Halve dag ongesteld

24-01-2019 18:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik ben gestopt met de pil vorig jaar mei is mijn menstruatie vrij licht. In september heb ik een miskraam gehad met 5,5 week, daarvoor was ik ongeveer 2 dagen ongesteld en kon ik iedere dag met een mini-tampon toe. Na de miskraam is mijn menstruatie nog lichter geworden, meestal een een halve dag bruin/rood bloed en het is op te vangen met een mini-tampon. Soms heb ik daarna 1 of 2 dagen daarna bij het afvegen nog wat rood/bruin.

Omdat ik een regelmatige cyclus heb en al een keer zwanger ben geweest denkt mijn behandeld arts dat het geen kwaad kan, maar helaas vertrouw ik het niet echt. Op een echo is 2 maanden geleden gebleken dat mijn baarmoederslijmvlies 4,6 mm is. Qua hormoonwaardes is in verband met ernstige PMS alles gecheckt en daarbij zijn geen afwijkingen.

Ik hoor vaker dat de eerste dag van een ongesteldheid moet tellen bij helderrood bloedverlies en dat dit minimaal 2 dagen moet duren. Dan zou ik al 4 maanden niet ongesteld zijn geweest :@@: .

Heeft iemand hier ook zo’n lichte menstruatie? En had dit invloed op jouw vruchtbaarheid?
Hier ook sinds verwijderen spiraal amper bloedverlies. Ik en man zijn hyper vruchtbaar. Helaas 2 weken geleden ook een miskraam gehad. Dit was overigens mijn eerste. Heb al een zoon van 3. Wanneer we voor kinderen gaan ben ik in 1 poging Zwanger.
Opzich kan enkele maanden niet menstrueren na pilgebruik heel normaal zijn hoor
Ik ben in juni/juli gestopt met pil. Meteen zwanger geworden wat uitliep op vroege miskraam. Daarna weer meteen aangeteld en door MA curettage op 10-12. 15-1 voor het eerst een menstruatie gehad sinds stoppen pil.. Was heel vreemd, Beetje buikkrampen met wat bloedverlies en daarna niks. Toen weer even bloedverlies en daarna weer tijd niks.
Menstruatie stelde qua bloedverlies ook heel weinig voor. Veel minder dan toen met de pil.
Mijn baarmoederslijmvlies is verder prima zover ik weet. Daarbij verandert de afmeting per dag. Naarmate je cyclus zich naar een menstruatie toewerkt wordt het slijmvlies dikker.
Xlau, die 4,6 mm is op zijn dikst op dag 22 of dag 23.

Lilalinda, ik heb wel een eisprong. Dit is gebleken uit ovulatietesten en progesteron in de 2e helft van mijn cyclus.

Bolletje, maar ben dan ook maar een uur of 4 ongesteld met nauwelijks bloedverlies?
Heb je curretage gehad na je miskraam?
Yellow nee, niet na mijn miskraam. In het verleden (10 jaar geleden) zijn wel onrustige cellen en een poliep in mijn baarmoeder(hals) weggehaald. Voordat ik met de pil stopte ben ik nooit ongesteld geweest ivm overslaan stopweek.
Misschien goed om nog eens te bespreken in ZKH, Asherman syndroom. Herkenbare klachten voor mij, was ook “nooit wat aan de hand”. Ik zou voor een second opinion gaan in een expertise centrum. Succes, hoop dat je wens mag uitkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven