Clomid - gewicht
dinsdag 2 juli 2019 om 09:44
Ha dames,
Er zijn al wat topics over geweest maar mijn antwoord heb ik daar niet gevonden. De informatie is summier hierover dus ik dacht even kijken of de Viva dames mij kunnen helpen!
Informatie:
Paar maanden geleden miskraam gehad. Voor de miskraam maakte ik een eisprong aan, maar wel onregelmatige cyclus. Na miskraam tot op heden niet meer ongesteld geweest. Zat wel een ei maar die groeide niet. Ziekenhuis heeft i.v.m. lange en onregelmatige cyclus Clomid geadviseerd. Na Provera kuur zou ik morgen met Clomid moeten beginnen om te zorgen dat de cyclus regelmatiger is en dus meer kans hebben op zwangerschap.
Probleem:
Ik lees dat je flink kunt aankomen van Clomid. Heb het met liefde over voor een baby, maar ik ga over 3 maanden trouwen en ben hard bezig om juist ietsje af te vallen. Zwanger tijdens de bruiloft lijkt ons (vriend en ik) super leuk, dus dat is zeker geen probleem. Maar 2 kilo of meer aankomen (zonder zwangerschap) vind ik wel zonde, omdat het relatief kortdag is en wij dus ook even kunnen wachten. Maar mijn gevoel zegt natuurlijk IK WIL NIET WACHTEN. Zeker omdat we zo blij waren dat we zwanger waren en de miskraam heel veel verdriet met zich mee heeft gebracht. Maar trouwfoto's heb je over twintig jaar nog dus dat je er goed uit ziet is wel belangrijk voor mij. Ik ben al iets te zwaar (kilo of 7) en de bedoeling is om de volgende 3 maanden een kilo of 4 af te vallen. Ben er al 5 kwijt dus het gaat heel goed.
Vraag:
Kan iemand mij vertellen over haar ervaring qua gewicht aankomen tijdens Clomid en vooral hoe snel na het stoppen met Clomid dit er weer af is gegaan? Als ik nu 5 dagen Clomid slik, en daarna wacht tot de bruiloft (die is in Oktober), zijn die kilo's die er aan komen dan weg? Dus dat je een maandje vocht vasthoudt bijvoorbeeld maar dat na een maandje er ook weer af is? Of was het geen vocht maar échte kilo's?
Veel vragen dus, maar ik hoop echt dat jullie ervaringen mij wat wijsheid kunnen bij brengen. De ene vijf minuten denk ik 'wachten tot na de bruiloft, de kilo's moeten even wachten' en het volgende moment denk ik 'als ik 1 ronde doe en daarna wacht tot na de bruiloft dan is de schade misschien beperkt'. Maar internet heeft het echt alleen over dat je er van aankomt, maar niet over hoe het er weer af ging.
Dank alvast voor de reacties!
Er zijn al wat topics over geweest maar mijn antwoord heb ik daar niet gevonden. De informatie is summier hierover dus ik dacht even kijken of de Viva dames mij kunnen helpen!
Informatie:
Paar maanden geleden miskraam gehad. Voor de miskraam maakte ik een eisprong aan, maar wel onregelmatige cyclus. Na miskraam tot op heden niet meer ongesteld geweest. Zat wel een ei maar die groeide niet. Ziekenhuis heeft i.v.m. lange en onregelmatige cyclus Clomid geadviseerd. Na Provera kuur zou ik morgen met Clomid moeten beginnen om te zorgen dat de cyclus regelmatiger is en dus meer kans hebben op zwangerschap.
Probleem:
Ik lees dat je flink kunt aankomen van Clomid. Heb het met liefde over voor een baby, maar ik ga over 3 maanden trouwen en ben hard bezig om juist ietsje af te vallen. Zwanger tijdens de bruiloft lijkt ons (vriend en ik) super leuk, dus dat is zeker geen probleem. Maar 2 kilo of meer aankomen (zonder zwangerschap) vind ik wel zonde, omdat het relatief kortdag is en wij dus ook even kunnen wachten. Maar mijn gevoel zegt natuurlijk IK WIL NIET WACHTEN. Zeker omdat we zo blij waren dat we zwanger waren en de miskraam heel veel verdriet met zich mee heeft gebracht. Maar trouwfoto's heb je over twintig jaar nog dus dat je er goed uit ziet is wel belangrijk voor mij. Ik ben al iets te zwaar (kilo of 7) en de bedoeling is om de volgende 3 maanden een kilo of 4 af te vallen. Ben er al 5 kwijt dus het gaat heel goed.
Vraag:
Kan iemand mij vertellen over haar ervaring qua gewicht aankomen tijdens Clomid en vooral hoe snel na het stoppen met Clomid dit er weer af is gegaan? Als ik nu 5 dagen Clomid slik, en daarna wacht tot de bruiloft (die is in Oktober), zijn die kilo's die er aan komen dan weg? Dus dat je een maandje vocht vasthoudt bijvoorbeeld maar dat na een maandje er ook weer af is? Of was het geen vocht maar échte kilo's?
Veel vragen dus, maar ik hoop echt dat jullie ervaringen mij wat wijsheid kunnen bij brengen. De ene vijf minuten denk ik 'wachten tot na de bruiloft, de kilo's moeten even wachten' en het volgende moment denk ik 'als ik 1 ronde doe en daarna wacht tot na de bruiloft dan is de schade misschien beperkt'. Maar internet heeft het echt alleen over dat je er van aankomt, maar niet over hoe het er weer af ging.
Dank alvast voor de reacties!
dinsdag 2 juli 2019 om 10:19
Aankomen van die 5 dagen Clomid is hooguit wat vocht.
Echt niet dat je ineens kilo's groeit daardoor.
Overigens: als je meteen zwanger bent, ben je in oktober dus 3 maanden zwanger, dat geeft heel wat meer risico's op extra kilo's.
Echt niet dat je ineens kilo's groeit daardoor.
Overigens: als je meteen zwanger bent, ben je in oktober dus 3 maanden zwanger, dat geeft heel wat meer risico's op extra kilo's.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 2 juli 2019 om 10:34
VlinderVrouw alvast van harte gefeliciteerd met de bruiloft die er aan zit te komen.
Wat de Clomid betreft; ik heb het 6 maanden gebruikt en ben in totaal 2kg aangekomen. Nadat ik stopte met Clomid waren ze er binnen een paar weken weer vanaf. Verder denk ik trouwens niet dat je echt aankomt van de Clomid zelf, maar misschien meer van het frustratie-eten. Dat had ik in ieder geval. Ik gaf wel de clomid de schuld, maar toen ik het niet meer hoefde te gebruiken zat ik gelijk lekkerder in mijn vel en at ik minder zoetigheid en nu ben ik lichter dan toen ik überhaupt met hormonen begon. Wat ik er mee wil zeggen is: als je je voeding in de gaten houdt, zul je waarschijnlijk met Clomid niks aankomen.
Heel veel succes met het maken van je keuze!
Wat de Clomid betreft; ik heb het 6 maanden gebruikt en ben in totaal 2kg aangekomen. Nadat ik stopte met Clomid waren ze er binnen een paar weken weer vanaf. Verder denk ik trouwens niet dat je echt aankomt van de Clomid zelf, maar misschien meer van het frustratie-eten. Dat had ik in ieder geval. Ik gaf wel de clomid de schuld, maar toen ik het niet meer hoefde te gebruiken zat ik gelijk lekkerder in mijn vel en at ik minder zoetigheid en nu ben ik lichter dan toen ik überhaupt met hormonen begon. Wat ik er mee wil zeggen is: als je je voeding in de gaten houdt, zul je waarschijnlijk met Clomid niks aankomen.
Heel veel succes met het maken van je keuze!
dinsdag 2 juli 2019 om 10:38
Kilo's van een zwangerschap zal ik met liefde meedragen.
dinsdag 2 juli 2019 om 10:40
dinsdag 2 juli 2019 om 10:40
Ik heb voor 4 van mijn zwangerschappen clomid(en oh ja, ook pregnyl) gebruikt en ben er geen van de 4 keer van aangekomen. Van mijn eerste zwangerschap echter wel enorm en dat is, hoeveel moeite ik er ook voor deed, er nooit meer helemaal af gegaan.
Maar ik heb wel polycysteuze eierstokken en daarvan is overgewicht een bekende, al was ik voor mijn eerste zwangerschap beslist niet te zwaar.
Maar ik heb wel polycysteuze eierstokken en daarvan is overgewicht een bekende, al was ik voor mijn eerste zwangerschap beslist niet te zwaar.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 02-07-2019 10:47
3.02% gewijzigd
dinsdag 2 juli 2019 om 10:43
Ik kwam van de gonal-f en de pregnyl (wel anders, maar resultaat hetzelfde) ook kilo's aan (heb wel in totaal meer dan 14 dagen moeten spuiten). Ik geloof een kilo of 5. Nu ik zwanger ben, is het er nog niet helemaal af, maar ik merk al wel een stuk minder vocht inmijn enkels en handen en mijn buik is íets minder opgeblazen. Mijn hoofd vind ik nog wel gezwollen, helaas. Dit is niet elke ronde zo geweest, trouwens!
Hoop dat je snel zwanger bent en ik zou je bruiloft niet mee laten 'wegen' (pun intended) in de beslissing. Je weet nooit hoe lang het duurt.
Hoop dat je snel zwanger bent en ik zou je bruiloft niet mee laten 'wegen' (pun intended) in de beslissing. Je weet nooit hoe lang het duurt.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:03
Ik kom uit mijzelf heel moeizaam aan.
Van clomid werd ik helaas echt ziek ziek. Zowat alle bijwerkingen die er in de bijsluiter stonden kreeg ik. Inclusief draaiduizeligheid.
Ik zou clomid zelf een risico vinden voor de bruiloft .
Met hormonen prikken had ik geen bijwerkingen maar wel +4, terwijl ik normaal dus geen gram aankom wat ik ook eet.
Van clomid werd ik helaas echt ziek ziek. Zowat alle bijwerkingen die er in de bijsluiter stonden kreeg ik. Inclusief draaiduizeligheid.
Ik zou clomid zelf een risico vinden voor de bruiloft .
Met hormonen prikken had ik geen bijwerkingen maar wel +4, terwijl ik normaal dus geen gram aankom wat ik ook eet.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:04
Dank aan iedereen die gereageerd heeft! Als ik jullie ervaringen zo lees, dan lijkt het dat je inderdaad aankomt maar het er ook weer snel van af is. Dat geeft moed.
Ik lees op internet dat je door een oestrogeenhormoon meer insulinegevoelig bent en dat daardoor veel voeding eerder wordt opgeslagen als vet.
Ik denk dat ik gewoon 1 ronde probeer, en dan extra let op gezonde koolhydraten etc. Als het dan de eerste ronde lukt, kunnen we tijdens de bruiloft vertellen dat we zwanger zijn. Als het niet lukt, is het er hopelijk tegen die tijd vanaf.
Maar twijfel wel nog een beetje!
Ik lees op internet dat je door een oestrogeenhormoon meer insulinegevoelig bent en dat daardoor veel voeding eerder wordt opgeslagen als vet.
Ik denk dat ik gewoon 1 ronde probeer, en dan extra let op gezonde koolhydraten etc. Als het dan de eerste ronde lukt, kunnen we tijdens de bruiloft vertellen dat we zwanger zijn. Als het niet lukt, is het er hopelijk tegen die tijd vanaf.
Maar twijfel wel nog een beetje!
dinsdag 2 juli 2019 om 11:06
Op mijn bruiloft was mijn kind nog geen zes maanden en ik was nog niet helemaal ontzwangerd. Ik was een kilo of 5 zwaarder dan ik de jaren ervoor en de jaren erna woog. Op mijn trouwfoto’s ben ik dus dikker dan ik op alle andere momenten in mijn leven, behalve mijn zwangerschappen, was.
Tien jaar na dato kan ik uit ervaring vertellen dat dit niets uitmaakt en dat ik met net zo veel plezier naar mijn trouwfoto’s kijk als ieder ander
Het enige nadeel is dat mijn trouwring wat te ruim is.
Tien jaar na dato kan ik uit ervaring vertellen dat dit niets uitmaakt en dat ik met net zo veel plezier naar mijn trouwfoto’s kijk als ieder ander
dinsdag 2 juli 2019 om 11:16
Ja, misschien heb je wel gelijk. Maar weet je nog toen er zo'n ophef was over Yolanthe bij RTL late night? Dat ze zo erg opgeblazen was en niet op zichzelf leek enzo. Zou de belichting zijn, later heeft ze bij Linda's zomerweek verteld dat ze aan de hormonen zat om zwanger te worden en daardoor zo opgeblazen was.Poppy_del_Rio schreef: ↑02-07-2019 11:06Op mijn bruiloft was mijn kind nog geen zes maanden en ik was nog niet helemaal ontzwangerd. Ik was een kilo of 5 zwaarder dan ik de jaren ervoor en de jaren erna woog. Op mijn trouwfoto’s ben ik dus dikker dan ik op alle andere momenten in mijn leven, behalve mijn zwangerschappen, was.
Tien jaar na dato kan ik uit ervaring vertellen dat dit niets uitmaakt en dat ik met net zo veel plezier naar mijn trouwfoto’s kijk als ieder ander![]()
Zo'n horror situatie zie ik ook voor mij. Dat ik in de trouwjurk langs iedereen loop en dat zij dan denken jeetje meid had je niet wat minder kunnen eten voor de bruiloft?!?!?! Geeft natuurlijk in principe niet, maar dan denk ik als ik even 3 maanden wacht ben ik waarschijnlijk juist een stukje dunner dan nu en sta ik stralend mooi dun op alle foto's
Tis een lastige keuze hoor. Zoals ik al zei, denk er elke 5 minuten anders over. Vandaar dat ik zo nieuwschierig ben naar hoe snel het er bij anderen af ging.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:18
Ik zou juist wel wachten. Niet zozeer om de kilo’s maar zodat je je bruiloft echt een volle 100 % kan vieren.
Ik heb centering pregnancy gedaan (verloskunde in een groep) 2 van de 10 zijn gehele zwangerschap onwijs beroerd geweest. Ook gestopt met werken en alles. Vond dat Echt heftig voor die meiden! En 4 van de 10 de eerste maanden ook ziekig met veel overgeven etc.
Daarnaast als je weer een miskraam krijgt drukt dat ook de vreugde op t feest? Lijkt mij moeilijk This nog maar een paar maanden tot bruiloft ik zou wachten denk ik.
Andere tip is Miss om nog even niet met meds te beginnen maar om Pcos dieet te volgen.
Mijn zusje wordt nooit ongesteld. Ze heeft een aantal keren in haar leven dat dieet gevolgd en werd t toen wel. Resultaat met n paar maanden.
Wellicht helpt dat je aan een paar kilo minder en een baby
Veel succes!
Ik heb centering pregnancy gedaan (verloskunde in een groep) 2 van de 10 zijn gehele zwangerschap onwijs beroerd geweest. Ook gestopt met werken en alles. Vond dat Echt heftig voor die meiden! En 4 van de 10 de eerste maanden ook ziekig met veel overgeven etc.
Daarnaast als je weer een miskraam krijgt drukt dat ook de vreugde op t feest? Lijkt mij moeilijk This nog maar een paar maanden tot bruiloft ik zou wachten denk ik.
Andere tip is Miss om nog even niet met meds te beginnen maar om Pcos dieet te volgen.
Mijn zusje wordt nooit ongesteld. Ze heeft een aantal keren in haar leven dat dieet gevolgd en werd t toen wel. Resultaat met n paar maanden.
Wellicht helpt dat je aan een paar kilo minder en een baby
Veel succes!
dinsdag 2 juli 2019 om 11:24
Met dat laatste kan ik je niet helpen, want heb geen Clomid gehad.VlinderVrouw schreef: ↑02-07-2019 11:16Ja, misschien heb je wel gelijk. Maar weet je nog toen er zo'n ophef was over Yolanthe bij RTL late night? Dat ze zo erg opgeblazen was en niet op zichzelf leek enzo. Zou de belichting zijn, later heeft ze bij Linda's zomerweek verteld dat ze aan de hormonen zat om zwanger te worden en daardoor zo opgeblazen was.
Zo'n horror situatie zie ik ook voor mij. Dat ik in de trouwjurk langs iedereen loop en dat zij dan denken jeetje meid had je niet wat minder kunnen eten voor de bruiloft?!?!?! Geeft natuurlijk in principe niet, maar dan denk ik als ik even 3 maanden wacht ben ik waarschijnlijk juist een stukje dunner dan nu en sta ik stralend mooi dun op alle foto's
Tis een lastige keuze hoor. Zoals ik al zei, denk er elke 5 minuten anders over. Vandaar dat ik zo nieuwschierig ben naar hoe snel het er bij anderen af ging.
Voor mij is de mening van anderen niet zo heel belangrijk. In ieder geval niet met dit soort dingen. Maar zo te lezen zit jij anders in elkaar en daar is ook niets mis mee. Als het jouw beeld en jouw beleving van je bruiloft zo beïnvloedt, zou ik inderdaad wachten. Want ook met een beginnende zwangerschap kun je je allerbelabberdst voelen en er ook zo uitzien.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:40
@gevuldekoek, Klopt hoor, de door jou genoemde risico's spelen soms ook door mijn hoofd. Dat ik dan misschien misselijk ben en niet van de dag kan genieten. Maar we waren zo onwijs blij met de positieve zwangerschapstest, we hebben er wel 6 gedaan. Echo's ingepland, de namen waren al verzonnen. Als het dan misgaat, wil je gewoon zo snel mogelijk weer aan de slag. Als we wachten tot na de bruiloft hebben we na de miskraam in totaal 6,5 maand 'stil' gestaan, terwijl we zo graag willen.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:42
Ik heb het in totaal vier maanden geslikt, maar het werkte bij mij niet dus daarna niet meer. Ik zou me om de kilo's niet zo druk maken, als je een beetje op je eten let. Wel zou ik inderdaad goed nadenken met slikken en zwanger worden rondom je bruiloft. Ik ga zelf volgende maand trouwen en helaas is mijn laatste poging om zwanger te worden afgelopen weekend mislukt. Als deze poging wel gelukt was, was ik 12 weken op mijn bruiloft en dat had ik aangedurfd. Nu stop ik dus even (en dat vind ik heel moeilijk, want ik ben al ruim 4.5 jaar bezig). Maar ik wil absoluut niet rond mijn bruiloft een opgeblazen hormonen buik hebben, of moodswings en hoofdpijn. Of toch zwanger worden en kostmisselijk of draaierig zijn of vlak van tevoren een miskraam krijgen oid. Het traject overheerst al zoveel en het zou zonde zijn als je bruiloft er door verpest wordt. Daar zou ik dus nog even rekening meehouden, maar zo te lezen doe je dat ook.VlinderVrouw schreef: ↑02-07-2019 11:00Kwam je aan in een maand tijd of over een traject van meerdere maanden?
dinsdag 2 juli 2019 om 11:55
Ik heb in 2016 een aantal maanden clomid geslikt. Ik ben aangekomen ja, niet van de hormonen zelf, maar omdat ik hele zakken drop wegwerkte van de ellende want ik werd er niet bepaald vrolijk van. Wat dat betreft heb ik betere ervaringen met spuiten dan met clomid. Maar goed, wellicht dat je het ook maar kort hoeft te gebruiken.
Ik heb het idee dat je echt niet aankomt van de medicijnen zelf, maar meer omdat je meer gaan eten en snoepen omdat je je rot voelt. In februari heb ik een (mislukte) IVF poging gedaan en ik ben die maand zelfs een kilo afgevallen omdat ik gewoon erop lette dat ik een beetje normaal at. Ook wel troostbrownies, maar daarnaast hebben we wel elke avond normaal gegeten ipv uit zieligheid afhaalvoer oid.
Ik heb het idee dat je echt niet aankomt van de medicijnen zelf, maar meer omdat je meer gaan eten en snoepen omdat je je rot voelt. In februari heb ik een (mislukte) IVF poging gedaan en ik ben die maand zelfs een kilo afgevallen omdat ik gewoon erop lette dat ik een beetje normaal at. Ook wel troostbrownies, maar daarnaast hebben we wel elke avond normaal gegeten ipv uit zieligheid afhaalvoer oid.
dinsdag 2 juli 2019 om 11:58
@DaisyLiz ik houd er inderdaad rekening mee. Maar nog kom ik er niet uit. Er zijn twee versies van mezelf. De rationele zegt "wachten, het is maar 90 dagen. Anders ben je straks misselijk en verziek je de hele dag". En je hebt mijn hart en die zegt "doen!! Je bent vast niet misselijk en hebt een mooie gelukkige zwangerschapsgloed en die dag kun je iedereen vertellen dat je zwanger bent en dat maakt de dag nog specialer".
Gelukkig is morgen de laatste dag dat ik met Clomid kan beginnen. Na morgen is de keuze hoe dan ook gemaakt. Wat zal dat een rust geven zeg, word er serieus heel moe van. En heel verdrietig ook. écht verdrietig.
Gelukkig is morgen de laatste dag dat ik met Clomid kan beginnen. Na morgen is de keuze hoe dan ook gemaakt. Wat zal dat een rust geven zeg, word er serieus heel moe van. En heel verdrietig ook. écht verdrietig.
dinsdag 2 juli 2019 om 12:05
Heb net, super kinderachtig (I know), kop of munt gedaan. Kop was Clomid en munt was wachten. Het werd munt. Toen dacht ik oke 2 uit de 3. Maar de tweede keer werd ook munt. Dus ik ga niet voor Clomid tot na de bruiloft.
Kan zijn dat ik uit mezelf een eisprong aanmaak (heb geen PCOS, eitje na de miskraam groeide gewoon op de een of andere manier niet verder). Dus misschien doet dat nog iets.
Het is misschien toch iets te veel risico. En gewichtstoename (pas ik nog wel in jurk etc.), én kans op misselijkheid tijdens bruiloft én het is al best snel. Dus alhoewel ik het een verdrietige keuze vind, wint verstand boven het hart. Maar de gedachte dat wij dan meer dan 6 maanden stil staan is pijnlijk. Toen ik stopte met de pil was mijn beeld van zwanger worden en stuk romantischer dan hoe het nu daadwerkelijk is.
Kan zijn dat ik uit mezelf een eisprong aanmaak (heb geen PCOS, eitje na de miskraam groeide gewoon op de een of andere manier niet verder). Dus misschien doet dat nog iets.
Het is misschien toch iets te veel risico. En gewichtstoename (pas ik nog wel in jurk etc.), én kans op misselijkheid tijdens bruiloft én het is al best snel. Dus alhoewel ik het een verdrietige keuze vind, wint verstand boven het hart. Maar de gedachte dat wij dan meer dan 6 maanden stil staan is pijnlijk. Toen ik stopte met de pil was mijn beeld van zwanger worden en stuk romantischer dan hoe het nu daadwerkelijk is.
dinsdag 2 juli 2019 om 12:40
Dag Vlindervrouw,VlinderVrouw schreef: ↑02-07-2019 11:16Ja, misschien heb je wel gelijk. Maar weet je nog toen er zo'n ophef was over Yolanthe bij RTL late night? Dat ze zo erg opgeblazen was en niet op zichzelf leek enzo. Zou de belichting zijn, later heeft ze bij Linda's zomerweek verteld dat ze aan de hormonen zat om zwanger te worden en daardoor zo opgeblazen was.
ik heb geen ervaring met clomid, maar ik was 3 maanden zwanger tijdens mijn bruiloft en helaas ben ik tot 20 weken ontzettend ziek geweest van mijn zwangerschap. Ik was dan ook ontzettend misselijk en ellendig op mijn bruiloft waardoor het voor een groot deel compleet langs me heen is gegaan. Als je bruiloft al zo snel is, zo ik in jouw geval zeker nog eventjes wachten...
(maar dat is mijn ervaring
dinsdag 2 juli 2019 om 13:11
dinsdag 2 juli 2019 om 13:14
Ja die heb ik gehad, zondag laatste dag en ook gelijk ongesteld geworden. Dus het kan inderdaad dat ik zelf een eisprong aanmaak. Maar omdat het vorige eitje ook bleef 'hangen' dus ik op een eisprong niet meer te rekenen. Maar het kan inderdaad wel.heartsxdaggers schreef: ↑02-07-2019 12:20Het zou wel kunnen dat door de provera je cyclus weer op gang komt én dat je dan toch weer eigen kansen hebt. Je hebt die provera kuur al wel gehad toch?