Even klagen hoor....

16-10-2014 09:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poeh! 36+4 weken zwanger...onwijs misselijk geweest tot 24 weken en sinds 34 weken is het smorgens weer feest. Nu komen daar pijn en slapeloze nachten bij en waggel ik aan het eind van de dag als een of andere eend...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel erg gelukkig dat we een kindje krijgen....maar ik ben zoo klaar met het zwanger zijn!

Alles is hier klaar en we zijn zo nieuwsgierig naar ons mannetje! Wat ze zeggen lijkt waar; de laatste loodjes...

Anyway, dat moest ik gewoon even kwijt!
Het is ook waar, op het eind ben je het ook spuugzat. En dat is mooi want dat verdringt je eventuele angst voor de bevalling Ik moet er ook niet aan denken ooit nog zwanger te zijn, gelukkig heb ik er twee. Ik wens je heel veel sterkte met je laatste loodjes!
Je bent niet de enige hoor, ook hier 36+4 en ik heb het he-le-maal gehad. Gisteren was ik zo gefrustreerd van het bijna niets meer kunnen dat ik eens even goed gejankt heb.

Duss, ik weet hoe je je voelt. Vandaag gaat trouwens weer stukken beter. Ik heb 10 uur kunnen slapen vannacht. Wat een heerlijkheid
@ beetjegek, dankjewel!

@ 3wieler, wow 10 uur!! Heerlijk lijkt me! Beetje uitgerust zijn zal ook wel meehelpen om het allemaal wat zonniger te zien ;)

Vet aftellen geblazen dus!
Ruilen?

Ben bevallen met 28 weken. Mijn zoontje ligt 100 km bij ons vandaan in een ziekenhuis. Hij is voor de kerst niet thuis. Hij heeft een gat in zijn hart en zal een hart operatie krijgen zodra hij aangesterkt is.

Dames ik snap niet wat jullie zeuren over dikke buik! Bij mijn beide zwangerschappen had ik niets, ja het leek of ik net had gegeten maar dat was alles. Mijn vorige zoon is met 38 weken gekomen, nou ik liep dus nog gewoon in mijn maatje 38 broek met de knoop dicht. Als ik het aan mensen vertelde dat ik zwanger was dan dachten ze nou een week of 10 hooguit.

Wil ook graag een dikke waggelende nijlpaard zijn!
33 weken hier, het gaat nog aardig, buik is erg bescheiden ook.

Met de vorige liep ik door tot 42 weken en was ik het ook meer dan spuugzat! Nog even volhouden allemaal
@ darivva Tjee, ja dat is klote! Wat een spannende tijd zitten jullie nu dan in! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie!
quote:darivva schreef op 16 oktober 2014 @ 10:07:

Ruilen?

Ben bevallen met 28 weken. Mijn zoontje ligt 100 km bij ons vandaan in een ziekenhuis. Hij is voor de kerst niet thuis. Hij heeft een gat in zijn hart en zal een hart operatie krijgen zodra hij aangesterkt is.

Dames ik snap niet wat jullie zeuren over dikke buik! Bij mijn beide zwangerschappen had ik niets, ja het leek of ik net had gegeten maar dat was alles. Mijn vorige zoon is met 38 weken gekomen, nou ik liep dus nog gewoon in mijn maatje 38 broek met de knoop dicht. Als ik het aan mensen vertelde dat ik zwanger was dan dachten ze nou een week of 10 hooguit.

Wat ontzettend naar van jullie kindje, darriva. Verschrikkelijk dat jullie hier doorheen gaan !

Ondanks dat ik je gevoel heel logisch vind, vind ik het niet helemaal terecht dat je tegen TO zegt dat ze niet eventjes mag klagen. Misschien is het dan een idee om een eigen topic te openen? Dan kun je daar fijn je ei kwijt, maar geef je anderen ook de ruimte. Natuurlijk zou TO niet met je willen ruilen, maar ook zij heeft het recht om iets vervelend te vinden. Snap je? Heel veel sterkte!

Ik kan me trouwens best voorstellen dat het jammer is als niemand ziet dat je zwanger bent. Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn dat je je figuur zo goed behield !
Wat erg Darivva, ik ben daar ook steeds bang voor geweest en ben heel blij dat de baby nog zo lang in mijn buik blijft.

Mijn klagen staat daar ook echt even los van, uiteraard liever de ongemakken van mijn lijf én een gezond kind! Bij de eerste was ik én fit en kreeg een gezond kind.

Maar nu is alles anders. Buik zit in de weg, ik ben overal zo week dat ik nauwelijks kan lopen, pijn aan mijn vingers door het vasthouden van vocht, gebroken nachten door het vele plassen, moe, moe, moe, daarnaast ben ik giga veel aangekomen en dat gewicht moet ik ook nog eens meezeulen, ik heb zo'n honger gehad de gehele zwangerschap!

Dus, ja, ik ben blij als het straks allemaal voorbij is.
Darriva; ondanks dat je verhaal heel erg is neemt dat niet weg dat voor iedereen iets anders erg is. Ik heb zo'n hekel aan dit soort reacties. Ik heb ook een heel heel heel zwaar jaar achter de rug maar dat betekende niet dat voor m'n vriendinnen iets waar zij mee zaten minder erg is. Kom op zeg.
Rooso en 3wieler,

Ik was er toen ook zo klaar mee rond die tijd, het helpt inderdaad wel (vond ik) tegen je beval-angst.

Een flinke dosis zelfspot, relativeringsvermogen en een goede nachtrust ( voor zover dat nog mogelijk is) helpt je erdoorheen. Sterkte meiden!
quote:misssuus schreef op 16 oktober 2014 @ 10:28:

Darriva; ondanks dat je verhaal heel erg is neemt dat niet weg dat voor iedereen iets anders erg is. Ik heb zo'n hekel aan dit soort reacties. Ik heb ook een heel heel heel zwaar jaar achter de rug maar dat betekende niet dat voor m'n vriendinnen iets waar zij mee zaten minder erg is. Kom op zeg.+100

Dames ik snap niet wat jullie zeuren over dikke buik!

Lieve schat, heel erg akelig dat jullie jongen zo vroeg gekomen is en dat jullie niet gewoon bij hem kunnen zijn. Ik wens jullie het allerbeste.

Maar ellende is geen wedstrijd. TO is gewoon klaar met de zwangerschap en voelt zich niet lekker meer in haar lijf. Daar mag ze over zeuren zo veel als ze wil.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Darivva, wil je nu medelijden, terwijl TO haar frustratie kwijt wil?

Naar verhaal heb je, maar waarom vergelijken. TO heeft er geen boodschap aan dat jij het zwaar hebt. Moet er nu iemand gaan reageren die het nog zwaarder heeft om jouw verhaal weer te relativeren?
Herkenbaar! 39 weken vandaag. En ik ga zo maar bellen omdat ik me geen raad meer weer van de oefenweeen. Of zou het??? Anyway, ik ben er ook klaar mee.

Alles doet zeer. Zak door mijn benen heen. Buik moet ik vasthouden bij bewegen, draaien, bukken etc omdat hij volgens mij anders eraf valt. Baby lijkt een zenuw te hebben gevonden die aantrekkelijk is om tegen de porren.

Klaag, spui, lucht je hart en maak het hopelijk zo dragelijk voor jezelf. En af en toe huilen kan idd opluchten.

En het is niet fair om te zeggen dat iemand niet even zich ongelukkig mag voelen omdat er ook zwangerschappen mis gaan of eindigen met complicaties.
Dank allemaal!! Natuurlijk zijn er altijd mensen die het zwaarder hebben...ik zal de laatste zijn die dat ontkent...maar het is geen wedstrijd.

In 'mijn/ons' topic moet iedereen gewoon even z'n ei kwijt kunnen!

Beetje klagen lucht soms echt op...en een flinke, hormoonovergoten huilbui ook!

Sterkte ook voor alle andere meiden die het nu zwaar hebben!
@ undercoverhippie Wat spannend zeg!! Hoop dat je snel je wondertje in je armen hebt!
Hier ook 36+4 en er helemaal klaar mee. En dat terwijl ik de perfecte zwangerschap heb. Helemaal nergens last van gehad en de buik is nog behapbaar, maar gewoon geen zin meer om zwanger te zijn. Iets van de grond pakken is tegenwoordig wel een uitdaging haha.. Herken jullie gevoel zo goed.

@Darivva: heel veel sterkte voor jullie, ik snap dat het zwaar is. Maar moet ook zeggen dat ik dat soort opmerkingen niet goed trek. Ik ben vorig jaar mijn tweeling verloren en weet heel goed hoe het is als een zwangerschap niet eindigt zoals je zou willen, maar dat neemt niet weg dat ik klaar ben met deze zwangerschap en gewoon mijn kleintje vast wil houden.

Succes met de laatste loodjes dames! Nog eventjes...

Ruilen?

Ik kan mij enigzins voorstellen hoe k*u*t het is voor jou, (mijn oudste is net zo vroeg geboren als de jouwe), maar ik vind dit niet terecht. Ik kijk ook niet terug op leuke zwangerschappen door de problematiek, ik kan dus ook heel goed voorstellen dat er meerdere vrouwen zijn die het even niet meer zien zitten (wat hier dan ook de reden van is). Zwangerschappen zijn niet bij iedereen rozegeur en maneschijn.

Sterkte dames, het aftellen is begonnen!
Gisteren hebben we de kinderwagen en maxicosi binnen gekregen. Zo leuk om het te zien staan hier, kan niet wachten tot ons kereltje erin ligt
quote:misssuus schreef op 16 oktober 2014 @ 10:28:

Darriva; ondanks dat je verhaal heel erg is neemt dat niet weg dat voor iedereen iets anders erg is. Ik heb zo'n hekel aan dit soort reacties. Ik heb ook een heel heel heel zwaar jaar achter de rug maar dat betekende niet dat voor m'n vriendinnen iets waar zij mee zaten minder erg is. Kom op zeg.Eens
Darriva

Maar ik herken het zat zijn ook wel. Nu 38 weken en opeens weer misselijk en veel voor weeën.

Baby is waarschijnlijk niet gezond dus er staat meteen een kinder team klaar om hem op te vangen. Aan de ene kant wil ik dat hij nu komt en aan de andere kant heeft hij nu in mijn buik goed en hoe dat straks is?
Wat naar Orleander. Wat is er aan de hand met je baby?

Oooh TO ik herken het ook wel hoor!

Bij nummer 1 had ik wel wat klachtjes maar een kleine buik, erg fijn! Ik ging 5 dagen overtijd maar vond het totáál niet erg, telde helemaal niet af en voelde me kiplekker, ging nog overal heen enzo.

Nu zwanger van nummer 2 (nummer 1 peutertje) en het is zooo anders. Zo heb ik deze keer flink bekkenklachten en kan bijna niks ondernemen, heel irritant!! Ik ben pas 30 weken en ben het nu al zat of ja, die pijn dan vooral. Succes met de laatste loodjes meid

Darriva
@ 3 wieler, er zijn verschillende organen in de buikholte vergroot. Ze kunnen de oorzaak niet vinden maar het is wel duidelijk dat afvalstoffen zowel in de organen en darmen niet of te weinig afgevoerd worden.

In de baarmoeder kan dat geen kwaad straks waarschijnlijk wel. Hij moet nu zo lang mogelijk blijven zitten zodat hij sterk genoeg is voor evtuele operaties.

Kleine kans dat het met een sisser afloopt dus ik blijf maar gewoon hoopvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven