Complexe situatie...

09-07-2019 20:57 46 berichten
Pfff..waar moet ik beginnen..

Ik ben halverwege de 30 en alleenstaande ouder met 2 kinderen die voltijd bij mij zijn.
De vader van de kinderen en ik zijn al enige tijd uit elkaar, ons contact is stabiel en verloopt soepel.

Ik heb vanaf vorig jaar veel afgesproken met een man die ik nog ken van de studie. Onze afspraakjes waren erg fijn, van beide kanten zijn er gevoelens ontstaan. Deze man heeft weinig ervaring in de liefde, geen kinderen en woont zelfs nog thuis.
Ik noem hem even X.
X wilde graag een relatie met als doel samenwonen en samen nog een of meerdere kinderen. Ik heb meermaals aangegeven hier niet aan toe te zijn en dat mijn kinderen hierin erg belangrijk voor mij zijn. Ik heb tegen X gezegd dat hij rondom Hem heen kan kijken naar iemand anders, waarom weet ik niet zo goed..zelfbescherming? Wie weet.

Afgelopen periode ben ik veel ziek,zwak en misselijk geweest. Na een bezoekje aan de huisarts en daarna de verloskundige is er tijdens een echo vastgesteld dat ik zwanger ben, een week of 11.

Wat nu? Ik heb X ingelicht en hij dwingt bijna tot abortus..ik heb in alle commotie aangegeven dat ik dat wel doe..maar ik kan het niet.

Afgelopen week een afspraak gehad, bedenktijd al doorlopen. Ik kan en wil geen abortus.

Ik heb geen contact meer gehad met X, hij is duidelijk geweest wat hij wilt. Moet ik hem inlichten? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, wat zouden jullie doen?

Komt nog bij dat ik al jaren bevriend ben met een groot gedeelte van de familie..

Ik ben op zoek naar tips, behulpzame woorden of wellicht iets anders.

Overigens heb ik een spiraal laten zetten en waren wij in de veronderstelling dat dit oke was.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-07-2019 21:22
wat is er misselijkmakend aan? en wat vind je van andere vrouwen die abortus laten uitvoeren?

natuurlijk gooi je zijn leven overhoop, understatement, als je het kind laat komen en hij wil het niet
ook heeft dit impact op het leven van het kind. Een vader hebben die je niet wil is niet niks
ook de familie van de man in kwestie wordt overhoop gehaald
en het leven van je kinderen

allemaal factoren, die naast je misselijkheid voor abortus, ook heel zwaar zouden moeten wegen
Welnee. Heb je enig idee wat een abortus met je doet? Je moet alleen een abortus doen als jij dat wil. Niet omdat een man dat graag wil of zijn familie. Als je aan seks begint weet je dat er altijd een risico tot zwangerschap is. En weet je als man ook dat je uiteindelijk niks hebt in te brengen als het gaat over abortus. Het is het lichaam van de vrouw en dus besluit zij. En alleen zij. Kan je best nadenken over de impact voor de ander, uiteindelijk moet jij met het besluit leven. En een abortus is echt te heftig om voor een ander te doen. Veel heftiger, vind ik, dan de wetenschap dat je ergens een kind hebt rond lopen.
Eens met meds. Ik zou het belang van je al bestaande kinderen en het potentiele toekomstige kind voorop zetten. Ongewenst zijn door je vader lijkt me héél naar.
Dus X heeft sinds kort een andere relatie?
X heeft een nieuwe relatie begrijp ik? laat het geen overweging zijn in je beslissing, als je hoop dat je door het kind te laten komen weer een deur naar hem open hebt dan is dat echt niet eerlijk voor het kind

en de hele avond huilen leidt zeker wel tot iets, het lucht op en je kan er vaak wel goed op slapen. Sterkte
Als je tegen hem hebt gezegd dat je wel abortus gaat doen en het nu niet wilt, dan zou ik hem wel op de hoogte stellen.

Beste X,

Na vele gesprekken en mijn bedenk tijd te hebben gehad heb ik toch besloten om dit kindje te laten komen. Ik hoop dat jij toch een rol in zijn/haar leven wil spelen maar die keuze laat ik verder aan jou.

Dan heb jij je plicht als moeder gedaan toch. Ik snap dat je nu veel problemen ziet. Je hebt al 2 kids en je bent alleen. Maar waar een wil is is een weg. Veel sterkte en probeer er ook een beetje van te genieten als je toch hebt besloten het kindje te houden.
Overigens heb ik zelf een abortus gehad op mijn 25e. Dat voelde toen en nog steeds als de enig denkbare beslissing. Bij twijfel zou ik nooit voor een abortus kiezen. Zeker niet als je al op 11 weken zit.
NM1717 schreef:
09-07-2019 21:42
Als je tegen hem hebt gezegd dat je wel abortus gaat doen en het nu niet wilt, dan zou ik hem wel op de hoogte stellen.

Beste X,

Na vele gesprekken en mijn bedenk tijd te hebben gehad heb ik toch besloten om dit kindje te laten komen. Ik hoop dat jij toch een rol in zijn/haar leven wil spelen maar die keuze laat ik verder aan jou.

Dan heb jij je plicht als moeder gedaan toch. Ik snap dat je nu veel problemen ziet. Je hebt al 2 kids en je bent alleen. Maar waar een wil is is een weg. Veel sterkte en probeer er ook een beetje van te genieten als je toch hebt besloten het kindje te houden.
er is wel meer nodig om een kind groot te brengen dan “wil” dus dat is echt een dooddoener
dannas schreef:
09-07-2019 21:39
Welnee. Heb je enig idee wat een abortus met je doet? Je moet alleen een abortus doen als jij dat wil. Niet omdat een man dat graag wil of zijn familie. Als je aan seks begint weet je dat er altijd een risico tot zwangerschap is. En weet je als man ook dat je uiteindelijk niks hebt in te brengen als het gaat over abortus. Het is het lichaam van de vrouw en dus besluit zij. En alleen zij. Kan je best nadenken over de impact voor de ander, uiteindelijk moet jij met het besluit leven. En een abortus is echt te heftig om voor een ander te doen. Veel heftiger, vind ik, dan de wetenschap dat je ergens een kind hebt rond lopen.
Natuurlijk moet je geen abortus plegen omdat een man of zijn familie dat wil.

Dat je nadenkt over de impact op de vader (en van ongewenst zijn door de vader op kind) vind ik wel heel logisch. Net als dat je nadenkt over je 2 kinderen. TO noemt het niet voor niks complex. Dat is het ook.

Sterkte TO :redrose:
Ik zou hem wel inlichten ja. Sterkte met je beslissing!
dannas schreef:
09-07-2019 21:39
En een abortus is echt te heftig om voor een ander te doen. Veel heftiger, vind ik, dan de wetenschap dat je ergens een kind hebt rond lopen.
Hele rare opmerking.
S-Meds schreef:
09-07-2019 21:13
kan je geen abortus of wil je geen abortus?

ik vind altijd dat de vader ook inbreng moet hebben, als je het kind laat komen maar hij wil het niet, wordt hij gedwongen vader, dat is nogal wat.
Een ongeplande zwangerschap is ook nogal wat en best heftig voor beide partijen. En dat er tegenwoordig zoiets is als een abortus dat is heel fijn. Maar dat is wel iets waar de vrouw achter moet staan.

Helaas hebben mannen wat dat betreft gewoon een beetje pech. Net zoals de vrouwen weer de pech hebben dat alles in hun lichaam gebeurt. Een abortus is geen recht van de man maar van de vrouw. En mannen die vrouwen willen dwingen tot abortus bij een ongeplande zwangerschap, die zou ik adviseren om ten allen tijden condooms te dragen. Dan heb je als man bijna 99% controle over het wel of niet krijgen van een kind. En mannen die bij die 1% horen en ook nog eens een scharrel hebben die geen abortus willen doen, ja die hebben behoorlijk pech. Maar dat hoort een beetje bij het leven.

En dat kind dat niet in een ideale situatie opgroeit die overleeft het ook wel weer. Dan moet TO maar flink overcompenseren met liefde en het kind een fijn leventje bieden. Zal het ideaal zijn een vader die het kind eigenlijk niet wilde en misschien helemaal niet in het leven is? Absoluut niet. Maar het is ook niet het einde van de wereld.
anoniem_370133 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 22:04
0.00% gewijzigd
Dus binnen 11 weken heeft hij een nieuwe relatie en voelt hij geen behoefte het opnieuw met jou te proberen gezien de situatie? Sterker nog, hij is zo zeker van zijn nwe relatie dat hij zelfs liever een abortus wil?

De liefde heeft dus vanuit hem niet zo diep gezeten, dat moge duidelijk zijn. Aan jou de moeilijke keuze hoe nu verder, wat ontzettend lastig zeg.

Niemand kan hierin advies geven, het is jouw gevoel en leven, maar ik wens je zeker heel veel sterkte bij het maken van deze beslissing!
swannie12 schreef:
09-07-2019 22:01
Hele rare opmerking.
zeker en ook onwaar want in het eerste geval is er 1 de dupe en in het tweede geval gaat het ook om het leven van de man en het kind
Hoe oud is deze man, waarom woont hij nog bij zijn ouders en hoe is zijn financiele situatie? Even de praktische zaken dus.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
TO, doe wat voor jou goed voelt.

Sterkte met de beslissing! En als je het kindje houdt, hoef je hem ook niet meteen in te lichten hè. Je kunt ook even wachten tot je het zelf wat meer op een rijtje hebt.
S-Meds schreef:
09-07-2019 21:22
wat is er misselijkmakend aan? en wat vind je van andere vrouwen die abortus laten uitvoeren?

natuurlijk gooi je zijn leven overhoop, understatement, als je het kind laat komen en hij wil het niet
ook heeft dit impact op het leven van het kind. Een vader hebben die je niet wil is niet niks
ook de familie van de man in kwestie wordt overhoop gehaald
en het leven van je kinderen

allemaal factoren, die naast je misselijkheid voor abortus, ook heel zwaar zouden moeten wegen
Dit.
Soms moet je niet naar je gevoel luisteren maar je verstand gebruiken.
Ik begrijp het niet. Je zegt in je OP heel duidelijk dat je - omwille van je kinderen - geen kind met deze man wilde. Je hebt hiertoe ook een spiraal laten zetten, dus nog een stap die de bedoeling had geen kind met deze man te krijgen. En nu is het door een foutje misgegaan en telt het voorgaande ineens niet meer? Waar zijn je kinderen in dit verhaal? En waar is het ongeboren kind, dat ongewenst is door de vader?
Ik vind je erg hormonaal overkomen, alle rede (die je tot voor kort had) is de deur uit.
En heb je er al over nagedacht hoe het voor je huidige kinderen zal zijn als deze man uiteindelijk toch omgang of zelfs co-ouderschap wil voor zijn kind? Dat dit kindje wel een vader zal hebben, mogelijk de helft van de tijd niet bij jullie thuis is, zien hoe dit kind een band met die vader heeft? Dat is nogal wat hoor.
S-Groot schreef:
10-07-2019 08:25
Ik begrijp het niet. Je zegt in je OP heel duidelijk dat je - omwille van je kinderen - geen kind met deze man wilde. Je hebt hiertoe ook een spiraal laten zetten, dus nog een stap die de bedoeling had geen kind met deze man te krijgen. En nu is het door een foutje misgegaan en telt het voorgaande ineens niet meer? Waar zijn je kinderen in dit verhaal? En waar is het ongeboren kind, dat ongewenst is door de vader?
Ik vind je erg hormonaal overkomen, alle rede (die je tot voor kort had) is de deur uit.
Je begrijpt niet dat een zwangerschap van minimaal 11 weken anders voelt dan een hypothetisch kind?

Ja laten we doen alsof TO hormonaal is en daarom haar zwangerschap niet wilt afbreken.. We gaan van het ene uiterste naar het andere uiterste. Eerst moeten alle vrouwen iedere zwangerschap maar doorzetten en is abortus uit den boze, en nu worden vrouwen emotioneel een abortus aangepraat al staat het ze tegen. We hebben het niet over een moeder met al drie kinderen in handen van jeugdzorg. We hebben het over een stabiele moeder die hele bewuste keuzes maakt, en in een situatie is beland die ze niet had voorzien.
Owlette schreef:
10-07-2019 08:40
We gaan van het ene uiterste naar het andere uiterste. Eerst moeten alle vrouwen iedere zwangerschap maar doorzetten en is abortus uit den boze,
:@@:
swannie12 schreef:
10-07-2019 14:28
:@@:
Wat is er? Heb je toelichting nodig?

Laat vrouwen lekker zelf bepalen wat ze willen met hun lichaam. We hoeven vrouwen niet te guilt trippen in een abortus. Jullie hoeven niet die arme kindertjes te redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven