Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ik heb even gegoogled op dat onderzoek. Google is your friend;)

Het word niet vaak ingezet omdat het geen betrouwbaar onderzoek is. Wanneer het onderzoek te vroeg of te laat is dan is de uitkomst niet betrouwbaar en die tijd is heel lastig te bepalen. Je baarmoeder is maar precies rond je eisprong toegankelijk voor zaadjes. Verder is het zo dat als hij dan negatief is dat meerdere oorzaken kan hebben en de uitkomst van een negatieve test is IUI en bij een positieve test maar ook geen zwangerschap ook IUI dus de behandeling is altijd het zelfde. Daarom word hij niet veel gebruikt.
Heeft iemand hier dat HSG onderzoek gehad? Dat lijkt me een naar onderzoek maar wel nuttig. Ik ga daar maandag eens naar vragen in dat gesprek.
@ swaka;

Ik heb hsg onderzoek gehad..

Het is geen fijn onder zoek maar het verschilt echt per dame,

Qua pijn etc.

Dus mocht je die krijgen ga er open mind naar toe..
Bij mij alleen test gericht op m'n eisprong en of ik chlamydia heb gehad. Verder (nog niets). Ik ga rond m'n eisprong ook nog even op m'n rug liggen met een kussentje onder m'n kont!
Heeel goed missy ecco ...

Ik heb bloed onderzoeken gehad en echo's en hsg...

Moest ook in beginfase op hun voorschrift ovulatie testen gebruiken en stoppen als ie positieve was ...
Is dat sarcastisch bedoeld, esthertje?

Ik voel me ook altijd wel wat stom als ik zo lig te wachten! Maarja baat het niet..
Wat is hsg?
Missy ecco: gewoon als grapje... hihi ik lig ook altijd..Nee is niet stom hoor ..je wilt graag moeder worden...

Hsg: worden je eileiders door gespoten met contrastvloeistof om te kijken of ze niet verstopt zijn.
Oh dat klinkt heel naar!

Gelukkig ben ik niet de enige! Ik gebruik rond m'n ovulatie ook pre-seed. Ik heb gelezen dat gewoon glijmiddel, ookal staat erop dat het niet zaaddodend is, de zuurgraad negatief beïnvloed voor zaadcellen.
Ja klopt en bij mij viel het wel mee dat onderzoek maar het kan anders lopen... ja bij mij in ziekenhuis raden ze ook pro seed aan.

Na de seks ga ik ook nooit naar toilet of douchen ofnbad in...
Ik ga wel altijd naar het toilet (na een kwartiertje) omdat ik anders grote kans heb op blaasontsteking.. We moeten ook met best veel rekening houden!

Ik hoop dat ik dat onderzoek niet hoef!
Ik hoop het ook niet voor je, ik moest het wel anders kon ik niet met de iui beginnen.. jaa klopt is ook qua rekening houden...
Ik ga ook altijd voor de seks heel goed uitplussen en daarna zo lang mogelijk liggen liefst slapen voordat ik ga douchen.

Ik heb Conseive glijmiddel daar zit toevoeging in waardoor de zaadjes harder zwemmen
Die is veel goedkoper! Goede tip, Skawa!
@skawa ik heb de hsg onderzoek gehad. Het was een ongemakkelijke onderzoek en dan had ik ook enorme pech dat het apparaat het begaf terwijl de slang met het vloeistof nog in m'n baarmoeder zat en ze nog niet klaar waren. Ik moest zeker 15 minuten wachten voordat ze alles hebben kunnen herstarten. Lang zo blijven liggen werd op een gegeven moment pijnlijk. Tnx voor de tip mbt de glijmiddel, die ga ik ook halen.
@ tima: wat een vreselijk ervaring... toch wel een excuus gehad van hun?
Dat klinkt echt niet tof! Ik word er bijna bang van!
Dat is een goede tip skawa; ga ik ook kopen!
Bah Tima wat naar!
Wat tegen mij gezegd werd is dat je inderdaad 'ongesteld' kan worden zonder eisprong. Je baarmoeder leegt zichzelf na verloop van tijd vanzelf, dit beeld wordt dan Anovulatie genoemd.

Jullie maken mij een beetje bang dames, met dat HSG-onderzoek Klinkt inderdaad echt heel naar. Hopelijk blijft mij dat bespaard
Net bloed laten prikken voor mijn afspraak van maandag. Ondanks dat ik geen eisprong heb gehad gebeurt er hormonaal wel iets want ik zit in een keer onder de puisten😨

Ik heb een hars apparaat op internet gekocht zoals ze bij de schoonheidssalon hebben ik ga zo zelf harsen als dat lukt scheelt dat een hoop geld:) word gek van die overbeharing door de pco's zitten zelfs haartjes op mijn buik
@ lilo : ik was begin ook bang tijdens hsg en deed even pijn maar het is me mee gevallen... als de vloeistof naar binnen gespoten is en ze zien dat het open staat, ben je gauw weer klaar.

@ vanochtend geweest in ziekenhuis.... 2eitjes groot 14 en 15 mm en 4 kleintjes onder de 10mm, dus morgen terug. .....
Esthertje, er gebeurt iets dus! Hopen dat ze doorzetten!

Skawa, waar is het bloedonderzoek voor? Vervelend al die puisten.. |-)Ik had rond m'n eisprong ineens veel. Bijzonder hoe je lichaam steeds reageert op alles.
Ze testen elke keer op progesteron

Jaaaah erg dat hormonen zoveel impact hebben op een lijf
Heel ongewenst zwanger

Bizar toch dit? Kan gewoon niet geloven dat zo een verhaal waar is. je slikt de pil man komt niet eens klaar en alsnog zwanger. En ze wil het niet eens! Waarom krijgt iemand dat niet die dolgraag zwanger wil raken... life is unfair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven