De prikbitches

14-01-2013 20:09 2221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum.

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 3 juli 2013

Superstoere prikbitches

*Femke104: 33 jaar, juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Februari 2013 gestart met IUI.

*Pioenrooske, 32 jaar, op ICSI aangewezen wegens te weinig zaadcellen man. ICSI poging 1 gehad in oktober/november 2012. Verse tp en 1e cryo mislukt.

*Yezka, 39 jr. Alleenstaand. Ruim 30 pogingen Z.I. met verschillende donors, sept. '11 missed abortion met 8 weken, gedeeltelijke Asherman gehad. Start IVF febr. 2013.

*Noe-noe, 33 jaar, bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6.

*Dartel, sinds juni 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op icsi. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam.

*Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger van Jasmijn* en bevallen op 14 feb 2011 met 22 weken. Daarna 2 cryo's en 2 ICSI pogingen met 3 terugplaatsingen mislukt. Daarna een poging afgebroken door te weinig follikels. Nu verder in Dusseldorf.

*LolaM: 29 jaar. sinds 2008 actieve kinderwens. iui gedaan maar wegens operatie lolaman wisselende kwaliteit zaad. overgestapt ander ziekenhuis en in juli 10 begonnen met ICSI eigen cyclus. nov miskraam en nu even rust.

*Kuuk: 34 jaar, door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start oktober 2013. 3x ICSI gedaan, meerdere tp's.

*Knappekloon: 28 jr, bezig sinds 2007; onbegrepen kinderloosheid. Helaas 6 iui's en 2 IVFs mislukt, geen Cryos, 3de IVF niet gelukt, pauze voor poging 4.

*Kidon 38 jaar. Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI

Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

*Linde77: 35 jaar. Sinds januari 2011 bezig. 5 mislukte IUI's (3 keer in eigen cyclus, 2 keer met hormonen). Geen oorzaak gevonden. Start IVF zomer '13.

Zwangere prikbitches

*EDC1975: 37 jaar, sinds juli 2009 gestopt met de pil en sinds mei 2011 in de MMM. 6 x IUI mislukt, poging 1 van de IVF mislukt. Najaar 2012 IVF-poging twee. Positieve test(en) op 29 nov 2012!!

*Sawasdee: sinds jan. 2011 met de pil gestopt, vanaf sept. 2011 in de mmm. Vriendlief heeft in apr. 2012 een TESE operatie ondergaan. Eerste ICSI poging oktober 2012 is geslaagd, positieve test op 4 dec 2012!!

*Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

*Ciccietta: 35 jaar. Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

*Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

*Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

*Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

*Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

*Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

*Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

*Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

*Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

*Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

*Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

*Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

*Blogbabe: na 4e IUI dochter

*Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

*Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

*Sherto: 1e ICSI zoon

*Ramiaatje: zwanger door IUI

*Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

*Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

*Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

*Ciccietta: 1e ICSI dochter

*Maris: 1e IVF kindje

*ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

*Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

*Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

*Ikke_1984: dmv IUI zoon

*Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

*Dotjemol: 3e ICSI kindje

*Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder.

Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

**MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

*(Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel.

Een voor de allerstoerste meisjes.)

Hier vind je het vorige topic
Dankjewel Dolfijntje!

Jeetje kuuk, 17 eicellen! je hebt altijd baas boven baas hè;-)

Ik hoor - als het goed is - maandag pas of er bevruchtingen zijn.
Jemie en kuuk wat een hoop eicellen hadden jullie zeg!

Kuuk morgen goed nieuws hè?

En voor jemie maandag, het worden zo weer spannende dagen zeg.

Ik ben gisteren weer terug geweest naar het z.huis, bloedwaardes waren goed. Ik moet tot maandag nog rustig aan doen en dan mag ik maandag weer proberen te gaan werken. Dinsdag weer terug komen voor een echo.

En dan vrijdag bloedprikken voor de uitslag. Ik ben in ieder geval de eerste w.week doorgekomen. Ik heb nog steeds af en toe buikkrampen maar dat gooi ik voor het gemak maar op innesteling of een griepje.
quote:Yezka schreef op 01 maart 2013 @ 12:10:

[...]

Ik kan je niet vinden in de OP... maar ben je ondertussen zwanger geworden? Of ben je om een andere reden niet meer bij het EMC (omdat je schrijft: zat).Ik zit nog steeds in het Emc, maar dan de ander kant van de fertiliteitsafdeling. Op de Verloskunde omdat ik van de 2e icsi poging zwanger ben geworden.
Kuuk en Jemie, mooie score!

Nu rust nemen, en voldoende drinken.

Spannende dagen, ook hier wordt geduimd voor goede bevruchtingen en succesvolle tp's.

Welkom nieuwe schrijfsters, als je in de tabel wilt, laat t weten dan voeg ik je toe.

Fijn dat jullie je verhaal en ervaring hier kunnen delen. Fijn ook dat di topic ook vele meelezers helpt!

voor eva en dolfijn.

Nina voor jou gaat het opschieten toch? Hoe gaat het?
@Jemie, jij hebt ook een super-score zeg!! En ohhhh... wat moet jij lang wachten tot maandag. Ik duim!!

@Nina, succes met de laatste loodjes!

@Dartel, doe nog lekker een paar dagen rustig aan. Fijn dat die eerste (rot)week er op zit.

@Eva, ik begrijp je helemaal meid! Er gaat iig veel rust van je reactie uit. Jullie hebben lang in het traject gezeten en alles goed overdacht! Bewondering en respect zijn hier op z'n plaats voor zo'n sterke vrouw als jij!

We zijn nog helemaal overdonderd door het aantal gevonden eicellen. De arts liet zo duidelijk merken dat hij dacht dat het tegen zou vallen (helemaal gezien de eerste keer..) Dus we waren compleet verrast toen we de score hoorden. Al zegt deze score natuurlijk nog niets....
@Kuuk bedankt. Jou ook veel succes met deze poging.

De score zegt niet zoveel maar bied in ieder geval meer kansen.

@Pop, het gaat prima. Ben nu uitgerekend en de baby mag komen maar laat op zich wachten....

Heb jij je ritme een beetje te pakken gekregen met de Popjes en ben je hersteld?

Krijg je eigenlijk extra verlof van je werk omdat je eerder bent bevallen?

Succes en sterkte voor de rest...
Mooie scores Kuuk en Jemie! Wanneer horen jullie meer over bevruchtingen?
Kuuk en Jemie: allebei mooie scores! Hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws!

Welkom voor de nieuwe schrijfsters!

Pop: je mag mij wel in de tabel zetten:

Femke104: 33 jaar, juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Februari 2013 gestart met IUI.
ik duim voor goed nieuws!
Ik duim voor jullie Kuuk, Dartel en Femke!

@nina, sterkte met de laatste loodjes.

Hier alles prima, prikken gaat goed en morgen de 1e echo. Toch weer benieuwd naar de score.

Ik wil ook wel in de tabel, al wil ik dat natuurlijk eigenlijk helemaal niet!

Noe-noe, 33 jaar. Partner verminderd vruchtbaar, bekend vanaf het begin van relatie. Aangewezen op ICSI was de booschap. Bij start was IUI toch mogelijk.1e 3 IUI mislukt. Nu ronde 4 met andere medicatie.
Ik heb helaas niet zo'n fijne nacht achter de rug; begon er gisteravond al mee dat ik nauwelijks kon plassen (ondanks veel drinken) en mijn buik opgezet was. Mijn buik is nog steeds wat opgeblazen, maar godzijdank gaat het plassen weer redelijk en lijkt m'n buik ook al iets minder pijnlijk. Wil(de) het zelf nog even aankijken en het zkh pas bellen als het juist erger wordt. Doe het nu heel rustig aan en ben veel aan het drinken. Volgens mij zou dat precies het advies zijn van het zkh. Of hebben jullie andere ervaringen?
Inderdaad veel drinken. Ik kreeg met mijn overstimulatie het volgende advies:

3 liter drinken per dag, bedrust en enkel eruit om te plassen, temperatuur goed in de gaten houden.

Krijg je koorts moet je echt bellen hoor. Ik wou de eerste keer ook niet bellen, het was toen eerste kerstdag, tweede kerstdag hield ik het echt niet meer uit en heb ik gebeld, moest ik direct komen. In het ziekenhuis vinden ze het erger dat je niet belt dan dat je wel belt hoor! Als je het niet vertrouwd moet je gewoon even contact opnemen met het ziekenhuis. Echt doen hoor.
Jemie! Hier zelfde verhaal! Gisteravond kon ik niet plassen, nu echt druppeltje voor druppeltje.. en mijn buik ziet eruit of ik 5 maanden zwanger ben. Zit volop aan het vruchtensap en kan geen hap eten vanwege de misselijkheid.. Voel me alles behalve fijn. En ja, ik wil het ook nog even aankijken... Heb vandaag ook nog geen stap gelopen en doe het heel rustig aan.

Na de eerste punctie heb ik de volgende dag gewoon gewerkt en na de tweede punctie ben ik 's avonds op verjaardag geweest. Het voelt nu echt heel anders...

Gisteren heeft de arts al tegen me gezegd dat ik heel rustig aan moest doen en gister maar een slaapdagje moest houden en voor het weekend: veel drinken, veel liggen en goed op mezelf passen... (ben alles trouw aan het opvolgen, dus dan zou het toch goed moeten komen?)
Kuuk, afgelopen week kon ik ook haast niet eten van de misselijkheid, donderdag zei de arts dat je dan beter 6-7 keer per dag kleine beetje kan eten, het hielp bij mij wel.

Femke, hoe is het met jou?

Vraagje aan de dames op het w.bankje. Wat is bij jullie z.huis de afspraak over testen? Ik moet vrijdag bloed laten prikken (ook als ik toch ongesteld ben geworden) en dan bellen ze 's middags met de uitslag. Moeten jullie zelf testen of ook bloed prikken?
We zijn net gebeld door het lab: van de 17 eicellen waren er 8 niet rijp (punctie toch te vroeg??) en zijn er uiteindelijk 5 bevrucht. Twee daarvan zitten er al in de vriezer... Maandag worden we gebeld of ze goed delen.
5 bevruchtingen Kuuk, dat is hartstikke mooi! Maar ook jammer van de 8 die niet rijp waren.
Passen jullie wel goed op jezelf allebei? Bij twijfel bellen hoor!
Ojeetje Kuuk, dat klinkt bij jou nog slechter; vervelend ook die misselijkheid. Heb jij het ziekenhuis wel over je klachten ingelicht? Jammer van dat er 8 eicellen nog niet rijp waren! Aan de andere kant is dat misschien ook niet zo verwonderlijk bij zo'n groot aantal? Al met al is vijf bevruchtingen - objectief gezien - wel een mooie score. Al kan ik me voorstellen dat je toch wat teleurgesteld bent.

Bij mij is het ook heel anders dan de vorige drie puncties; vooral die opgezette buik en moeilijk plassen vind ik erg vervelend. Maar bloedverlies is minder en ik heb het idee dat de rust echt wel helpt. Dus ik kijk het nog even aan...

Dartel : welke waarden worden er bij jou nu nog gecontroleerd?

In mijn ziekenhuis wordt er altijd een zwangerschapstest (bloedtest) gedaan, twee weken na de TP, ook als je intussen al ongesteld bent geworden.
Kuuk, Jemie, bij twijfel wel het ziekenhuis bellen hoor! Op aandringen van mijn vriend heb ik wel gebeld op een zaterdag terwijl ik zondag een controleafspraak had. Op vrijdag was de verse tp al niet doorgegaan ivm overstimulatie (punctie was woensdag geweest). Ik moest meteen komen en werd ook meteen opgenomen met infuus en bedrust. Ik wil jullie niet bang maken, maar beter een keer voor niks bellen dan te laat.

Ik kon overigens wel plassen, maar had het erg benauwd. Ik bleek los vocht in mijn buik te hebben, enorme eileiders/eierstokken vol vocht en vocht achter mijn longen.
Ik had na de vorige punctie een gekantelde eierstok en vocht in mijn buik.... Toch een tp de dag erna. Tja...

Bij twijfel bel ik niet het noodnummer van de kliniek (sorry, te weinig vertrouwen en op zaterdagmiddag en zondag zijn ze toch gesloten) De vorige keer kreeg ik te horen "bel je huisarts maar, of een gyn. in een zh dichtbij, door de telefoon kan ik toch geen diagnose stellen.." Vanwege het feit dat ik dus een hoog-risico patiënt ben was mijn huisarts er binnen een kwartier (op zijn vrije middag. Hij heeft icsi-kindjes dus weet wat een punctie is)

Als ik twijfel dan bel ik hem.

En ja, ik vind mezelf vreselijk, maar ben dus echt een beetje teleurgesteld. Niet fair, zeker niet gezien de verhalen op dit forum. Baal ook echt van mezelf! Ik hoor nu blij, danktbaar en opgelucht te zijn.. Dus ben mezelf al streng aan het toespreken.

Het stomme is: ik vond de punctie te vroeg. Maar gezien het gesprek van vorige week bij dezelfde arts als die de punctie afsprak durfde ik niet tegen hem in te gaan. Had ik een collega van hem gehad dan had ik aangestuurd op een punctie op zaterdag ipv op vrijdag. a) ik ga dus nooit meer naar deze arts, b) de volgende keer luister ik naar mijn eigen gevoel.

Wat betreft evt. overstimulatie: ik gebruik bloedverdunners dus ben niet heel erg bang voor trombose.. Ik blijf dus goed drinken en rusten..

Jemie, succes! Ik weet hoe bagger je je nu voelt... (alsof je onder een bulldozer hebt gelegen..)
Jemie: maandag hebben ze bij mij de bloedwaardes m.b.t.trombose geprikten donderdag ook plus infectie ( witte bloedcellen).

Kuuk, wat rot dat je er toch weer zo'n slecht gevoel over hebt. Maar 5 bevruchtingen is toch top? Dat zijn er al 3 meer dan bij mij en van de 2 e moet nog maar blijken dat ie is ingevroren.

Trombose of niethou jezelf maar goed rustig. Je moet je wel goed enige voelen voor een tp toch?
@Dartel, het rot-gevoel is gelukkig weg hoor!! Ik vind het ook absoluut niet fair van mezelf om het geen goede score te vinden. Het was de eerste 'schrik' dat er zoveel niet rijp waren in combinatie met het onderbuikgevoel en het vertrouwen in de kliniek (oh, en dat laatste is ook absoluut niet goed van me want ze zijn echt wel kundig.. maar ja.. gevoel.. bah..) Maar we eten straks maar een dikke roomsoes op het resultaat!

Fijn dat ze jou dmv oa bloedcontroles zo in de gaten houden. Dat moet toch een geruststellend gevoel geven.

Vandaag en morgen blijf ik gewoon op de bank liggen met veel drinken en fruit. Alleen al uit voorzorg. Voor maandag ben ik ook al 'uitgeroosterd'. Pas dinsdag of woensdag moet ik een paar uurtjes aan de slag.

Heb ook contact gehad met mijn acupuncturiste. Zij heeft het altijd over 'de hitte in je lijf van de hormonen' en dat soort dingen en over de temperatuur van je lichaam enzo. Daar ben ik eens over na gaan denken.... Doordat ik protheses draag (voor de nieuwkomers: vanwege trombose mis ik beide onderbenen) en die 'vastzitten' aan mijn bovenbenen met 2 siliconen 'kousen' over elkaar (bijna tot aan mijn liezen) heb ik het altijd warm als ik ze draag. Dat resulteert er regelmatig in dat ik zelfs 's winters nog zonder jas de deur uit zou stappen (gelukkig bedenk ik me wel dat dat niet slim is en doe hem toch maar aan) maar ik heb het dus altijd erg warm/koortsig, terwijl ik het vroeger altijd koud had....

Ik heb dat nu overlegt met de acupuncturiste en zij gaf aan dat het het proberen waard is om na de tp mijn temperatuur naar beneden te krijgen door gewoon eens een dag of 10 geen protheses te dragen... Wordt effe afzien omdat ik dan niet kan lopen natuurlijk, maar ik ga het toch proberen. Ja, weer iets.. Weer iets wat ik zelf in de hand wil hebben... In combinatie met assisted hatching, het intra-lipide infuus, de prednison, de acupunctuur, het niet zwemmen, niet te warm douchen, minder koffie,.... zou het toch ooit eens moeten lukken?

(ik weet het: veel dingen zullen nergens op slaan.. maar vallen onder het rijtje 'doe waar je je goed bij voelt')
Kuuk, google anders eens op de blog van Ivfmeisje. Ze heeft heel veel informatie verzameld over leefwijze, adviezen etc.

Enne blij zijn hoor met die mooie score!

Trouwens, even vraagje, is het wel verstandig om nu met deze klachten een tp te doen, Jemie en Kuuk? Jullie lichamen moeten wel klaar zijn om zich te kunnen concentreren op een innesteling?

Rustig aan doen hoor en echt echt niet twijfelen, overstimulatie is ècht gevaarlijk!
Dank voor de tip Eva! Ik ga zo even google-en.

Wat betreft de tp, die ga ik bij twijfel zeker niet doen.. De vorige keer overviel het me ook dat ze voor de tp een echo deden en zeiden dat er lichte overstimulatie was. En daarna kon de tp toch gewoon doorgaan... Dat gaan we dit keer zeker niet doen op die manier!!
Jemie mooi aantal eicellen zeg!

Kuuk voor jou ook een mooi aantal, wel jammer van de niet rijpe cellen. Wat is eigenlijk het voordeel van dat er 2 nu al de vriezer in zijn gegaan?

Hier even een baalmoment. Ik heb niet genoeg op mijn strepen gestaan. Gister eerste echo voor cryo gehad en mijn angst werd toen al beetje bevestigd. Eisprong was al geweest, voor zekerheid bloedonderzoek gedaan en jahoor, zeker weten eisprong gehad. Deze cyclus kunnen we dus niet meer gebruiken.

Aan de arts heb ik gevraagd of zo een korte cyclus te maken kan hebben met een tp in de cyclus ervoor. Zij gaf aan dat het vaker voor komt een korte cyclus na tp. Toen ik de verpleegkundige sprak over de bloeduitslagen het nogmaals gevraagd en die gaf aan dat het niet met de tp te maken kan hebben . In ieder geval krijg ik in elke cyclus waarschijnlijk al op dag 7 de eerste echo komen want ze willen niet nog een keer te laat zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven