Cyclus vraagje

01-05-2015 21:47 6 berichten
Hoi allemaal!

Vriendlief en ik willen graag voor een 2e gaan alleen ben ik er nu niet helemaal uit of ik rekening moet houden met een cyclus van28 of 42 dagen.

Ik zal het even uitleggen.... Ik ben van mijn 13e tot 21e aan de pil geweest en toen gestopt. Voordat ik aan de pil ging had ik een onregelmatige cyclus en hierna dus een van 42 dagen waarvan een menstruatie van 7 dagen. Ik was trouwens na 3 maanden zwanger.

Na de bevalling ben ik aan de nuvaring gegaan en nu, 2 jaar later gaan we dus voor nummer 2. Nu gebruik ik als "hulpmiddeltje" de period tracker app maar weet dus niet welke cycluslengte ik moet aanhouden

Dus om een lang verhaal tot een korte vraag te maken... Is jullie (natuurlijke) cyclus na de bevalling veranderd?

Ik kan natuurlijk ook afwachten maar vroeg het me toch even af

Thnx voor de reacties alvast!
Nee, nadat de borstvoeding minderde zat ik weer gewoon in mijn oude cyclus van 34 dagen. Duurde wel even maar het werkte. Heb hem nu weer even verkloot wegens een miskraam, nieuwe cyclus was weer 42 dagen, dus nu hou ik rekening met de normale en de lange cyclus.
Alle reacties Link kopieren
De eerste maanden na mijn bevalling was het erg onregelmatig (tussen de 14 en 40 dagen;( maar na een aantal maanden weer keurig om de 27 dagen! Na stoppen met hormonale anticonceptie is het altijd weer even wennen hoor is mijn ervaring. Lijkt me dan ook niet dat je dat nu al in kunt vullen in de app;(
Waarom zou je nu al rekening moeten gaan houden met iets? Je begint net met proberen. Heb gewoon seks als het jullie uit komt en jullie zin hebben. Dan heb je vanzelf door hoe je cyclus verloopt na een tijdje en als je in de tussentijd zwanger raakt is het toch ook prima?
Is ook zeker prima :-) zoals ik al zij was ik vooral gewoon benieuwd hoe het bij aderen was.

we gaan gewoon lekker aan de bak de komende weken
Mij lijkt zo'n app onzin. Jij vertelt de app namelijk wat jouw cyclus is.

Ik zou nu lekker relaxed doen.

Mocht je het (later) echt willen weten, dan kan je beter ovulatietesten gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven