Ervaringen vroege miskraam

16-11-2018 00:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik jullie ervaringen/advies over het volgende:

Afgelopen zondag verwachtte ik mijn menstruatie. Aangezien ik die vrijdag daarvoor me ontzettend beroerd voelde, deed ik vrijdagavond al een test: omowit.

Zaterdagochtend kreeg ik wat bruinverlies en dacht dus dat dat mijn menstruatie was.
Tot maandagochtend bleef het bij wat bruinverlies en ik voelde me in toenemende mate beroerd. Test gedaan: meteen twee strepen.

Diezelfde dag nog werd het bloedverlies rood en begon het toe te nemen. De volgende ochtend was het een grote lekkage. Weer een zelfde test gedaan met ochtendurine, exact zoals de dag ervoor. Er was nog slechts een minimaal tuurstreepje te zien en ik ging uit van een miskraam. De dagen daarop volgend tot vandaag redelijk hevig bloedverlies, zonder krampen.

Vandaag wilde ik bevestigen dat alles weg was voor mijzelf en deed weer (een andere) test. Meteen positief, vergelijkbaar met maandag of misschien nog een tikkeltje duidelijker.

Ik ben nu compleet in de war. Kun je met zo’n vroege miskraam nog een paar dagen zo positief testen?
Wie heeft er ervaringen of haalt me uit de droom?
Geen ervaring, maar die testen reageren op hcg, hoe meer jij in je lichaam hebt hoe duidelijker de test.
Ik zou over 2 dagen nog een test doen (wel hetzelfde merk) en kijken of ie nog steeds zo duidelijk is.
Sommigen zeggen dat de testen lichter worden na een miskraam (lijkt me logisch) maar heb ook wel eens gehoord dat je nog wel 2 weken positief kan testen.
Verder kan bloedverlies ook gewoon voorkomen en zou je dus ook gewoon nog zwanger kunnen zijn. Als je je veel zorgen maakt, bel een verloskundige!

Ik ga duimen voor je dat alles gewoon nog goed is!
He wat vervelend. Het kan echt alle kanten op en enige wat je kunt doen is afwachten. Test over een week eens weer.
Mijn ervaring is dst de testen al snel lichter worden. Zeker bij een korte zwangerschap. Zou over een paar dagen gewoon nog eens testen.
Wat naar voor je!
Ik heb bijna 2 jaar geleden bij 6 weken een miskraam gehad. Ik had toevallig de dag ervoor nog getest omdat ik mij ineens weer normaal voelde. Test was meteen dik positief en die nacht ineens bloeden.
Ik had al een afspraak staan bij de vk dus haar gebeld. Zij heeft de afspraak met 7 weken laten staan en toen gekeken of mijn baarmoeder leeg was, dat vond ik zelf heel fijn. Verder adviseerde ze om 1 week na het stoppen van het bloeden een test te doen. Als die positief zou zijn dan moest ik even bellen want dan zou er nog restweefsel kunnen zijn. En verder alert zijn op:
- hevige pijn
- weer bloeden nadat het gestopt was.
In die gevallen ook de vk of huisarts bellen.
Veel sterkte!
Ik wil je niet bang maken maar je verhaal komt me bekend voor. Bij mij bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Zoals mayolijn ook aangeeft als je hevige pijn krijgt meteen de VK of huisarts bellen. Je kan ook altijd de verloskundige al bellen om even te overleggen zodat ze wellicht al een echo kunnen doen om te zien of er al iets zichtbaar is.
Sterkte met afwachten in ieder geval :hug:
Ik testte licht positief na uitblijven menstruatie. Een paar dagen later wilde ik zien of de test duidelijker werd, maar bleef heel licht positief. Ik voelde me wel heeeel zwanger. De testen liepen niet op, maar af. Met 7 weken was de test negatief en een dag later begon de bloeding. Het was vergelijkbaar met een heftige menstruatie vond ik. Ik was de cyclus daarna wel meteen zwanger en het resultaat is nu bijna 1 :)

Hou je lichaam in de gaten zoals hierboven geadviseerd en doe over een aantal dagen nog een test.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik voel me niet zwanger en ik heb er verder ook geen goed gevoel over, maar die test van gisteren zet me ook weer op het verkeerde been.
Het bloeden begint af te nemen nu, hopelijk stopt dat snel. Goede tip om een week na het bloeden nog eens te testen. Ben nu ook nog op vakantie, dus veel meer kan ik nu niet doen. Ik hoop in oeder geval snel duidelijkheid te krijgen..
gevuldespeculaas schreef:
16-11-2018 06:57
Ik wil je niet bang maken maar je verhaal komt me bekend voor. Bij mij bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Zoals mayolijn ook aangeeft als je hevige pijn krijgt meteen de VK of huisarts bellen. Je kan ook altijd de verloskundige al bellen om even te overleggen zodat ze wellicht al een echo kunnen doen om te zien of er al iets zichtbaar is.
Deze mogelijkheid houd ik in mijn achterhoofd. Had ik ook al even aan gedacht. Vroeg me alleen af of je dan niet pas bij 5-6 weken klachten krijgt, ipv al bloeden nog voor de test positief is.
Reflectione schreef:
16-11-2018 07:11
Sterkte met afwachten in ieder geval :hug:
Dank je, dat is inderdaad het moeilijkste....
Ik had juist een gevoel dat ik zwanger was maar de testen waren negatief. Kort daarna verloor ik veel bloed waardoor ik dacht dat in gewoon ongesteld was geworden of in het uiterste geval een vroege miskraam bij 4 weken. Enige tijd later dus een knalpositieve test. Vandaar dat je verhaal me bekend voor kwam.

Sterkte in ieder geval :hug:
gevuldespeculaas schreef:
16-11-2018 12:53
Ik had juist een gevoel dat ik zwanger was maar de testen waren negatief. Kort daarna verloor ik veel bloed waardoor ik dacht dat in gewoon ongesteld was geworden of in het uiterste geval een vroege miskraam bij 4 weken. Enige tijd later dus een knalpositieve test. Vandaar dat je verhaal me bekend voor kwam.

Sterkte in ieder geval :hug:
Dat is wat mij meteen al deed twijfelen: een geheel witte test terwijl ik me echt zwanger voelde en daarna ineens een knaltest. Geen langzaam oplopende testjes. Gek genoeg waren de kwaaltjes ook meteen weg toen het bloeden toenam.
Er zal niks anders opzitten dan afwachten helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven