Geslachtsbepaling echo

28-01-2019 13:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Wij hebben afgelopen zaterdag een geslachtsbepaling laten doen. Ik was toen 14.4 dagen. Wij 100% van overtuigd dat meisje werd ook doordat dinsdag de verloskundige had gekeken en dit zei krijgen we toch weer een jongen😍

Maar nu mijn vraag kan dit bij de 20 weken echo nog meisje worden? Mijn gevoel zegt nog steeds een meisje en zie overal ook alleen maar meisje kleding voorbij enzo.

Er was overduidelijk wat te zien tussen de beentjes maar lijkt al zo groot vergeleken toen bij mijn andere zoontje en toen was ik 1 week verder toe we echo kregen🤣

Probeer een foto toe te voegen maar heb geen idee hoe😂
Ik was vorige zwangerschap 40 weken overtuigd van een meisje. Ik heb toch echt een hele leuke bijna 2-jarige zoon. Vertrouw maar gewoon op de echoscopisten.
Wat je gevoel zegt heeft weinig te maken met de realiteit ;) Er kan altijd een 'foutje' gemaakt worden en toch een meisje blijken te zijn, maar die kans schat ik niet zo groot. Dus toch maar opzoek naar de jongenskleertjes?
Het kan geen meisje meer worden, maar dat bedoel je vast niet.
Zo'n vroege geslachtsbepaling kan zeker wel de verkeerde uitslag geven, maar de vraag is hoe duidelijk was het te zien. Hoe zeker was de echoscopist?

Het zal sowieso altijd afwachten zijn.

Ik herken wel je sterke gevoel over het geslacht. Bij klopte het alleen alledrie de keren, steeds bij 17 weken gezien (geen pretecho maar medische echo).
Een jongen is een jongen, dat gaat geen meisje meer worden. Hooguit door geslachtsveranderende operaties, maar dat is pas na de geboorte ;)
Hahaha het maalt voor de rest ook niet uit hoor. Heb straks gewoon 2 sloperds in huis😂

Maar heb wel is van iemand gehoord en toevallig ook gelezen dat er eerst vol overtuiging gezegd werd het is een jongen en paar echos later nee het is toch een meisje.

Jaa weer lekker shoppen😍 weer heeel hebberig worden van al die kleine kleertjes😍
Mijn zus zou volgens de echoscopiste een meisje krijgen en zelf had ze ook het gevoel dat het een griet werd. Bij de 20-weken echo was het meisje toch echt een overduidelijke zoon!
Dream1993 schreef:
28-01-2019 14:10
Hahaha het maalt voor de rest ook niet uit hoor. Heb straks gewoon 2 sloperds in huis😂

Wat een onzin. Je hebt net zo goed hele rustige jongens en hele ondernemende, sloperige meisjes. Dat wordt niet door je geslacht bepaalt maar door je karakter. Heb hier twee slopers, 1 jongen en en 1 meisje.
Je kan nog kiezen bij de 20 weken echo. Gewoon naar vragen!
GlitterCupcake schreef:
28-01-2019 14:41
Je kan nog kiezen bij de 20 weken echo. Gewoon naar vragen!
:rofl:
Bedjeindezon ik weet heel goed dat dat niet bepaald wordt door geslacht.
Maar heb er nu 1 die totaal niet rustig en vindt het heerlijk. Dus straks als zn broertje der is weet ik zeker dat hij zn broertje gaat opstoken. Zo is mijn lieve schat namelijk wel😂

Het was ook geen serieus antwoord op dat het verschrikkelijk is ofzo. Meer als grapje, iets wat me hele familie al gezegd heeft.
anoniem_379290 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 16:17
68.70% gewijzigd
Glittercupcake kiezen bij de 20 wekenecho? Ik hoef niks te kiezen want ben blij met allebei.

Laat er na kijken als ze het doen zoniet dan pech. This allerbelangrijkste dat gezond is
Ik denk dat als ze iets zien tussen de benen, je wel redelijk zeker bent van een jongen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar lijkt me gek! Leuk 2 jongens!
Mijn 2 de zoon was volgens de Gynaecoloog een meisje...... Geloofde haar niet zo, omdat ik voelde dat het een jongen was. En ondanks dat hij tot zijn 5de altijd roze dingen aan wilde, en met meisjes speelde, is het nu toch echt een hele leuke man aan het worden!
Kiwimeisje jaa lijkt mij ook maar door het verhaal van een bekende ging ik twijfelen.

Jaa ontzettend leuk 2 jongens😍💙💙
14.4 is best vroeg voor een geslachtsbepaling. In het begin lijken de geslachtsdelen meisje/jongen erg op elkaar. Het zijn in beide gevallen twee streepjes tussen de benen. In de beginweken kunnen de streepjes bij meisjes echt nog wel aangezien worden als een piemel. Het zou dus best kunnen zijn dat het bij de 20-weken echo een meisje blijkt.

Voor de 15 weken heb je wel meer kans op foutjes in het zien van het juiste geslacht.
Iedere geslachtsbepaling voor ca 16 weken is 'onbetrouwbaar'. Een goede echoscopist(e) kan soms wel verschil zien, maar soms ook niet. En iedereen die iets anders zegt heeft het fout. ;-)
Zelfs als je bij die termijn het kindje in handen zou hebben zou je vaak nog niet kunnen zeggen wat het geslacht is, gewoon omdat dat bij die termijn nog niet volledig ontwikkeld is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven