eerste afspraak ziekenhuis. Gestopt pil jan 2018.
maandag 27 mei 2019 om 19:16
Hallo allemaal..
Ik heb een tijdje na gedacht of ik een berichtje zou plaatsen of niet.
Maar vind het toch wel fijn om er met anderen over te praten.
Ik ben in januari 2018 gestopt met de pil.
En we zijn dus alweer een dik jaar bezig om zwanger te worden. Ik ben zelf 27 en mijn vriend 28. Ik heb zelf wel wat overgewicht en twijfel of het daarom niet lukt. Ben al flink aan het sporten en gezond aan het eten. Sinds 3/4 weken lopen wij nu in het ziekenhuis.
En hebben mijn partner en ik een gesprek gehad. En heb ik 2 echo's gehad waar duidelijk op te zien was dat er een eisprong aan zat te komen.
Aankomend weekend kan ik testen... maar ik durf haast niet meer te hopen.
Over ander half week gaan ze de sperma van mijn partner onderzoeken. En aankomende maandag heb ik zelf weer een afspraak staan.
Zijn er nog meer mensen die in het zelfde schuitje zitten? En er inmiddels wel een beetje down van worden dat het niet lukt?
En zich zelf afvragen waar het aan kan liggen?
Liefs Anna
Ik heb een tijdje na gedacht of ik een berichtje zou plaatsen of niet.
Maar vind het toch wel fijn om er met anderen over te praten.
Ik ben in januari 2018 gestopt met de pil.
En we zijn dus alweer een dik jaar bezig om zwanger te worden. Ik ben zelf 27 en mijn vriend 28. Ik heb zelf wel wat overgewicht en twijfel of het daarom niet lukt. Ben al flink aan het sporten en gezond aan het eten. Sinds 3/4 weken lopen wij nu in het ziekenhuis.
En hebben mijn partner en ik een gesprek gehad. En heb ik 2 echo's gehad waar duidelijk op te zien was dat er een eisprong aan zat te komen.
Aankomend weekend kan ik testen... maar ik durf haast niet meer te hopen.
Over ander half week gaan ze de sperma van mijn partner onderzoeken. En aankomende maandag heb ik zelf weer een afspraak staan.
Zijn er nog meer mensen die in het zelfde schuitje zitten? En er inmiddels wel een beetje down van worden dat het niet lukt?
En zich zelf afvragen waar het aan kan liggen?
Liefs Anna
maandag 27 mei 2019 om 20:00
maandag 27 mei 2019 om 20:42
maandag 27 mei 2019 om 20:42
Dankjewel, lief
maandag 27 mei 2019 om 20:54
Oke spannend,minnimouse schreef: ↑27-05-2019 20:42Nee, wij hebben nog nooit onderzoeken gehad. Is onze 1e keer
Ben benieuwd wat ons te wachten staat.
Wij kregen een lijst thuis gestuurd met een aantal vragen over mijn vriend en ik zelf, dat hebben we daar besproken, En toen direct bloedgeprikt (had net mijn menstruatie gehad) En toen 2 keer een echo in 1 week net voor mijn eisprong. en vanochtend weer bloedgeprikt een week naar mijn eisprong.
Dus ben heel erg benieuwd naar maandag.. en wat ze er verder van gaan zeggen.
En ik hoop natuurlijk dat er zondag een positieve test uitkomt..
maandag 27 mei 2019 om 21:00
Hoi, mijn vriend had ook een test gedaan na ruim een jaar (ik gestopt met de pil en nog niet zwanger). Deze bleek niet zo goed. Prompt toen we wat maanden erna een afspraak hadden bij de gynaecoloog om te bespreken hoe verder bleek ik kort ervoor toch spontaan zwanger (na 1 jaar en 5 maanden). Vol ongeloof waren we. Het kan dus nog alle kanten op.
Ik heb zelf wel de ervaring dat ik erg ongeduldig was, elke maand weer die stomme hoop en valse tekenen. Elke maand weer die teleurstelling.
Vrienden van mij hebben er 8 jaar over gedaan. Uit medische onderzoeken kwam niks en behandelingen sloegen niet aan. Toen ze de hoop hadden opgegeven en ze zich gingen richten op verre reizen kwam ze er 'pas' na 3 maanden achter dat ze zwanger was. Echt zo bijzonder.
Hoop voor jou dat het binnenkort alsnog lukt. Praat erover met iemand die je vertrouwt, dat kan opluchten.
Oja inmiddels ben ik trotse moeder van 2 kinderen. De 2e kwam precies na 1 jaar dat ik weer gestopt was met de pil. Ook best een lange tijd dus, maar die keer was ik niet zo ongeduldig meer. Sterkte.
Ik heb zelf wel de ervaring dat ik erg ongeduldig was, elke maand weer die stomme hoop en valse tekenen. Elke maand weer die teleurstelling.
Vrienden van mij hebben er 8 jaar over gedaan. Uit medische onderzoeken kwam niks en behandelingen sloegen niet aan. Toen ze de hoop hadden opgegeven en ze zich gingen richten op verre reizen kwam ze er 'pas' na 3 maanden achter dat ze zwanger was. Echt zo bijzonder.
Hoop voor jou dat het binnenkort alsnog lukt. Praat erover met iemand die je vertrouwt, dat kan opluchten.
Oja inmiddels ben ik trotse moeder van 2 kinderen. De 2e kwam precies na 1 jaar dat ik weer gestopt was met de pil. Ook best een lange tijd dus, maar die keer was ik niet zo ongeduldig meer. Sterkte.
maandag 27 mei 2019 om 21:00
Spannend zeg! Hopelijk is er voor jullie goed nieuws.Annaj1992 schreef: ↑27-05-2019 20:54Oke spannend,
Wij kregen een lijst thuis gestuurd met een aantal vragen over mijn vriend en ik zelf, dat hebben we daar besproken, En toen direct bloedgeprikt (had net mijn menstruatie gehad) En toen 2 keer een echo in 1 week net voor mijn eisprong. en vanochtend weer bloedgeprikt een week naar mijn eisprong.
Dus ben heel erg benieuwd naar maandag.. en wat ze er verder van gaan zeggen.
En ik hoop natuurlijk dat er zondag een positieve test uitkomt..
De mevrouw van het ziekenhuis zei inderdaad dat ze ons een vragenlijst gaat sturen, dus die zal ergens deze week wel komen.
Je moet wel regelmatig zo naar het ziekenhuis. Hoe regel je dat met je werk?
maandag 27 mei 2019 om 21:18
minnimouse schreef: ↑27-05-2019 21:00Spannend zeg! Hopelijk is er voor jullie goed nieuws.
De mevrouw van het ziekenhuis zei inderdaad dat ze ons een vragenlijst gaat sturen, dus die zal ergens deze week wel komen.
Je moet wel regelmatig zo naar het ziekenhuis. Hoe regel je dat met je werk?
ja klopt, en vaak maar voor 5 a 10 minuten. (echo of bloedprikken)
ik werk sinds een tijdje voor mijzelf dus ik kan het redelijk makkelijk in plannen.
maar anders is het vrij lastig lijkt mij..vanochtend moest ik ook om 11 uur bloedprikken van de arts. en ik snap als je in loondienst werkt het soms heel lastig is om je aan een bepaalde dag en tijd te houden.
want je moet soms 2-3 keer in de week heen bij mij was dat om te kijken of mijn ei blaasje wel goed groeide (als ik het zo goed uitleg) en dat moet wel op bepaalde dagen. je wil natuurlijk niet alles met je werkgever bespreken,, maar ze gaan natuurlijk wel vragen stellen als je zo vaak vrij wilt hebben. maar ze kunnen zich vrij makkelijk aan passen met tijden zei de arts zelf tegen ons.
maandag 27 mei 2019 om 21:28
hoi bedankt voor je berichtje!minameut schreef: ↑27-05-2019 21:00Hoi, mijn vriend had ook een test gedaan na ruim een jaar (ik gestopt met de pil en nog niet zwanger). Deze bleek niet zo goed. Prompt toen we wat maanden erna een afspraak hadden bij de gynaecoloog om te bespreken hoe verder bleek ik kort ervoor toch spontaan zwanger (na 1 jaar en 5 maanden). Vol ongeloof waren we. Het kan dus nog alle kanten op.
ik vind het ook wel heel erg spannend wat er uit komt bij mijn vriend.
wat waren anders de vervolg stappen voor jullie omdat het er niet heel goed uitzag?
elke keer als ik zelf heen moet, en het is goed ben je toch wel weer opgelucht.
ik snap je heel goed, ik durf eigenlijk ook haast niet meer te hopen en te kijken als ik een test heb gedaan.
want je bent toch wel bang voor de teleurstelling.
maar ik/wij geven de hoop zeker nog niet op en dan gaan we gewoon weer (vrolijk) verder haha,
ik lees heel veel verhalen dat ze toch spontaan zwanger raken ook al is dat pas naar een dik jaar.
en als ik nu hoor dat jij zelf ook 2 kindjes hebt. word je toch weer wat positiever.
en ik vind het zelf ook wel fijn dat we al wel in het ziekenhuis zijn geweest, geeft iets meer rust.
maandag 27 mei 2019 om 21:40
Ik wist niet dat dat dan echt op een bepaald tijdstip moest.Annaj1992 schreef: ↑27-05-2019 21:18ja klopt, en vaak maar voor 5 a 10 minuten. (echo of bloedprikken)
ik werk sinds een tijdje voor mijzelf dus ik kan het redelijk makkelijk in plannen.
maar anders is het vrij lastig lijkt mij..vanochtend moest ik ook om 11 uur bloedprikken van de arts. en ik snap als je in loondienst werkt het soms heel lastig is om je aan een bepaalde dag en tijd te houden.
want je moet soms 2-3 keer in de week heen bij mij was dat om te kijken of mijn ei blaasje wel goed groeide (als ik het zo goed uitleg) en dat moet wel op bepaalde dagen. je wil natuurlijk niet alles met je werkgever bespreken,, maar ze gaan natuurlijk wel vragen stellen als je zo vaak vrij wilt hebben. maar ze kunnen zich vrij makkelijk aan passen met tijden zei de arts zelf tegen ons.
Dezelfde dag is nog wel te regelen ...
Nou ja, we gaan het wel zien.
Fijn dat het voor jou zo goed te regelen is in elk geval!
Wat bedoel je trouwens met die laatste zin: maar ze kunnen zich vrij makkelijk aan passen met tijden zei de arts zelf tegen ons.
Bedoel je de artsen in het ziekenhuis?
Overigens heb ik nu vakantie, maar ik ga het denk ik wel delen met mijn werkgever. Een collega heeft dat vorig jaar ook gedaan en volgens mij is dat wel prima opgevangen.
Ik maak me dan alleen zorgen dat hierdoor wellicht mijn contract niet verlengd wordt eind van het jaar. Maar goed, dat zijn stomme angsten van mij want ik weet dat ze erg tevreden over me zijn. En zwanger ben ik toch nog niet
maandag 27 mei 2019 om 21:48
ik heb ook geen idee of het perse moet hoor.minnimouse schreef: ↑27-05-2019 21:40Ik wist niet dat dat dan echt op een bepaald tijdstip moest.
ze zei: ik wil graag dat je 27 mei om 11 uur bloed gaat prikken.
heb jij zelf ook overgewicht of dat niet?
veel succes de volgende maand!
maandag 27 mei 2019 om 21:52
mijn vorige bericht ging iets te snel.minnimouse schreef: ↑27-05-2019 21:40Ik wist niet dat dat dan echt op een bepaald tijdstip moest.
Wat bedoel je trouwens met die laatste zin: maar ze kunnen zich vrij makkelijk aan passen met tijden zei de arts zelf tegen ons.
Bedoel je de artsen in het ziekenhuis?
Overigens heb ik nu vakantie, maar ik ga het denk ik wel delen met mijn werkgever. Een collega heeft dat vorig jaar ook gedaan en volgens mij is dat wel prima opgevangen.
Ik maak me dan alleen zorgen dat hierdoor wellicht mijn contract niet verlengd wordt eind van het jaar. Maar goed, dat zijn stomme angsten van mij want ik weet dat ze erg tevreden over me zijn. En zwanger ben ik toch nog niet![]()
ja de arts zei tegen ons: als je even in je pauze wil langs komen voor een echo is dat ook geen probleem.
dus ze kunnen zich aardig goed aan passen.
en werkgevers weten als ze met vrouwen werken, dat ze zwanger kunnen worden.
praat jij er alleen met je partner over? of ook met vrienden, familie?
maandag 27 mei 2019 om 21:53
Ja, ik ben een jaar of 7 geleden veel afgevallen, maar de laatste jaren wel weer wat bijgekomen.
Man en ik zijn sinds een paar maanden nu samen aan het afvallen. Dat gaat redelijk, er is in elk geval al het e.e.a. af bij beiden.
Oké, dan wacht ik gewoon af haha. Jij ook succes! Hoop echt dat het je wat gaat brengen!
maandag 27 mei 2019 om 21:56
Ik ben doorverwezen naar mijn eigen ziekenhuis hier in de stad. Ik werk in een andere stad en daar heb je ook ziekenhuizen en ben standaard 1 dag in de week vrij. Wellicht dat het dan op die vrije dag kan of in het ziekenhuis in de stad waar ik werk. Ik denk dat het voor werkgever geen groot probleem is, maar wil ook niet teveel 'overlast' veroorzaken. Als het op een vrije dag kan, dan graag.Annaj1992 schreef: ↑27-05-2019 21:52mijn vorige bericht ging iets te snel.
ja de arts zei tegen ons: als je even in je pauze wil langs komen voor een echo is dat ook geen probleem.
dus ze kunnen zich aardig goed aan passen.
en werkgevers weten als ze met vrouwen werken, dat ze zwanger kunnen worden.
praat jij er alleen met je partner over? of ook met vrienden, familie?
We praten er wel met vrienden en familie over, maar niet heel uitgebreid. Valt eigenlijk ook niet zoveel te zeggen nu. Man staat er wat nuchterder in. Met werkgever heb ik het er weleens over gehad toen we samen in de auto zaten. Gewoon of er een kinderwens is. Heb toen eerlijk gezegd van wel. Tja, ik ben 35, dan is dat ook niet heel gek natuurlijk. Snapte ze volkomen.
En hoe zit dat bij jou met vrienden en familie?
maandag 27 mei 2019 om 22:02
Annaj1992, even nog antwoord op je vraag: geen idee wat de vervolgstappen waren. De afspraak hebben we door laten gaan en vertelde de gynaecoloog toen dat ik zwanger bleek. Hij enthousiast en stond meteen op voor een vroege echo waarna hij het gelukkig extra kon bevestigen 
Op onze verbaasde vraag hoe het dan nu opeens na zo'n test en zolang wachten toch wel raak was zei hij droog: kleine legertjes kunnen ook winnen
. Ik hoefde zelf in die tijd overigens enkel mijn cyclus bij te houden (duur, temperatuur), dus er was voor de rest nog niks getest bij mij. Dat zou vast ook het vervolg zijn geweest om meer oorzaken uit te sluiten misschien. Ik denk dat mijn vriend op later termijn nog een test had moeten doen vermoed ik om wederom te checken. Was niet meer nodig dus, al besef ik dat niet iedereen die mazzel heeft! In mijn omgeving overigens ook mensen die heel snel zwanger werden, blij voor hun, maar confronterend weet ik nog.
Op onze verbaasde vraag hoe het dan nu opeens na zo'n test en zolang wachten toch wel raak was zei hij droog: kleine legertjes kunnen ook winnen
maandag 27 mei 2019 om 22:04
oke knap van jullie!minnimouse schreef: ↑27-05-2019 21:56Ik ben doorverwezen naar mijn eigen ziekenhuis hier in de stad. Ik werk in een andere stad en daar heb je ook ziekenhuizen en ben standaard 1 dag in de week vrij. Wellicht dat het dan op die vrije dag kan of in het ziekenhuis in de stad waar ik werk. Ik denk dat het voor werkgever geen groot probleem is, maar wil ook niet teveel 'overlast' veroorzaken. Als het op een vrije dag kan, dan graag.
We praten er wel met vrienden en familie over, maar niet heel uitgebreid. Valt eigenlijk ook niet zoveel te zeggen nu. Man staat er wat nuchterder in. Met werkgever heb ik het er weleens over gehad toen we samen in de auto zaten. Gewoon of er een kinderwens is. Heb toen eerlijk gezegd van wel. Tja, ik ben 35, dan is dat ook niet heel gek natuurlijk. Snapte ze volkomen.
En hoe zit dat bij jou met vrienden en familie?
bij mij gaat het afvallen helaas nog niet heel hard. maar ze hebben in het ziekenhuis ook nog niks gezegd over mijn gewicht, maar wie weet gaat dat binnen kort gebeuren zo vaak zijn we er nog niet geweest.
gebruik jezelf ook ovulatie testen?
ik heb het er eigenlijk nog niet met heel veel over gehad.
ook een beetje om de vragen te voorkomen van is het al zo ver?
ik vind het zelf al elke keer een teleurstelling. en om het elke keer tegen mijn vriend te zeggen dat het niet gelukt is.. vind ik al behoorlijk balen. om het netjes te zeggen.
hij is ook vrij nuchter van het komt heus wel goed.
maar ik vraag mij zelf ook vaak af,, waar kan het aan liggen...
heb jij dat zelf ook?
maandag 27 mei 2019 om 22:17
ik hoop dat ons hetzelfde over komt haha. maar we gaan het zien.minameut schreef: ↑27-05-2019 22:02Annaj1992, even nog antwoord op je vraag: geen idee wat de vervolgstappen waren. De afspraak hebben we door laten gaan en vertelde de gynaecoloog toen dat ik zwanger bleek. Hij enthousiast en stond meteen op voor een vroege echo waarna hij het gelukkig extra kon bevestigen
Op onze verbaasde vraag hoe het dan nu opeens na zo'n test en zolang wachten toch wel raak was zei hij droog: kleine legertjes kunnen ook winnen. Ik hoefde zelf in die tijd overigens enkel mijn cyclus bij te houden (duur, temperatuur), dus er was voor de rest nog niks getest bij mij. Dat zou vast ook het vervolg zijn geweest om meer oorzaken uit te sluiten misschien. Ik denk dat mijn vriend op later termijn nog een test had moeten doen vermoed ik om wederom te checken. Was niet meer nodig dus, al besef ik dat niet iedereen die mazzel heeft! In mijn omgeving overigens ook mensen die heel snel zwanger werden, blij voor hun, maar confronterend weet ik nog.
ja klopt sperma word vaak een tijdje erna nog niet keer gecontroleerd als het niet goed is.
ja heel erg confronterend, je gunt het die mensen natuurlijk ook heel erg, maar stiekem wil je het zelf natuurlijk ook heel graag.
bedankt voor je berichtje!
maandag 27 mei 2019 om 22:21
Ja, ik heb dat ook wel een beetje hoor.Annaj1992 schreef: ↑27-05-2019 22:04oke knap van jullie!
bij mij gaat het afvallen helaas nog niet heel hard. maar ze hebben in het ziekenhuis ook nog niks gezegd over mijn gewicht, maar wie weet gaat dat binnen kort gebeuren zo vaak zijn we er nog niet geweest.
gebruik jezelf ook ovulatie testen?
ik heb het er eigenlijk nog niet met heel veel over gehad.
ook een beetje om de vragen te voorkomen van is het al zo ver?
ik vind het zelf al elke keer een teleurstelling. en om het elke keer tegen mijn vriend te zeggen dat het niet gelukt is.. vind ik al behoorlijk balen. om het netjes te zeggen.
hij is ook vrij nuchter van het komt heus wel goed.
maar ik vraag mij zelf ook vaak af,, waar kan het aan liggen...
heb jij dat zelf ook?
Zoals gezegd zijn er bij ons meerdere factoren die een rol kunnen spelen. Maar goed, het kan ook gewoon 'domme pech' zijn. Je weet het niet, dus daarom is het goed als e.e.a. dan onderzocht wordt.
En afvallen hoeft niet hard te gaan. Het is al knap dat je ermee bezig bent!
Ik heb ovulatietesten gebruikt, maar de laatste tijd niet meer eigenlijk. Mijn menstruatie was in december regelmatig (dacht ik) en daarna is het weer bergafwaarts gegaan: van januari tot april niet ongesteld en toen weer om de 2 weken. Geen pijl op te trekken.
maandag 27 mei 2019 om 22:29
Ik/wij hebben een iets afwijkend traject bewandeld. Omdat ik wat medische klachten heb gehad, waardoor ik vaak in het ziekenhuis moest zijn (niets echt erfelijks, of dodelijk ofzo, wel vervelend) hebben wij de keuZe gemaakt om mijn man als eerste te laten testen. Om met de woorden van Thomas Acda te spreken: om te testen wat er mis is met de man is een redelijk prezierig onderzoek in vergelijking met de marteling die vrouwen moeten ondergaan.
Helaas is het zaad van mijn man niet goed, als in niet aanwezig. Die test is twee keer gedaan, waarna ik niet meer getest hoefde te worden. Er zijn nu geen extra vervolgstappen voor ons.
Helaas is het zaad van mijn man niet goed, als in niet aanwezig. Die test is twee keer gedaan, waarna ik niet meer getest hoefde te worden. Er zijn nu geen extra vervolgstappen voor ons.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
maandag 27 mei 2019 om 22:31
Herkenbaar, ja! Wij zijn sinds november 2017 bezig voor een tweede kindje. Na een jaar over de hoge drempel bij de huisarts gestapt en doorverwijzing gekregen.
Na aantal onderzoeken; echo, sperma en bloed kregen we het bericht dat onze kansen om op een natuurlijke wijze zwanger te worden erg groot zou moeten zijn en het advies om nog een jaar te wachten...
Het advies vond ik vreselijk (nog steeds trouwens) en we voelden ons alles behalve serieus genomen. Tot op heden nog geen positieve test mogen zien en elke maand weer die domper doet psychisch veel.
Hopelijk krijgen jullie beter nieuws nav de onderzoeken!
Na aantal onderzoeken; echo, sperma en bloed kregen we het bericht dat onze kansen om op een natuurlijke wijze zwanger te worden erg groot zou moeten zijn en het advies om nog een jaar te wachten...
Het advies vond ik vreselijk (nog steeds trouwens) en we voelden ons alles behalve serieus genomen. Tot op heden nog geen positieve test mogen zien en elke maand weer die domper doet psychisch veel.
maandag 27 mei 2019 om 22:35
Ja hopelijk gewoon 'domme' pech..minnimouse schreef: ↑27-05-2019 22:21Ja, ik heb dat ook wel een beetje hoor.
Zoals gezegd zijn er bij ons meerdere factoren die een rol kunnen spelen. Maar goed, het kan ook gewoon 'domme pech' zijn. Je weet het niet, dus daarom is het goed als e.e.a. dan onderzocht wordt.
En afvallen hoeft niet hard te gaan. Het is al knap dat je ermee bezig bent!
Ik heb ovulatietesten gebruikt, maar de laatste tijd niet meer eigenlijk. Mijn menstruatie was in december regelmatig (dacht ik) en daarna is het weer bergafwaarts gegaan: van januari tot april niet ongesteld en toen weer om de 2 weken. Geen pijl op te trekken.
Oh dat is wel gek.. en verder wel altijd een normale cyclus dus?
maandag 27 mei 2019 om 22:41
En jullie eerste kindje ging dat vrij snel?MTBS86 schreef: ↑27-05-2019 22:31Herkenbaar, ja! Wij zijn sinds november 2017 bezig voor een tweede kindje. Na een jaar over de hoge drempel bij de huisarts gestapt en doorverwijzing gekregen.
Dat lijkt mij ook erg frustrerend zeg.. en natuurlijk is het fijn dat alles goed is. Maar als je dan maar weer een jaar moet proberen dat doet indd heel veel met je.. en elke maand maar weer hopen dat sloopt je gewoon..
ik ben ook erg benieuwd wat er uiteindelijk bij ons uit komt.