Cyclus na curretage

08-05-2018 16:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ben even benieuwd naar jullie ervaring.

6 weken geleden curretage gehad maar nog geen menstruatie te bekennen :(

Iemand ervaring mee hoelang dit max kan/mag duren.
Hoi Yellow,

Hoe ver was je?

Na mijn vroege miskramen (6 en 9 weken) kwam mijn cyclus direct weer op gang, maar toen heb ik geen curettage gehad maar afgewacht.
Ik heb een curettage gehad i.v.m. placentarest na een miskraam bij 12-13 weken. Menstruatie kwam toen na 35 dagen.
Ik heb ook een natasting gehad na een miskraam bij 17-18 weken, toen duurde het 40 dagen.

Bij twijfel gewoon even contact opnemen met je arts of verloskundige.

En veel sterkte :redrose:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi naamgenoot....
Het maakt inderdaad verschil in hoever je al in je zwangerschap was en hoeveel hcg je al had opgebouwd wat ook weer uit je lichaam moet.
Mij werd na mijn curretage verteld dat als ik na 6 weken niet ongesteld was geworden ik de poli in het ziekenhuis moest bellen.

In mijn geval kwam mijn cyclus vrij snel op gang en werd ik 5 weken na de curretage "ongesteld" dit was echter zo minimaal (slechts halve dag) en dat bleef erna zo. Ook dat was reden om terug te gaan naar het ziekenhuis.

Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met de betreffende afdeling van jouw ziekenhuis of je verloskundige.
Is het mogelijk dat je alweer zwanger bent?

Veel sterkte!
Ik werd 31 dagen na de curretage weer ongesteld, iets langer dan mijn normale cyclus. Cyclus daarna was weer iets langer dan normaal en de derde moet nog komen.
Maar mij werd wel verteld dat het even kon duren voor ik weer ongesteld zou worden. Geloof dat 'even' niet verder gespecificeerd werd en ik heb er toen ook niet naar gevraagd. Ik zou me persoonlijk nog niet zoveel zorgen maken na 6 weken, maar bij twijfel je arts even raadplegen inderdaad.
Toevallig gister bij de gyn geweest. Omdat ik nog met resten zat omdat de curretage niet goed gegaan was. Nu gelukkig wel positief nieuws gehad. En moet weer terug komen zodra ik een menstruatie heb gehad.

Ik natuurlijk niet gevraagd hoelang dit kan duren. En achteraf dan met vragen zitten. Niet zo handig.

Ik was 6 weken zwanger en bij 8 weken ontdekt dat het hartje niet klopte.

Wat grappig Flipje dat jij reageert. Heb ooit samen met jou (schreef toen onder een andere naam) in een ander topic geschreven. En volg je nog steeds hoe alles bij jou verloopt.

En een naamgenoot ;)
Het is inmiddels wat bruinverlies en gisteren zelfs een beetje rood. Maar lijkt niet door te zetten. Hmm....

Hoop van wel!
Yellow-89 schreef:
11-05-2018 19:20
Het is inmiddels wat bruinverlies en gisteren zelfs een beetje rood. Maar lijkt niet door te zetten. Hmm....

Hoop van wel!
Op zich een goed teken... nog even aankijken dus of het doorzet...
Niets gebeurd :(

Vanmorgen afspraak gemaakt bij gyn. 18 juni kan ik er heen.

Hoop niet dat er na de curretage verklevingen zijn gekomen.
Yellow-89 schreef:
24-05-2018 09:43
Niets gebeurd :(

Vanmorgen afspraak gemaakt bij gyn. 18 juni kan ik er heen.

Hoop niet dat er na de curretage verklevingen zijn gekomen.
Dat hoop ik ook niet.
Maar dat is wel gelijk het slechtste scenario natuurlijk. Hopelijk is het komende cyclus gewoon alweer goed :-)

Geef, als je wil, nog even een update na 18 juni. Ik heb zelf ook gehad dat ik na de curretage minimaal menstrueerde (halve dag en alleen bruinverlies) en ik heb redelijk op mn strepen moeten staan voor een hysteroscopie om verklevingen uit te sluiten. Veel gynaecologen gaan er (ten onrechte) vanuit dat verklevingen op een echo te zien moeten zijn. Maar dmv alleen een echo kun je dit niet uitsluiten of vaststellen.
Hopelijk niet! goed dat je aan de bel hebt getrokken voor een check.

Het zou zomaar kunnen dat dat beetje bruin en rood verlies van twee weken terug al een soort menstruatie is geweest, en dat je lijf daarna alweer aan een nieuwe cyclus is begonnen.

Ik heb na mijn curettage de eerstvolgende menstruatie afgewacht, maar had in de daarop volgende cyclus nog helemaal geen mooi slijmvlies (heel erg dun, en ook vocht in de baarmoeder), maar na de menstruatie daarop was alles weer in orde. Geduld was toen dus het sleutelwoord.
Hi Yellow-89,

Vorig jaar heb ik een curettage gehad. Had hetzelde als jou. Was 8 weken zwanger, maar met 6 weken was het hartje gestopt.

Toen ik na 7 weken nog geen menstruatie had, ging ik naar de huisarts en die liet mij weten dat het ongeveer 3 maanden kon duren.

3 weken later (dus na 10 weken) werd ik uiteindelijk weer normaal ongesteld.

Hopelijk hoef jij niet zo lang te wachten, en komt het snel op gang!
Zit nu op 8 weken na de curretage dus had gehoopt dat het wel zou zijn.

Mijn curretage was ook niet helemaal goed gegaan. Heb ook nog op de ic gelegen ivm het vele bloedverlies. Dus loopt ook niet allemaal normaal.

Maar hou jullie op de hoogte!
Jaaaaaaaaaaaaaa het is er :cheer:
Yellow-89 schreef:
29-05-2018 11:10
Jaaaaaaaaaaaaaa het is er :cheer:
Fijn!
Fijn, succes verder!!
Bedankt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven