Duck & Nijn, we kletsen vrolijk verder Deel 8

16-02-2012 13:55 2607 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder! Met ons 8e topic alweer!

Vervolg van

Stoppen met anticonceptie in 2010 -

2010 - Stoppen met anticonceptie - DEEL 2

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's #2 :duckie:

:nijn: Topic 5! We kletsen gezellig door *2010*

:nijn: Topic 6, zwangerschapswens en babypraat

Duck en nijn, we kletsen vrolijk verder Topic 7

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest word je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenPinklady2728-10-201211-06 20 Weken echo Nelleke42729-10-2012

It's a SURPRISE❤

11-04 VK

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje2901-201017-01-2011 It's a BOYTeepjezoon

16-01-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201020-03-2011

It's a GIRLEmybeeb

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852604-201026-05-2011 It's a GIRLJohannabeeb

18-04-2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

10-06-2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl2902-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42703-201023-06-2011

It was a SURPRISENellezoon

01-07-2011Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISEPinkgirl

07-09-2011 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012 Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012
Pink wat fijn een kloppend hartje! Eerste grote stap is weer gezet. Fijn dat je binnenkort weer mag, altijd leuk hoe meer echo’s hoe beter.

Nelleke ook een goede echo, oh wat fijn! Geweldig dat je t hartje hebt gehoord!

Choc fijn dat de kleine al zo aan het indalen is, De laatste fase is begonnen!

Die Jodaatje, wat een knapperd!

O raar, wat geweldig! Oh krijg helemaal de kriebels. Ja tempen en ovu testen, krijg tranen in m’n ogen. Ben zo dankbaar dat we uiteindelijk een kindje hebben gekregen!

Frans sterkte!

Teep fijn dat t achter de rug is! Wat een dappere man!

Bv werkt met tepelhoedje, het is erg inspannend, aanleggen blijft soms lastig maar wat ben ik trots op mijn borsten dat ze mijn zoontje kunnen voeden en dat hij erop groeit, al is het maar 10 gram per dag! Stuwing is bijna over, thank god wat werden ze groot, niet normaal! Voedt alleen nog in bed, beneden nog niet gelukt, heb ook nog geen goede voedingsbh vanwege maat koe, heb nu oude bh’s van m’n moeder aan, maar het werkt.

Wordt steeds zekerder met Marloeszoon, ben nu voor t eerst met hem alleen. Maar ik kan luiers verschonen en ik kan hem in bad doen en afdrogen. En zo leer ik iedere dag bij, met zweet op m’n rug . Slaap steeds maar 3 uur per 24 uur ben kapot, maar het is het zo waard, wat is hij mooi! Hebben jullie ervaring met urineverlies? Ik vloei nog heel weinig maar urine stroomt eruit. Wil oefeningen doen maar ik zit aan elkaar genaaid dus gaat niet, maakt me onzeker. Morgen worden er hopelijk een aantal hechtingen verwijderd door VK. Gisteren heeft hij hielprik en gehoortest gehad, gelukkig sliep hij erdoorheen. Men ik geloof dat ik nu voel wat jullie voelen als je kind een prikje moet, je gaat dood van de zenuwen voor je kind. Echt ongelofelijk hoeveel je van zo’n jochie kan houden!
wow marloes, dat lijkt wel een roze wolk!

je kunt morgen prima aan je vk vragen hoe het zit met urineverlies, hechtingen en oefeningen. zij weet zo veel meer dan wij... ik weet nog wel dat je heel licht met samenknijpen van bekkenbodemspieren kan beginnen gewoon liggend in bed. ik had ook een hechtingenfeest vanwege knip, maar volgens mij mag je dat gewoon doen. en dat zijn de spieren die je moet trainen om het weer onder controle te krijgen. je bent dus weer helemaal op de been al? tenminste dat neem ik aan als je hem zelf in bed doet en luiers verschoont. goed hoor! maar overhaast niets, zeker met weinig slaap moet je je zelf goed in de gaten houden!

enneh... je hebt idd een hele mooie man gemaakt!
Marloes, krijg tranen in mn ogen van je berichtje. De liefde voor een kindje (en ook de wanhoop soms) is onbeschrijfelijk.

Urineverlies heb ik niet gehad maar zolang je nog hectingen heb nog wachten hoor. oefeninge mag geloof ik pas na een aantal weken. Tot die tijd gewoon maandverbandjes gebruiken.

Ken iemand die dat ook best veel had, is uiteindelijk allemaal goed gekomen hoor.

Maar Raar, als het dus niet gaat om aan tegelijk aan 1 tafel zitten, waarom zou hij dan met de pot mee moeten eten? gaat het daar om de smaken?

Die krijgt maedlbeeb genoeg, want ik kook altijd vers voor hem, verschillende combinaties maar dus enkel gepureerd.

mieschoteltjes klinkt spannend, eet hij dan dus echt gewoon de sliertjes en champignon stukjes?

haren groeien heel verschillend Joda, ken babies die tot 2jaar kaal waren en die van mijn zus is geloof ik al een keer of 3 naar de kapper geweesz. Komt allemaal vanzelf.

Wat doen julie trouwens tegen de melkkorstjes? krijg het niet weg. smeer het regelmatig in, maar het lijkt niet minder te worden.
@Raar; ik fiets dus ook nooit, echt nooit. (mijn motto; als ik frisse lucht wil, doe ik mijn autoraampje wel open ) Maar kon me dus ook niet voorstellen om GEEN fietstochtje te maken met Jodaatje voorop in een zitje. Ik heb dus een oude fiets uit de schuur van mijn ouders gehaald, zitje van marktplaats erop en fietsen maar! Mocht ik 'de geest' krijgen, dan koop ik wel een goede, nieuwe fiets.

@pot mee eten; Jodaatje eet op dezelfde tijd als wij. Wij eten altijd vrij vroeg, rond 17:30. Wat wij hebben prakken we en eten maar. De cb arts heeft tegen ons gezegd 'ze mag alles eten' en dat nemen we nogal letterlijk. Ze eet dan ook alles en soms is een darmkramp het gevolg (kroepoek). Maar wij eten nooit echt heel gek, zo'n knorr-wereldgerecht is het gekste wat wij eten

(oke, ze eet geen shoarma, mac donalds, snacks..........er zijn grenzen he)

Moet erbij zeggen dat Jodaatje een hele makkelijker eter is. Echt alles eet ze op. Daarom krijgt ze af en toe ook gewoon een potje olvarit. Ik ben niet bang om haar te 'verpesten' of dat ze niet genoeg smaken binnen krijgt ofzo.

@Marloes; je klinkt onwijs goed! en alles Marloeszoon in bad doen vind ik heel wat hoor.

Urine verlies heb ik nooit gehad. Lijkt me heel lastig voor je. Hoe gaat het met je hechtingen? hoeveel heb je er eigenlijk?

*knijpt haar benen tegen elkaar, voel spontaan het ongemak met je mee*

@Maedl; melkkorstjes?..........uuuhhh waar dan?
Ja het gaat om verschillende smaken. Die dan ook overeenkomen met wat jezelf eet. Zo is de overgang niet te groot. Wij maken nu voor rare zoon heel veel aardappelstamppotjes, maar eigenlijk eten we veel meer salades, pasta ed. Kan die jongen moeilijk rauwe bietjes gaan geven toch? Mieschoteltje is wel gepureerd hoor, maar het lukte niet goed om het echt fijn te krijgen, dus er zaten wel stukjes van alles in. Hij had er ook wel een beetje moeite mee. Maar we geven hem nadat hij heeft gegeten vaak nog wat van ons eten er bij als hij toch nog gezellig aan tafel zit. Stukje broccoli, sliertje spaghetti. Veel gaat er dan niet in, maar hij vindt het wel leuk om te proberen.

Melkkorstjes???

*gaat lekker eigenwijs gewoon toch een voorzitje voor haar verjaardag vragen* mama wil ook wel haar eigen jngetje zien als zijn blonde haartjes door de wind wapperen :-)

Sja, een van ons is om 17:30 thuis, maar de tweede pas rond 19u. Dan wordt samen eten dus niets. Of we moeten rare zoon echt vroeg brengen naar het kdv en dan allebei vroeg op ons werk zijn. Maar... Rare man kan geen maat houden en zit dan alsnog tot 19u.

Marloes is marloesman nu ook thuis? Ik vind het ook stoer hoor dat je hem al alleen in bad kunt doen! Ik was op dag 8 (de laatste dag van de kraamhulp) nog zo slap dat ik echt heel wit en trillerig op de fot sta terwijl ik hem in de tummy hou en ik was maar wat blij dat er iemand bij was mocht ik onderuit gaan!
Joda, wat ben ik blij dat jij ook maar gewoon eet, als ik af en toe hoor wat anderen hier koken, dan stelt mijn moeilijkste gerecht al niks voor.

Hier eten we net als bij joda thuis, met z'n drietjes. Soms niet en dan eet discboy gelijk slechter, hij is echt een gezelligheidseter.

Marloes, vraag het morgen allemaal aan de vk, die kan je de daar prima antwoord opgeven. Ik twijfel ook of je al oefeningen mag doen als je nog veel last hebt van hechtingen, maar de vk weet dat dus wel.

En wat betreft moeite met aanleggen, daar kom ik weer, maar heb je al een lactatiekundige mee laten kijken? Zij hebben over het algemeen veel expertise en soms met een kleine verandering gaat het al beter en misschien wel zonder tepelhoedje. Het heeft mij ontzettend geholpen, adviseer het daarom ook iedereen
Ohja maedl, snap ook je melkkorstjes verhaal niet???
#Lieve schatten, ik ben druk met werk,van het weer genieten en van mijn man en mijn bon bonnetje en met jullie bijlezen kom er niet snel aan toe om ff iets te posten dus haak weer ff in hier. Dus sorry als ik even niet op iedereen reageer maar ik vind jullie allemaal heel erg lief hoor :-)

#Marloes, heerlijk om je te lezen en wat een knapperd die marloeszoon. #roze wolk# maar ook de onzekerheid heel herkenbaar. Urine verlies inderdaad even aan de VK vragen morgen.

#Hoera voor Nelboon & Pinkboon

Zooo en nu lekker even wat drinken en relaxen met mijn voeten omhoog op de bank.
@pink en nel:jippie gefeliciteerd!

@Marloes wat klink je goed! En ik zou een lactatiedeakundige bellen als het lastig is. Voeden met tepelhoedje heb ik 6maanden gedaan,Johtje groeide er goed op dus maak je daar maar geen zorgen om!

#melkkorstjes bedoel je die witte korstjes tussen zijn haren enzo? Kun je met een beetje olie op een wattenschijfje wegpoetsen

#eten wij koken van alles,Johtje eet inmiddels alles mee op dezelfde manier als wij het eten. Zachte dingen geef ik op de lepel de rest eet ze zelf,samen eten wanneer lukt
Ik word een beetje opgeslokt door werk de laatste weken,lastig een balans te vinden dus ben wat minder hier. H meelezen gaat makkelijker maar daar schrijven jullie niet zo veel als hier zag ik iemans interesse volledig naar H te gaan?
ik vind op hy bijlezen juist weer moeilijker, maar pas me aan.

Melkorstjes: http://www.baby.be/nl/bab ... y-kan-melkkorstjes-hebben

dat zijn inderdaad schilvertjes, korstjes op zijn hoofd, tussen de haartjes. Ik krijg die niet zo eenvoudig met een wattenschijfje weg hoor Joh, heb nu een babyolie geprobeerd, werkt olijfolie beter??

relax' ze Thomassen!

aha oke, nu snap ik 'em raar. als we ontbijten op zondag mag maedlbeeb ook wel eens een stukje ei of brood meehappen, maar verder dus niet omdat maedlman gewoon te laat thuis is, en ik wil niet samen met hem alleen eten, dan word ik gek.
@nelleke

Super dat je de kleine hebt kunnen zien en horen!

@johanna

Ik kan alleen op de laptop op onze H pagina reageren dus vind ik persoonlijk dus niet handig.

Hopelijk krijg je het iets rustiger de komende tijd..

Hoe is de thuissfeer nu? Gaat het weer wat beter?

@marloes

Wat vertel je mooi over marloesbeeb... Krijg er helemaal zin in hihi! Fijn dat je je steeds zekerder voelt en dat de bv goed gaat..

Lijkt me ook heel bijzonder om je kleine zo te kunnen voeden.

Hopen dat het bij mij straks ook gewoon gaat lukken, ik ga er in ieder geval 100% voor!

Heb het idee dat de beeb vanavond echt flink met het indalen bezig is, stond onder de douche en had zo'n last onderin m'n buik dat ik tijdens het afdrogen even ben gaan liggen...

Toen ik naar beneden ging, ging het weer erg pijn doen en na ff op de bank te hebben gelegen is het weer rustig..

Best een flink rotgevoel eigenlijk..

en jullie denken nu allemaal: wacht maar tot je aan het bevallen bent dan is dit niks
@maedl; is dat hetzelfde als berg?

@choc: we denken het niet alleen, we zeggen het ook 'wacht maar tot je aan het bevallen bent.....'
berg? heb even moeten googlen hoor. Ja, dat is het. Die naam kende ik dus niet. Dacht al, hebben jullie beebs dat allemaal niet (gehad) of nog?

oh choc, voorween dus mischien?
@maedl: berg, check! Het is het handigst als je de olie een nachtje laat inwerken, dan kam je het er zo uit! Misschien niet in een keer, maar ging hier goed.

joepie, 2 kloppende hartjes, geweldig! Nu maar groeien die bonen!

@choc: indalingsweeen zijn ook vervelend hoor! Echte alleen nog erger...

10 kilo club: teepzoon hoort er ook bij! 10,1

Hyves: geen voorstander, wel als ik mobiel zou kunnen reageren!

Marloesbeeb: wat geweldig dat je je mama zo blij maakt! Je hebt het volgens mij echt getroffen met je ouders!

Raar, gewoon een voorzitje, is toch veel leuker! Gewoon doen!

Emy, jij had de cortina u4 toch? Al ervaringen?

Hoe is het met de uitslag van tboy?

Hier voorzichtig blij over het buisjes resultaat. Teepzoon lijkt echt al vrolijker en beter in zijn vel. Zelf waren we doodmoe van alle emoties. We kregen dus gelukkig een nacht doorslapen cadeau. Zou het nu...?
oh Teep, wat fijn zo'n cadeautje!!

Hoop echt dat hij nu blijvend beter in zn vel zit en minder vaak , of beter nog, helemaal niet ziek wordt.

Heb inderdaad de olie snachts laten werken, vannochtend dan voorzichtig zijn haartjes in de wastafel gewassen. eruit kammen met wat? heb alleen een babyborstel maar die is natuurlijk veels te zacht.
Haha Joda was er al bang voor!

Gelukkig dat het goed lijkt met teepzoon, hopelijk slaapt hij vanaf nu lekker door maar durf niet te hard te juichen..

Hij zal ook wel bekaf zijn geweest van de indrukken..

@maedl

Had ik nog niet eens bij stil gestaan, zal eens ff googelen, kijken of het er op lijkt..
@Maedl; met een luizenkam?

@teep; wauw, wat een kado'tje zo'n nachtje doorslapen. Vast voorzichtig juichen. Wie weet.........wie weet..........
zoeits heb ik niet Joda, maar goed idee, zal eens kijken of ik hier zoeits kan vinden.
Ik heb zo'n baby kam, heel fijn gewoon kammetje zou ook kunnen. Wel voorzichtig hoor!
@maedl beetje olijfolie een nachtje erop zoals teep ook zei werkte hier altijd goed

@choc ouch doe maar rustig aan! Alles ok hier verder lief dat je eraan dacht!

@teepzoon fijn dat je opgeknapt bent,het is ook niet niks hè? En doorslapen betekent ook dat je je mooie droom noet hoeft te onderbreken,dus blijf dat maar vaak doen!
je kunt na het nachtje olie de berg er met een speelkaart af'krabben'. zachtjes dan he. dat werkte hier heel goed.

ow teepzoon, zou het echt zo zijn?

wij waren vannacht net in slaap toen rare zoon ineens gillend wakker werd. we hebben dat tegenwoordig wel eens vaker. heel zielig, hij is dan echt in paniek. heel zielig hoog gillen. vroeger had hij dat nooit. zou het een nachtmerrie zijn?
@raar: eraf krabben met een speelkaart lijkt me lastig gaan met lang haar....

Dat gillen herken ik wel. Jodaatje heeft ook zo'n fase gehad. Leek op een machtmerrie ofzo. We moesten haar echt goed wakker schudden om haar 'eruit' te krijgen. Was volgens mij toen we op vakantie waren, dus vreemde omgeving.
Ff snel: Jufzoon heeft ook nachtmerries! Hoort erbij bij deze leeftijd. Arme hummel.

Ansichtkaart en nachtje olie dot wonderen :-). Ik heb eerst weken tegen plakkaten aangekeken....

Kan iemand even de tijd 6 weken verder zetten, dan is mijn schoonzusje over de tricky tijd heen.......het lijkt echt of ik zelf zwanger ben :-) .

raar: Zet je zoon voorop. Dat kirren wil je niet missen!
Een zoon!
@maedl

Het lijkt niet op voorweeen maar echt op indalingspijn..

Gelukkig vandaag nog geen last weer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven