Bukken en harde buik?
zondag 12 februari 2017 om 18:45
zondag 12 februari 2017 om 18:54
zondag 12 februari 2017 om 18:58
zondag 12 februari 2017 om 19:58
Dat kan ja. Harde buiken zijn niet schadelijk. Pas als ze regelmatig komen (en niet weggaan als je rust) en mogelijk overgaan in weeen, kunnen ze schadelijk zijn (omdat de baby te vroeg geboren wordt).
Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik op een gegeven de hele dag door harde buiken. Bij opstaan, bij weer gaan zitten, lopen, bukken etc. Pas toen ik met zwangerschapsverlof ging en het echt structureel rustiger aan ging doen, werd het minder. Volgens de gynaecoloog kon het op zich dus geen kwaad, maar was het wel een teken om rustiger aan te gaan doen. Al zou ik één harde buik niet direct als aanleiding zien om van alles aan te gaan passen.
Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik op een gegeven de hele dag door harde buiken. Bij opstaan, bij weer gaan zitten, lopen, bukken etc. Pas toen ik met zwangerschapsverlof ging en het echt structureel rustiger aan ging doen, werd het minder. Volgens de gynaecoloog kon het op zich dus geen kwaad, maar was het wel een teken om rustiger aan te gaan doen. Al zou ik één harde buik niet direct als aanleiding zien om van alles aan te gaan passen.
zondag 12 februari 2017 om 20:04
Harde buiken zijn beslist niet slecht voor het kind. (Sterker nog, er is wel eens uit een onderzoek gekomen dat kinderen waarvan de moeder veel harde buiken had, een hoger iq hebben)
Maar zoals hierboven al staat; de harde buiken mogen niet aanhouden in rust en ze mogen ook niet echt pijnlijk zijn.
Maar stel je vraag vooral ook aan je verloskundige.
Maar zoals hierboven al staat; de harde buiken mogen niet aanhouden in rust en ze mogen ook niet echt pijnlijk zijn.
Maar stel je vraag vooral ook aan je verloskundige.