Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Worteltaart het zou super fijn zijn als je dit gevoel vast kan houden, geeft zoveel rust!

Een echt mannengezin, ook super bijzonder gms! Alan je gevoel er zeker zijn dat een meisje ook wel heel erg leuk geweest zou zijn.

Bettiepage, bijzonder hoe snel die kleintjes zich ontwikkelen he?! Verbaas me er nog steeds over! Ben benieuwd wanneer hij zijn 1e stapjes gaat zetten, kan heel snel zijn of hij heeft nog even het gevoel van de veiligheid van zijn papa/mama nodig. Spannend deze ronde weer, je instellen op een aankomende menstruatie is natuurlijk wel een middel om een teleurstelling te voorkomen. Ik ben ook weer in afwachting van mijn menstruatie!

Marie wat leuk dat jou kleine ook al aan het stappen is. Het gaat inderdaad met (veel) vallen, maar ook zeker weer opstaan!
Leuk gms,zo'n mannengezin. Snap je gevoel wel dat je ook benieuwd bent naar hoe het met een meisje is.

Hier gaat zoontje ook in sneltreinvaart. Paar weken geleden trok hij zich voor het eerst op, vandaag zag ik hem langs de bank met kleine stapjes opzij gaan. Echt ongelooflijk dat ie een jaar geleden nog in mijn dikke buik zat!
Wauw veel geschreven weer.

Gms wat leuk een jongen! Misschien heb ik het gemist, maar waarom hebben jullie een nipt gedaan?

Es en bettie spannend weer. Hoop dat het een succesvolle ronde wordt! ????

Marie en bettie wat leuk dat jullie jongens al bijna lopen. Dan gaat het opeens zo snel he. Hier liep dochter los met 11 maanden. Het baby is er dan zo snel vanaf. Dat is dan wel weer jammer. En inderdaad je handen vol er aan

Worteltaart hoe heb jij afgebouwd? Mijn dochter is echt nog dol op bv dus stoppen wil ik nog niet. Maar naar af en toe een hapje zoals jij beschrijft lijkt mij ergens ook wel fijn. Hier ook het idee dat er minder uit komt. Geen idee waar dat aan ligt..

Marie ik werk 2 dagen in de week. Dan kolf ik tussendoor ook niet. Dan zit er ongeveer 12 uur tussen de voedingen. Andere dagen drinkt ze 's middags nog 1x voor haar slaapje. Dus het is niet dat ze nog heel veel bv krijgt. Nouja 's nachts wel. Binnenkort accupuntuur. Misschien dat dat wat doet..
Wat leuk dat alle kindjes zo druk bezig zijn met stappen! Worden al echte kindjes en geen baby's meer. Snel gaat dat allemaal toch.

Ik vind het ook zo leuk om mijn dochter door het huis te zien wandelen en rennen.

Gms, leuk dat je een jongetje krijgt! Voor je andere jongens is dat vast heel erg leuk. Ik snap je gevoel wel, ik zou ook wel moeten wennen als wij alleen maar dochters zouden krijgen. Ook wel ergens heel mooi juist! Misschien hebben ze dan meer aan elkaar, geen idee.

Marie, dat met die rationele gedachten heeft misschien ook wel te maken met het ontzwangeren? Minder hormonen en dat de 'drang' daarom misschien minder wordt? Geen idee, kwam zo in mij op. Je hoort namelijk ook best vaak dat vrouwen al snel na de bevalling kriebelen hebben.

Bettie, spannend! Zou best kunnen dat de LF steeds langer wordt als je vaker een cyclus hebt gehad.

Worteltaart, super fijn zeg zo'n instelling!

Zonnestraaltje, ik denk dan dat de nachtvoedingen vooral tegen houden bij jou, ondanks dat je overdag niet meer zo veel voeding geeft.

Acupunctuur heb ik ook wel eens over gehoord voor het opgang brengen van de cyclus, ben benieuwd wat je er van vind en of het helpt bij jou.

Sorry als ik iemand vergeet. Typ op mijn mobiel en er is zooo veel geschrevenen

@hier: Ik zit op dag 21 van mijn cyclus en nog geen eisprong gehad. Wel vandaag een positieve ovulatietest! Dus we gaan gewoon lekker bezig en de eisprong zal vast niet lang meer duren

Cyclus is nog wel redelijk lang door late eisprong, maar dat was wel te verwachten. Zolang een maar een eisprong is.
Oja en ondanks postieve ovulatietest ben ik er weinig mee bezig. Mijn dochter zit even in een vervelde fase qua eten, dat kost best veel tijd en energie. Ze heeft op dat gebied altijd wel een gebruiksaanwijzing gehad, dus volgende week naar de diëtiste.

Zou mooi zijn als het snel raak is, maar aan de andere kant heb mijn handen nu vol aan mijn dochter.
Knap zeg, al die kindjes die al (bijna) lopen. De jongste stapt ook al achter vanalles, maar verwacht dat het loslopen nog wel even duurt, bij de oudste heeft deze fase 6 maanden geduurd

NIPT; doen we omdat het graag willen weten als we een kindje verwachten met down, edwards of patausyndroom (of nevenbevindingen) om dan te kunnen bepalen wat we doen.

Fijn Nienemunt, positieve ovulatietest, hopelijk over 2 weken een positieve zwangerschapstest!
Zonnestraaltje, als ze eenmaal gaan lopen is dat baby er snel af he?! Ga je die acupunctuur doen speciaal voor het op gang brengen van je cyclus? Ben benieuwd naar de resultaten!

Nienemunt, fijn dat je een positieve ovulatietest gehad hebt en dat er dus een eisprong is! Ik ga duimen! Lastig dat je je handen zo vol hebt aan het eten, eet ze zo weinig? Hopelijk levert de afspraak bij de diëtiste iets op!

Gms, herkenbaar dat die fase langer kan duren dan gedacht. Ons meisje liep met 7 maanden langs de bank etc dus wij dachten dat gaat niet lang duren en die loopt wel met 10 maanden. Met 13 maanden heeft ze haar 1e losse stapjes gezet dus het heeft toch wat langer geduurd!

Hier een nieuwtje wat eigenlijk totaal nog niet geland is. Gisteravond bedacht ik me, ik ga even een test doen. Zat op dag 33 van mijn cyclus, die vorige keer 49 dagen duurde. Ben 2 keer ongesteld geworden sinds het stoppen met borstvoeding. Ik ging er vanuit dat het een verspilde test zou zijn, maar toch impulsief besloten de test te doen en hij knalde ontzettend positief! Kan het niet echt geloven eerlijk gezegd, maar als het zo is dan zijn we zooooo blij!
Es, dat is fantastisch nieuws, gefeliciteerd! Wat heerlijk voor jullie
Dank je wel Marie!
Wordt dat nog een 2017 baby?
Volgens mijn berekeningen zou het dan half december zijn dus nog een 2017! Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat ze gaan zeggen. Had de hoop op 2017 al laten varen eigenlijk!
Oooh, wat fijn Es! Ging makkelijker dan voor je dochter, als ik het me goed herinner. Spannend hoor. Het blijft nog even onzeker allemaal, maar ik hoop van harte dat het gewoon goed blijft gaan!

Dan nog even op de rest reageren.

@Zonnestraaltje: Jouw dochter was er vroeg bij met lopen! Hopelijk gaat de acupunctuur wat voor je betekenen. Het blijft anders een lastig punt, vind je niet? Ik twijfel namelijk om te stoppen met kolven, en dan zet ik dus m'n eigen belang voor dat van m'n zoontje. Alhoewel, misschien maakt het hem niet eens zo veel uit.

Net als jou heb ik trouwens een kindje dat 's nachts héél vaak wil drinken. Hij wil ook echt niets anders dan. Het is op zich oké, maar ik ben wel een beetje bang dat ik daardoor weer een lange cyclus krijg, terwijl ik eigenlijk ook wel weer een gewone cyclus heb, nu ik een keer een menstruatie heb gehad.

@Nienemunt: Fijn dat je een positieve ovulatietest hebt! Ik sluit me aan bij GMS en hoop op een andere mooie test voor je over twee weken Maar wel vervelend (of ervaar je dat niet zo?) dat je met je dochter langs een diëtist gaat. Wij hadden dus voor mijn zoontje een pre-logodepist, maar die kwam eigenlijk tot de conclusie dat hij sommige dingen wel kán eten, maar gewoon niet wíl eten. Hopelijk gaat de diëtist wat opleveren voor jullie!

@Bettie: Bij jou dus ook weer een kans! Ik snap wel dat je er vanuit gaat dat je LF weer kort is. Misschien is dat ook wel reëel. Aan de andere kant heb je misschien wel een snelle innestelaar, dat weet je ook over een ruime week alweer dan. Hoeveel drinkt jouw zoontje nog?

@Hier: ik zit op dag 19 van m'n eerste echte cyclus en wacht nog rustig - of toch een beetje ongeduldig - af tot ik een eisprong heb. Ik hoop gewoon heel erg dat ik niet hoef te stoppen met borstvoeding om een goede cyclus te krijgen. Het ongeduld is ook echt voor de eisprong, want er zit momenteel geen kans in om zwanger te raken omdat mijn man een aanrijding heeft gehad en zijn ribben gekneusd heeft
O, es, wat super! Gefeliciteerd!!
Woohooo! Es gefeliciteerd wat super!

Half december is heel leuk hoor

Duidelijke positieve test dus, ik zou er dan toch maar aan geloven haha. Leuk nieuws zeg!!!

Spannend van de NIPT Gms, ik sta er net zo in als jij. Zou het ook willen weten, los van wat ik er mee zou doen.

Marie, ja ik ben benieuwd. Maar nu ook wel relaxed gelukkig, dus we gaan het zien.

Heb wel eens contact gehad met een pre-logopedist, maar toen zei ze dat ze weinig kon doen omdat het waarschijnlijk vooral gedragsmatig is.

Geen idee wat een diëtiste kan doen, maar ga er toch maar eens heen.

Ze eet opzich wel, maar vaak niet van harte. Soms moeten we haar zo afleiden om wat binnen te krijgen en dat sloopt ons ook gewoon. De komende dagen ga ik het sowieso loslaten en moet ze het zelf gaan regelen. Dus eten op vaste momenten, wil ze niet dan bord weg en geen aandacht aan besteden verder. Moet nu ook wel, want ik kan die trucendoos zelf niet meer opbrengen. Gelukkig gaat het cb met ons verder kijken als de diëtist niets kan, maar ik hoop natuurlijk van wel.

Het is wel iets wat in haar zit, want zelfs met de bv had ze van die onrustige momenten...

Hoe gaat het nu qua eten met jouw zoontje? Is er al verbetering?

Jeetje heftig van die aanrijding! Verder niets aan de hand?

Zou super mooi zijn als je een regelmatige cyclus met eisprong krijgt tijdens de bv. Duim voor je!
Vervelend hoor Nienemunt, ik snap goed hoe het is. Grappig genoeg kan mijn zoontje ons nog wel verbazen. Hij at laatst een halve aardappel, gebakken in de oven, zo 'los' op. Had ik echt niet verwacht.

We bieden hem nu geen brood meer aan, want dat wil hij blijkbaar niet. Af en toe krijg ik er een klein stukje brood met pindakaas in, maar alleen tussendoor. Dus in de ochtend en middag krijgt hij nu pap. Rozijntjes eet hij graag. Fruit gaat ook wel goed eigenlijk. Avondeten is dan misschien qua hoeveelheid een aardappel en 1-2 scheppen groente. Dus er is wel een soort van verbetering denk ik. En het is ook wel makkelijker omdat wij wat makkelijker zijn geworden. Want alhoewel ik voor hem soms liever iets 'gezonders' zie, eten wij gewoon altijd pasta met pastasaus uit een pot, zonder al te veel groente verder. Aangezien hij dat dan ook wil, krijgt hij dat dan ook maar, met een stuk komkommer los.

Dat van de aanrijding was wel even heftig ja. Ik was ook wel boos op hem, omdat hij wel vaker wat onvoorzichtig is op de fiets (door rood rijden bijvoorbeeld, ik ben daarentegen heel braaf en doe dat bijna nooit ). Ergens nam ik het hem dus een beetje kwalijk dat het wel anders af had kunnen lopen en in het meest negatieve geval hij mij en zoontje had achtergelaten. Maar hij heeft echt geluk gehad. En het was niet helemaal zijn schuld geloof ik. Het kruispunt waar het gebeurde was iets gaande.
Haha dan herken ik wel, mooi hoe je ze dan kunnen verbazen. Als het aan mijn dochter ligt zou ze ook alle aardappel krieltjes los opeten en dan heel veel daarvan maar verder niet.

Brood gaat hier al een tijd ook moeilijk, geen soms ook twee keer pap, havermout in haar geval dan. Gelukkig is dat voor haar en jouw zoontje gewoon een goed alternatief, maar wat mij daar soms in tegen staat is het telkens maar voeren (zelf lukt echt nog niet, dan ligt de havermout overal) en bij brood kan ze zelf eten. Maaaarrr dat is lastig als ze geen brood wil. Bekijk ik een beetje per dag.

Ik snap je gevoel qua gezond eten wel, maar ik vind het ook belangrijk dat ze eten lekker gaat vinden. Dus dan soms maar een iets minder gezond alternatief. Als de basis maar gezond is.

Lijkt helemaal niet slecht wat je zoontje eet hoor! Helemaal met bv erbij

Ai, schrikken zeg! Gelukkig ging het allemaal goed. Het vervelende is dat je het niet altijd zelf in hand hebt, maar dat andere weggebruikers er ook een potje van kunnen maken.
Gefeliciteerd es, wat een mooie verrassing!!
Gefeliciteerd Es! Super leuk!
Hoera es, dat is nog eens een leuke verrassing! Toch nog een 2017-baby, gefeliciteerd ! En verhalen als het jouwe rechtvaardigen voor mij dus precies het impulsieve testgedrag dat ik af en toe vertoon . Dus als mijn man dat weer eens niet snapt zeg ik gewoon:"Ja maar es, van het forum..."

Marie, beterschap voor je man. Eten gaat hier ook heel wisselend, als de oudste wel eet doet de jongste moeilijk en andersom dus het is geen doen om ons daar druk om te maken. Ze wegen allebei genoeg en de jongste drinkt 's nachts nog veel dus ik maak me geen zorgen. En we eten ook vaak wat de kinderen lekker vinden inderdaad: broccoli, bloemkool, aardappelen, of pasta... En fruit is altijd goed, maar wel elke dag een andere soort

Hier ben ik al een paar weken aan het temperaturen maar het lijkt nog nergens op, steeds tussen 36.4 en 36.7°C dus ff snapt er niks van. Hebben jullie na je menstruatie al wel een wat normaler patroon kunnen ontdekken? Ik hou ook de secondary signs bij maar dat is ook echt elke dag anders, het wordt wel een mooi kleurig grafiekje zo, haha.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Marie klopt! Voor onze dochter ging het super snel alleen dat eindigde helaas in een miskraam. Daarna heeft het vrij lang geduurd en zou ik gaan starten met hormonen, maar dat is uiteindelijk niet nodig geweest.

Gebruik je ovulatietesten om te zien of je een eisprong hebt? Hopelijk krijg je een regelmatige cyclus ondanks je borstvoeding. Jeetje wat heftig van je man! Zeker even schrikken, gelukkig is het bij gekneusde ribben gebleven!

Dank je wel Worteltaart, GMS, Mayolijn en Nienemunt! Ik hoop dat het dan ook half december gaat worden en geen kerst/oud en nieuw! Is jou kleine van half december?

Ik hoop dat de diëtiste iets oplevert, want kost erg veel energie ook die zorg.

Moiwichtjes hahahaha grappig dit! Doe jij ook vaker van die impulsieve testen? Ik had 2 verpakkingen met 2 stuks erin van de action, kost geen drol dus voor het geld hoefde ik het niet te laten. Vorige keer ook met die test positief getest.

Breken de nacht voedingen jullie niet op? Er zijn nog best veel kindjes die 's nachts drinken. Ik vond dat toch altijd wel pittig!
Moiwichtjes, ik had me ook bedacht te gaan temperaturen, maar toen vergat ik het alle dagen erna en nu denk ik dat het echt totaal geen zin heeft, omdat mijn slaappatroon echt alle kanten op gaat

Es, ik gebruik inderdaad ovulatietesten, en probeer de timing daarvan te bepalen aan de hand van m'n afscheiding. Denk dat ik nog wel even kan wachten.

De nachten breken mij niet op eigenlijk. M'n zoontje ligt naast mij in bed, dus als hij wakker wordt leg ik hem aan en doe m'n ogen weer dicht. Vannacht was een goede nacht, 4x denk ik. De nachten ervoor waren echt zooo veel keer. Dus ik hoop toch op een trend hier.

En ik heb besloten met kolven te stoppen. Vandaag laatste keer Zoontje laat toch vaak een deel van z'n flesjes staan en hij moet maar leren om meer andere dingen te drinken Alhoewel we evt wel koemelk gaan aanbieden.
Marie, zo gaat het bij mij ook precies , de eerste helft van de nacht slaapt dochter in haar ledikantje naast het bed en als ze dan wakker wordt na middernacht neem ik haar bij me en slapen we zo weer verder. Ik heb dus ook geen idee hoe vaak ze drinkt, maar het is goed vol te houden inderdaad en ik vind het erg fijn! Op mijn werk zijn ze inmiddels al gewend aan mijn verstrooidheid en dat ik vaak niet op woorden kan komen , maar dat valt dan tenminste ook niet op mocht ik weer zwanger worden haha. Maar als ze verkouden is en heel vaak wil drinken ben ik wel gebroken 's morgens.

Stoppen met kolven scheelt echt veel gedoe trouwens, ik heb toen in een soort van feeststemming alle kolfspullen en flessen uitgekookt en naar zolder gebracht!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Oh fijn Marie dat het je niet opbreekt, klinkt toch vaak maar als je half verder kan slapen en die kleine bij je ligt dan maakt dat wel verschil natuurlijk. Hoop dat de trend zich verder voortzet en dat het stoppen met kolven je ook rust geeft!

Moiwichtjes fijn dat het ook jou goed bevalt. Jullie zijn dan denk ik ook vrij goede slapers als je niet eens door hebt hoe vaak het is. Ik ben een mega slechte slaper dus vond het wel pittig! Plus dochter sliep in haar eigen kamertje, maakt misschien ook nog wat verschil!
Grappig Moiwichtjes! Ik denk dat de nachtvoedingen zo een stuk beter vol te houden zijn, maar ik denk eigenlijk ook wel dat er misschien minder voedingen zouden zijn als we hem in zijn eigen kamer zouden leggen. Maar het samen slapen bevalt me goed en ik vind het gezellig om met z'n allen in één kamer te slapen. Slaapt jouw oudste ook wel eens bij jullie?

Eerlijk gezegd brengt het stoppen met kolven me nog niet erg veel rust, het idee dan. Want vandaag wilde zoontje niet veel en dan is een flesje moedermelk altijd nog de oplossing. Maar we zullen er wel uitkomen.

Es, heb jij de verloskundige al gebeld?
Oh nee dan zorgt het alleen maar voor onrust, dat ken ik helaas van toen ze jonger was. Ja heb vandaag contact gehad en op 1 mei al een afspraak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven