Fluxus, hoe lang herstel

03-06-2015 13:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Twijfel tussen Zwanger- of Gezondheidpijler maar ik denk dat er hier meer "ervaringsdeskundigen" rondhangen.

4 maanden geleden ben ik bevallen van een fantastisch zoontje, bevalling was heftig en de placenta kwam niet vanzelf dus ik moest ik naar de ok. Daar 3 liter bloed verloren, 1 zakje bloed gehad.

En nu.... ik zit nog steeds in de ziektewet, heb geprobeerd om 2x een ochtend te werken maar het leek net of alles wat ik na maanden had opgebouwd weer helemaal terug bij af was want ik was 3 dagen helemaal gesloopt ervan. Vorige week bij de arboarts geweest en die zei dat het nu toch zo langzamerhand wel beter moest gaan omdat bloed een omlooptijd heeft van 120 dagen. Gezegd dat dit nog lang niet zo is en dat ik gewoon nog heel veel en vaak enorm moe ben. Gelukkig deed hij verder niet moeilijk en ben ik dus voorlopig nog thuis, maar ik begin wel een beetje aan mezelf te twijfelen. Zo rustig aan doen is niets voor mij, zou er iets anders zijn wat misschien helemaal niet met de fluxus te maken heeft? Ik zou alleen niet weten wat want ik heb nooit gezondheidsklachten gehad, ook een prima zwangerschap gehad.

De ene dag gaat het beter dan de andere, ik kan goed zelfstandig de hele dag voor mijn zoontje zorgen maar moet alles wat ik doe doseren. Meestal slaapt hij door maar vannacht kwam hij om 5 uur en daarna heb ik niet echt meer goed geslapen, na de 1e en 2e verdieping stofzuigen moet ik dan echt een pauze nemen om de benedenverdieping te stofzuigen. Dat is toch niet normaal na 4 maanden, ik ben 25 maar voel me al maanden bejaard . Ook boodschappen doen gaat wel maar bijvoorbeeld een grote schoonmaak of veel lichamelijk bezig zijn zit er gewoon echt nog niet in. Ik slaap bijna iedere dag uit en start langzaam op, als ik vroeg op zou moeten staan om te gaan werken gaat het kaarsje om 11 uur 's morgens dus al uit...

Wie heeft er ook zoveel bloed verloren, en hoe snel kon je weer aan het werk? Mijn hb was vrij snel na de bevalling wel weer normaal.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Moeder is niet voor niks de overtreffende trap van moe

Ben je al eens bij de huisarts geweest?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik was ook erg moe. Had het gevoel dat er iets niet goed zat en ben naar de huisarts geweest. Bloedonderzoek gehad. Daaruit bleek een vitamine D tekort. Advies: ga naar je huisarts. Wie weet is er wat terug te vinden in je bloedwaarden? Lijkt me ook niet fijn als je je zo slecht voelt, dus zou er wel mee naar de huisarts stappen.
Klinkt niet leuk :( ik heb nog geen kinderen dus geen ervaring, maar wil je wel veel beterschap/sterkte wensen.
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
Naar de huisarts, omdat je Hb al weer goed was schrijf je. Dan ben je niet meer moe door de fluxus.

Als het kan dan werken aan je conditie. Maar echt naar de huisarts.
Haha snap ik, maar verlof is 16 weken en de meeste moeders kunnen dan weer aan het werk toch? Anders zou iedereen met een baby wel in de ziektwet belanden naderhand

Ik ben bij de huisarts geweest vlak voordat ik weer aan het werk zou moeten, maar dat ging eigenlijk meer over dat ik me een beetje zorgen maakte dat ik nog lang niet kon beginnen met werken. Zij had toen het advies om het gewoon met het werk te bespreken en dat het wel redelijk normaal was dat ik zo moe was na de bevalling. Ben toen verder niet onderzocht omdat mijn hb al nagekeken, en goed, was.

Toevallig van de week ook bij dezelfde arts geweest voor de baby en toen vroeg ze hoe het ging met mij. Ze vond het verder niet vreemd dat ik nog niet aan het werk was maar ze had ook niet echt een suggestie wat ik kon doen om het te verbeteren.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Nou fijne huisarts die zo laks is... zou toch eens terug gaan en aandringen dat ze je helpen of meedenken. Anders probeer vitamine van Kruidvat of andere drogist. Gewoon vitamines zullen je waarschijnlijk helpen.
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
quote:Madderijn schreef op 03 juni 2015 @ 14:11:

Naar de huisarts, omdat je Hb al weer goed was schrijf je. Dan ben je niet meer moe door de fluxus.

Als het kan dan werken aan je conditie. Maar echt naar de huisarts.

Toevallig is een vriendin van mijn moeder bloedanalist en die zei dat je beenmerg de rode bloedcellen moet aanmaken, dat kan maanden duren voor dat alles weer op t oude niveau is en je energie weer op peil is. Maarja door wat de arboarts zei (120 dagen omlooptijd) twijfel ik nu wel waarom het niet echt significant verbetert ondertussen.

Ik "ken" 2 mensen met een fluxus, de ene was na 3 maanden weer zichzelf maar zei dat ze in t begin heel veel rust had gehouden. Daar ben ik dus de fout in gegaan. De andere had er 8 maanden last van. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen hier. Is het normaal of ben ik gewoon een bijzonder geval dat ik er zolang last van heb?

Bloedonderzoek is inderdaad geen slecht idee, jammer alleen dat mijn zorgvuldig aangemaakt nieuwe bloed weer afgepakt wordt Zal volgende week dan toch maar weer eens naar de huisarts gaan.
Ik ben een leek, maar schildklierproblemen komen ook wel voor na een zwangerschap toch? Is het niet zoiets?
Ik heb bij de eerste ruim 4 liter bloed verloren. Eerste weken was drama. Douchen was al een hele klus, kon zelf mijn kind niet vasthouden etc.

Tóch na 10 weken weer aan het werk, want 'dat hoort zo'. Heel lang, heel moe geweest. Maar toch doorgegaan. Geen idee waarom eigenlijk. Het kwam niet in me op om niet te gaan werken (wat niet wil zeggen dat jij het anders had moeten doen! Ik heb het zelf gewoon dom aangepakt).

Nou ben ik sowieso niet van het huishouden, dus dat scheelde voor mij al in energielevel:) Niks geen gesleep en gesjouw met een stofzuiger en grote schoonmaak ben ik ook geen fan van.
Mogelijke symptomen van een vitamine D-tekort

Chronisch tekort aan energie

Zwakkere botten

Bloedend tandvlees

Spier- en/of gewrichtspijn

Lusteloosheid

Angstaanvallen

Hyperventilatie

Krampen en spiertrillingen

Wie langdurig last heeft van een vitamine D-tekort kan zelfs last krijgen van hartproblemen.

Aah, kijk.. die optie gaan we eens onderzoeken, thanks Heelveelblabla.

Ik slik wel al Vibovit Multivitamine voor borstvoeding, volgens mij zitten daar ook al extra vitamines in.
Klinkt bekend vitamined! Vriend moest ook in t begin de baby aangeven en toen ik na een week heel stoer op een krukje zelf mijn haren wilde wassen tijdens het douchen ben ik van m'n stokje af gegaan

Ik wilde daar dus ook niet aan toegeven, ik heb een hele leuke baan en ik heb nog nooit thuis gezeten maar ik zit de hele dag in de auto. Dat was dus niet echt verantwoord om te gaan werken, vond de werkgever gelukkig ook.
geef je borstvoeding? Dat kan natuurlijk ook heel moe maken.

En als je borstvoeding geeft, is er recent al weer een keer ijzer gecheckt?
Ja volledig, kan je hb weer naar beneden gaan daardoor dan?
quote:carrie-bradshaw schreef op 03 juni 2015 @ 15:09:

Ja volledig, kan je hb weer naar beneden gaan daardoor dan?

Jup, slik je iets aan multivitamine met ijzer ofzo?

google maar eens op borstvoeding en bloedarmoede
Andere mogelijke onderliggende oorzaken:

Slaaptekort

Conditieverlies

Gewichtsverlies.

Hb is hemoglobine. Dat zorgt voor oa zuurstof transport in het bloed. Zuurstof is nodig om actie te verrichten. Minder zuurstof, minder actie. Hb wordt aangemaakt in het merg. Hb is na bloeden laag, dat had jouw lichaam snel geregeld.

Dat betekent ook dat het met de zuurstof voorziening wel goed zit. Daar heb je geen nadelige gevolgen van.

Blijft er iets anders over. Ik zou willen weten wat.

Bij mij was het een combinatie van fluxus, slaaptekort, conditie verlies (kon een tijd lang per dag 1x naar beneden en boven, dan was de batterij op). Spieren kweken door in beweging te komen was een deel van de oplossing.
Het kostte mij ook wel een half jaar. Ik zou nog ijzertabletten slikken van solgar ofzo. Ik heb toen ook weer mijn HB moeten testen. Dee is goed tussen de 7 en 10 geloof ik. Ik zat op 7,2; dus goed. Maar normaal gesproken zit ik ongeveer op 8,5. Dus voor mijn lichaam is 7,2 nog wel te laag....
Wat ik je meld is overigens 'naar eigen inzicht'... niet wat een arts mij heeft verteld.
En inderdaad; ook echt conditieverlies. Daar had ik ook last van. Ik moest echt weer opnieuw opbouwen.
quote:carrie-bradshaw schreef op 03 juni 2015 @ 14:25:

Mogelijke symptomen van een vitamine D-tekort

Chronisch tekort aan energie

Zwakkere botten

Bloedend tandvlees

Spier- en/of gewrichtspijn

Lusteloosheid

Angstaanvallen

Hyperventilatie

Krampen en spiertrillingen

Wie langdurig last heeft van een vitamine D-tekort kan zelfs last krijgen van hartproblemen.

Aah, kijk.. die optie gaan we eens onderzoeken, thanks Heelveelblabla.

Ik slik wel al Vibovit Multivitamine voor borstvoeding, volgens mij zitten daar ook al extra vitamines in.Het hoeft natuurlijk niet een vitamine D tekort te zijn, zou ook inderdaad een laag hb of een trage schildklier kunnen zijn... Deze worden ook regelmatig veroorzaakt door een zwangerschap. Ik had ondanks goede vitaminepillen die ik braaf slikte toch een heel groot vitamine D tekort. Zou immers ook met andere vitaminen en mineralen kunnen. Een zwangerschap an sich is al best een aanslag op het lichaam, laat staan als er complicaties zijn. Sterkte! Hoop dat je je snel weer beter gaat voelen!
Dank jullie wel meiden, ga maar (weer) eens naar de huisarts dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven