Extreem uitgeputte en verdrietige bonusmama
vrijdag 27 december 2019 om 01:32
Lieve mensen,
Ik zal het proberen kort te houden. Ik heb een hele lieve man en ben op dit moment in verwachting van ons eerste kindje samen. Hij heeft al twee kinderen uit twee eerdere relaties. Dat contact liep tijden niet heel goed waardoor hij de kinderen niet vaak zag, maar vandaag met kerst was het dan zo ver! Hij ging de kids zien. De kinderen kwamen bij ons thuis incl hun moeders omdat we voor de kinderen graag wilden dat ze een dag met papa en mama hadden. Dus ik heb vandaag de hele dag met hen gezeten, kids, exen, mijn man en ik met mijn zwangere buik.
Het was wel gezellig, maar het is me zo zwaar gevallen. Ik weet niet of het door de hormonen komt of niet, maar ik ben zo verdrietig. Ik voel zoveel. Ik ben gek op mijn man en ik wil zijn geluk niet verpesten met mijn negativiteit dus hem wil ik niet lastigvallen. En de kinderen, ze hebben een geweldige dag gehad. Daar ben ik zo blij om, maar toch voel ik me zo energieloos en verdrietig. Maar ook schuldig, want ik gun mijn man en de kids de hele wereld, het is gewoon dat ik het zwaar vind om hen allemaal samen te zien als een soort “gezin”.
Hoe kan in dit aanpakken? Ik voel me er zo schuldig om...
Ik zal het proberen kort te houden. Ik heb een hele lieve man en ben op dit moment in verwachting van ons eerste kindje samen. Hij heeft al twee kinderen uit twee eerdere relaties. Dat contact liep tijden niet heel goed waardoor hij de kinderen niet vaak zag, maar vandaag met kerst was het dan zo ver! Hij ging de kids zien. De kinderen kwamen bij ons thuis incl hun moeders omdat we voor de kinderen graag wilden dat ze een dag met papa en mama hadden. Dus ik heb vandaag de hele dag met hen gezeten, kids, exen, mijn man en ik met mijn zwangere buik.
Het was wel gezellig, maar het is me zo zwaar gevallen. Ik weet niet of het door de hormonen komt of niet, maar ik ben zo verdrietig. Ik voel zoveel. Ik ben gek op mijn man en ik wil zijn geluk niet verpesten met mijn negativiteit dus hem wil ik niet lastigvallen. En de kinderen, ze hebben een geweldige dag gehad. Daar ben ik zo blij om, maar toch voel ik me zo energieloos en verdrietig. Maar ook schuldig, want ik gun mijn man en de kids de hele wereld, het is gewoon dat ik het zwaar vind om hen allemaal samen te zien als een soort “gezin”.
Hoe kan in dit aanpakken? Ik voel me er zo schuldig om...
vrijdag 27 december 2019 om 09:31
Maar ook schuldig, want ik gun mijn man en de kids de hele wereld, het is gewoon dat ik het zwaar vind om hen allemaal samen te zien als een soort “gezin”.
Je zult er aan moeten wennen dat hij 2 kinderen en 2 exen heeft, want die kinderen (en hun moeders) zullen altijd een grote rol spelen in zijn leven.
En het zal straks nog wel drukker worden als jullie je kind krijgen en er nog 2 (half) zusjes in het rond rennen.
Er is geen plek voor jaloezie of je man voor jou alleen hebben, maar dat wist je natuurlijk al toen je een relatie aanging met een man die al 2 kinderen bij 2 vrouwen had.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 27 december 2019 om 09:43
Heel lief dat je zijn kinderen een kerst gunt met hun beide ouders. Maar: hun ouders zijn gescheiden, en dit is (helaas) de realiteit.
Hoe zie je de vakanties voor je? En oud & nieuw, je kraamweek, pasen etc etc.
Bij al die speciale momenten gun je de kinderen van je man hun eigen moeder. Ga je al die momenten straks beleven als ‘1 groot gezin’?
Ik zou het contact tussen vader en kinderen zeer zeker stimuleren, en elkaar tegenkomen, samen een kop koffie drinken bij halen/brengen: prima. Maar ik zou echt geen hele kerst gaan doorbrengen met de 2 exen van mijn man.
Hoe zie je de vakanties voor je? En oud & nieuw, je kraamweek, pasen etc etc.
Bij al die speciale momenten gun je de kinderen van je man hun eigen moeder. Ga je al die momenten straks beleven als ‘1 groot gezin’?
Ik zou het contact tussen vader en kinderen zeer zeker stimuleren, en elkaar tegenkomen, samen een kop koffie drinken bij halen/brengen: prima. Maar ik zou echt geen hele kerst gaan doorbrengen met de 2 exen van mijn man.
vrijdag 27 december 2019 om 10:12
Waar voel je je precies verdrietig over?
Ik kan me voorstellen dat het eigenlijk best confronterend is in die samenstelling. Maar....wat maakt jou er verdrietig van? Je hoeft je niet schuldig te voelen om gevoelens en behoeftes die je hebt. Juist die gevoelens erkennen kan ervoor zorgen dat je geen dingen doet waar je je misschien wel nog schuldig over zou kunnen voelen. Het is niet gek of raar of fout om te voelen.
Ik kan me voorstellen dat het eigenlijk best confronterend is in die samenstelling. Maar....wat maakt jou er verdrietig van? Je hoeft je niet schuldig te voelen om gevoelens en behoeftes die je hebt. Juist die gevoelens erkennen kan ervoor zorgen dat je geen dingen doet waar je je misschien wel nog schuldig over zou kunnen voelen. Het is niet gek of raar of fout om te voelen.
vrijdag 27 december 2019 om 10:29
Wat knap van jou dat je dit hebt gedaan! En ook dat de ouders dit nog voor de kinderen willen doen! Zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zou het kunnen dat je de laatste tijd je erg druk hebt gemaakt om deze dagen en dat nu het voorbij is de spanning er gewoon uitkomt. Dit in combinatie met alle hormonen kan je best even emotioneel maken.
En hoezo zou je je man er mee lastig vallen? Je bent toch niet negatief! Gewoon je gevoel uiten hoor!
Schat ik vond het erg gezellig, ben blii dat we dit voor de kinderen hebben gedaan maar ik vond het soms best even confronterend om met jouw vorige gezinnetjes aan tafel te zitten.
Er is toch geen mens die dat niet snapt! Hij zal het vast begrijpen
Zou het kunnen dat je de laatste tijd je erg druk hebt gemaakt om deze dagen en dat nu het voorbij is de spanning er gewoon uitkomt. Dit in combinatie met alle hormonen kan je best even emotioneel maken.
En hoezo zou je je man er mee lastig vallen? Je bent toch niet negatief! Gewoon je gevoel uiten hoor!
Schat ik vond het erg gezellig, ben blii dat we dit voor de kinderen hebben gedaan maar ik vond het soms best even confronterend om met jouw vorige gezinnetjes aan tafel te zitten.
Er is toch geen mens die dat niet snapt! Hij zal het vast begrijpen
vrijdag 27 december 2019 om 10:35
Dus hij heeft al kinderen bij meerdere vrouwen en die kinderen ziet hij bijna nooit?
En nu ben jij baby-momma nummer 3 met liefdesbeeb nr 3 en overvalt het je ineens dat het allemaal een beetje zwaar wordt wanneer je man ineens wel papa gaat spelen voor zijn andere kinderen...of nee...hij doet niet echt veel maar laat jou als stiefloeder de vrede stichten en overal voor opdraaien...tja kijk achter je naar zijn verleden en zie hoe jouw toekomst er uit ziet.
En nu ben jij baby-momma nummer 3 met liefdesbeeb nr 3 en overvalt het je ineens dat het allemaal een beetje zwaar wordt wanneer je man ineens wel papa gaat spelen voor zijn andere kinderen...of nee...hij doet niet echt veel maar laat jou als stiefloeder de vrede stichten en overal voor opdraaien...tja kijk achter je naar zijn verleden en zie hoe jouw toekomst er uit ziet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 27 december 2019 om 10:39
misschien ben je verdrietig omdat je nu ineens ziet dat jouw vriend al twee kinderen heeft waar hij geen relatie mee heeft. Van twee verschillende moeders nota bene en misschien snap je ineens dat hun lot ook jouw lot en dat van je kind zal zijn. Hoe kon je toch bedenken dat zwanger worden van deze man verstandig was?
vrijdag 27 december 2019 om 11:27
Dit dus.S-Meds schreef: ↑27-12-2019 10:39misschien ben je verdrietig omdat je nu ineens ziet dat jouw vriend al twee kinderen heeft waar hij geen relatie mee heeft. Van twee verschillende moeders nota bene en misschien snap je ineens dat hun lot ook jouw lot en dat van je kind zal zijn. Hoe kon je toch bedenken dat zwanger worden van deze man verstandig was?
vrijdag 27 december 2019 om 15:26
Wellicht is dit dus niet de manier om Kerst te vieren voor jou. Dat kun je natuurlijk prima met je man bespreken. Staat er meer contact gepland met de kinderen en is het dan weer samen of komen de kinderen ook bij jullie zonder de moeders?
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om de intimiteit van je man met zijn kinderen te zien als jij je helemaal op jullie samen wil richten. Maar die kinderen zijn er nu eenmaal dus dat is niet terug te draaien. Maar in een andere setting, dus zonder de exen erbij is het wellicht makkelijker om mee om te gaan?
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om de intimiteit van je man met zijn kinderen te zien als jij je helemaal op jullie samen wil richten. Maar die kinderen zijn er nu eenmaal dus dat is niet terug te draaien. Maar in een andere setting, dus zonder de exen erbij is het wellicht makkelijker om mee om te gaan?
vrijdag 27 december 2019 om 15:45
Sorry maar ik begrijp echt niks van je titel.
Extreem uitgeputte en verdrietige bonusmama. Na 1 (!) dag met de 2 kinderen en 2 exen en vader?
Ik had meer een situatie verwacht a la de zorg voor een groot gedeelte overnemen.
Je kunt wel overdrijven zeg.
En idd een 3e bij een 3e vrouw poeh dat is heftig.. Hoop dat het voor jullie kleintje wel goed komt en dit kind wel een aanwezige betrokken vader bij de opvoeding krijgt.
Verder nog wel nieuwsgierig waarvan je je nu zo extreem verdrietig voelt? Denk zeker dat hormonen dat mee beïnvloeden. Kan best een pittige tijd zijn wat dat betreft. Veel sterkte en een fijne zwangerschap gewenst.
Extreem uitgeputte en verdrietige bonusmama. Na 1 (!) dag met de 2 kinderen en 2 exen en vader?
Ik had meer een situatie verwacht a la de zorg voor een groot gedeelte overnemen.
En idd een 3e bij een 3e vrouw poeh dat is heftig.. Hoop dat het voor jullie kleintje wel goed komt en dit kind wel een aanwezige betrokken vader bij de opvoeding krijgt.
Verder nog wel nieuwsgierig waarvan je je nu zo extreem verdrietig voelt? Denk zeker dat hormonen dat mee beïnvloeden. Kan best een pittige tijd zijn wat dat betreft. Veel sterkte en een fijne zwangerschap gewenst.
vrijdag 27 december 2019 om 15:54
Ja, dit. Ik denk dat het vooral een hormonale kwestie is. Waarom anders inderdaad extreem uitgeput en verdrietig? Dat is anders echt een wat overtrokken reactie.aarbeienblond schreef: ↑27-12-2019 15:45Sorry maar ik begrijp echt niks van je titel.
vrijdag 27 december 2019 om 15:55
Misschien mocht hij het wel maar deed hij het niet. We weten dat niet.
vrijdag 27 december 2019 om 16:28
vrijdag 27 december 2019 om 18:00
Ik heb een hele lieve man en ben op dit moment in verwachting van ons eerste kindje samen
Maar als vadermateriaal niet bepaald een lot uit de loterij, alhoewel jij daar schijnbaar door een andere bril naar kijkt? Twee kinderen uit twee eerdere relaties en hij ziet ze amper...
De kinderen kwamen bij ons thuis incl hun moeders omdat we voor de kinderen graag wilden dat ze een dag met papa en mama hadden.
Was dat echt een wens van jullie beiden? Of was dat jouw romantische idee voor die kinderen en vond je man het al lang prima dat hij er niet veel voor hoefde te regelen? En nu is het allemaal goedgemaakt? Alle aandacht die die kinderen moeten missen omdat hun vader er nooit voor ze is?
Hoe zie je het zelf voor je met je eigen kind? Wilde je niet graag een betrokken vader voor je kind?
vrijdag 27 december 2019 om 18:50
Helemaal dit. Hoe verzin je nou toch een kind te krijgen met een man die al bij twee vrouwen een kind heeft ?S-Meds schreef: ↑27-12-2019 10:39misschien ben je verdrietig omdat je nu ineens ziet dat jouw vriend al twee kinderen heeft waar hij geen relatie mee heeft. Van twee verschillende moeders nota bene en misschien snap je ineens dat hun lot ook jouw lot en dat van je kind zal zijn. Hoe kon je toch bedenken dat zwanger worden van deze man verstandig was?
zaterdag 28 december 2019 om 13:23
Beetje laat om haar daar zo de les om te spellen, niet? Ze zit al in de put, en die kleine komt er, waarom dan nog een extra trap nageven?
TO, probeer te relativeren en weet dat het inderdaad door de hormonen kan komen! Je hebt het goed gedaan, iedereen was tevreden en het was een kerstfeest zonder ruzie! Dat is echt bijzonder gezien de omstandigheden.
Nu is het achter de rug en kan je weer focussen op de toekomst en je zwangerschap.
Ik ben ook zwanger en herken de invloed van hormonen, en bij mij helpt het om de focus ergens anders op te leggen waar ik wel blij van wordt en dat helpt meestal goed! Succes!
zaterdag 28 december 2019 om 13:29
Voor jou is alles de eerste keer, en doordat je zijn kinderen niet regelmatig over de vloer had en ineens de hele bups in youre face had kan het besef zeer doen dat hij dit al meerdere keren mee heeft gemaakt, plus twee scheidingen dus voel je je lang niet zo uniek en bijzonder misschien, en zie je ook dat hij helemaal niet je rots in de branding is, van niemand eigenlijk, van zijn exen niet en niet eens van zijn kinderen, zou ook diepbedroeft worden...