Eileiders verwijderen

17-07-2019 15:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn vriend en ik willen al een tijd (6jr)heel graag een 2e kindje.
We hebben al een zoon van bijna 10 (op mijn 21e spontaan zwanger)

Begin dit jaar toch de stap naar de fertiliteitsarts gezet. Alles leek goed en ze had er alle vertrouwen in.

Eerst nog een hsg gehad. (Mijn god wat deed dat pijn!) Daarvan afgelopen week de uitslag van gehad. Beide eileiders dicht. En 1 ervan lijkt heel verbreed en er lijkt vocht in te zitten.
Nu wilt ze een kijkoperatie inplannen en ze denk bijna zeker te weten dat ze er allebei uit moeten willen we ooit nog een 2e kindje. Dan blijft ivf over.

Die eileiders eruit halen wilt ze meteen doen tijdens de kijkoperatie zodat er niet nog een nieuwe operatie aan te pas moet komen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Zowel met 2 dichte eileiders als met het verwijderen ervan. Ik vind het namelijk nogal rigoureus en doodeng.
Alvast dank voor jullie verhalen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn ze om een andere reden verwijderd (essure verwijdering)
Operatie is me alles meegevallen.
Zelfde dag nog naar huis maar je moet echt wel 5 weken heel rustig aan doen.
Ze denkt het bijna zeker te weten??? Sorry, maar mijn ervaring leert me dat ze iets pas zeker weten als ze je open maken en zelfs dan niet 100%

Bij mij liet de HSG één dichte eileider zien. Tijdens de kijkoperatie dezelfde conclusie. Toen begon de arts meteen over IVF. Ik heb toen gevraagd of er geen andere optie was en jawel, in het Radboud konden ze mijn eileiders openmaken.

Éénmaal op de behandeltafel van het Radboud werd er weer een HSG gemaakt voor de ingreep. Mijn eileider was open. Toen ik vroeg hoe dit kon zei de gyn:" vrouwen".

Laat je dus goed voorlichten over jullie
mogelijkheden.

Mijn geschiedenis bij het Radboud is 12 jaar geleden, dus ik weet niet of ze die ingreep nog uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.

@nachtvlinder dank voor je verhaal. Het voelt inderdaad zo niet goed om alles er maar meteen uit te laten halen.
Nu ik jouw bericht lees weet ik zeker dat ik voorlopig nog niet mee ga in dit idee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eileiders zijn net als bij Granny verwijderd ivm essures en erfelijke eierstokkanker, Overigens samen met een stuk baarmoeder waar ze zo in vastzaten dat ze niet anders konden.

De operatie die je krijgt, een kijkoperatie, heeft best veel hersteltijd, hou rekening met zes weken. Ik had daarna veel last van het gas dat ze in de buikholte blazen. Dat halen ze wel altijd zoveel mogelijk weer weg maar alles lukt niet. Dat gas prikkelt bepaalde zenuwen in je middenrif en daardoor kreeg ik erg last van mijn schouders. Dat vond ik vervelender dan de pijn van de operatie. Ik had sowieso behoorlijke hersteltijd nodig omdat mijn essures mijn buik erg beschadigd hadden, zijn bijna 4u bezig geweest. Dat zal bij jou een half uurtje zijn. De wondjes van de laparoscopen waren wel mooi snel dicht en je ziet ze bijna niet meer (3 jaar geleden).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bij mij zelfde verhaal en eileiders verwijderd 14 jaar geleden. Het was spannend en na de operatie idd weken rustig aan doen! Best even pijnlijk in het begin. Daarna dmv ivf uiteindelijk twee kinderen gekregen. Het was een lange weg maar het was het waard uiteindelijk...

Heel veel succes! Met veel steun kom je er doorheen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven