Geen eisprong

07-12-2017 11:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een vervelende mededeling gekregen en ik wil het eventjes van me afschrijven, maar ook hoop ik dat er mensen zijn die mij toch wat geruststelling kunnen brengen.

Vandaag in het ziekenhuis heb ik te horen gekregen dat ik geen eisprong kan maken. Waarschijnlijk komt dit omdat ik al vanaf dat ik ongesteld was aan de pil was en mijn lichaam niet weet hoe die een eisprong moet maken. Nu gaan we een medisch traject in omdat we wel een kinderwens hebben.. mijn mans zaad wordt getest en ik krijg nog een bloedtest of mijn hormonen het doen en of de eilleiders niet verstopt zitten.
Er moet dus nog van alles uitgesloten worden, maar ik ga al van het ergste uit.

Heb nu een medicijn die mijn ongesteldheid opwekt en dat ik op de derde dag moet bloedprikken. Begin januari krijgen we de uitslagen al van onze testen en horen we wat de mogelijkheden zijn.

Herkent iemand zich hierin en hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik hoop dat ik een beetje gerust gesteld kan worden in me gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook geen eisprong, ik heb nl PCOS. Maar dat werd met wat tabletjes Clomid zo opgelost. Tweede zwangerschap heb ik hormonen gespoten, ook eerste ronde zwanger. Daarna kreeg ik ineens wel een cyclus, en was toen weer zwanger, zomaar spontaan. Dus maak je niet te druk gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend bericht, maar dat het door de pil zou komen lijkt me onzin. Ik geloof nooit dat een arts dat zou zeggen.

Wat beetjegek ook schrijft: er zijn (hormoon)behandelingen om een eisprong op te wekken, dus probeer niet meteen van het ergste uit te gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb ook geen eisprong uit mezelf (door PCOS) en zit nu in een medisch traject om zwanger te worden. Er zijn veel mogelijkheden om door middel van pillen of spuiten toch een eitje te laten groeien en zwanger te kunnen worden, dus maak je niet te veel zorgen! Hou er rekening mee dat het wat langer kan duren, maar uiteindelijk lukt het bij veel vrouwen die geen eigen eisprong hebben toch om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn. Dit stelt me al heel wat gerust. Inderdaad begon de arts over clomide maar dit was voor mij al een stapje te ver. Ik hoop ook zo dat het zaad van mijn man goed is..:)

Hij benoemde ook indd dat ik PCOS heb..
Ik ken het helemaal nog niet en als ik op internet lees lees ik zoveel verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven