Bukken en harde buik?

12-02-2017 18:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bijna 20 weken zwanger en voel me goed. Echter net staand/bukkend mijn veters gestrikt omdat er even geen zitgelegenheid was. Daarna buiten met wandelen beetje naar gevoel buik. Is dit slecht voor de kleine? Inmiddels binnen en alles ontspant weer
Mijn vk gaf aan dat als je, je na de inspanning (en harde buik) weer ontspant en de harde buik verdwijnt dit niets ernstigs is.

Het is gewoon een teken dat je wat rustiger aan moet doen.

Maar ik zou het zeker zelf ook aan je eigen verloskundige vragen. Zij kent jouw lichaam beter.
Ik heb het vaak als ik op sta uit bed, of nodig moet plassen. Gaat inderdaad direct weer weg. Ook had ik het een poosje als ik liep, nu slenter ik over straat en dat gaat prima. Inderdaad niet gevaarlijk, maar wel opletten dat je het niet te vaak hebt.
Ik dacht nog staand veteren moet nog wel lukken maar niet dus...
Geen doggy dus meer ook? Balen.
Dat kan ja. Harde buiken zijn niet schadelijk. Pas als ze regelmatig komen (en niet weggaan als je rust) en mogelijk overgaan in weeen, kunnen ze schadelijk zijn (omdat de baby te vroeg geboren wordt).

Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik op een gegeven de hele dag door harde buiken. Bij opstaan, bij weer gaan zitten, lopen, bukken etc. Pas toen ik met zwangerschapsverlof ging en het echt structureel rustiger aan ging doen, werd het minder. Volgens de gynaecoloog kon het op zich dus geen kwaad, maar was het wel een teken om rustiger aan te gaan doen. Al zou ik één harde buik niet direct als aanleiding zien om van alles aan te gaan passen.
Harde buiken zijn beslist niet slecht voor het kind. (Sterker nog, er is wel eens uit een onderzoek gekomen dat kinderen waarvan de moeder veel harde buiken had, een hoger iq hebben)

Maar zoals hierboven al staat; de harde buiken mogen niet aanhouden in rust en ze mogen ook niet echt pijnlijk zijn.

Maar stel je vraag vooral ook aan je verloskundige.
Hmmm.... mosterd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven