goed moment om te testen?

11-06-2013 20:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een gekke vraag. Maar kun je testen op de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden?

Want ik heb in dat weekend namelijk veel feest en voordat ik wijntjes ga drinken wil ik wet en of ik zwanger ben natuurlijk !

Ik heb geen idee of dat zin heeft?
We zijn niet bezig. Wel gestopt met pil om eind dit jaar te beginnen. Het is er tussendoor gefloeptst zeg maar. Maar als het zo is is het van harte welkom! En zijn we er blij mee! Ik ben helemaal niet zon feestbeest, maar dat is het dorpsfeest van het jaar.. zal het dan jammer vinden als ik nuchter moet blijven als dat niet perse nodig is. Voor de rest kan ik prima van drank afblijven. De timing is nu gewoon beroerd. Dus ik wil uit voorzorg testen. En mijn vraag was gewoon of het op de nod het juiste moment is...
Ik kan je een ding verklappen, met een kind is de timing altijd beroerd. Ze poepen hun broek vol als je ze net in hun winterjas hebt gehesen om naar de tandarts te gaan, gooien chocomel over hun witte feestkleding vlak voor de trouwerij begint, en zetten het op een brullen met oorpijn als je net weer eens denkt aan een stevig potje seks. Heb je net het bed verschoont, lekt de luier door. Vervolgens ligt er geen matrasbeschermer onder dus dat is het moment om te spugen. Zitten ze zelf helemaal onder de meuk, willen ze net dan een dikke knuffel. En als je een belangrijke bespreking op je werk hebt, of een sollicitatiegesprek, maken ze jamvlekken op dat ene jasje dat alleen maar naar de stomerij kan. Vlak na het stofzuigen en vlak voor je nette bezoek komt smijten ze de strijkkralen, de kruimelkoekjes en de chocoladehagelslag op de grond en komt er eindelijk een leuke film op tv, dan zet er een zijn tanden in de smartcard. Flesweigeren doen ze op het moment dat je echt weer aan het werk moet, en met eten gooien altijd met iets waarvan de vlekken er niet meer uit gaan.

Dus... Wen er maar aan, aan de slechte timing.
Ik zou niet drinken als nog niet ongesteld ben. Mijn gynceaoloog is het namelijk niet eens met die van netniet. In de eerste paar weken worden de organen gemaakt en alcohol heeft daar effect op. Alcohol kan namelijk door de placenta heen komen.

http://www.zwangerstraks.nl/alcohol.php

Hier staat nog wat info.
Ik snap je wel hoor tulpje. Een feestje op alleen minder fris is nu eenmaal een stuk minder leuk. Nu ik zwanger ben mis ik m'n wijntje zeker. Vind fris niks aan.

En vind het juist verstandig van je te willen testen. Je had ook je kop in het zand kunnen steken. Maar al is de test negatief, zekerheid heb je nog niet. En schuldgevoel als het toch raak blijkt te zijn is echt niet leuk. Dus luister naar je gevoel...
Dankje allis, ik ben onder de indruk.

Bedankt lousy, ik steek idd mn kop niet in het zand ook al is de kans heel klein dat het raak is.
Nou, zou niet naar mijn gevoel luisteren, maar naar mijn verstand.

Lees de link van Leoni maar door. Dat is mij ook verteld en klonk meer dan logisch. Een vruchtje nestelt zich in de baarmoederwand en hoewel er de eerste weken nog geen navelstreng en placenta is, is er middels minieme bloedvaatjes toch bloedcontact.
quote:allis schreef op 12 juni 2013 @ 19:55:

Ik kan je een ding verklappen, met een kind is de timing altijd beroerd. Ze poepen hun broek vol als je ze net in hun winterjas hebt gehesen om naar de tandarts te gaan, gooien chocomel over hun witte feestkleding vlak voor de trouwerij begint, en zetten het op een brullen met oorpijn als je net weer eens denkt aan een stevig potje seks. Heb je net het bed verschoont, lekt de luier door. Vervolgens ligt er geen matrasbeschermer onder dus dat is het moment om te spugen. Zitten ze zelf helemaal onder de meuk, willen ze net dan een dikke knuffel. En als je een belangrijke bespreking op je werk hebt, of een sollicitatiegesprek, maken ze jamvlekken op dat ene jasje dat alleen maar naar de stomerij kan. Vlak na het stofzuigen en vlak voor je nette bezoek komt smijten ze de strijkkralen, de kruimelkoekjes en de chocoladehagelslag op de grond en komt er eindelijk een leuke film op tv, dan zet er een zijn tanden in de smartcard. Flesweigeren doen ze op het moment dat je echt weer aan het werk moet, en met eten gooien altijd met iets waarvan de vlekken er niet meer uit gaan.

Dus... Wen er maar aan, aan de slechte timing.
Ik was ook totaal onverwacht zwanger 7 jaar geleden, en kwam er achter toen mijn menstruatie enkele dagen uitbleef.

Maar die week ervoor waren we op vakantie en heb ik wijntjes bij het eten gedronken en zelfs een avond een paar whisky's.

Ook rookte ik nog.

Uiteraard acuut met alles gestopt. Ik maakte me enorme zorgen, maar de gyn moest erg lachen en zei: nou je zal de enige niet zijn. En zei dat het de eerste weken geen kwaad kon.

Misschien is die informatie nu wel weer anders hoor.

Maar als je weet dat een zwangerschapskans erin zit zou ik helemaal niet drinken totdat je zekerheid hebt. Een negatieve test kan bij vroeg testen ook vals negatief zijn.

Overigens heb ik een kerngezond en heel slim kind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven