Complexe situatie...

09-07-2019 20:57 46 berichten
Pfff..waar moet ik beginnen..

Ik ben halverwege de 30 en alleenstaande ouder met 2 kinderen die voltijd bij mij zijn.
De vader van de kinderen en ik zijn al enige tijd uit elkaar, ons contact is stabiel en verloopt soepel.

Ik heb vanaf vorig jaar veel afgesproken met een man die ik nog ken van de studie. Onze afspraakjes waren erg fijn, van beide kanten zijn er gevoelens ontstaan. Deze man heeft weinig ervaring in de liefde, geen kinderen en woont zelfs nog thuis.
Ik noem hem even X.
X wilde graag een relatie met als doel samenwonen en samen nog een of meerdere kinderen. Ik heb meermaals aangegeven hier niet aan toe te zijn en dat mijn kinderen hierin erg belangrijk voor mij zijn. Ik heb tegen X gezegd dat hij rondom Hem heen kan kijken naar iemand anders, waarom weet ik niet zo goed..zelfbescherming? Wie weet.

Afgelopen periode ben ik veel ziek,zwak en misselijk geweest. Na een bezoekje aan de huisarts en daarna de verloskundige is er tijdens een echo vastgesteld dat ik zwanger ben, een week of 11.

Wat nu? Ik heb X ingelicht en hij dwingt bijna tot abortus..ik heb in alle commotie aangegeven dat ik dat wel doe..maar ik kan het niet.

Afgelopen week een afspraak gehad, bedenktijd al doorlopen. Ik kan en wil geen abortus.

Ik heb geen contact meer gehad met X, hij is duidelijk geweest wat hij wilt. Moet ik hem inlichten? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, wat zouden jullie doen?

Komt nog bij dat ik al jaren bevriend ben met een groot gedeelte van de familie..

Ik ben op zoek naar tips, behulpzame woorden of wellicht iets anders.

Overigens heb ik een spiraal laten zetten en waren wij in de veronderstelling dat dit oke was.
En x is de vader? Hij wilde toch kinderen?

Geen man zou mij persoonlijk tot een abortus kunnen dwingen.
Je bent met de spiraal zwanger geworden?
Marigold1986 schreef:
09-07-2019 21:10
Je bent met de spiraal zwanger geworden?
Zo lees ik het wel
Het is jouw lijf en jouw toekomst, dus doe wat voor jou het beste voelt.
X is inderdaad de vader, alleen met hem seks gehad.

Spiraal is niet teruggevonden tijdens de echo’s.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de zorg vd baby wil en kan dragen is dat jou keuze. En als de vader vd baby zo met jou omgaat zie ik geen reden om hem hier bij te betrekken sterker nog dat wil hij toch niet? Sterkte
Niemand kan je dwingen tot abortus. Dat hij dit niet wil dat kan, en daar zal hij zijn redenen voor hebben, danwel emotioneel danwel rationeel.

Het is aan jou om te beslissen of jij de zorg in je eentje kan dragen, zowel emotioneel als financieel. Want hou er wel rekening mee dat als hij dit absoluut niet wil, hij mogelijk ook niet bij gaat springen en het kindje ook niet wil/gaat erkennen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
fastlifeonhold schreef:
09-07-2019 21:11
X is inderdaad de vader, alleen met hem seks gehad.

Spiraal is niet teruggevonden tijdens de echo’s.
Leven met het verdriet van een gewenst kind laten aborteren van een man die er toch nooit meer voor je gaat zijn ,lijkt mij persoonlijk erger dan het kind krijgen zonder man erbij :hug:
kan je geen abortus of wil je geen abortus?

ik vind altijd dat de vader ook inbreng moet hebben, als je het kind laat komen maar hij wil het niet, wordt hij gedwongen vader, dat is nogal wat.
Geen abortus doen als je dat niet wil. Pech voor X
Een kindje erbij is niet iets wat ik gepland heb..ik vind het zo moeilijk.
Wil ik dit? Moeilijke momenten creëren voor mijn andere kinderen en mijzelf? X inlichten dat ik de zwangerschap voorzet of juist niet?
Ik heb overigens een prima stabiele situatie verder; fijne baan, prettig huis, voldoende financiële middelen en liefde te over.
Superheftig zeg. Ik zou denk ik ook luisteren naar mijn eigen gevoel, in deze.
Ik zou wel heel goed nadenken hoe en of ik het kan bolwerken, mocht vader x niet meer in beeld zijn in de toekomst...
Ik zou de vader wel inlichten. Je kan hem een mededeling doen.

X, ik ga het kindje houden. Ik dwing je nergens toe en heb respect voor iedere beslissing die jij daarin neemt maar dit is mijn beslissing.

Of je dit moet doen tov je andere kinderen dat kan alleen jij beslissen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
In je OP klink je vastberaden dat je het kindje gaat houden maar in je volgende post stel je dat weer ter discussie. Hoe zeker ben je? Ik zou overigens de beslissing of je het kindje wil houden even los zien van je andere vraag of je hem wel of niet gaat informeren.
S-Meds schreef:
09-07-2019 21:13
kan je geen abortus of wil je geen abortus?

ik vind altijd dat de vader ook inbreng moet hebben, als je het kind laat komen maar hij wil het niet, wordt hij gedwongen vader, dat is nogal wat.
Ik kan het niet, de gedachte dat ik een abortus laat uitvoeren is voor mij misselijkmakend. Ik wil zijn leven niet overhoop gooien..
fastlifeonhold schreef:
09-07-2019 21:14
Een kindje erbij is niet iets wat ik gepland heb..ik vind het zo moeilijk.
Wil ik dit? Moeilijke momenten creëren voor mijn andere kinderen en mijzelf? X inlichten dat ik de zwangerschap voorzet of juist niet?
Ik heb overigens een prima stabiele situatie verder; fijne baan, prettig huis, voldoende financiële middelen en liefde te over.
Ooit ga je in je leven hierop terugkijken..
Ik lees geen omstandigheden die het in de weg zouden moeten staan. Behalve de vader die het niet wil, maar die hoeft er verder niks mee.
Jij moet kunnen leven met jouw keuze. Schrijf het desnoods op waarom wel of waarom niet,in volle overtuiging,zodat je over een lange tijd het terug kunt lezen en beseft dat wat je ook koos,de juiste was.
fastlifeonhold schreef:
09-07-2019 21:18
Ik kan het niet, de gedachte dat ik een abortus laat uitvoeren is voor mij misselijkmakend. Ik wil zijn leven niet overhoop gooien..
Je gooit niks overhoop als hij er niks mee te maken wil hebben. Jouw leven gaat veranderen.
biol schreef:
Ik zou de vader wel inlichten. Je kan hem een mededeling doen.

X, ik ga het kindje houden. Ik dwing je nergens toe en heb respect voor iedere beslissing die jij daarin neemt maar dit is mijn beslissing.

Dit zou ik ook doen. Ik vind dat X wel ingelicht moet zijn als je geen abortus besluit te doen.
fastlifeonhold schreef:
wat is er misselijkmakend aan? en wat vind je van andere vrouwen die abortus laten uitvoeren?

natuurlijk gooi je zijn leven overhoop, understatement, als je het kind laat komen en hij wil het niet
ook heeft dit impact op het leven van het kind. Een vader hebben die je niet wil is niet niks
ook de familie van de man in kwestie wordt overhoop gehaald
en het leven van je kinderen

allemaal factoren, die naast je misselijkheid voor abortus, ook heel zwaar zouden moeten wegen
Het is jou kind. Wat zijn familie ervan vind, is niet jou probleem. De vader wil zn kind niet, lijkt mij veel erger voor zijn familie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je moet hem wel inlichten. Je kan het niet maken zonder dat ie het weet een kind van hem op de wereld te zetten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
S-Meds schreef:
09-07-2019 21:22
wat is er misselijkmakend aan? en wat vind je van andere vrouwen die abortus laten uitvoeren?

natuurlijk gooi je zijn leven overhoop, understatement, als je het kind laat komen en hij wil het niet
ook heeft dit impact op het leven van het kind. Een vader hebben die je niet wil is niet niks
ook de familie van de man in kwestie wordt overhoop gehaald
en het leven van je kinderen

allemaal factoren, die naast je misselijkheid voor abortus, ook heel zwaar zouden moeten wegen
Een abortus laten uitvoeren terwijl ik heel veel geduld heb moeten hebben voor mijn andere 2 kinderen voelt zo verkeerd, waarom zij wel en deze niet?
Als een andere vrouw een abortus laat doen zal zij daar haar redenen voor hebben, wat mijn mening daarover is doet er niet zo toe.

Hoe het voelt om ongewenst te zijn door een van je ouders weet ik niet, ik vind het een slechte basis voor een kind om geboren te worden terwijl ik de wetenschap heb dat de vader niet wilt. Tijdens onze afspraakjes hebben wij het regelmatig over kinderen gehad met als uitkomst dat mijn wens vervuld is en dat hij ontzettend graag kinderen wil(de). Nu heeft hij een relatie en is het wellicht anders.. ik gun hem alle geluk maar ergens hou ik nog van hem.

De familie van x is het laatste waar ik mee zit. Hoe zouden mijn kinderen hier op reageren? Zouden zij hier afwijzend zijn? Ze hebben de kleuterleeftijd en er zou niet een extreem leeftijdsverschil zijn.

Meds je stelt de juiste vragen en legt de vinger (hele hand) op de zere plek, voelt even rot maar dit helpt mij wel..bedankt!

Ik ben verdrietig en kan de hele avond huilen maar daar schiet ik niets mee op.
Waarom wil hij eerst wel kinderen en nu t zover is moet je abortus doen? heel benieuwd naar t antwoord.
Verder sterkte en volg je eigen gevoel
biol schreef:
.
Idem voor dit ongeboren kind: kun jij TO naar jezelf en naar het kind toe verantwoorden dat je een kind op de wereld zet dat ongewenst is door een van de biologische ouders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven