De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Houd hoop, Freexx, ook al lijkt succes soms zo ver weg. Ik ken niet precies jouw achtergrond; ben je al lang bezig?

En Mugske, hoe is de tp gegaan (Is inmiddels toch geweest?)

Allen welkom in het mooie jaar 2016!! Dat dit jaartal maar op vele geboortekaartjes terecht mag komen..
Don't give up, keep the faith
We zijn al ruim een jaar aan het dokteren. Vriendlief heeft een verminderde zaadkwaliteit. Heb eind november mijn eerste punctie gehad met een verse terugplaatsing begin december. Deze is helaas niet blijven plakken, heb er gelukkig nog 3 in de vriezer dus nu wachten op de volgende menstruatie om hem dan in een natuurlijke cyclus terug te plaatsen.
Nog 3 in de vriezer! Dat moet toch prettig voelen ;) Nou, de rode duivels dan maar afwachten en hup de ronde in en hopen dat jouw volgende kerst niet meer zo akelig hoeft te zijn. Maar het is en blijft superspannend allemaal. Ik duim voor je!
Terugplaatsing is inderdaad geweest. 10 eicellen, zeven bevrucht en dus twee terug geplaatst. Nu op de zesde dag utrogestan.
Whaaaa, spannend Mugske! Twee teruggeplaatst, jee: extra spannend. Wat zeiden ze over de kansen met 2 eicellen TP?

Bedoel je dat je vanaf dag 6 met de bollen gaat beginnen? Dacht dat dat al voor de tijd moest gebeuren.

Nou, daar zit je dan op het wachtbankje, in je eentje, of nee, toch niet: hier is iemand die een 'spontaantje' vermoedt....

maar ik juich nog niet: heb al 6 spontaantjes teloor zien gaan.

Zou een mooi begin zijn. Morgen maar eens testen, kijken of ik al een streepje te pakken kan krijgen.

Maar het lichaam schreeuwt echt: ......! Ik spreek het alleen nog niet uit voor ik het gezien heb ;)

Toi, toi, toi, Mugske.
*breek even in*

Celpa wij hebben een jaar geleden contact gehad op een ander forum.

Ik heb daar nog een aantal keren gekeken in de hoop op goed nieuws, maar geen bericht goed bericht hoopte ik.

Maar wat vind ik het ontzettend triest te lezen, dat het jullie maar niet lukt om voorbij die 2 maanden te komen, het is zo oneerlijk.

Ik heb zo een respect voor jou, dat je zo hard knokt. En ik blijf aan je denken en hoop echt met heel mijn hart dat het ook jou wordt gegund.

Liefs Jennifer ( van het Freya forum)

*breekt weer uit*
Oh wannabe, wat zou dat een mooi begin van het jaar zijn! Waarom vermoed je het? Zulke duidelijke symptomen? Ik duim heul hard met je mee!!! Morgen testen? Successssss!!!!!!!

Oooh Mugske, ik ben er gewoon zenuwachtig van. Ik hoop zo dat er tenminste een van de twee een plakkert is! Zet em op! En zorg voor lekker warme voeten en buik. Dat helpt (ja heus! )

Freexx, dan duurt wachten op een menstruatie vast ook lang. Hoe is je cyclus meestal? Denk je dat je nog lang moet wachten? En dan nog op je eisprong wachten. Plaatsen ze dan 1 of 2 terug?
@wannabee : die bollen moeten 12 dagen vanaf de dag na de punctie (bij ovitrelle bij Pregnyl is het anders). Ik zit nu op de zesde dag, dus nog zes dagen te gaan en dan nog een aantal wachtweken.

Kans op een tweeling is groter bij terugplaatsing van twee embryo's. Dat is medisch gezien een complicatie. Twee kinderen zijn hier van harte welkom, maar 1 is ook prima. Eigenlijk niet gevraagd naar een kansberekening.

Ik.mocht deze keer kiezen voor 1 of 2. Derde poging en 38 jaar.

Van de week weten we ook meer over de cryo s.
Zucht Theepoes, de rode duivels hebben bij mij toegeslagen. Had inderdaad sterke vermoedens. De misselijkheid, de enorme borsten, maar nu lichtrood bloed, komt niet goed..

Mugske, poeh, dan moet je nog even geduld hebben inderdaad. Hopelijk is het niet al te eenzaam op het bankje ;)

Ik begrijp je beredenering, alleen blijft het iets lastigs om de hand in te hebben, vind je niet? IN het aantal bedoel ik.

Maar we kunnen niet anders, en het zijn allemaal lastige keuzes in de MMM, en ik weet zeker dat de arts je goed geadviseerd heeft!

Ben benieuwd wat je over de cryo's te horen krijgt (maar hoopt stiekum dat je ze helemaal niet mee nodig hebt).

Sccs!
@Theepoes; meestal zo rond de 28 dagen, best regelmatig dus.. Ze gaan er 1 terug plaatsen, gezien mijn leeftijd (26). Heeft iemand al eerder een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus gehad? Ben benieuwd hoe het zal gaan..

Aaah wannabe
Wat balen wannabe, helemaal als je lijf besluit je zo voor de gek te houden is het extra vervelend!

Hier morgen naar de IVF arts, en als zij dan vindt dat we kunnen starten heb ik eindelijk eens een reden om uit te zien naar mijn volgende menstruatie! Ein-de-lijk niet meer alleen maar wachten en niets kunnen doen...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:freexx schreef op 03 januari 2016 @ 13:40:

@Theepoes; meestal zo rond de 28 dagen, best regelmatig dus.. Ze gaan er 1 terug plaatsen, gezien mijn leeftijd (26). Heeft iemand al eerder een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus gehad? Ben benieuwd hoe het zal gaan..

Aaah wannabe Ja ik. Terugplaatsing van een cryo. Dmv echo wordt de dag van de tp bepaald. Ze kijken dan naar baarmoederslijmvlies. Je prikt een keer Pregnyl en dan tp. Verder niks.
Heb nog helemaal geen terugplaatsing gehad Freexx, laat staan in de natuurlijke cyclus ;) Oei, dit wordt een spannende maand voor jou.

Tja, Flipje, ik heb thuis dan ook nog maar niks gezegd, maar je kent de symptomen: tintelende borsten, melkwitte aders, de misselijkheid en verder, maar goed, wat het ook was; het is weg. OP naar de volgende keer. Ben vorige maand begonnen met DHEA en heb besloten dat ik tot de volgende menstruatie wacht voor ik de MMM weer induik,dan heb ik die 6 weken mooi afgedicht.

Spannend dagje morgen, Flipje. En als het dan begint: dan gaat het ineens heel snel allemaal. Hopelijk morgen groen licht!

Wat fijn Freexx, dat je de andere hormonen en gedoe zo over kan slaan.
*breekt even in* @freexx Ja, ik heb na de derde icsi een terugplaatsing van een cryo in natuurlijke cyclus gehad. Maar ik hoefde toen zelfs helemaal niet te prikken, ook geen Pregnyl. En geen Utrogestan-bollen na afloop. Was uiteindelijk de beste poging, want nu 35 weken zwanger. Succes!!! *breekt weer uit
Freexx ik heb 5x een cryo in natuurlijke cyclus terug geplaatst gehad. Geen succesverhaal helaas qua blijven plakje van een cryo. Wat het makkelijke is dat je bijna geen spuiten etc hebt. Als het goed gaat heb je maar 1 of 2 echo's nodig voor ze de juiste datum weten.

Ik had iets meer echo's omdat ik ook wel eens een eisprong op dag 7/8 heb gehad en daarom moest ik op dag 7 al komen en afhankelijk van wat er dan te zien was een aantal dagen later weer. Bij juiste grootte van follikel de pregnyl er in en daarna de tp en wachten... Weinig belastend dus qua lichamelijke zaken en ziekenhuisbezoekjes maar uiteraard wel het bekende wachtbankje.
quote:Wannabe78 schreef op 03 januari 2016 @ 11:41:

Zucht Theepoes, de rode duivels hebben bij mij toegeslagen. Had inderdaad sterke vermoedens. De misselijkheid, de enorme borsten, maar nu lichtrood bloed, komt niet goed..

Ooh gatver, wat balen...! Stom gedoe. Wat houdt je lichaam je dan voor de gek zeg.

quote:flipje2 schreef op 03 januari 2016 @ 15:40:

Wat balen wannabe, helemaal als je lijf besluit je zo voor de gek te houden is het extra vervelend!

Hier morgen naar de IVF arts, en als zij dan vindt dat we kunnen starten heb ik eindelijk eens een reden om uit te zien naar mijn volgende menstruatie! Ein-de-lijk niet meer alleen maar wachten en niets kunnen doen...

Spannend! Ik was toen ook zo blij dat we eeeindelijk iets konden doen ipv iedere keer nutteloos verplicht te gaan seksen omdat we nog een beetje kans hadden om spontaan zwanger te raken (en oke, het was ook heus wel eens leuk en spontaan, maar er was ook altijd een stemmetje dat zei dat het deze keer misschien wel zou lukken).

Ik hoop op goed nieuws!
quote:freexx schreef op 03 januari 2016 @ 13:40:

@Theepoes; meestal zo rond de 28 dagen, best regelmatig dus.. Ze gaan er 1 terug plaatsen, gezien mijn leeftijd (26).

Dan weet je dus gelukkig wel ongeveer hoelang je nog moet wachten... Succes ermee!

26 jaar, dan heb je vast ook al tienduizend keer te horen gekregen: je ben nog zo jong. Je hebt nog alle tijd om zwanger te worden... Vond ik altijd vrij vermoeiend.
quote:Mugske schreef op 03 januari 2016 @ 16:54:

[...]

Ja ik. Terugplaatsing van een cryo. Dmv echo wordt de dag van de tp bepaald. Ze kijken dan naar baarmoederslijmvlies. Je prikt een keer Pregnyl en dan tp. Verder niks.

Aanvulling. Bij tweede ivf poging was er een cryo, maar die ontdooide niet goed. Toen was echo niet helemaal duidelijk. Ik moest een ovulatie test doen. Positief dan geen Pregnyl, want dan zou de eisprong vanzelf op het goede moment plaatsvinden.

Negatief dan Pregnyl om voor eisprong te zorgen. Als er wel een eitje groeit, maar geen eisprong plaatsvindt, kan er namelijk een cyste ontstaan.
quote:Jennifer1707 schreef op 02 januari 2016 @ 20:59:

*breek even in*

Ik heb daar nog een aantal keren gekeken in de hoop op goed nieuws, maar geen bericht goed bericht hoopte ik.

Maar wat vind ik het ontzettend triest te lezen, dat het jullie maar niet lukt om voorbij die 2 maanden te komen, het is zo oneerlijk.

Ik heb zo een respect voor jou, dat je zo hard knokt. En ik blijf aan je denken en hoop echt met heel mijn hart dat het ook jou wordt gegund.

*breekt weer uit*

Wat lief dat je mij hier gevonden hebt Jennifer!

Ik schrijf ook hier niet (meer) heel actief mee, na vier jaar nog steeds geen goed nieuws.

In december ben ik in Nederland geopereerd aan mijn hartvormige baarmoeder (septum). Hopelijk is dit een 'oplossing'.

Ben ook benieuwd hoe het met jou gaat, maar zal je een PB sturen morgen.

* Zal weer in de meeleesmodus gaan en wenst alle prikbitches alle geluk *
quote:theepoes schreef op 03 januari 2016 @ 19:59:

[...]

26 jaar, dan heb je vast ook al tienduizend keer te horen gekregen: je ben nog zo jong. Je hebt nog alle tijd om zwanger te worden... Vond ik altijd vrij vermoeiend.

Ohh ja, hier ook zo (27 jaar). Dat mensen ervan uit gaan dat het allemaal vanzelf gaat en dan opmerkingen als: oooh leuk, je hebt een nieuwe baan, dan is het nu wel tijd voor die liefdesbaby!

Andersom denk ik dat het nog erger is als je achterin de dertig bent en mensen je er steeds op wijzen dat het wel eens tijd wordt want straks lukt het niet meer.

Nee, bedankt voor de tip!
quote:Jennifer1707 schreef op 02 januari 2016 @ 20:59:

*breek even in*

*breekt weer uit*Jennifer, je hebt de mogelijkheid om een PB te ontvangen niet aan staan zodat ik je geen berichtje kan sturen. Wil je dat wijzigen in je instellingen?
Als het goed is moet het nu wel lukken.
quote:Jennifer1707 schreef op 04 januari 2016 @ 11:28:

Als het goed is moet het nu wel lukken.You've got mail!
Wauw!

3,5 miljoen cellen in totaal, en na het opwerken en wassen zijn er 0,4 miljoen goede cellen over! Dat zou dus helemaal goed moeten kunnen komen.

Bloedwaarden van mij en vriend waren allebei goed.

Ook meteen alle medicijnen mee gekregen. Nog heel even een dan mag ik dus eindelijk echt ook beginnen!

Ik word een prikbitch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven