Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.

Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.

Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.

Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!

Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.

De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.

14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.

Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.

Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.

13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
@ levenisleuk, dromen over miskramen in het begin heb ik ook gehad ja (ook miskramen gehad voor Mini).

En ja, ik maak me een beetje zorgen om die bloeddruk. Bij mini was het op het einde zo dat ik steeds een hoge bd had en eiwitten in de urine. Ik lag toen zowat om de dag aan de ctg, uiteindelijk is besloten om in te leiden.

En ik ben nu natuurlijk nog lang niet aan het einde, ik hoop dan ook dat het gezeur nu niet begonnen is.

Heb vandaag de hele dag al hoofdpijn. Maar Mini heeft ons wel uit laten slapen tot half 10!!

@ voetbal, half half gekeken.
Estrellas (ik lees hier af en toe bij vandaar dat ik inbreek hier). Pas je op met die hoofdpijn?! Beter even bellen bij twijfel! (zegt degene die daar heel goed in is )
Ik sluit me aan bij So, wel opletten met de hoofdpijn. Hopelijk gaat het nu wel een tikkeltje beter.
De hoofdpijn is inmiddels weer wat afgezakt.

Ik heb nu een bloeddrukmeter thuis van mijn vader. Dit is een hele goede, hij heeft hem des tijds gecheckt met zijn eigen huisarts. Mijn bd was nu 140/85. Als de onderdruk echt weer hoger gaat worden, dan bel ik de gyn wel voor overleg.
Niet mee wachten hoor vrouw. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig en voor jou wil iedereen vliegen!
Ik ben een weekje op vakantie Ik wens je veel succes de komende week en lees je bij als ik weer terug ben!
Heel veel plezier Doreia!

Wij hebben net lekker gezwommen met zn drieën, nu tukkie doen met zn drieën
Hmmm. Ik heb de hele middag geslapen, net nog even mijn bd gemeten. 145/95.

Best wel aan de hoge kant. Maar voel me verder (behalve moe) wel oké

Zou ik er wat mee moeten?
Ik zou wel even bellen. Zeker als dit je bloeddruk is na een middagje slapen.
Gewoon ff bellen, Estrellas! Baadt het niet, dan schaadt het niet. Laat je het even weten wat ze zeiden?
Misschien heb je wel een hele hippe gyn die je 1x per dag even je bloeddruk mag sms-en? En dat ze je dan kan laten weten als je moet langskomen?
Thanx meiden. Heb toch maar even gebeld. Ik moet nu maandag langs komen voor extra controle en ctg. Tenzij de klachten dit weekend ineens toe nemen.

Ik zei ook, aangezien er woensdag nog bloed en urine gecontroleerd is en ik me niet extreem beroerd voel, ik ook niet vetwacht dat er iets veranderd is.
Bah. Moeilijke week dit.

Een jaar geleden werd ik vandaag (op de dag) overgeplaatst naar het AMC. Na die weken in het ziekenhuis een autorit met mijn man samen, gevolgd door anderhalf uur wachten in de wachtkamer bij de gynaecoloog en moeilijke gesprekken met de gynaecoloog en neonatoloog. Vervolgens moest ik me settelen op de medium care, een vreemd groot ziekenhuis en al die onzekerheid. Wat voelde ik me rot, eenzaam en verdrietig. Niet wetende dat ik die zelfde week nog naar huis zou gaan met een lege buik en en in een mandje mijn 2 prachtige dochters.

Vannacht weer eer vreselijke droom gehad. Baby veel te vroeg geboren, wilde hem terug stoppen maar dat ging niet. Ik kon gisterenavond moeilijk in slaap komen ook, de hele bevalling wn alles er om heen passeerde de revue weer.

Straks naar het ziekenhuis voor controle en ctg.
Wat een heftige week gaat dit worden voor je, bah! Wel fijn dat je vriend/man nu bij je is. Ik denk dat dat wel steun geeft? Wat moet jij je ongelooflijk kl.te hebben gevoeld zeg. Ik kan me je topic van toen nog wel herinneren, ik was toen zwanger van mijn zoon en heeft veel indruk gemaakt. Ikging toen heel naief van uit dat ik een gezond kindje zou krijgen. En nu zitten we in hetzelfde schuitje. Ik wens je veel sterkte deze week.

Voor ons is het einde van de maand ook altijd een slechte tijd (geboortedag en sterfdag was allebei einde van de maand, met 2 maanden ertussen). Vriend en ik zijn dan allebei wat extra van slag. En nu met mijn hormonen is het helemaal erg!

Hoe laat heb je je afspraak bij de VK?
Estrellas, even een extra knuffel voor deze week

Fijn dat je vriend nu in ieder geval thuis is, dan kun je met hem samen deze moeilijke week door!

Ik duim voor je dat je controle goed is...
Ook bij mij staat deze week nog helder voor de geest, heeft heel veel indruk op me gemaakt. Vooral de manier waarop jij ermee bent omgegaan.

Heb echt veel bewondering voor je en voor het mooie afscheid dat je de meisjes hebt gegeven.

Heb geen woorden om je verdriet te verzachten, kan alleen zeggen dat ik aan je denk.

Ctg was goed, bd 140/85

Donderdag weer terug.
Fijn dat de ctg goed was. En ze houden je nu in de gaten door je bloeddruk?

Lukt het je om de week een beetje door te komen?
Dubbel
Ja, ze houden me nu wat extra in de gaten.

En mwah... loop een beetje als een kip zonder kop. Wat nerveus gevoel steeds in mijn buik.

Vandaag wel een drukke dag gehad. Maar wel gezellig.

Hoe gaat het met jou? Al een beslissing genomen over de vw punctie?
Gisteren vertelde mijn broer dat een goede vriend van hem plotseling vader was geworden van een tweeling.

Ze wisten niet datnze zwanger was, de babies wogen bij geboorte 1.2 en 1.3 kg, ze zal rond de 30 weken zwanger zijn geweest.

Het zijn 2 meisjes en maken het ondanks alles goed.

Uiteraard is dit een bizar verhaal, maar het steekt toch een klein beetje. Ik kan er niets aan doen.

Tweelingen en verhalen over tweelingen raken me gewoon.

Het was gewoon best bijzonder om in verwachting te zijn van 2 meisjes....
Wat een rotnacht zeg! Nano was heel erg bezig, ikzelf was erg onrustig. Heb bijna niet geslapen.

Precies een jaar geleden (woensdag op donderdag) had ik ook bijna niet geslapen, lag op de verloskamer in het AMC, hele nacht weeën, ik wist gewoon zeker dat het niet door zou zetten.... had ik het even mis!
Zorg voor jezelf Estrellas en doe waar je je goed bij voelt. Ik kan me je schrijven van vorig jaar ook nog goed herinneren. Wat hoopten we allemaal dat het niet door zou zetten. Het lijkt me zo moeilijk waar je nu doorheen gaat; verdriet om je meisjes, geluk om je zoons, liefde voor al je kinderen.. Ik geef je virtueel een dikke knuffel, omdat woorden gewoon niet toereikend zijn..

Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Wat een moeilijke dagen voor jou, Estrellas. Dikke knuffel voor jou
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven