Gestopt met de pil dec 2017!
woensdag 27 december 2017 om 05:08
woensdag 27 december 2017 om 09:19
Ik ben ook net gestopt met de pil,
Wel in eerste instantie voor korte tijd en verwacht ook niet gelijk zwanger te worden.
Het blijkt goed te zijn zo nu en dan even te stoppen met de pil zodat je lichaam niet "lui" wordt en alles wat sneller op gang komt als je regelmatig even een stop hebt.
Heb jaren aan de pil gezeten en eerder 3 maand gestopt, dit is inmiddels al weer 2 jaar terug. Nu weer even 3 maand stoppen en dan ga ik vanaf volgend jaar sept/okt. helemaal van de pil!
Wel in eerste instantie voor korte tijd en verwacht ook niet gelijk zwanger te worden.
Het blijkt goed te zijn zo nu en dan even te stoppen met de pil zodat je lichaam niet "lui" wordt en alles wat sneller op gang komt als je regelmatig even een stop hebt.
Heb jaren aan de pil gezeten en eerder 3 maand gestopt, dit is inmiddels al weer 2 jaar terug. Nu weer even 3 maand stoppen en dan ga ik vanaf volgend jaar sept/okt. helemaal van de pil!
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
woensdag 27 december 2017 om 09:48
Waar heb je dat gevonden, dat het je lichaam lui kan worden?HighOnLife schreef: ↑27-12-2017 09:19Ik ben ook net gestopt met de pil,
Succes met zwanger worden To!
woensdag 27 december 2017 om 09:59
Ik weet niet meer precies waar ik zoiets had gelezen.
Ik geloof dat er stond dat het goed is voor je eigen hormonen en cyclus, dat die dan niet zo lang op "stand-by" staan omdat de pil dit zolang heeft geregeld. Als ik dan wel echt definitief stop met de pil dan kost het minder lang om mijn eigen cyclus weer op gang te krijgen.
Ik vond het best wel logisch klinken + ik zou het niet echt erg vinden om nu wel zwanger te worden, maar idealer zou zijn na ons huwelijk.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de app Natural Cycles, iemand hier ervaring mee?
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
woensdag 27 december 2017 om 11:43
Ik ben ook net gestopt en wil in 2018 ergens zwanger worden. Eerst wil ik een aantal maanden m’n cyclus in de gaten houden want jarenlang pil gebruikt en ook ooit gediagnosticeerd met PCOS. Dat was rond deze tijd, 8 jaar geleden. Ik was al ruim een half jaar gestopt met de pil en in die tijd maar 1x ongesteld geworden dus toch maar eens naar de gynaecoloog (ik woonde toentertijd in India waar je gewoon een ziekenhuis in kunt lopen als je ergens mee zit) en na onderzoek de uitslag PCOS en sterk verminderd vruchtbaar. De week na oud&nieuw zat ik daar weer om bloedtesten te bespreken en opeens was het: Euhm, ik geloof dat je al zwanger bent.
Hij is nu 7
.
Tussendoor ben ik wel eens met de pil gestopt om te kijken wat er zou gebeuren en toen werd ik wel gewoon ongesteld dus ik hoop dat het nu ook gewoon gaat lukken
Edit: ik gebruik Clue als app om te tracken. Ik heb er een aantal gedownload en vond deze er fijn uitzien.
Hij is nu 7
Tussendoor ben ik wel eens met de pil gestopt om te kijken wat er zou gebeuren en toen werd ik wel gewoon ongesteld dus ik hoop dat het nu ook gewoon gaat lukken
Edit: ik gebruik Clue als app om te tracken. Ik heb er een aantal gedownload en vond deze er fijn uitzien.
woensdag 27 december 2017 om 20:38
Ik schrijf graag mee!
Ik heb een dochter van 15 maanden en zijn sinds deze maand gestopt met de anticonceptie.
Heb mijn ovulatie al gehad en zit op het wachtbankje. Hoewel het niet zo voelt, want we zijn er heel relax in, we zien wel wanneer het komt.
We hebben erg getwijfeld wanneer we voor een tweede willen gaan, gezien mijn zwangerschap niet heel fantastisch is verlopen (erg misselijk, bekkeninstabiliteit). Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
Ik heb overigens ook nog nooit gehoord dat je lichaam lui kunt worden. Zelf 10 jaar aan de anticonceptie gezeten en was in ronde 1 (miskraam) zwanger. Daarna van mijn dochtertje in ronde 3 na de miskraam.
Traveller79; wat gaaf dat je voor een derde kindje gaat! Want vond je van de overgang van de eerste naar de tweede?
Ik heb een dochter van 15 maanden en zijn sinds deze maand gestopt met de anticonceptie.
Heb mijn ovulatie al gehad en zit op het wachtbankje. Hoewel het niet zo voelt, want we zijn er heel relax in, we zien wel wanneer het komt.
We hebben erg getwijfeld wanneer we voor een tweede willen gaan, gezien mijn zwangerschap niet heel fantastisch is verlopen (erg misselijk, bekkeninstabiliteit). Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
Ik heb overigens ook nog nooit gehoord dat je lichaam lui kunt worden. Zelf 10 jaar aan de anticonceptie gezeten en was in ronde 1 (miskraam) zwanger. Daarna van mijn dochtertje in ronde 3 na de miskraam.
Traveller79; wat gaaf dat je voor een derde kindje gaat! Want vond je van de overgang van de eerste naar de tweede?
zaterdag 30 december 2017 om 05:08