Cyclus
vrijdag 4 september 2015 om 15:48
hi!
Zou het kunnen als je cyclus tussen de 29-31 dagen zit dat je dan van 3x onveilige seks (met mijn vriend) met alleen voorvocht zwanger kunt raken?
Ik heb vannacht onveilig seks gehad, ben ook direct naar het toilet gegaan en denk dat ik morgen een pil haal. Werd vandaag te laat wakker en de winkels gingen vroeg sluiten vanwege een feest.
Ik lees veel vruchtbare periodes van ongeveer 28 dagen, maar snap niet zo goed hoe het dan zit bij max 31. Ik was 14-19 aug ongesteld.
Misschien kom ik over als een beetje dom over, maar kan iemand mij informeren? Thnx
Zou het kunnen als je cyclus tussen de 29-31 dagen zit dat je dan van 3x onveilige seks (met mijn vriend) met alleen voorvocht zwanger kunt raken?
Ik heb vannacht onveilig seks gehad, ben ook direct naar het toilet gegaan en denk dat ik morgen een pil haal. Werd vandaag te laat wakker en de winkels gingen vroeg sluiten vanwege een feest.
Ik lees veel vruchtbare periodes van ongeveer 28 dagen, maar snap niet zo goed hoe het dan zit bij max 31. Ik was 14-19 aug ongesteld.
Misschien kom ik over als een beetje dom over, maar kan iemand mij informeren? Thnx
vrijdag 4 september 2015 om 16:08
En daarnaast over de menstruatiecyclus: als je een gemiddelde cyclus hebt dan heb je een cyclus van 28 dagen, beginnende te tellen op de eerste dag van je menstruatie, gemiddeld heb je dan na 14 dagen eisprong. Dus de 14 augustus eerste dag menstruatie, rond de 28ste augustus eisprong. Maar jouw cyclus is langer, dus het kan goed dat jouw eisprong later is. En daarnaast is het lichaam geen atoomklok, dus precies voorspellen wanneer je eisprong hebt is niet mogelijk.
Maar er is best een redelijke kans dat jij afgelopen nacht vruchtbaar was.
Waarom gebruiken jullie geen anticonceptie middelen?
Maar er is best een redelijke kans dat jij afgelopen nacht vruchtbaar was.
Waarom gebruiken jullie geen anticonceptie middelen?
vrijdag 4 september 2015 om 16:09
Je hebt nooit je hele cyclus lang 'een vruchtbare periode', misschien je toch wat beter inlezen. Een cyclus bestaat uit een aantal delen: menstruatie, folliculaire fase, ovulatie en de luteale fase. In de dagen voor de ovulatie en soms een dag erna ben je vruchtbaar. Dit is gemiddeld op dag 14 van je cyclus. Op dag 28 word je gemiddeld ongesteld.
En ja, van 3x onveilig seks kun je hoe dan ook zwanger raken. Wat heeft naar de wc gaan na de seks ermee te maken?
En ja, van 3x onveilig seks kun je hoe dan ook zwanger raken. Wat heeft naar de wc gaan na de seks ermee te maken?
vrijdag 4 september 2015 om 16:10
Natuurlijk kun je zwanger raken van onveilige sex! Als je een cyclus van 29 tot 31 dagen hebt dan zit je nu op dag 22 dus heb je je vruchtbare periode als het goed is al gehad. Maar weet natuurlijk niet wanneer die andere 2x waren dat je onveilige sex hebt gehad.. Zou toch maar iets voorzichtiger doen als je niet zwanger wilt worden.
vrijdag 4 september 2015 om 16:26
quote:ValerieH schreef op 04 september 2015 @ 16:17:
Tuurlijk weet ik dat je van onveilige seks altijd zwanger zou kunnen worden. Alleen snap ik de cyclus niet. Ovulatie heet het toch? Zag dat het ongeveer met alle vruchtbare dagen eromheen 6d duurt. Kan dat hierbij langer zijn?
Je weet nooit honderd procent zeker wanneer je ovulatie plaatsvindt, dus je weet ook niet precies wanneer die vruchtbare dagen vallen. Over het algemeen valt je eisprong halverwege je cyclus, maar dat kan best een paar dagen later zijn.
Is het geen idee om aan de anticonceptie pil te gaan, dat scheelt een hoop gestress.
(en wellicht een soa-testje als jullie het dus zonder condoom doen).
Tuurlijk weet ik dat je van onveilige seks altijd zwanger zou kunnen worden. Alleen snap ik de cyclus niet. Ovulatie heet het toch? Zag dat het ongeveer met alle vruchtbare dagen eromheen 6d duurt. Kan dat hierbij langer zijn?
Je weet nooit honderd procent zeker wanneer je ovulatie plaatsvindt, dus je weet ook niet precies wanneer die vruchtbare dagen vallen. Over het algemeen valt je eisprong halverwege je cyclus, maar dat kan best een paar dagen later zijn.
Is het geen idee om aan de anticonceptie pil te gaan, dat scheelt een hoop gestress.
(en wellicht een soa-testje als jullie het dus zonder condoom doen).
vrijdag 4 september 2015 om 16:30
Meid ga terug naar school of leen een boek van de bieb.
Alles kan. Feit is dat je van onveilige seks zwanger kan raken. Waarom gebruik je niks?
Je ovulatie is gemiddeld 14 dagen na je ongesteldheid.
Gemiddeld!! Bij sommigen wat eerder, bij anderen wat later. Een vrouw is geen robot.
Er zijn ook vrouwen die vruchtbaar bleken 2 dagen na de menstruatie.
Wil je zekerheid? Doe het veilig!
Meid ga terug naar school of leen een boek van de bieb.
Alles kan. Feit is dat je van onveilige seks zwanger kan raken. Waarom gebruik je niks?
Je ovulatie is gemiddeld 14 dagen na je ongesteldheid.
Gemiddeld!! Bij sommigen wat eerder, bij anderen wat later. Een vrouw is geen robot.
Er zijn ook vrouwen die vruchtbaar bleken 2 dagen na de menstruatie.
Wil je zekerheid? Doe het veilig!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
vrijdag 4 september 2015 om 16:33
Tuurlijk weet ik dat je van onveilige seks altijd zwanger zou kunnen worden. Alleen snap ik de cyclus niet. Ovulatie heet het toch? Zag dat het ongeveer met alle vruchtbare dagen eromheen 6d duurt. Kan dat hierbij langer zijn?Lees je de reacties wel? Ik leg net uit welke fases je hebt. Ovulatie is er één van.
Tuurlijk weet ik dat je van onveilige seks altijd zwanger zou kunnen worden. Alleen snap ik de cyclus niet. Ovulatie heet het toch? Zag dat het ongeveer met alle vruchtbare dagen eromheen 6d duurt. Kan dat hierbij langer zijn?Lees je de reacties wel? Ik leg net uit welke fases je hebt. Ovulatie is er één van.