Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 28 april 2017 om 09:21
Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw hcg heel langzaam oploopt April maar waarschijnlijk niet dat je de ene dag positief test en de volgende negatief . Die fluctuaties die je beschrijft kunnen gewoon een gevolg zijn van hoe geconcentreerd je urine is. Ik hoop dat je inziet dat een digitale test geen extra zekerheid brengt.
Wat betreft kwaaltjes: prima mogelijk dat die er zijn. Het is alleen in dit stadium niet te zeggen of die door de naderende menstruatie veroorzaakt worden of door de zwangerschap.
Wat betreft kwaaltjes: prima mogelijk dat die er zijn. Het is alleen in dit stadium niet te zeggen of die door de naderende menstruatie veroorzaakt worden of door de zwangerschap.
vrijdag 28 april 2017 om 09:22
April: mijn ervaring voor wat het waard is, is dat ik twee keer een positieve CB in handen had, waarvan ik bij de tweede keer al wist dat het niet zo goed zou aflopen (HCG via bloedtest bleef gelijk). Daarna bleef de test nog steeds een paar dagen op zwanger 1-2, Ook omdat het HCG niet meteen uit je lichaam is. Na mijn twee vroege miskramen inmiddels wel bijna 17 weken zwanger (en die test gaf meteen zwanger 2-3 aan). Mijn punt is dat als TO nu een CB doet en die nog steeds zwanger 1-2 zegt, dat die euforie misplaatst kan zijn.
Het feit dat de test vandaag wat lichter is zou een indicatie kunnen zijn voor een vroege miskraam.
Het feit dat de test vandaag wat lichter is zou een indicatie kunnen zijn voor een vroege miskraam.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 28 april 2017 om 09:37
quote:april88 schreef op 28 april 2017 @ 08:53:
En daarmee wil ik niet zeggen dat het bij TO dus ook zo is, maar ik vind de bewering dat je met 5 dagen overtijd wel duidelijker zou moeten testen gewoon iets te stellig..Ik ook, ik testte pas na een dag of 7 zodanig dat ik overtuigd was. Bij de echo een paar weken later was er toch echt een kloppend hartje... waarschijnlijk een late innesteling.
En daarmee wil ik niet zeggen dat het bij TO dus ook zo is, maar ik vind de bewering dat je met 5 dagen overtijd wel duidelijker zou moeten testen gewoon iets te stellig..Ik ook, ik testte pas na een dag of 7 zodanig dat ik overtuigd was. Bij de echo een paar weken later was er toch echt een kloppend hartje... waarschijnlijk een late innesteling.
Natte tosti..
vrijdag 28 april 2017 om 09:39

vrijdag 28 april 2017 om 09:40
quote:sprietgras schreef op 28 april 2017 @ 09:18:
[...]
Wat een onzin. Dat jij ze niet hebt gehad betekent niet dat t niet bestaat!
Je gaat vanaf innesteling HCG aanmaken. Dat is toch echt een aantal dagen- week voor je NOD.
Ik heb overigens een keer op en een keer twee dagen na NOD getest met een licht streepje waarbij ik een een of twee dagen later alsnog ongesteld werd. Dan is het gewoon heel vroeg mis gegaan met de celdeling.
Maar TO ik zou morgen nog een keer testen. Liefst met dezelfde test. Kruidvat 2v5 kan ook, maar die zijn gevoeliger. Dat is wel een risico als het misschien al mis is gegaan.Onzin, ik was helemaal niet heel erg met zwanger worden bezig, tot ik ineens moest spugen en supergevoelige borsten had, dat was in de week dat ik ongesteld moest worden, was hartstikke zwanger en wist dat door de klachtjes.
[...]
Wat een onzin. Dat jij ze niet hebt gehad betekent niet dat t niet bestaat!
Je gaat vanaf innesteling HCG aanmaken. Dat is toch echt een aantal dagen- week voor je NOD.
Ik heb overigens een keer op en een keer twee dagen na NOD getest met een licht streepje waarbij ik een een of twee dagen later alsnog ongesteld werd. Dan is het gewoon heel vroeg mis gegaan met de celdeling.
Maar TO ik zou morgen nog een keer testen. Liefst met dezelfde test. Kruidvat 2v5 kan ook, maar die zijn gevoeliger. Dat is wel een risico als het misschien al mis is gegaan.Onzin, ik was helemaal niet heel erg met zwanger worden bezig, tot ik ineens moest spugen en supergevoelige borsten had, dat was in de week dat ik ongesteld moest worden, was hartstikke zwanger en wist dat door de klachtjes.

vrijdag 28 april 2017 om 09:48
Ik vind het niet goed klinken, én een hele licht test en nog een negatieve de volgende dag. Maar goed ik had wel dat mijn ochtend testjes veel lichter waren dan die in de middag gek genoeg. Dus nog een keer testen is het proberen waard. Maar een heel groot percentage van de bevruchtingen gaan alsnog mis dus een licht streepje is op zich ook niet heel gek als je toch niet zwanger blijkt te zijn. Kruidvat 2v5 testjes zijn redelijk gevoelig, als je daar vandaag weer geen streepje op krijgt zou ik er van uit gaan dat je niet zwanger bent.
En dat je geen kwaaltjes kan hebben voordat je ongesteld moet worden is echt onzin. Ik ben wel tig keer zwanger geweest en ik heb echt maanden gehad dat ik kon zweren dat ik zwanger was door hele specifieke symptomen die ik echt in normale maanden niet had.
En dat je geen kwaaltjes kan hebben voordat je ongesteld moet worden is echt onzin. Ik ben wel tig keer zwanger geweest en ik heb echt maanden gehad dat ik kon zweren dat ik zwanger was door hele specifieke symptomen die ik echt in normale maanden niet had.
dinsdag 2 mei 2017 om 15:21
Hoi allemaal!
Al een aantal weken schommelt mijn menstruatie enorm. Zes weken overtijd, negatieve test, bloedtest h.a. ook negatief. Daarna 3 weken overtijd, ook negatieve test. Nu weer bijna 4 weken overtijd en ook geen positieve test. Altijd zeer regelmatig geweest sinds mijn bevalling. En toen ineens.....!
Iemand enig idee hoe dat kan komen of wat je er eventueel tegen kan doen? I.v.m. kinderwens geen pil dus..
Al een aantal weken schommelt mijn menstruatie enorm. Zes weken overtijd, negatieve test, bloedtest h.a. ook negatief. Daarna 3 weken overtijd, ook negatieve test. Nu weer bijna 4 weken overtijd en ook geen positieve test. Altijd zeer regelmatig geweest sinds mijn bevalling. En toen ineens.....!
Iemand enig idee hoe dat kan komen of wat je er eventueel tegen kan doen? I.v.m. kinderwens geen pil dus..

dinsdag 2 mei 2017 om 17:03
Volgens mij heeft temperaturen juist geen zin als je zo onregelmatig bent omdat de temp pas omhoog gaat ná je eisprong en je dan dus al te laat bent... Ik zou dan eerder de billingsmethode toe gaan passen en eventueel ovulatie testen als het wat mag kosten (je kunt hele goedkope bestellen via internet, hoe meer je bestelt hoe goedkoper)..
Waarom je ineens zo onregelmatig bent kan niemand hier beantwoorden
Waarom je ineens zo onregelmatig bent kan niemand hier beantwoorden
~ It takes a rad mama to be a father too ~

dinsdag 2 mei 2017 om 18:08
Je bent niet gestopt met anticonceptie onlangs? Na de bevalling en voor jullie weer voor een kindje gingen iets van anticonceptie gebruikt? Ik zou gaan voor een combi van temperaturen en Billings (cervixslijm/afscheiding checken). Met name om wat inzicht in je cyclus te krijgen, hoe lang je luteale fase is. Hoe lang is je cyclus als ie vier weken 'over tijd' is? Ik zou van een nieuw gemiddelde uitgaan, zoals Marie87 ook zegt.

zaterdag 13 mei 2017 om 19:27
Nou, ben ik weer. Inmiddels dus een maand overtijd. Af en toe wat licht bloedverlies wat zelfs op een maandverbandje nog amper te zien is zo weinig. Dat heb ik ook maar 2x gemerkt dus echt heel weinig. En nog steeds negatieve testen..... Ik word er echt een beetje onzeker van. Er zou toch een keer ongesteld moeten worden of een positieve test te zien moeten krijgen? Dit onzekere bevalt me echt niet....

zondag 14 mei 2017 om 01:57
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik hoop dat iemand me erbij kan helpen.
Ik slik de pil ongeveer een halfjaar. De periode dat ik ongesteld ben is echt een drama, hierdoor slik ik meestal 2/3 strips achter elkaar tot ik een doorbraakbloeding krijg. Dan stop ik met de pil. Mijn stopweek is dan langer dan 7 dagen. Ik weet dat de pil dan niet betrouwbaar is maar ik heb dan veilig seks. Ik gebruik de pil meer om mijn ongesteldheid uit te stellen. Mijn huisarts vond dat dit geen probleem was.
Nou hebben mijn vriend en ik besloten om zwanger te worden. De laatste dag van mijn ongesteldheid was 19 april. Ik ben toen vorige week ( de week van 1 mei ) begonnen met de pil. Ik weet niet meer welk dag het was. Ook ben ik 1 dag vergeten de pil in te nemen. Op vrijdag 12 mei heb ik onveilig seks gehad ( ervoor alleen veilig ) ik ben op 12 mei ook gestopt met de pil.
Echt chaotisch, ik weet het.
Ik ben niet van plan om de pil verder te slikken. Mijn lichaam hoeft niet te ontpillen denk ik omdat mijn stopweken altijd langer waren.
Is er dan een kans dat ik zwanger kan zijn? Vooral ook omdat ik de pil niet eens 2 weken heb geslikt, plus 1 dag ook vergeten was om het in te nemen?
Ik weet dat ik ook gewoon kan wachten, maar kom op nieuwsgierigheid is er altijd haha.
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik hoop dat iemand me erbij kan helpen.
Ik slik de pil ongeveer een halfjaar. De periode dat ik ongesteld ben is echt een drama, hierdoor slik ik meestal 2/3 strips achter elkaar tot ik een doorbraakbloeding krijg. Dan stop ik met de pil. Mijn stopweek is dan langer dan 7 dagen. Ik weet dat de pil dan niet betrouwbaar is maar ik heb dan veilig seks. Ik gebruik de pil meer om mijn ongesteldheid uit te stellen. Mijn huisarts vond dat dit geen probleem was.
Nou hebben mijn vriend en ik besloten om zwanger te worden. De laatste dag van mijn ongesteldheid was 19 april. Ik ben toen vorige week ( de week van 1 mei ) begonnen met de pil. Ik weet niet meer welk dag het was. Ook ben ik 1 dag vergeten de pil in te nemen. Op vrijdag 12 mei heb ik onveilig seks gehad ( ervoor alleen veilig ) ik ben op 12 mei ook gestopt met de pil.
Echt chaotisch, ik weet het.
Ik ben niet van plan om de pil verder te slikken. Mijn lichaam hoeft niet te ontpillen denk ik omdat mijn stopweken altijd langer waren.
Is er dan een kans dat ik zwanger kan zijn? Vooral ook omdat ik de pil niet eens 2 weken heb geslikt, plus 1 dag ook vergeten was om het in te nemen?
Ik weet dat ik ook gewoon kan wachten, maar kom op nieuwsgierigheid is er altijd haha.
zondag 14 mei 2017 om 11:28