Ervaring abortuspil en daarna?

16-01-2015 14:06 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil graag mijn ervaring delen met je abortuspil afgelopen dinsdag ben ik naar de kliniek gegaan, ik had twee weken eerder al een afsraak maar daar ben ik niet komen opdagen?

Ik werd beinvloed door andere mensen, dat ik spijt zal krijgen, dat ik het mijzelf nooit kon vergeven, dat het kind er niets aan kan doen, en als het er eenmaal is dat het dan allemaal wel op zijn plek zal vallen en dat ze me wel zouden steunen?

Ik werd daardoor zo beinvloed dat ik zo twijfelde en schuld gevoelens kreeg en besloot het te houden omdat ik dacht dat ze gelijk hadden?

Een week later kreeg ik geen berichten, was het rustig, ik kon EINDELIJK weer normaal denken en ging nadenken over wat IK nou wou, wilde ik dit, 9 maanden met een baby in mijn buik rond lopen waarbij ik niets voel, waarmee ik niet gelukkig ben, ik voelde me mijzelf niet meer als ik iemand anders was? kon ik dit alleen, kon ik onvorwaardelijke liefde geven, alle aandacht voor 200%.

En toen dacht ik waar ben ik mee bezig, waarom laat ik me gek maken door vrienden en mensen van buiten af?

Toen besefte ik, dit wil ik helemaal niet!!!

Mensen ajb luisteren NOOIT naar de meningen van anderen als je twijfelt denk er dan nog een week of 2 overna alleen maak je eigen keuze wat JIJ VOELT!!!!

Ik heb toen opnieuw een afspraak gemaakt, had oen wel een doorverwijzing nodig, die heb ik gehaalt?

Ik stond er volledig achter, had geen schuld gevoelens, had eindeijk me eigen verstand weer terug?

Ik ben naar de kliniek in eindhoven gegaan, ik was niet zenuwachtig, ze maakten een echo ik was 7.5 week zwanger eigenlijk in het echt 5.5 weken?

Ik koos voor de abortuspil dit omdat het natuurlijker is en vond ik zelf fijner!

Ik slikte daar de eerste pil, 2 dagen later moest ik de andere 4 pillen inbrengen?

Na 1.5 uur liggen op de bank begon ik krampen te krijgen, ik ging naar de wc ik heb van half 1 tot 14 op de wc gezeten wel met norme buikpijn met weeen te vergelijken maar ging gebogen zitten dan weer recht op en ging bewegen met mijn benen. Om 14uur voelde ik een hele lading uitkomen en dat was het vruchtzakje helemaal intact en fijn om te zien een hele opluchting?

Ik voel me leeg, mijn lichaam is weer van mij alleen, dit voelt 200% goed ik heb ook geen geestelijke of emotionele schade omdat ik er volledig achter stond door er de tijd voor te nemen?

Nu is het 1 dag later ik verlies nog wel best veel bloed moet het echt ophouden totdat ik op de wc ben?

Mensen die dit ook hebben meegemaakt hadden jullie dit ook, of moet ik mij zorgen gaan maken?

Iedereen die in zon situatie zit, wil ik heel veel sterkte wensen en moed?

Twijfel nooit aan jezelf, als je twijfelt denk er dan nog wat langer overna, want als ik de eerste afspraak wel was gegaan, dan had ik er zeer zeker spijt van gehad?

Liefs mij xxx
Bah bah, ik hoop niet dat jij ooit nog kinderen krijgt. Als jouw omstandigheden veranderen doe je ze dan ook wat aan omdat je er geen zin meer in hebt?

En dan ook nog een topic om jezelf en je besluit zo op te hemelen. Nee ik kan er met mijn pet niet bij

Verder eens met huisvrouw. Arm kindje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2015 15:36
Reden: op de man opmerking verwijderd
% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:isa__88 schreef op 16 januari 2015 @ 15:11:

[...]

Het voelt alles behalve fijn? Nou jij bent TO niet, dus hoeft er niet mee te dealen.

en het kind heeft er niet omgevraagd.. ze was paar weken, overdrijf niet zo.

Kind zou er ook niet om gevraagd hebben om ongewenst op te wereld te komen, wel?Het was in eerste instantie wel gewenst. Ze was er toch blij mee en oh, ze vond het zo spannend. Het is toch geen broodje kaas waar je achteraf gezien toch geen trek in hebt. Ik vind het ook vreselijk wat ik hier lees. Weer een nieuw leven die het daglicht nooit zal zien. En of iemand nu 7 weken zwanger is of 7 maanden , het leeft en daar gaat het om.
Het is haar keuze, niet die van jullie, dus hou je mening voor je en kijk gewoon niet in dit topic als je het er niet mee eens bent.

Verder TO, sterkte.
en juist daarom vind ik het zo triest. TO moet iets meegemaakt hebben (en dat hoeft ze niet met ons te delen). want ze neemt niet zomaar afscheid van deze zwangerschap.

Ik heb medelijden met haar
quote:Zoranya schreef op 16 januari 2015 @ 15:21:

Het is haar keuze, niet die van jullie, dus hou je mening voor je en kijk gewoon niet in dit topic als je het er niet mee eens bent.

Verder TO, sterkte.Okee, dus je mag alleen reageren als je het er mee eens bent? Dat is nieuw voor me.
Het kindje is alleen maar zielig als het ongewenst ter wereld komt, niet door deze beslissing. Het kindje heeft hier niets van meegekregen.

Sterkte, Onzekerheid.
quote:jo-elise schreef op 16 januari 2015 @ 15:28:

[...]

Okee, dus je mag alleen reageren als je het er mee eens bent? Dat is nieuw voor me. Normaal gesproken ben ik van mening dat je overal je mening over mag uiten, maar ik vind jullie niet echt tactisch in een topic waarin niet om deze mening gevraagd wordt. TO gaat ongetwijfeld door een moeilijke periode, de keuze is gemaakt en het helpt haar voor geen ene meter om dit soort commentaar te leveren op een post waarin niet de abortus central staat, maar de ervaring met de abortuspil.
Ja maar als je bewust voor kinderen kiest en je maakt iets ingrijpends mee dan kun je toch ook niet je kinderen laten aborteren? Ik zie oprecht niet in wat het verschil is met een al geboren kind of een kindje in je buik. Juist daar zou het veilig moeten zijn.

En TO kan wel een hele lap tekst volschrijven zijn over haar ervaring met de abortus maar kan ons niet overtuigen waarom het haar toch beter leek om ineens geen kind meer te krijgen. Als mijn vriend er bij wijze van vandoor zou gaan is mijn kindje of de zwangerschap niet ineens minder gewenst hoor. Dat zou wat zijn zeg.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik vind het nogal ongepast hoe sommige hier reageren.

To was er in eerste instantie erg blij mee ja, dus daarom zal er ook waarschijnlijk iets gebeurd zijn waardoor ze deze keuze nu heeft gemaakt / moeten maken.
.
quote:carrie-bradshaw schreef op 16 januari 2015 @ 15:36:

Ja maar als je bewust voor kinderen kiest en je maakt iets ingrijpends mee dan kun je toch ook niet je kinderen laten aborteren? Ik zie oprecht niet in wat het verschil is met een al geboren kind of een kindje in je buik. Juist daar zou het veilig moeten zijn.

En TO kan wel een hele lap tekst volschrijven zijn over haar ervaring met de abortus maar kan ons niet overtuigen waarom het haar toch beter leek om ineens geen kind meer te krijgen. Als mijn vriend er bij wijze van vandoor zou gaan is mijn kindje of de zwangerschap niet ineens minder gewenst hoor. Dat zou wat zijn zeg.

Ik lees eigenlijk een beetje tussen de regels door dat TO het er wel degelijk moeilijk mee heeft maar zich misschien een beetje groot houd.

En nee, als mijn vriend er vandoor zou gaan zou mijn kindje ook nog gewenst zijn maar er kunnen nog andere dingen spelen, je weet het niet.
.

En TO kan wel een hele lap tekst volschrijven zijn over haar ervaring met de abortus maar kan ons niet overtuigen waarom het haar toch beter leek om ineens geen kind meer te krijgen. Als mijn vriend er bij wijze van vandoor zou gaan is mijn kindje of de zwangerschap niet ineens minder gewenst hoor. Dat zou wat zijn zeg.Waarom moeten jullie overtuigd worden. Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets met jullie te maken. Het is TO haar keuze, ze is niet over 1 nacht ijs gegaan, maar heeft een hele bewuste keuze gemaakt. Indien een kindje niet gewenst is vanwege de situatie waar ze zich in bevind is dit voor haar de beste keuze.

Dus in plaats van je eigen mening op te dringen aan haar, kun je beter niets zeggen als je het er niet mee eens bent. Er kan toch niets meer aan gedaan worden, dus zo maak je het voor haar alleen maar pijnlijker/moeilijker.
Waarom dat overmatig gebruik van vraagtekens?

een abortus is legaal

een kind doden niet
quote:Zoranya schreef op 16 januari 2015 @ 15:43:

[...]

Waarom moeten jullie overtuigd worden. Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets met jullie te maken. Het is TO haar keuze, ze is niet over 1 nacht ijs gegaan, maar heeft een hele bewuste keuze gemaakt. Indien een kindje niet gewenst is vanwege de situatie waar ze zich in bevind is dit voor haar de beste keuze.dat weten we natuurlijk ook weer niet
TO hoeft mij niet te overtuigen, het valt me alleen op. Als ik ergens op aangevallen word krijg ik eigenlijk altijd de behoefte om me te verdedigen. TO houdt het bewust allemaal wat vaag. Vind dit hele verhaal maar een beetje overkomen als aandachttrekkerij.

Maargoed ik zal t topic wel verlaten, kunnen jullie TO fijn troosten en voorzien van de eigen abortuservaringen.
To klinkt redelijk labiel. We weten helemaal niet wat de reden is. Misschien dacht zij wel dat ze bewust aan het proberen was, maar wist haar partner er niets van en vertrok hij toen hij erachter kwam. Of er is iets anders gebeurd. Ze schrijft dat ze het niet alleen wilde doen, in haar op. In een ander topic schrijft ze dat ze grenzen nogal opzoekt en snel verveeld is. En al met al komt net niet stabiel over.

Dus ja, ik vind het niet zo netjes om met baby's (in wording, als je wilt) om te springen alsof het een paar schoenen is, maar aan de andere kant, ze heeft het er al vast moeilijk genoeg mee en als dit de juiste keus is dan is dat zo. Een ongewenst kind baren is ook niks, zelfs al had de moeder eerst beter na moeten denken. Als ze verplicht de baby moet krijgen straf je alleen het kind.
quote:carrie-bradshaw schreef op 16 januari 2015 @ 15:51:

TO hoeft mij niet te overtuigen, het valt me alleen op. Als ik ergens op aangevallen word krijg ik eigenlijk altijd de behoefte om me te verdedigen. TO houdt het bewust allemaal wat vaag. Vind dit hele verhaal maar een beetje overkomen als aandachttrekkerij.

Maargoed ik zal t topic wel verlaten, kunnen jullie TO fijn troosten en voorzien van de eigen abortuservaringen.Nounou, voel je je persoonlijk aangevallen?
quote:Thordis2.0 schreef op 16 januari 2015 @ 15:52:

To klinkt redelijk labiel. We weten helemaal niet wat de reden is. Misschien dacht zij wel dat ze bewust aan het proberen was, maar wist haar partner er niets van en vertrok hij toen hij erachter kwam. Of er is iets anders gebeurd. Ze schrijft dat ze het niet alleen wilde doen, in haar op. In een ander topic schrijft ze dat ze grenzen nogal opzoekt en snel verveeld is. En al met al komt net niet stabiel over.

Dus ja, ik vind het niet zo netjes om met baby's (in wording, als je wilt) om te springen alsof het een paar schoenen is, maar aan de andere kant, ze heeft het er al vast moeilijk genoeg mee en als dit de juiste keus is dan is dat zo. Een ongewenst kind baren is ook niks, zelfs al had de moeder eerst beter na moeten denken. Als ze verplicht de baby moet krijgen straf je alleen het kind.Precies, helemaal mee eens. Als je een kind 'opeens' niet wilt, terwijl je het eerder wel wilde, is de tijd misschien nog niet daar om ook daadwerkelijk een kind te baren.
quote:lionlily schreef op 16 januari 2015 @ 15:55:

[...]

Precies, helemaal mee eens. Als je een kind 'opeens' niet wilt, terwijl je het eerder wel wilde, is de tijd misschien nog niet daar om ook daadwerkelijk een kind te baren.Neemt niet weg dat ik iemand dan onverstandig en labiel vindt en dat het hoog tijd wordt voor hulp om te leren betere keuzes te maken. Maar een kind baren is dan geen briljante oplossing.
quote:lionlily schreef op 16 januari 2015 @ 15:54:

[...]

Nounou, voel je je persoonlijk aangevallen?Waarop? Dat was toch de vraag, ervaringen. Die heb ik gelukkig geen.
quote:Thordis2.0 schreef op 16 januari 2015 @ 15:57:

[...]

Neemt niet weg dat ik iemand dan onverstandig en labiel vindt en dat het hoog tijd wordt voor hulp om te leren betere keuzes te maken. Maar een kind baren is dan geen briljante oplossing.Zeker.
Eens met thordis2.0. Lijkt mij weinig zo erg als geboren worden als ongewenst kind, ongeacht de reden waarom je ongewenst bent. Ook eens met de vergelijking met een paar schoenen btw.

@TO: heb je geen contactgegevens of instructie meegekregen wat te doen? Ik heb destijds bij een missed abortion mogen kiezen tussen afwachten, pil of curretage. Bij al die behandelingen was er ook nazorg in de vorm van een telefoonnummer of huisarts als achterwacht. Heb jij niets gekregen? Geen brief/patientenfolder/telefoonnummer?
Voor medisch advies zou ik ook te raden gaan bij de experts, in dit geval de artsen die je deze pillen verstrekt hebben of je huisarts. Heel bot gezien heb je recentelijk een miskraam gehad. Daar loop je niet zomaar van weg. Beter om je arts te vragen naar wat de risico's en behandelswijze van je symptomen zijn dan hier op dit forum het antwoord uitzoeken dat je het beste bevalt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
ik kan hier zo boos om worden, om mensen die abortus plegen.

Denk dan na voordat je onveilig seks hebt. ik ben zwanger ik laat het weghalen want ik heb er geen zin in.

Alsof het zo niets is. Weet je ik vind dat je je moet schamen.

Er zijn mensen die jaren bezig zijn om zwanger te worden, die het niet op de normale manier lukt en die dan via ivf of andere behandelingen zwanger proberen te raken.

Kijk het is anders als je verkracht bent maar ik vind dat ze abortus moeten afschaffen.

Dan had je maar beter na moeten denken van te voren. Je weet dat als je onveilig seks hebt dat je daar zwanger van kan worden
quote:kreeftje86 schreef op 16 januari 2015 @ 16:10:

ik kan hier zo boos om worden, om mensen die abortus plegen.

Denk dan na voordat je onveilig seks hebt. ik ben zwanger ik laat het weghalen want ik heb er geen zin in.

Alsof het zo niets is. Weet je ik vind dat je je moet schamen.

Er zijn mensen die jaren bezig zijn om zwanger te worden, die het niet op de normale manier lukt en die dan via ivf of andere behandelingen zwanger proberen te raken.

Kijk het is anders als je verkracht bent maar ik vind dat ze abortus moeten afschaffen.

Dan had je maar beter na moeten denken van te voren. Je weet dat als je onveilig seks hebt dat je daar zwanger van kan worden

Wat een idiote reactie.

Dus omdat het bij sommige mensen niet wil lukken of langer duurt, zou ik maar geen abortus mogen plegen als ik zwanger zou zijn>?

aha... en abortus afschaffen? gelukkig maak jij de regels niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven