik ben nog maar net ongesteld geweest eigenlijk. Er zaten 3 dagen tussen. Maar wat het dan wel is? Even afwachten dus begrijp ik, hopelijk gaat het snel over.. De buikpijn en hoofdpijn is het vervelendst.Kattenvrouwtje1990 schreef: ↑29-11-2018 15:53Het kan heel lang duren voordat je normale cyclus op gang is. Ik ben door omstandigheden een keer een jaar gestopt met de anticonceptiepil. Toen ik stopte kreeg ik natuurlijk eerst een ‘bloeding’ die je normaal ook krijgt als je stopt met de pil (in je stopweek). Hierna duurde het maanden voordat er weer wat gebeurde en af en toe verloor ik wel wat bloed. Je lichaam heeft lang nodig om zich te ‘herstellen’, hou hier rekening mee!
donderdag 29 november 2018 om 16:35
Ik heb ook wel eens gehad dat ik na 2 dagen ineens weer bruine afscheiding had, dit tijdens mijn stopweek en op het moment dat ik alweer begon met de ring(ik gebruikte dus de nuvaring), maar dit stopte wel na 1 dag. Was denk ik wat oud bloed wat achter is gebleven.
Ik ben nu ook gestopt met de ring en nu na de stopweek dus op m'n 3e dag ringvrij, heb nog geen klachten. Maar zoals al is gezegd, je lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie, ik zou me er niet te veel zorgen over maken!
Ik ben nu ook gestopt met de ring en nu na de stopweek dus op m'n 3e dag ringvrij, heb nog geen klachten. Maar zoals al is gezegd, je lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie, ik zou me er niet te veel zorgen over maken!
♡
vrijdag 30 november 2018 om 18:34
Misschien is dat het dan wel inderdaad. Vanochtend nog een beetje bloed verloren en daarna de hele dag niet dus ik hoop dat het nu voorbij is. Wel de hele ochtend super misselijk geweest. Dat had ik gisteren ook al. Gek wat hormonen allemaal met je kunnen doen. Ik heb geen idee wanneer ik dan nu mijn eisprong kan verwachten. Denk dat ik deze maand maar gewoon even afwacht om te kijken wanneer ik ongesteld wordt, en vanaf dat punt hopelijk een beetje kan zien hoe mijn cyclus verloopt. Al kan dat ook wisselen in het begin natuurlijk. Maar nu was alles wel heel erg in de war deze week.diamantje123 schreef: ↑29-11-2018 16:35Ik heb ook wel eens gehad dat ik na 2 dagen ineens weer bruine afscheiding had, dit tijdens mijn stopweek en op het moment dat ik alweer begon met de ring(ik gebruikte dus de nuvaring), maar dit stopte wel na 1 dag. Was denk ik wat oud bloed wat achter is gebleven.