De Nub theorie

30-08-2014 12:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier een beetje bekend met de nubtheorie? en heeft het bij jullie het juiste geslacht geraden?Ik kom er niet helemaal uit met mijn echo's maar t schijnt toch voor 75% betrouwbaar te zijn...
Pendelen ook.
Gokken ook, superveel kans: 50%!
Ja, de nubtheorie is iets betrouwbaarder dan pendelen dus plaats een plaatje van je echo en wij laten onze expertise er op los.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
85%, dus betrouwbaarder dan pendelen. Gyn zag het met 12 weken, week erna bevestigt door nipt.
quote:Pantax schreef op 30 augustus 2014 @ 12:23:

85%, dus betrouwbaarder dan pendelen. Gyn zag het met 12 weken, week erna bevestigt door nipt.Ik denk dat de betrouwbaarheid van de nubtheorie erg afhangt van de ervaring van degene die de echo maakt.
quote:Pantax schreef op 30 augustus 2014 @ 12:23:

85%, dus betrouwbaarder dan pendelen. Gyn zag het met 12 weken, week erna bevestigt door nipt.De gyn had 50% kans dat ze het goed zag ;)
quote:elcid79 schreef op 30 augustus 2014 @ 12:36:

[...]

De gyn had 50% kans dat ze het goed zag ;)Of de gyn heeft veel ervaring met het beoordelen van nubs.
Excuses voor de onvolledige formulering. Onderzoek heeft aangetoond dat een geoefende echoscopist in 85% van de gevallen het geslacht bij 12 weken correct ziet aan de hand van de nub, waarmee dit tot een van de betrouwbaarste niet-invasieve manieren van vroege geslachtsbepaling behoort.
Bij ons had de vrouw van het echobureau met twaalf weken aan de hand van deze methode het goed voorspeld. Ze had een score van 17 uit 18 goed dit jaar. Met de juiste ervaring en apparatuur is het redelijk betrouwbaar. Niet te vergelijken dus met pendelen.
Pendelen zegt mij eigelijk niks hihi..Frettie dat klinkt wel heel betrouwbaar! Ik krijg mijn echo niet geplaatst in de reacties dus heb hem in mijn profiel gezet... als iemand enig idee heeft of je met deze echo de nub kan toepassen ben heeel benieuwd!
Hier bij 12 weken durfde de echoscopiste een gok te doen aan hand van de nub. Mijn voorgevoel zei hetzelfde als zij zag aan de nub, we hadden beide gelijk. Ze zei er wel bij dat mijn voorgevoel waarschijnlijk betrouwbaarder was.
C:\Users\Marco\Desktop\10460318_546841845443137_5557240774649034620_n.jpg
Gek is dat he tulpblaadje, maar je eigen gevoel verteld je meestal de waarheid! gek genoeg heb ik geen enkel voorgevoel..bij mijn eerste kindje ook totaal geen idee, ben nu bijna 13 weekjes dus is ook nog erg vroeg
Als ik je foto zie, zeg ik direct: een meisje, afgaande op de hoek van de nub. Maar ja, ik ben geen echoscopiste en heb 50% kans.
Ik zie je foto niet, maar geloof echt in de nub-theorie. Bij mijn beide kindjes klopte het helemaal. Er is een Amerikaanse website / forum waar je je echo foto kan delen en dan gaan de dames daar helemaal los met voorspellingen. Bij mij had 99% van de dames het daar goed. Je hebt wel een goede echofoto nodig waarbij je kindje met ruggengraat en nub precies goed in beeld is en die ook nog eens in de goede week (volgens mij tussen week 12-14) genomen is.
Mijn foto heb ik in mijn profiel moeten plaatsen omdat ik hem hier niet gezet krijg.. Lionlily leuk dat je dat ziet, vind het zelf gewoon een beetje vaag om goed te zien welke kant hij nou opwijst
Loiz mijn echofoto is gisteren gemaakt met 12.3 weken dus zou redelijk betrouwbaar kunnen zijn
@ Loiz welke website is dat als ik mag vragen..
De nub staat gelijk aan de ruggengraat (zelfde hoek) dus dat zou betekenen dat het een meisje is, voor zover je het over het algemeen kunt zien (want daar heb ik zelf twijfels over, maar goed), is dit een erg duidelijke echofoto.
Jouwn nub is een meisjes nub
quote:ababy schreef op 30 augustus 2014 @ 15:34:

Jouwn nub is een meisjes nub Leuk om te horen..zijn er toch al 2, ook grappig om straks bij de 20weken echo t horen wat t echt word en t zou kloppen
Mijn verloskundige zou er - volgens anderen - zelden naast zitten. Zelf gaf ze ook aan dat ze het meestal wel goed had.

Ik had een voorgevoel (niet met haar gedeeld). Dat voorgevoel werd bevestigd met de nub rond 13 weken. Met ongeveer 85% zekerheid.

Het geslacht van mijn kindje - bleek pas met 24 weken - is toch echt anders wat de nub had voorspeld.
quote:Noah_ schreef op 30 augustus 2014 @ 15:57:

Mijn verloskundige zou er - volgens anderen - zelden naast zitten. Zelf gaf ze ook aan dat ze het meestal wel goed had.

Ik had een voorgevoel (niet met haar gedeeld). Dat voorgevoel werd bevestigd met de nub rond 13 weken. Met ongeveer 85% zekerheid.

Het geslacht van mijn kindje - bleek pas met 24 weken - is toch echt anders wat de nub had voorspeld.Ooow ja dan kun je daar ook niet vanuit gaan, wel erg als je je al helemaal ingesteld had op t ene en ineens t ander blijkt te zijn...daarom zijn deze theorieën wel leuk maar je kunt er gewoon niet helemaal vanuit gaan
Bij ons dacht de echoscopiste met 12 weken eerst een meisje en toen later toen het kindje net iets anders lag dacht ze toch een jongen. Bij 15 weken geslachtsecho laten maken en dat was ook een jongen.

Nu volgende week de 20 weken echo... blijf het een beetje spannend vinden haha. De muur is al blauw geschilderd dus hopen dat het ook echt een jongen is.

Ik zie eerlijk gezegd wel een nub op je foto maar dan zou ik eerder denken een jongen. Of eventueel zijn andere been/knie wat op die plek zit.

Kan je dus niet helpen met een voorspelling.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven