Herinnering nav miskraam

25-05-2018 23:01 13 berichten
In maart kwamen we erachter dat ik onverwachts zwanger was. Een grote schok omdat ik uit een eerdere relatie al kinderen had. Ergens was het erg gewenst maar er was een twijfel omdat we het leven van de andere kinderen niet op zn kop wilde zetten. Maar het was zeker welkom

Helaas is deze zwangerschap misgelopen, heb ik nog een aantal weken met flinke zwangerschapsklachten gelopen. De miskraam is zelf opgang gekomen maar was pittiger dan ik van te voren had verwacht.

Omdat de zwangerschap geen bewuste keuze was, is opnieuw zwanger worden niet aan de orde. Maar merk dat het me echt meer doet als dat ik dacht. Kennis van mij was gelijk zwanger die heef net gehoord dat ze een jongetje krijg en geniet van haar buikje. Als alles goed gegaan was had ik er ook zo bij gezeten. Hier is het leeg, gaat het leven weer verder maar komt er ook niks meer. Ik merk dat ik het op deze manier moeilijk vind het een plekje te even.

Zou graag iets tastbaars hebben wat mij herinnerd aan deze periode. Het liefst iets wat ik mij me kan dragen van een armbandje oid ik kan alleen helemaal moois vinden.

Heeft er iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor je. Er is een bepaalde soort steen - speksteen - die heel prettig aanvoelt. Misschien is het fijn om daar een soort knikker, of een hartje, of welke vorm dan ook, van te laten maken (of je doet zelf een workshop) en elke keer dat je er behoefte aan hebt haal je dat tevoorschijn en houd je het in je hand. Of je maakt er een hanger van, zodat je die op je lijf kan dragen.
Wat moeilijk lijkt me dat. Kan me voorstellen dat je het een plek moet leren geven en dat dat tijd kost. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Zelf ben ik huiverig voor het dragen van sieraden met zoveel betekenis, omdat je het ook weer kunt verliezen, maar zelf zou ik voor een sieraad gaan met een vergeet-me-niet denk ik. Heb ze een paar jaar geleden 'in het echt' gezien en vond dat wel een mooi symbool.
Afbeelding
http://www.troostgeschenk.nl/hangertje- ... t-mij-niet
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze eens bekijken. Van mijn andere kinderen heb ik ook een sieraad van staal erg mooi en zo draai ik ze altijd bij me ook als ze bij hun vader zijn vandaar dat ik me richtte op iets van een sieraad oid. Mijn kinderen weten niks van mijn zwangerschap en miskraam. We waren opzoek naar een leuk idee het ze te vertellen maar toen bleek de echo niet goed. Het moet daarom niet een duidelijke verwijzing zijn.
Sterkte Tess. Als je een sieraad kiest kun je altijd zeggen dat het symbool staat voor de liefde van en voor het hele gezin.
Wat zegt je partner? Als jullie er beiden mee zitten: is er geen kans op toch een kindje erbij? Situatie is niet ideaal misschien maar hee, met veel liefde en de absis op orde kom je een eind? 😘
Ik vind sommige dingen op de site mamakado.nl heel mooi.

Sterkte to
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Rozemarietje123 schreef:
25-05-2018 23:47
Wat zegt je partner? Als jullie er beiden mee zitten: is er geen kans op toch een kindje erbij? Situatie is niet ideaal misschien maar hee, met veel liefde en de absis op orde kom je een eind? 😘

Wil je nou zeggen dat door maar opnieuw zwanger te worden ze deze miskraam wel weer vergeet? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
26-05-2018 07:12
Wil je nou zeggen dat door maar opnieuw zwanger te worden ze deze miskraam wel weer vergeet? :sarcastic:

Volgens mij zegt ze dat niet...:bonk:

Ze gaat in op het feit dat de situatie een kinderwens kan hebben aangewakkerd...
Er bestaan hele mooie sieraden waar je de afbeelding van de echo in kan laten verwerken. Hoewel het dan voor je kinderen wel zichtbaar is natuurlijk.
Toen ik zelf mijn miskraam had heb ik de echo zelf een tijdje bij me gehad. Ik was tien weken zwanger en bij de echo was het wel duidelijk dat het niet goed was. Maar toch kon ik bij het echo plaatje mijmeren, soms in gedachten tegen het kindje een beetje praten. Heeft me toen wel geholpen om het te verwerken. Ik heb toen gedacht om zo'n sieraad te laten maken, maar ik draag juist weinig sieraden dus dat paste toch niet zo goed bij me.

Veel sterkte, het is erg naar en die leegte is heel herkenbaar
Xanthan schreef:
26-05-2018 07:28
Volgens mij zegt ze dat niet...:bonk:

Ze gaat in op het feit dat de situatie een kinderwens kan hebben aangewakkerd...

En TO vraagt ‘Zou graag iets tastbaars hebben wat mij herinnerd aan deze periode. Het liefst iets wat ik mij me kan dragen van een armbandje oid ik kan alleen helemaal moois vinden.’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
flipje2 schreef:
26-05-2018 00:19
Ik vind sommige dingen op de site mamakado.nl heel mooi.

Sterkte to
Bijvoorbeeld deze
https://mamakado.nl/producten/4951-fami ... ortestenen

Met een steentje voor al je kinderen, incl. deze miskraam. Jouw complete gezin. Wel een betekenis, maar niet zo opvallend dat Jan en alleman er naar zal gaan vragen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
26-05-2018 09:06
Bijvoorbeeld deze
https://mamakado.nl/producten/4951-fami ... ortestenen

Met een steentje voor al je kinderen, incl. deze miskraam. Jouw complete gezin. Wel een betekenis, maar niet zo opvallend dat Jan en alleman er naar zal gaan vragen.
Dat is een mooi idee, bedankt!

Rozemarietje, ik snap je berichtje wel. We hadden toen we elkaar ontmoette wel een wens echter is er de afgelopen jaren zoveel onrust geweest. Scheiding, een vreselijk onrustige ex, verhuizing naar ons eigen flatje, nieuwe partner, samen een huis gekocht om de kinderen de ruimte en het buitenspelen weer te kunnen geven. We besloten dus dat het voor de kinderen en ons beter zou zijn de rust te zoeken zodat we allemaal bij konden komen van de afgelopen jaren. Mijn man heeft geen kinderen is is een geweldige bonusvader waar de kinderen erg op gesteld zijn dus wegen stuk ik hem dat geluk ook heel erg. Dit was niet gepland en de schok erg groot wat voor mij een bevestiging was dat ik er in ieder geval niet klaar voor ben, Hoe welkom het ook had geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven