Doptone?

27-07-2015 19:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie het om naar het hartje te luisteren? Vanaf hoeveel weken ben je het gaan doen? Ik ben nu 13w maar ben bang dat het schadelijk is ofzo.
Kun je dat nu zelf doen?

*ik was zwanger in de middeleeuwen*
Waarom zou het schadelijk zijn, de vk gebruikt het toch zelf ook?
Ik snap niet dat het verkocht word. Je moet het hartje nu maar zien te vinden. Vind je het niet ben je in de stress terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is.
De verloskundige van mij raadde een doptone af. Ze hadden een keer iemand gehad die weinig activiteit meer voelde in haar buik, ze dacht dat ze naar het hartslagje vd baby luisterde, dus trok niet aan de bel, achteraf bleek dat haar eigen hartslag te zijn en was haar kindje overleden.
Waarom zou je dat willen? Als het hartje gestopt is helpt daar geen doptone tegen, en het zorgt hoogstens voor onrust als het even niet te vinden is ofzo.
Wij hebben 'm ook, en als je niet al met 12 weken begint met luisteren maar wacht tot een week of 16/18 dan hoor je als je een béétje goed oplet wel duidelijk het verschil tussen jouw hartslag en die van je hummeltje.
quote:GateKeeper schreef op 27 juli 2015 @ 19:24:

De verloskundige van mij raadde een doptone af. Ze hadden een keer iemand gehad die weinig activiteit meer voelde in haar buik, ze dacht dat ze naar het hartslagje vd baby luisterde, dus trok niet aan de bel, achteraf bleek dat haar eigen hartslag te zijn en was haar kindje overleden.Wat erg!
quote:Sidroht schreef op 27 juli 2015 @ 19:31:

Waarom zou je dat willen? Als het hartje gestopt is helpt daar geen doptone tegen, en het zorgt hoogstens voor onrust als het even niet te vinden is ofzo.

Ja dit.

Ik sta er echt van te kijken dat je dit tegenwoordig thuis kunt doen.
Het is af te raden dus.. Wil ook niet dat ik meer stress krijg dan gerustheid.
Ik had de angelsound. Kan geen kwaad, voor de gezondheid van je kindje maar je moet wel weten waar naar je moet luisteren. Het hartje van je kindje klopt namelijk sneller als die van jou.
Ja, niet doen. Met zo'n ding het gaan zoeken staat garant voor stress als je hem even niet kan vinden. Ik wilde het in het begin wel graag alleen zou het niet goed voor mijn zenuwen, toen heb bij de vk met mijn telefoon de hartslag op genomen voor als ik er naar wil luisteren. Ben blik dat ik nooit zo'n ding gekocht heb.
Maar serieus, waarom zou je dat ter geruststelling willen? Want elk hartje kan elk moment stoppen met kloppen, dat van jezelf, dat van je kind. Zo'n doptone stelt dat hoogstens iets eerder vast.
toen wij bij de verloskundige waren en we naar het hartje gingen luisteren hebben we de telefoon ernaast gehouden en opgenomen. Zo konden we ook steeds naar de hartslag luisteren.
Wij hebben het ook en zijn vanaf begin al gaan zoeken. Vanaf 9 weken konden we luid en duidelijk het hartje horen. Eerst mijn eigen en dan heel snel die van de baby. Het heeft mij heel erg gerustgesteld in angst momenten. En nu nog steeds bij krampjes of gewoon voor het plezier. De kleine kerel reageert er nu op door te schoppen.
quote:GateKeeper schreef op 27 juli 2015 @ 19:24:

De verloskundige van mij raadde een doptone af. Ze hadden een keer iemand gehad die weinig activiteit meer voelde in haar buik, ze dacht dat ze naar het hartslagje vd baby luisterde, dus trok niet aan de bel, achteraf bleek dat haar eigen hartslag te zijn en was haar kindje overleden.

Dat is dan wel een beetje dom want de hartslag van een foetus is veel sneller dan die van een mens. Dat kan tot iets van 100 slagen p/m schelen.

En het is natuurlijk ook treurig, maar als de hartslag van baby en ma even hard zouden kloppen zou de vk er ook weinig van kunnen maken.
quote:MonteCara schreef op 27 juli 2015 @ 19:21:

Kun je dat nu zelf doen?

*ik was zwanger in de middeleeuwen* Dat kan toch al heel lang? Toen mijn moeder 27 jaar geleden zwanger was van mij had ze ook een doptone, oké geen elektrische, maar een houten kunststof doptone, maar die kunnen ook gebruikt worden om naar het hartje te luisteren.
anoniem_176794 wijzigde dit bericht op 27-07-2015 20:28
Reden: Even gegoogeld maar het bleek van kunststof te zijn ipv hout.
% gewijzigd
quote:_blabla_ schreef op 27 juli 2015 @ 20:00:

[...]

Dat kan toch al heel lang? Toen mijn moeder 27 jaar geleden zwanger was van mij had ze ook een doptone, oké geen elektrische, maar een houten doptone, maar die kunnen ook gebruikt worden om naar het hartje te luisteren.Oh ja, die ken ik wel. Zo'n houten ding. Maar toen was het nog niet gebruikelijk dat een zwangere zo'n 'doptone ' in huis had.
quote:lux. schreef op 27 juli 2015 @ 19:51:

[...]

Dat is dan wel een beetje dom want de hartslag van een foetus is veel sneller dan die van een mens. Dat kan tot iets van 100 slagen p/m schelen.

En het is natuurlijk ook treurig, maar als de hartslag van baby en ma even hard zouden kloppen zou de vk er ook weinig van kunnen maken.

Dom nog weg.

Ik ben een leek en ik kon echt niet goed het verschil horen tussen mijn hartslag en die van de baby bij de vk. Ja toen ze het zei en we wat langer luisteren.

Kan me zomaar voorstellen dat als jij in je buik een hartslag hoort je denkt dat deze van je baby is.

Mijn vk moet soms al flink zoeken omdat we een flink bewegelijke baby hebben. Zou het zelf dus nooit doen. Veels te bang voor paniek modus als ik m niet kan vinden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MonteCara schreef op 27 juli 2015 @ 20:06:

[...]

Oh ja, die ken ik wel. Zo'n houten ding. Maar toen was het nog niet gebruikelijk dat een zwangere zo'n 'doptone ' in huis had.Heb ff gegoogeld en degene die ik bedoel was niet van hout, maar van kunststof (sorry mijn fout). En die zat toendertijd in de blije doos, dus ik denk dat een hoop zwangere die toch wel in huis hebben gehad.
quote:btientjuhzzz schreef op 27 juli 2015 @ 19:24:

Waarom zou het schadelijk zijn, de vk gebruikt het toch zelf ook?De vk doet het niet elke dag natuurlijk. Desalniettemin zou het me ontzettend verbazen als het op wat voor manier dan ook schadelijk zou kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven