Dromen over een kindje

04-02-2013 15:02 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groep meiden die dromen over/van een (tweede, derde, vierde) kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.

Droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !

Dit topic is vol, we hebben een nieuw deel!
Lekker door sporten joh! Je kind vindt het heerlijk om zo natuurlijk gewiegd te worden!

Een vriendin van mij is atleet en rende nog een wedstrijd met 7 maanden zwangerschap. Tennis juf is over 7 weken uitgerekend en bouwt zwangerschapsfitness nu pas langzaam af.

Doe waar je je prettig bij voelt, maar volgens mij is bewegen alleen maar goed voor moeder.

Je bent dan ook sneller weer fit na de bevalling, ook fijn voor de baby....
Sjalalaan: Crospost! Herkenbaar jou verhaal over werk, het is zo lastig in deze tijd om te kiezen waar je nou slim aan doet. Wel fijn dat jou vriend in ieder geval een stabiele baan heeft, bij mij vriend is dat toch net weer iets anders. Daardoor heb ik nog meer het gevoel dat ik echt moet blijven. En ook met oog op een kindje lijkt me dat het beste om te doen als ik nog hier werk, mede om dezelfde rede die jij noemt! Watvoor werk doe jij?

Sporten: Is waar hoor Lara22, blijven sporten is super goed voor je, ook tijdens en na de bevalling schijn je hier veel profijt van te hebben als je dit blijft doen! Wel respect dat je vriendin met 7 maanden nog zoveel liep, maar misschien ook anders omdat haar lichaam er echt aan gewend is. Ligt per persoon gewoon verschillend. Gewoon naar je lichaam luisteren!
@Liene: fijn zo snel de afspraak! leuk leuk leuk. en de smoesjes..moeilijk. ik zal wel al eens voorbij komen dat ze aan de antibiotica waren,

kan je dat niet ook gebruiken? en zorgen dat je de bob bent. Wel fijn dat je het aan jullie ouders gaan vertellen.

Hoe denk je dat ze gaan reageren?!

@sporten: ik wil hier niet eens over praten..ben zo onwijs lui maar moet ook nog wat kwijt voor de bruiloft...

@sjalalaan: hahaha irritant dat hij de subtiele hints niet oppakt. ben benieuwd hoe de directe aanpak gaat verlopen.

Je hoort echt vaak dat veel mensen na 5 jaar zo'n dip hebben als ze in dezelfde functie zijn gebleven binnen het bedrijf.

Ik snap je dubio hoor...vooral dat van het lullige naar de nieuwe werkgever toe. ik werk nu 2 jaar bij hetzelfde bedrijf en

zit soms ook al naar andere vacatures te kijken.. maar ik heb besloten hier sowieso te blijven werken tot we een kindje hebben en dat ik daarna verder ga kijken.

Pff nog tot half 6 werken en kan me nu al niet meer concentreren...vreselijk!
@Zonnebloem: Thanks. Fijn dat het je moed geeft. Het is ook niet te geloven, in 1 x raak.

@Sjalalaan: Volgens cyclus van 28 dagen ben ik nu 4w 2d. Maar denk 1 a daagjes langer vanwege kortere cyclus. Dus met echo 7 weken en 1 of 2 dagen. Ja zeker vroeg die echo, maar die vrouw stelde het zelf voor en ik vroeg nog: "is dat niet te vroeg" maar volgens haar kon het al met 7w. Misschien ook omdat ik zo vroeg belde dat ze dacht, laat haar maar komen. Maar wist al uit omgeveing dat ze met 8 en 12 weken echo maken.

@Xtulp: Dat is afwachten dan, dat hoor ik nu vaker, dat ze geen vaste contracten geven. Beetje zeurderig gevoel in baarmoederstreek en heeel klein beetje misselijk. Maar verder niet echt klachten.

@Tinkerbel: Tegenwoordig mag je bij veel AB gewoon drinken, ik heb half jaar geleden ook nog gedronken tijdens kuur. Maar ik verzin wel iets komend weekend. Vind het op het werk ook lastig, vandaag al een borrel moeten afslaan en morgen weer en volgende week ook 2 (zakelijke borrels en werkborrels). Zucht heb het idee dat ze me in de gaten houden

Denk dat ouders super leuk vinden, ze hebben het er al weleens over. Vriendinnen zullen het wennen vinden, maar ook leuk. En 1 weet dat we zijn "begonnen".
Ik heb het topic over horror bevallingen - de dingen die nooit hardop gezegd worden gelezen

Liene, ik geloof dat je na een mk vruchtbaarder kan zijn. Kan je niet zeggen dat je je niet lekker voelt? Grieperig ofzo. En dan extra jus d'orange drinken voor de vitamine C. Dat kan je dan een paar dagen/weken volhouden, ook bij dezelfde mensen. Soms is het ook zo dat het ziek zijn niet doorzet, maar je je ook niet fitter gaat voelen. Kan ook meteen verklaren waarom je eventueel moe bent.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Janna, ik kan dat dit weekend doen, maar niet langer, dat is in mijn geval niet geloofwaardig. Ik drink op elke gelegenheid wel een wijntje, ook tijdens AB en ben eigenlijk nooit ziek. Ik voel me ook niet prettig bij het liegen, daarom besloten de mensen dichtbij volgende week in te lichten. Op het werk is het ook lastig, op elke borrel drink ik wel 1a 2 drankjes. Maar goed, het zit ook tussen m'n oren dat ik denk dat mensen op me letten.

Het is trouwens nog best lastig om op je eten te letten, alles wat ik lekker vind mag je niet! We lunchen op ons bedrijf gezamenlijk en de lunch is verzorgd, normaal belegde ik m'n brood regelmatig met filet American, rosbief of rauwe ham. Dus vandaag per ongeluk rauwe ham gegeten haha.

Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan! Zo raar hè, er gebeurt iets in je lichaam en je weet niet wat.

Soms overvalt me ook wat angst: wat moeten er allemaal regelen? En help hoe gaan we het doen?? Haha
@Liene: een vriendin van mij is nu zwanger en ik zei precies hetzelfde tegen haar "hoe weet je nu allemaal wat je moet regelen/doen?". Toen zei zij dat het, als je de verloskundige belt, vanzelf helemaal goed komt. Zij helpt/volgt je helemaal van stap naar stap. Misschien een geruststelling?

@ sporten: Ik merk met het hardlopen "s zomers wel dat mn lichaam strakker is. (Winterkleding zit dan ook echt te wijd) In kilo"s niet veel verschil. Vond ik in het begin ook heel frustrerend maar heb dat nu maar losgelaten. En 3x pw: heel cliche maar als je met hardlopen eenmaal in de "flow" zit, geeft het me ontspanning en rust in mijn hoofd. Grote problemen van alle dag zijn dan opeens zo opgelost. Dus ik loop juist als ik een drukke rotdag heb gehad op het werk. Afgelopen jaar zelfs op vakantie over het strand 3x pw hardgelopen. Heerlijk!
Sommige soorten rauwe ham mogen wel hoor. Weet nog dat een vriendin die zwanger was een bepaalde soort van de AH wel kon eten.

Opzich lieg je niet heel erg als je zegt niet zo fit te zijn en daarom niet zo'n zin in alcohol te hebben. Misschien valt het mee en vragen mensen er niet direct naar...
@liene fijn dat je echo al snel is,vriendin van me had het ook met 7 weken toen moest het wel binnenlangs omdat je het vanaf de buitenkant nog niet kon zien,maarja als dat alles is haha iig fijn dat je dan kan zien dat het er toch echt zit!

@smoesjes weet het ook niet zo goed,meeste vrienden hebben wel iets door als je niks drinkt als je dat normaal wel doet,al zullen ze op dat moment niks zeggen zeggen ze achteraf ik dacht het wel al haha!

Misschien Zeggen dat je indd niet helemaal fit bent,of gewoon de bob bent!

Lijkt me erg lastig als het bij mij zover is ik ben daar erg slecht in!
@Liene: ja lastig om smoesjes te bedenken. Denk je echt dat het mensen opvalt als je geen alcohol drinkt? Zouden mensen daar echt direct een opmerking over maken?

Want dat je het mensen in je omgeving snel vertelt kan ik me voorstellen, maar ik zou het niet zo relaxed vinden om het al op mijn werk te vertellen zo vroeg. Dan hoop ik toch wel tot 11-12 weken te wachten.

Gelukkig hier niet zo vaak borrels en daarbij drink ik ook niet altijd alcohol, dus hier gaat dat niet direct opvallen denk ik.

Ben jij trouwens de enige uit je vriendinnengroep die al bezig is met kids? Omdat je aangeeft dat het voor hen wennen zal zijn?

@sporten: ik heb nog spierpijn van woensdag haha. Ben nooit echt een sportief typje geweest, dus ik doe het echt omdat het gezond is en omdat ik graag wat af wil vallen/strakker wil worden. Als ik er eenmaal ben vind ik het ook best leuk, maar van te voren heb ik er nooit echt zin in...

@smoesjes: ik hoop dus dat dat in mijn geval niet zo nodig is. Voor werk zal dat wel meevallen in ieder geval. Vriendinnen zullen het misschien wel opvallend vinden als ik niets drink, maar weten vast wel dat ik na het trouwen wel eens bezig zou kunnen zijn met kinderen en zullen er daarom geen opmerkingen over maken denk ik. Ik denk dat ik het hen na de eerste goede echo ook al wel zal vertellen, net als mijn ouderlijk gezin en dat van vriend.

@hoe vertellen: hebben jullie daar al eens over nagedacht? Zou je het gewoon zeggen of op een leuke manier, met een cadeautje ofzo? Toen wij onze bruidstaart gingen uitzoeken maakte die vrouw ook vaak taarten voor babyshowers en zwangerschapsaankondigingen. Vond ik ook wel een leuk idee.

Leuk om al over zulke dingen na te denken, ook al is het nog een eindje weg.

Ik ga straks lekker een weekendje weg met vriendinnen. Lekker eten en drinken (nu het nog kan hahaha)! Heb er zin in! Zal hier wel meelezen op telefoon maar niet reageren denk ik.

Fijn weekend alvast!
@sjalalaan: natuurlijk valt het op als ik elke vrijdag middag op het werk 2 glazen wijn drinken en dan ineens weken niets meer . Vertel denk met 9 weken op het werk. Denk dat ik komend weekend wel doorkom met smoesjes.

Veel plezier met je weekend weg!
Isabella: mijn vriendinnen weten echt wel genoeg als ik 2 weekenden niet drink. Bob zijn kan maar we gaan ook vaak naar plaatsen die makkelijk te fietsen zijn. Lastig!

Ben benieuwd hoe de echo is over 2.5 week! Spannend!
Op werk kan je toch een glas wijn nemen en in je hand houden en soms naar je mond brengen maar niet echt een slok nemen en dan even in de wc weggooien ongemerkt?

Of noemen dat je wat minder wil gaan drinken en maar 1 glaasje neemt max.

Zoiets?
Sjalalaan, veel plezier met je weekendje weg!

En de rest ook een fijn weekend natuurlijk!
Janna, thanks voor het meedenken maar nee glas naar de wc meenemen gaat niet. Maar ik kom er wel uit. En anders denken ze maar. Moet me maar gewoon niet te druk maken :-). Vanavond gaan we ergens buurten. Dan gebruik ik maar een smoes. Gisteren ging me aardig af haha.

Moe en misselijk ben ik wel al 2 dagen. Nu maar ff dutje doen :-)
En iets anders (dubbelfris ofzo) in een wijnglas schenken?

Wel handig, jij kan nu vast oefenen met alle excuses en smoesjes. Tegen de tijd dat wij ze dan nodig hebben heb je een goede lijst

Je zou ook tzt 1 goede collega wel al in vertrouwen kunnen nemen, zodat die je kan helpen? Glas omwisselen met haar lege glas enzo
Hi Meiden!

Ik sluit me ook weer even aan! Ik ben nog steeds niet lekker en heb de afgelopen dagen daardoor meer op onzintopics gespamd in de hoop op beterschap, maar helaas tot op heden geen resultaat..

Ik vind het wel heel leuk om Liene's/jouw nieuwe avonturen in de zwangere wereld mee te krijgen. Ik denk dat we idd nog een hoop aan Liene's ervaringen zullen hebben. (Mosterd na Janna's post)

Qua alcohol ben ik nu al drastisch aan het minderen, zowel om mijn verloren kilo's niet te niet te doen als om een eventuele zwangerschap over een tijdje beter te kunnen verhullen. Bij mijn schoonouders ben ik daar al een jaar geleden mee begonnen. Ze voerden toen(!) de druk al op. Misschien is dat ook een van de redenen geweest dat ik zo ben gaan twijfelen, ik kan niet zo tegen de druk. Maar nu kan ik daar in ieder geval rustig een dag of twee spenderen zonder dat er naar mijn alcoholinname wordt gekeken.

Dus wat dat betreft een tip aan de niet zwangere dames: bouw het langzaam af, dan valt het minder op.

Sjalalaan, ik hoop dat jij een heerlijk meidenweekend hebt! Liene, laat je verwennen door je lief zodra hij er weer is! Alle anderen ook een fijn weekend gewenst!

Ik ga nog wat sinaasappels persen...

Uche uche xx Cheery
Slimme tip cheery, maar ik had dat toch nooit volgehouden haha. Beterschap!! Niet fijn dat gesnotter hè.
Hoi meiden, daar ben ik weer!

Allereerst, Liene; van harte gefeliciteerd! Echt super!

Ik heb nog meegelezen met jullie, maar ik kom toch ook weer meeschrijven (in de tabel hoeft nog even niet). Ik dacht dat wij vrouwen ingewikkeld waren, maar mijn vriend is nog erger! Hij is nu steeds degene die over kinderen begint, terwijl ik mezelf in houd omdat ik niet wil pushen. Vanmiddag begon hij toch weer over het najaar, dat we het dan gaan proberen. Ergens durf ik hem niet te geloven, maar het feit dat hij er echt over na denkt doet me wel goed. Mijn kriebels kan ik zo niet in toom houden, dus ik kom jullie weer lastig vallen;-)

Morgen reageer ik wat uitgebreider, nu even eten koken en vanavond lekker voor de buis hangen..
Uhm... stuff... and things
Thnx Liene

Het lukt me ook niet altijd en elke keer, maar alle beetjes helpen, zeg maar. Bij studieborrels is het niet te doen en maakt het ook niet uit. Die meiden houden zich er nog niet echt mee bezig, merk ik.

Kruidentheetje, gezellig dat je er weer bent! Je vriend lijkt mij wel!

Stort hier je verhalen, maar en over een tijdje zal je vriend vast (dat hoop ik tenminste) definitief overstag gaan. Het lijkt me wel verstandig om je tegenover hem nog rustig te gedragen en afwachtend te zijn. Maar wel goed nieuws hoor!!
Zo, de zon schijnt gewoon op de maandagochtend!

Cheery, voel je je al wat beter?

Kruidentheetje, ik heb dat zelf ook heel erg, dat wisselende in op wat voor termijn ik 'er voor zou willen gaan'. De ene keer wil ik meer geld sparen, nog reizen of een andere baan of een ander huis en de andere keer is alles wel oke zo en zou het bijv ook over een paar maanden al kunnen of heb ik weer een lief klein kindje gezien en wil ik het nu nu nu.... Of heb ik dat zelfde kindje gezien en ben ik heel moe en blij dat ik gewoon wel dat kindje terug aan de ouders kan geven.... Dussssss..... Lekker onduidelijk he...

Maar kan me wel voorstellen dat het voor jou vervelend is wanneer je vriend er niet duidelijk over is, maar ja, ik kan me dus je vriend z'n wisselvalligheid ook weer goed voorstellen, juist omdat ik zelf ook wisselend erin sta. Ben even kwijt of je de pil slikt hoor, maar als dat zo is dan kun je Misschien wel met je vriend afspreken wanneer je met de pil stopt? Want het kan best nog even duren voor je cyclus normaal is. Dan moet je dus wel een tijdje willen overbruggen met condooms, maar dan heb je in ieder geval niet zo'n grote kans dat je als hij er ook voor wil gaan je nog een half jaar of langer moet wachten voor je voor de eerste keer weer ongesteld wordt.

Liene, nog steeds moe en misselijk? Dat lijkt me echt vervelend, zeker wanneer je er veel last van hebt terwijl nog niemand weet dat je zwanger bent...

En heb je al tactisch drank ontweken? Ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk gedaan hebt dan!

Sjalalaan, hoe was je weekendje weg? Had je een beetje lekker weer?

Zonnebloem, hardlopen vind ik altijd lekker op een dag als vandaag, lekker een zonnetje. Meestal vind ik het omkleden en naar buiten gaan nog een beetje een drempel, maar als ik eenmaal buiten ben is het vaak toch wel lekker

Isabella, heb jij al veel mensen met kinderen in je omgeving?

Tulp, wil je veel afvallen? Of wat strakker in je vel zitten? Het topic over gezond eten, dat gebaseerd is op Amber Albarda is ook een leuk topic. Gaat niet over afvallen maar over door goede voeding beter in je vel komen te zitten.

Tinkerbell, hihi, je houdt dus niet zo van sporten? Nu het weer wat langer licht is 's avonds kun je ook een stukje gaan wandelen. Dat is ook al goed voor je. Wil je veel afvallen voor je bruiloft?
En viva2013, leonita, juffie, jetje, vlinder, guusje en lara, hoe gaat het met jullie? Leuk weekend gehad?

Lara22, ik zag je toevallig ook in een ander topic staan, ga je daar meeschrijven of hier, of bij beide?

Wij zijn het weekend een dagje bij mijn ouders geweest, was gezellig hoor, maar in de auto terug zeiden we meteen tegen elkaar dat het wel duidelijk was dat ze graag opa en oma willen worden... Ze hadden geen rechtstreekse opmerkingen hoor, maar meer dingen als dat ze de zolder aan het opruimen waren en nog kinderspeelgoed tegen kwamen en dat dat dan wel leuk is voor als er een kindje bij opa en oma komt spelen, of iets in die richting... En dat dan drie keer ofzo...
quote:Janna- schreef op 04 maart 2013 @ 10:38:

Zo, ze zon schijnt gewoon op de maandagochtend!

Cheery, voel je je al wat beter?

Eerst een mooi vroeg lenteplaatje

De Zon is in ieder geval heerlijk, eindelijk!!! Hopelijk gaat de zon me helpen om me beter te voelen. Ik hoest nog steeds vervaarlijk en ook nog wel keelpijn, maar die begint af te nemen. Vannacht heb ik ongeveer de hele nacht weggeblaft en dat vond ik vooral heel vervelend voor mijn vriend, want die moest vroeg opstaan en ik niet zo vroeg, gelukkig.

@Janna, leuk zulke ouders. Mijn vader heeft een aantal jaar geleden bij zijn verjaardag gehint naar het liedje 'when I'm 64' daarin wordt gezongen: Grandchildren on your knee. Hij zei toen dat ie het toch jammer vond dat zijn kinderen daar nog geen bijdrage aan hadden geleverd..... Het was niet rechtstreeks aan mij of mijn zus gericht, maar toch. Die ouders willen ook maar een ding hè? Zijn je schoonouders ook zo? Die van mij zijn erg broeds. Vandaar dat ik dat met die wijn ook daar doe, want ik vind het superirritant dat ze al bij het minste of geringste naar mijn buik beginnen te staren. Dus ik laat ze liever een beetje in de mist (of hoe zeg je dat nou?), haha!

En misschien moet ik ook eens bij het Amber Albarda topic kijken, want soms is het bikiniproof een beetje te gericht op direct effect terwijl ik max een halve kilo per week kwijt wil. Liever langzaam en goed, dan snel en mislukt.. Op dit moment gaat het vrij aardig en zit ik al tegen mijn gezonde bmi aan

Ik wil daar nog onder zitten voor de zomer zodat het zwanger raken ook beter gaat. Ik heb tenslotte begrepen, dat dat beter gaat als je een gezond gewicht hebt, vandaar dat ik er ook mee bezig ben. En Janna, jouw twijfels lijken ook op de mijne. Alleen hier is er weinig ruimte meer voor twijfel, dat heb ik al eeder besproken.

Om eerlijk te zijn is het ook wel fijn dat ik het nu uit handen heb gegeven en heb gezegd ok, we doen het. Maar dat neemt niet weg dat er af en toe een paniekflits door mijn lichaam schiet. Maar goed, ik ben nog niet eens zwanger dus eigenlijk is er niets aan de hand.

Liene, ik hoop dat je je een beetje ok voelt. Ik schenk je virtueel wat rust.

Alle andere meiden, ik ben ook wel benieuwd naar hoe jullie weekend is geweest. Hier stond dat dus in het kader van beter worden , maar ik denk dat het nu pas echt goed gaat met het zonnetje buiten

Oh en wie wilde wel op mijn borden op Pinterest kijken? Stuur me maar even een persoonlijk berichtje, dan voeg ik je daarna toe

Fijne dag nog allemaal!! xx
Dat topic heet; eet jezelf mooi, slank en gelukkig. Maar ik zag dat het de 3000 berichten al gepasseerd is, dus er zal binnenkort een nieuw deel moeten komen

Leuk die foto Cheery!
Ben ik ook weer! Het is hier ook best wel rustig, zelf ook druk gehad en even minder behoefte om zoveel over babystuff te praten

Liene85: Hoe gaat het met je? Voel je je al wat meer zwanger?

Kruidentheetje: Wat gezellig dat je er weer bent! Juist de onzekerheden enz zijn ook fijn om hier met elkaar te delen. Iedereen heeft hier een startdatum, maar deze kan natuurlijk ook nog gewoon weer uitgesteld worden. Het moment moet gewoon goed voelen! Erg fijn dat je vriend er nu toch weer over praat en open over is. Wat zou jij zelf nog graag willen doen voordat jullie gaan beginnen?

Cheery: En voel je je alweer wat beter? Het blijft wel lang hangen he, is het niet meer als een verkoudheid? Laat je het weten alsje een fijn topic over afvallen gevonden hebt, ik heb heb ook nog niet iets gevonden wat bij mij aansluit. Ik weet niet of ik het was, maar ik stuur je wel even een prive berichtje over Pinterest, lijkt me leuk!

Hier een lekker weekend gehad, iets te weinig tijd voor vriend gehad naar mijn zin, maar ook lekker om mn eigen dingen te doen! En fijn he meiden dit weer, geeft een heerlijk gevoel dat de lente echt gaat beginnen. Maar dan.... komen de kriebels ook weer extra Vriend word een beetje gek van mijn babypraat, hij zei nu ook, ik weet er eigenlijk niks van, ik wil me er eerst meer in verdiepen. Hij zegt ik weet echt totaal niet wat ik met een baby moet doen enz. Maar dat lijkt mij ook logisch, dat heeft bijna elke ouder bij de eerste! Maargoed wel goed dat hij over zn onzekerheden praat vind ik. En ergens snap ik het wel, ik vind het zelf ook spannend!! We hebben nu besproken dat het eigenlijk gewoon pas vanaf begin volgend jaar kan, ivm met mijn (hoop er nog op) opleiding en zijn werk. Geeft hem wat meer rust denk ik. Hoe gaat het bij jullie allemaal verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven