Help ! Zwanger, al 2 weken pijn en nu ook koorts

24-04-2020 05:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even proberen in het kort. Ben in de 29e week van mijn zwangerschap en het is een risico zwangerschap . Loop bij gyn ivm eerdere pre eclampsie bij de 1e en schouderdystosie bij de 3e. Gebruik medicatie voor hoge bloeddruk , Bloedverdunners en ijzer voor bloedarmoede en krijg met 39 weken een keizersnede.

Sinds 2 weken heb ik enorme kiespijn die komt en gaat in aanvallen. Vorige week naar de tandarts geweest. Er is een stukje kies afgebroken en in de kies ernaast zit een gaatje. Ze wisten niet zeker om welke kies het ging omdat het uitstralingspijn kan zijn dus kreeg ik eerst een noodvulling. Dat werkte totaal niet en gister ben ik weer terug geweest naar de tandarts. Ze weten nog steeds niet welke kies het is dus willen ze beide gaatjes vullen in de hoop dat dat helpt. Maar mijn tandvlees bleek ontstoken (ze zei normaal tijdens zwangerschap) en omdat ik ook bloedverdunners slik bloedde het te erg. Gister hebben ze dus eerst het hele gebit gereinigd en volgende week willen ze dan gaan vullen.

Sinds de behandeling van gister heb ik voor het eerst geen pijn aanvallen meer gehad maar nu ben ik net wakker geworden en ik voelde gewoon dat ik koorts heb. Pijn in mijn lichaam , koud maar gloeiende wangen. Gemeten en heb 38.5.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen, of en waar ik aan de bel moet trekken. Kan dit door de kies / tandartsbehandeling komen ? Moet ik die bellen? Maar dan helpen ze niet vanwege koorts en corona. Moet ik de gynaecoloog bellen ? Of kan dit geen kwaad en eerst aankijken met paracetamol ?

Ben inmiddels een beetje op van de slapeloze nachten en de pijn van de afgelopen 2 weken en maak me opeens best wel zorgen. Het is nog te vroeg om überhaupt iets of iemand te bellen dus hoop hier vast wat goede raad of advies te krijgen. Weet dat jullie geen dokters zijn maar misschien ervaringen of iemand die er meer van af weet dan ik zelf zou al fijn zijn.

Liefs
Bel je verloskundige! Of gynaecoloog als je daar loopt.
Koorts is niet niets als je zwanger bent, waar het ook vandaan komt.
Zij kunnen je advies geven.

Edit: je kunt voor dit soort dingen altijd met spoed bellen is mij toen op het hart gedrukt. Ik kreeg flink op mijn donder dat ik pas belde toen de poli open was.
Gewoon noodnummer Gyn/vlos bellen, daar zijn ze voor.
Bel je huisarts. Is je wang ook dik? Het kan zo zijn dat er een ontsteking bij de tanden daar helpt alleen vullen niet tegen. Zijn er wel foto's gemaakt van de tanden? Of mag dat niet bij een zwangerschap?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bel het ziekenhuis, afdeling verloskunde/gynecoloog daar zijn ze voor. Die kunnen je het beste advies geven hoe verder en als nodig overleggen met je tandarts.

Je hebt recht op zorg ook in deze ( vervelende ) tijden.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Meteen ziekenhuis bellen. Ons was op hart gedrukt dat we altijd mochten bellen bij twijfel.
viva-amber schreef:
24-04-2020 06:01
Bel je huisarts. Is je wang ook dik? Het kan zo zijn dat er een ontsteking bij de tanden daar helpt alleen vullen niet tegen. Zijn er wel foto's gemaakt van de tanden? Of mag dat niet bij een zwangerschap?
Mag inderdaad niet.
Bellen idd !
chentolove schreef:
24-04-2020 06:56
Mag inderdaad niet.
Bellen idd !
Gerichte foto’s mag tegenwoordig wel. Daar komt heel weinig straling van af en is gewoon veilig.
Overzichtsfotos mogen niet als je zwanger bent.
tandvleesontsteking kan zorgen voor vroeggeboorte. dit kreeg ik van de vlos en tandarts te horen vorige zwangerschap. dus direct bellen!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Gebeld en ziekenhuis denkt niet dat het met mijn kies te maken heeft . Ik moet elke 2 uur bellen maar mag niet langs komen want koorts , dus misschien corona.
Als over 2 uur de koorts nog zo hoog is beoordelen ze het opnieuw
Bij de tandarts was geen ontsteking bij de kies te zien. Waarschijnlijk een geïrriteerde zenuw. Wel tandvlees ontstoken dus. Is idd een foto gemaakt .
Anewlife schreef:
24-04-2020 07:21
Gebeld en ziekenhuis denkt niet dat het met mijn kies te maken heeft . Ik moet elke 2 uur bellen maar mag niet langs komen want koorts , dus misschien corona.
Als over 2 uur de koorts nog zo hoog is beoordelen ze het opnieuw
Gewoon aandringen als je twijfelt of niet goed voelt. We gaan weer lang weekend in.

Anders vragen of via spoedplein kan. Deze is geheel ingericht op corona. Wel marsmannetje maar kan je wel even check krijgen.
Enof bloedonderzoek maar dat zal dan ivm koorts waarschijnlijk ook via spoedplein lopen...
daenerys79 schreef:
24-04-2020 07:19
tandvleesontsteking kan zorgen voor vroeggeboorte. dit kreeg ik van de vlos en tandarts te horen vorige zwangerschap. dus direct bellen!!
Dit dus!
Actie!
Goed dat je gelijk gebeld hebt. Ik zou óók je tandarts bellen.
Tandarts inmiddels ook gesproken. Die geeft aan dat het niet van de behandeling kan komen. Misschien een samenloop van omstandigheden en heeft me weer terug gestuurd naar gynaecoog.

Sta voor mijn gevoel beetje met de rug tegen de muur. Ik kijk even hoe het zich ontwikkelt vandaag en bel gewoon weer naar de gynaecoloog als het niet beter gaat worden.
en hoe gaat het nu?
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven